گرد آوری شده در 28 صفحه با فرمت ورد قابل ویرایش
مقدمه
پیشرفتهای سریع و همه جانبه علوم و تکنولوژی و تحولات عظیم اقتصادی و گسترش بیسابقه ارتباطات دیگر دانشهای بشری در قرن بیستم و به ویژه در نیمه دوم آن، مسائل جدیدی را مطرح ساخته است.
در واقع آشنایی جدی با علوم کاربردی- فنی و گاه نظری (محض) امروزی بدون داشتن درک صحیح از مباحث ریاضیات امری دشوار و در واقع محال است. دراین صورت چگونه میتوان از خلاقیتها و رشد و باروری استعدادهای دانشآموزان حمایتی همه جانبه داشت چرا که بارها در سطح مدارس دیده شده است که بعضی از دانشآموزان به ایدهها و مسائل جدیدی دست مییابند یا در زمینه یک مسئله علمی، نظری جدید دارند اما به این نظرات توجه خاصی نمیشود.هر معلمی که عهدهدار تدریس ریاضی است یکی از ضروریات کار او واقف بودن به آسیبهای آموزشی ریاضی میباشد تا بتواند اهداف آموزشی و مفاهیم پیچیده ریاضی را روشنتر و ملموستر به دانشآموزان انتقال دهد و آنان را فعالتر وارد شبکه بازی با موجودات ریاضی نماید.معلم پس از تغییر محتوای آموزشی و درک موقعیت زمان و مکان و ویژگیهای یادگیرنده با اعتماد به نفس و اطمینان بیشتری در امر آموزشی میتواند بر چالشهای موجود فائق آید.
در این صورت یادگیرنده هم ضمنِ پرورش خلاقیتهایش با آسودگی خیال و اطمینان خاطر به فراگیری میپردازد و اگر کار گروهی باشد در گروه، شرکت فعال خود را نشان خواهد داد پس رسالت خطیر متخصصان تدریس ریاضی در واقع شناخت یادگیرنده، چگونگی شکلدهی مفاهیم ریاضی، دوبارهسازی مفاهیم ریاضی و سرانجام از بین بردن معضلات موجود است.
آموزش درست ریاضی را چه از نظر ایجاد تفکر ریاضی به منزله «تحول فرهنگی» و چه به لحاظ تفکر منطقی به منزله «تحول سیاسی و عدم وابستگی» و چه به لحاظ بهرهوری مناسب به منزله «تحول اقتصادی» که نتایج آن در واقع تبدیل نیروی انسانی به سرمایههای انسانی «بهرهوری بهینه» خود نیازمند دو عامل مهم آموزش و انگیزش در راستای اهداف بهینه اجتماعی میباشد البته آموزش به حد کافی به جامعه در زمنیههای مختلف داده شده اما چون ایجاد انگیزه وجود نداشته آموزش نتوانسته کاربرد داشته باشد.برای ایجاد انگیزش در زمینه ریاضیات نیاز به رقابت و رقابتپذیر دانشآموزان میباشد که این رقابت شکل ناسالم به خود گرفته و آموزش از مسیر درست خود منحرف شده در این راستا برای رسیدن به اهداف صحیح میتوان ابتدا فرهنگسازی مناسب نمود تا جلوی اتلاف سرمایههای خانوادگی را گرفت و با دادن اطلاعات درست به دانشآموزان و خانوادهها و یک اطلاعرسانی درست و متحول شدن نظام آموزشی نه در حد یک حرف بلکه تحولی مبنایی و پایهای به راهکارهای درستتر و معقولتری دست یابیم. اما سؤال مهمی که مطرح میباشد آن است که، چرا عدهی کمی از دانشآموزان به درس ریاضی علاقهمند می باشند؟ چرا نتایج ارزشیابی درس ریاضی اغلب فراگیران رضایت بخش نمی باشد؟ چرا بعضی از دانشآموزان در زنگ ریاضی دچار اضطراب و نگرانی میشوند؟ چرا بعضی از آموزگاران در تدریس این درس موفقیّت چندانی ندارند؟ به راستی دلیل این ناکامیها چیست و عوامل آن کدامند؟ برخی از پژوهشگران، هم چون عزیزخانی(1388) در اقدام پژوهی که با عنوان «چگونه توانستم با ایجاد محیطی شاد و فعال میزان یادگیری دانشآموزان کلاس سوم مدرسه شهیدین فاطمی را در درس ریاضی افزایش دهم؟ » انجام داده بود، با استفاده از روشهای گوناگون تحقیق ، به این نتیجه رسید که میتوان با ایجاد محیط شاد و افزایش نشاط در دانشآموزان، میزان علاقهمندی آنان را در درس ریاضی افزایش داد. بیشک، مهم ترین عاملی که در موفقیت یا ناکامی برخی از معلمان در تدریس ریاضی ، نقش بسزایی دارد، مربوط به روش آنان در علاقه مند کردن دانشآموزان به درس یاد شده و چگونگی ایجاد انگیزه و ارائه مطالب درسی به آنان میباشد. بر این اساس، عنوان اقدام پژوهی حاضر این است: « راهکارهای افزایش علاقهمندی دانشآموزان پایه سوم دبستان غدیر کیان به درس ریاضی و انجام فعالیتهای عملکردی آن » و هدف اصلی آن، ایجاد انگیزه و افزایش علاقه در دانشآموزان یاد شده نسبت به درس ریاضی و انجام فعالیت های عملکردی آن و پیشرفت فراگیران در آزمون های مداد-کاغذی درس مورد نظر می باشد. از سوی دیگر، این تحقیق در پی آن بود تا علاوه بر افزایش علاقهمندی دانشآموزان به درس ریاضی، میزان مهارت آنان را نیز در انجام آزمونهای عملکردی و فعالیتهای خارج از مدرسه، ارتقا بخشم. هم چنین سعی بر آن داشتم تا میزان کاربرد مفاهیم ریاضی را در زندگی روزمره ی فراگیران افزایش داده، و به دلیل تلفیق درس یادشده با سایر دروس، موفقیت دانشآموزان در یادگیری درسهای دیگر را نیز امکان پذیر سازد.
کلمات کلیدی : اقدام پژوهی سوم دبستان
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:
لینک منبع :
لینک فایل چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم دبستان ... را به درس ریاضی و جدول ضرب علاقه مند سازم؟اقدام پژوهی معلم دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش ...
atablesoccer.ir/downloads/اقدام-پژوهی-معلم-دبستان-پایه-سوم/ - ذخیره شده
اقدام پژوهی معلم دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان ... را به
درس ریاضی و جدول ضرب علاقه مند سازم؟ ... شما با استفاده از فایل اقدام پژوهی معلم
دبستان پایه سوم قطعا رضایت لازم را خواهید داشت . .... ایفا کند سروران محترم می
توانید فایل اقدام پژوهی معلم دبستان پایه سوم را از لینک سمت راست صفحه دانلود
نمایید.
چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم دبستان را به درس ریاضی و جدول ضرب
www.asemankafinet.ir/اقدام-پژوهی-ریاضی-سوم-ابتدایی-جدول-ضرب/ - ذخیره شده
23 جولای 2015 ... ... دانش آموزان پایه سوم دبستان را به درس ریاضی و جدول ضرب علاقه مند سازم؟ دانلود
word,اقدام پژوهی آموزگار سوم ابتدایی درباره جدول ضرب | سایت ... فایل پی دی اف این
اقدام پژوهی را فقط برای مشاهده و بصورت پی دی اف در زیر قرار داده ایم . ... ومدیران
ومعاونان مدرسه وهنرآموزان را از لینک زیرمشاهده کنیدوبه سایرهمکاران اطلاع ...
چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم دبستان را به درس ریاضی و جدول ...
www.asemankafinet.ir/.../چگونه+توانستم+دانش+آموزان+پایه+سوم+دبستان+را+به+درس+ریاضی+و+جدول+ضرب+علاقه+مند+سازم؟ - ذخیره شده
معرفی : اقدام پژوهیچگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم دبستان را به درس ریاضی و
جدول ضرب علاقه مند سازم؟ .. تعداد صفحات بیست و چهار صفحه - بصورت ورد و قابل ...
dos | 8359
dos.etock.ir/dos/8359/html - ذخیره شده
دانلود ... این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 32 صفحه می باشد ... اقدام پژوهی
حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش ...
چگونه توانستم دانش آموزان پایه چهارم دبستان را به درس ریاضی کتاب ...
articleedico.keybood.ir/all/137747/html - ذخیره شده
علاقه, دانش, چگونه, کتاب, درس, آموزان, توانستم, چهارم, سازم, التالیف, پایه, جدید,
ریاضی, ... دانش آموزان پایه چهارم دبستان را به درس ریاضی کتاب جدید التالیف علاقه
مند سازم های ... نوع فایل: ورد قابل ویرایش تعداد صفحه: 33 قیمت: 3300 تومان دانلود و
خرید به ... دانش آموزان پایه سوم دبستان را به درس ریاضی و جدول ضرب علاقه مند سازم
چگونه ...
اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم دبستان را به درس ...
amindownload.ir/.../اقدام-پژوهی-چگونه-توانستم-دانش-آموزان-20/ - ذخیره شده
کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم
دبستان را به درس ریاضی و جدول ضرب علاقه مند سازم؟ را مشاهده و در صورت نیاز آن را ...
فایل ورد چگونه دانش آموزان را به درس ریاضی و جدول ضرب علاقه مند سازم
learning.incdl.ir/learning/689423/html - ذخیره شده
فایل ورد چگونه دانش آموزان را به درس ریاضی و جدول ضرب علاقه مند سازم ... با عنوان «
چگونه توانستم با ایجاد محیطی شاد و فعال میزان یادگیری دانشآموزان کلاس سوم ...
راهکارهای افزایش علاقهمندی دانشآموزان پایه سوم دبستان غدیر کیان به درس ریاضی و
انجام ...
تصاویر برای لینک فایل چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم دبستان ... را به درس ریاضی و جدول ضرب علاقه مند سازم؟
اقدام پژوهی معلم پژوهنده + دانلود مقاله , پروژه و پروپوزال
www.plshjalpmedel.n.nu/ - ذخیره شده - مشابه
اقدام پژوهی افت درسی :چگونه توانستم ضعف درسی دانش آموزانم را بهبود بخشم ... اقدام
پژوهی ریاضی مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم با دانش آموزان کلاسم را به ...
اقدام پژوهی بهبود و ارتقاء توانایی های نگارش و علاقه به نوشتن در دانش آموزان ابتدایی
... اقدام پژوهی املا پایه سوم ابتدایی با موضوع چگونه توانستم مشکل ستایش را که در
...
اقدام پژوهی علاقمندکردن دانش آموزان پایه سوم به درس ریاضی و جدول ضرب ...
income.mohandesalvand.ir/income/9578/html - ذخیره شده
دانلود اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم دبستان را به درس
ریاضی و جدول ضرب علاقه مند سازم؟ فرمت فایل word و قابل ویرایش تعداد صفحات ...
چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم دبستان را به درس ریاضی و جدول ...
scotland.mohandesalvand.ir/scotland/138435/html - ذخیره شده
مند, دانش, چگونه, جدول, درس, آموزان, توانستم, سوم, علاقه, پایه, ضرب, ریاضی, سازم, ...
بشری در قرن بیستم و به ویژه در نیمه دوم آن، مسائل جدیدی را مطرح ساخته است ... در.
Blog
www.fu-ac.ir/blog - ذخیره شده
4 مارس 2019 ... بجز فایل های درس پژوهی میتوانید با ورود به سایر دسته بندی های فایل دیگری مانند ...
درس پژوهی کوشش جمعی و روش مند همراه با ژرف اندیشی معلمان مدرسه در قالب .... درس
پژوهی جدول ضرب پایه سوم ابتدایی .... خیر، با درس خاصی که علاقه دارم شروع می کنم.
.... دبستان با موضوع یادگیری دانش آموز و تحت عنوان چگونه توانستم ...
اقدام پژوهی جدول ضرب با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم ...
www.modiranefarda.ir/.../اقدام-پژوهی-جدول-ضرب-با-موضوع-توا/ - ذخیره شده
اقدام پژوهی جدول ضرب با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم دبستان … ... را
به درس ریاضی و جدول ضرب علاقه مند سازم ... بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی
ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین ... برای دانلود اقدام
پژوهی جدول ضرب و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.
چگونه توانستم دانش آموزان پایه پنجم را به درس قرآن علاقه مند سازم
cdn2.e-gandoman.ir/all/137746/html - ذخیره شده
چگونه توانستم دانش آموزان پایه پنجم را به درس قرآن علاقه مند سازم. ارتباط با ما. دانش,
چگونه, مند, قرآن, آموزان, توانستم, پنجم, پایه, سازم, علاقه, درس. اگر نادانی چگونه ...
اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی چگونه توانستم درس املا را در دانش اموزان ...
form1.e-gandoman.ir/all/7756/html - ذخیره شده
اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی چگونه توانستم درس املا را در دانش اموزان تقویت کنم و ...
اقدام, اموزان, املا, ابتدایی, برسانم, پژوهی, توانستم, حداقل, کنم, چگونه, تقویت, دانش,
... ابتدایی چگونه توانستم دانش آموزان را به درس ریاضی و جدول ضرب علاقه مند سازم
اقدام ... آموزگار ابتدایی چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم
شیرین ...
بایگانیها دانلود اقدام پژوهی پایه سوم ابتدایی | پژوهش سرای فرهنگیان
www.kapda.ir/downloads/.../دانلود-اقدام-پژوهی-پایه-سوم-ابتدایی/ - ذخیره شده
یک نسخه بصورت اتوماتیک از فاکتور خرید و لینک های دانلود به ایمیلتان ارسال
میشود . ... اقدام پژوهی جدول ضرب با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم
دبستان … ... را به درس ریاضی و جدول ضرب علاقه مند سازمبانک فایل پژوهشی معلمان
تخصصی .... عمل ضرب علاقه مند سازم در قالب ورد و قابل ویرایش اقدام پژوهی درس
ریاضی سوم ...
اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم ...
sunrank.ir/usb/اقدام-پژوهی-معلم-پایه-سوم-دبستان-چگونه/ - ذخیره شده
اقدام پژوهی معلم پایه سوم دبستان چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم دبستان ….. را
به درس ریاضی و جدول ضرب علاقه مند سازم؟ ... طرح تولید گوشت مرغ 10 صفرمت فایل:
ورد - Word کتاب سبز - قابل ویرایش ) تعداد صفحه : 14مقدمه با رشد انفجاری ...
چگونه توانستم دانش آموزان را به انجام ورزش صبحگاهی علاقه مند نمایم ...
thousand.rastinbp.ir/thousand/138478/html - ذخیره شده
عنوان: چگونه توانستم دانش آموزان را به انجام ورزش صبحگاهی علاقه مند نمایم؟ نوع فایل:
ورد قابل ویرایش تعداد صفحه: 30 قیمت: 3000 تومان چکیده همانطور که می ... لینک
کمکی ... دانش آموزان پایه سوم آموزشگاه نام آموزشگاه شما را به خواندن نماز علاقه مند سازم
... چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم دبستان را به درس ریاضی و جدول ضرب علاقه
مند ...
چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم آموزشگاه نام آموزشگاه شما را به ...
selecting.learnfox.ir/selecting/138243/html - ذخیره شده
علاقه, دانش, چگونه, شما, نام, آموزان, توانستم, سوم, سازم, نماز, پایه, خواندن, آموزشگاه ...
چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم آموزشگاه (نام آموزشگاه شما) را به خواندن نماز علاقه
مند سازم؟ نوع فایل: ورد قابل ویرایش تعداد صفحه: 28 قیمت: 3200 تومان دانلود و خرید
به ... چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم دبستان را به درس ریاضی و جدول ضرب علاقه
...
اقدام پژوهی آموزگارابتدایی چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم دبستان ...
tourantalya-linktrip.ir/.../اقدام-پژوهی-آموزگارابتدایی-چگونه-توا-23/ - ذخیره شده
کاربر محترم شما در حال مشاهده فایلی با نام اقدام پژوهی آموزگارابتدایی چگونه
توانستم دانش آموزان پایه سوم دبستان ….. را به درس ریاضی و جدول ضرب علاقه مند
سازم
پنجشنبه 30 خرداد 1398 ساعت 19:46