لینک فایل پروژه و تحقیق-بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx

بتن اسفنجی اتوکلاوی

بلوک سبک بتنی هوادار اتوکلاو شده یا بتن هوادار اتوکلاوی (Autoclaved Aerated Concrete - AAC) همان بتن گازی سبک یا متخلخل می‌باشد. این نام برای بتن هوادار تولید شده در اروپا در نظر گرفته شده است. در سال ۱۹۲۴ میلادی توسط مهندس آرشیتکت سوئدی اختراع و به جامعه مهندسین معرفی گردید. این بتن هم اکنون در اروپا وآمریکا به نام‌های تجاری HEBEL , YTONG یا Siporex ارائه می‌شود و در ساخت و ساز نیز بسیار از آن استفاده می‌شود.

ساخت این محصول به روش اختلاط و پخت مواد اولیه انجام می‌گیرد.Johan Axel Erikson مهندس آرشیتکت سوئدی پس از آزمایش‌ها متعدد دریافت که اگر عمل آوری این مواد در حرارت و فشار زیاد انجام شود، یک محصول بتنی متخلخل با مقاومت بالا به دست می‌آید که به علت وجود حباب‌های گاز در آن، یک عایق خوب نیز محسوب می‌شود. این محصول پس از تغییراتی در فرمولاسیون Autoclaved Aerated Concrete و به اختصار AAC نام گرفت.

در حدود ۱۹۴۳ آلمانی‌ها نیز از این تکنولوژی استفاده کرده و AAC را تحت نامهای تجاری مختلف تولید کردند. همگام با سوئد و آلمان، انگلستان نیز خاکستر را جایگزین سیلیس کرده و مدت زیادی است که بلوک AAC تولید شده را در صنعت ساختمان استفاده می‌کنند. در حال حاضر، با تغییرات کوچک در فرمولاسیون و فرایند مربوط به AAC، تغییرات چشمگیری در ساختار آن فراهم آمده و این تغییرات موجب تقویت ویژگیهای فیزیکی و مکانیکی AAC شده است. در سالهای اخیر بیش از ۴۵۰ تولید کننده در ۴۱ کشور جهان AAC را تولید و به بازار عرضه می‌کنند

مواد اولیه

مواد تشکیل دهنده اصلی بتن هوادار اتوکلاوی، ماسه سیلیسی، آهک، سیمان، آب هستند، طبیعی و به وفور یافت می‌شود. ترکیبات قابل بازیافت و برگرداندن به چرخه تولید می‌باشد.

نحوه تولید

مهمترین مواد اولیه این نوع بتن سیلیس است که همراه آب به صورت دوغاب درآورده می‌شود و همچنین آهک پخته شده و سیمان می‌باشد و در میکسرهای مخصوص در مدت زمان معلوم می‌باشد و سپس در قالب‌های مورد نظر ریخته خواهند شد.

به طور کلی سیپورکس مخلوطی از سیلیس، سیمان، آهک و مقداری پودر آلومینیوم می‌باشد که در حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد پخته شده و در ابعاد ۶۰*۲۵*۱۰ ،۶۰*۲۵*۱۲.۵ ،۶۰*۲۵*۱۵ ،۶۰*۲۵*۲۰ ،۶۰*۲۵*۲۵، ۶۰*۲۵*۳۰ و همچنین بسته به نیاز مشتری متغیر تولید می‌شود

خط تولید

سیلیس از مهمترین مواد اولیه بتن سبک AAC می‌باشد و از معادن داخل کشور تهیه می‌شود، آهک نیز بصورت فرآوری شده و پخته شده به داخل کارخانه حمل می‌گردد.

در خط تولید بتن سبک یاAAC سه سیلوی نگهداری مواد اولیه وجود دارد که عبارتند از: سیلوی سیلیس، سیلوی آهک و سیلوی سیمان، که مواد اولیه پس از نگهداری در این سیلوها به تدریج وارد خط تولید می‌شوند. سیلیس، آهک و سیمان بوسیله الواتورهای مخصوص از سطح زیرین سیلوها به داخل آنها منتقل و درمدت زمان مشخص وارد خط تولید می‌شوند.

در نخستین مرحله از تولید بتن سبک، مواد اولیه شامل سیلیس و آب بصورت دوغاب یا گل در آورده می‌شود مواد مورد مصرف شامل سیلیس، آهک و سیمان بصورت خشک پس از توزین مخلوط می‌شوند و در واقع دو آسیاب در این مرحله وجود دارد شماره (آسیاب مواد تر) و (مواد خشک) که پس از مخلوط شدن و فرآوری، مواد به محل قالب ریزی انتقال داده می‌شوند.

پیش از آنکه مواد به قسمت قالب ریزی انتقال یابند بدقت توزین شده و در میکسرهای مخصوصی در مدت زمان لازم و مشخص مخلوط می‌شوند. مرحله بعدی کار مرحله قالب ریزی مواد است که مواد مخلوط شده در داخل قالب‌هایی که هر کدام تقریبا ۳ متر معکب گنجایش دارند ریخته می‌شوند.. این مواد پس فعل و انفعالات شیمیایی در زمانی مشخص بصورت قالب‌های مورد نظر در می‌آیند این زمان حدود ۳٫۵ ساعت به درازا می‌کشد. اینک زمان آن رسیده است تا قالب‌های تولیدی را به خط ریخته گری انتقال دهند؛ این قالب‌ها بوسیله شیفتر به خط ریخته گری کارخانه برده می‌شوند تا این مرحله از کار انجام شود.

قالب‌های تولیدی را بامازوت، اندود می‌کنند تا در مرحله ریخته‌گری چسبندگی ایجاد نشود.میزان حرارت موجود و آمادگی قالب‌ها برای خط برش بوسیله متخصصان کارخانه اندازه‌گیری می‌شود تا پس از اعلام آمادگی قالبها به خط برش منتقل شود.بعلت تغییراتی که می‌تواند در مواد اولیه رخ دهد، این مواد پیش از ورود به خط، کنترل شده و آزمایش‌های شیمیایی روی آنها انجام می‌شود و پس از ورود به خط نیز بنا به کیفیتی که درون قالب‌ها دارد، تحت آزمایش و کنترل کیفی قرار می‌گیرند. در این بخش از کارخانه سطح خارجی قالب‌ها برداشته می‌شود تا یک سطح هموار و مشخصی از تمام قالب‌ها نمایان گردد در این قسمت دیوارهای جانبی قالب‌ها جدا و از واگن‌ها جدا می‌شوند و آنگاه به بخش برش انتقال می‌یابند. در این بخش پس از دیواره برداری از قالب‌ها، ابتدا برش‌های عرضی به قالبها داده می‌شود و آنگاه با دستگاههای برش و با دقت و توجه خاص کارکنان و متخصصان کارخانه برش‌های طولی قالب‌ها انجام خواهد شد. اندازه برش‌های طولی و عرضی قالب‌ها بسته به تقاضای مصرف کنندگان و بازار مصرف آن دارد که قابل تنظیم و تغییر خواهد بود. پس از مرحله برش، قالب‌ها بر روی واگن‌های مخصوصی قرار می‌گیرند تا به بخش بلوکی که مرحله پخت قالب هاست انتقال یابد. قالب‌های محصول در مرحله پخت وارد اتو کلاوها می‌شوند و در حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد و با فشار ۱۲ اتمسفر پخته و عمل آوری می‌گردد. قالب‌ها در اتوکلاوها و پخت کامل به بخش بار انداز محصولات آماده تحویل انتقال می‌یابند تا به تدریج به بازار مصرف عرضه شود.

مزایا

مزایای فنی

سبکی وزن، عایق در برابر حرارت، عایق در برابر برودت، عایق در برابر صدا، استحکام و پایداری در مقابل زلزله، آتش‌سوزی و بسیاری مزایای دیگر از محاسن بلوک‌های سیپورکس نسبت به سایر مصالح قدیمی نظیر آجرهای معمولی و آجرهای سفال می‌باشد.

مزایای اجرایی

با توجه به ابعاد و سبکی و راحتی نصب بلوک‌های سیپورکس در همه ضخامت‌ها، سرعت اجرا نسبت به سایر مصالح به ۳ برابر بالغ می‌گردد.

مزایای اقتصادی

پروژه‌های ساختمانی با استفاده از بلوک‌های AAC با در نظر گرفتن سرعت اجرا، به دستمزد کمتری احتیاج و همچنین استفاده از AAC به سبب مصرف ملات کمتر و نیز کاهش بارهای وارده به سازه به دلیل وزن کم دیوارها که موجب کاهش ابعاد سازه می‌شود، صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای را در هزینه مصالح مصرفی موجب می‌گردد.

همچنین این مصالح با وجود تخلخل‌هایی از حباب‌های ریز شرایط مناسبی به منظور جلوگیری از هدر رفت انرژی ساختمان داشته باشد و به عبارت دیگر می‌تواند عایق هوشمند صوت و حرارت باشد.

به علاوه در مقایسه میان مصالح سنتی و AACاقلام زیر نیز قابل توجه می‌باشد: سرعت زیاد دیوارچینی با سیپورکس، سرعت زیاد کارهای تاسیساتی، کاهش مقاطع ساختمانی به هنگام محاسبه و صرفه جویی قابل ملاحظه در سازه‌های فلزی و بتنی. به علاوه استفاده از AAC موجب صرفه جویی چشمگیری در انرژی برای سرمایش و گرمایش ساختمان بعد از احداث می‌شود. همچنین ضایعات کلاً به عنوان پوکه مورد استفاده قرار می‌گیرد در حالیکه ضایعات زیاد آجر عملاً بلا استفاده می‌ماند.

مزایا کلی

  • سازگاری با محیط زیست
  • مقاوم در برابر بارهای ناشی از باد و طوفان‌های شدید و زلزله

دستورالعمل‌ها

بتن هوادار اتوکلاوشده (AAC) همگونی کامل با انواع ملات (ماسه، سیمان، گچ، خاک) را دارد.

  • ملات مصرفی از آب کافی برخوردار باشد.
  • پس از اجرای کامل دیوارها جهت اجرای صحیح گچ باید سطح دیوارها آب پاشی شود و فاصله بین مرطوب کردن دیوارها و انجام عملیات مورد نظر از یک ساعت تجاوز کند.
  • بدلیل خواص مکانیکی و ترموفیزیکی متفاوت مصالح ساختمانی از بکار بردن همزمان بلوک سیپورکس با سایر مصالح ساختمانی مانند آجر، بلوک سفالی، بلوک سیمانی در دیوارها خوداری شود.
  • جهت برش قطعات می‌توان از وسایلی مانند تیشه و اره چوب بری، شیارزن استفاده نمود.
  • بمنظور نصب وسایل بر روی دیوار (قاب عکس، تابلو) می‌توان از پیچ و رول پلاک استفاده نمود.
  • بمنظور نصب تاسیسات مکانیکی و الکترونیکی به راحتی توسط یک دستگاه برش (فرز) می‌توان مسیر عبور را در داخل بلوکها تعبیه نمود.

مقاومت حرارتی عالی AAC نقشی بزرگ را برای حفاظت محیط توسط کاهش ظرفیت نیاز به هوای گرم و یا خنک در ساختمانها برعهده دارد. به اضافه اینکه قابلیت استفاده راحت از این محصول، برش درست آنرا باعث می‌شود که این تولید ضایعات سخت در حین مصرف را به حداقل می‌رساند.

بر خلاف دیگر مواد ساختمانی AAC می‌تواند نیاز به استفاده از عوامل ایزولاسیون در ساختمان را که باعث افزایش تاثیر بر محیط و قیمت محصول می‌شود را منتفی نماید. شن کوارتز، آهک و یا سیمان به مثابه عامل پیوند کننده، پودر آلومینیوم به نسبت ۵ درصد (با توجه به دانسیته از قبل طراحی شده) و آب زمانی که مخلوط شده ودر قالبها ریخته می‌شوند باعث پیدایش واکنش‌های متعدد شیمیایی می‌شوند که وزن سبک و خواص حرارتی AAC را تامین می‌کنند. پودر آلومینیوم با هیدروکسید کلسیم و آب وارد واکنش شده و هیدروژن تولید می‌کند. گاز هیدروژن مخلوط خام را تا دو برابر حجم فوم می‌نماید (توسط حبابهای گازی باقطر حدود یک هشتم اینچ) در پایان پروسس فرمینگ هیدروژن به اتمسفر گریخته و توسط هوا جایگزین می‌شود. زمانی که فومها از مواد جدا می‌شوند محصول جامد ولی هنوز نرم است که بشکل پنل و بلوک بریده شده و برای مدت ۱۲ساعت در اتاقک اتوکلاو قرار داده می‌شود.

در شرایط فشار بخار، پروسه سخت شدن تا زمانی که درجه حرارت به ۱۸۰°C و فشار به ۱۲ bar می‌رسد ادامه می‌یابد. دانه های کوارتز باهیدوکسید کلسیم واکنش داده و کلسیم سیلیکوهیدرات تولید می‌نماید که این عاملی است که مقاومت بالا و خواص مشهود AAC را بوجود می‌آورد.

کارکردن با بتن سبک بسیار آسان است مثلاً به راحتی می‌توان آنرا اره نموده و یا میخ در آن کوبیده شود و یا جای پریز یا کانال عبور سیم برق و لوله آن در آن بوجود آورد. علاوه بر این بتن سبک در مقابل آتش بسیار مقاوم است و کلیه شرایط سلامت محیط زیست را دارا می‌باشد. کارکردن با این نوع بتن‌های سبک نیاز به تخصص خاصی ندارد. با توجه به ابعاد و سهولت کار، سرعت اجرا نیز نسبت به آجر و سفال تا ۲ الی ۳ برابر افزایش می‌یابد.

ملات مورد نیاز

ملات ماسه و سیمان

با توجه به اینکه بلوکهای AAC از نوع بتن سبک می‌باشد و همگونی کاملی با ملات ماسه و سیمان دارد می‌توان نسبت ترکیب را ۵ یا ۶ به یک تبدیل و در مصرف سیمان صرفه جویی بیشتری نمود. در مواردیکه عایق بندیهای مورد اجرا با آب و رطوبت سر و کاری نداشته باشد (مثل دیوار اتاق خواب...) می‌توان از ملات گچ و خاک (به لحاظ صرفه حویی اقتصادی) نیز استفاده نمود.

چسب بلوک

چسب مخصوص بلوک هوادار اتوکلاو شده باعث افزایش سرعت اجرا و کاهش پل حرارتی ملات ماسه سیمان می گردد.

جذب آب

با توجه به متخلخل بودن بلوکهای AAC، نم و رطوبت توسط این بلوکها منتقل نمی‌شود. در حالی که این بلوکها نم و رطوبت را منتقل نمی‌کنند ولی در سطح بلوک آب بیشتری را نسبت به مصالح مشابه جذب می‌کنند.

اجرای تاسیسات و نماسازی (اعم از لوله، کابینت، سنگ، سرامیک) به راحتی بر روی اینگونه بتن قابل اجرا می‌باشد.

از سال ۱۹۸۰ توسعه‌ای جهانی در مصرف AAC و احداث کارخانجات جدید در آمریکا، اروپای شرقی، چین، بحرین، روسیه، هند و استرالیا بوجود آمد. این محصول بطور روزافزونی توسط تولید کنندگان، معماران و سازندگان خانه استفاده می‌شود.


بلوک سبک بتنی هوادار اتوکلاو شده یا بتن هوادار اتوکلاوی (Autoclaved Aerated Concrete - AAC) همان بتن گازی سبک یا متخلخل می‌باشد. این نام برای بتن هوادار تولید شده در اروپا در نظر گرفته شده است. در سال ۱۹۲۴ میلادی توسط مهندس آرشیتکت سوئدی اختراع و به جامعه مهندسین معرفی گردید. این بتن هم اکنون در اروپا وآمریکا به نام‌های تجاری HEBEL , YTONG یا HEBELEX ارائه می‌شود و در ساخت و ساز نیز بسیار از آن استفاده می‌شود.

ساخت این محصول به روش اختلاط و پخت مواد اولیه انجام می‌گیرد.Johan Axel Erikson مهندس آرشیتکت سوئدی پس از آزمایش‌ها متعدد دریافت که اگر عمل آوری این مواد در حرارت و فشار زیاد انجام شود، یک محصول بتنی متخلخل با مقاومت بالا به دست می‌آید که به علت وجود حباب‌های گاز در آن، یک عایق خوب نیز محسوب می‌شود. این محصول پس از تغییراتی در فرمولاسیون Autoclaved Aerated Concrete و به اختصار AAC نام گرفت.

در حدود ۱۹۴۳ آلمانی‌ها نیز از این تکنولوژی استفاده کرده و AAC را تحت نامهای تجاری مختلف تولید کردند. همگام با سوئد و آلمان، انگلستان نیز خاکستر را جایگزین سیلیس کرده و مدت زیادی است که بلوک AAC تولید شده را در صنعت ساختمان استفاده می‌کنند. در حال حاضر، با تغییرات کوچک در فرمولاسیون و فرایند مربوط به AAC، تغییرات چشمگیری در ساختار آن فراهم آمده و این تغییرات موجب تقویت ویژگیهای فیزیکی و مکانیکی AACشده است. در سالهای اخیر بیش از ۴۵۰ تولید کننده در ۴۱ کشور جهان AAC را تولید و به بازار عرضه می‌کنند

مواد اولیه

مواد تشکیل دهنده اصلی بتن هوادار اتوکلاوی، ماسه سیلیسی، آهک، سیمان، آب هستند، طبیعی و به وفور یافت می‌شود. ترکیبات قابل بازیافت و برگرداندن به چرخه تولید می‌باشد.

نحوه تولید

مهمترین مواد اولیه این نوع بتن سیلیس است که همراه آب به صورت دوغاب درآورده می‌شود و همچنین آهک پخته شده و سیمان می‌باشد و در میکسرهای مخصوص در مدت زمان معلوم می‌باشد و سپس در قالب‌های مورد نظر ریخته خواهند شد.

به طور کلی هبلکس مخلوطی از سیلیس، سیمان، آهک و مقداری پودر آلومینیوم می‌باشد که در حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد پخته شده و در ابعاد ۶۰*۲۵*۱۰ ،۶۰*۲۵*۱۲.۵ ،۶۰*۲۵*۱۵ ،۶۰*۲۵*۲۰ ،۶۰*۲۵*۲۵، ۶۰*۲۵*۳۰ و همچنین بسته به نیاز مشتری متغیر تولید می‌شود.

خط تولید

سیلیس از مهمترین مواد اولیه بتن سبک AAC می‌باشد و از معادن داخل کشور تهیه می‌شود، آهک نیز بصورت فرآوری شده و پخته شده به داخل کارخانه حمل می‌گردد.

در خط تولید بتن سبک یاAAC سه سیلوی نگهداری مواد اولیه وجود دارد که عبارتند از: سیلوی سیلیس، سیلوی آهک و سیلوی سیمان، که مواد اولیه پس از نگهداری در این سیلوها به تدریج وارد خط تولید می‌شوند. سیلیس، آهک و سیمان بوسیله الواتورهای مخصوص از سطح زیرین سیلوها به داخل آنها منتقل و درمدت زمان مشخص وارد خط تولید می‌شوند.

در نخستین مرحله از تولید بتن سبک، مواد اولیه شامل سیلیس و آب بصورت دوغاب یا گل در آورده می‌شود مواد مورد مصرف شامل سیلیس، آهک و سیمان بصورت خشک پس از توزین مخلوط می‌شوند و در واقع دو آسیاب در این مرحله وجود دارد شماره (آسیاب مواد تر) و (مواد خشک) که پس از مخلوط شدن و فرآوری، مواد به محل قالب ریزی انتقال داده می‌شوند.

پیش از آنکه مواد به قسمت قالب ریزی انتقال یابند بدقت توزین شده و در میکسرهای مخصوصی در مدت زمان لازم و مشخص مخلوط می‌شوند. مرحله بعدی کار مرحله قالب ریزی مواد است که مواد مخلوط شده در داخل قالب‌هایی که هر کدام تقریبا ۳ متر معکب گنجایش دارند ریخته می‌شوند.. این مواد پس فعل و انفعالات شیمیایی در زمانی مشخص بصورت قالب‌های مورد نظر در می‌آیند این زمان حدود ۳٫۵ ساعت به درازا می‌کشد. اینک زمان آن رسیده است تا قالب‌های تولیدی را به خط ریخته گری انتقال دهند؛ این قالب‌ها بوسیله شیفتر به خط ریخته گری کارخانه برده می‌شوند تا این مرحله از کار انجام شود.

قالب‌های تولیدی را بامازوت، اندود می‌کنند تا در مرحله ریخته‌گری چسبندگی ایجاد نشود.میزان حرارت موجود و آمادگی قالب‌ها برای خط برش بوسیله متخصصان کارخانه اندازه‌گیری می‌شود تا پس از اعلام آمادگی قالبها به خط برش منتقل شود.بعلت تغییراتی که می‌تواند در مواد اولیه رخ دهد، این مواد پیش از ورود به خط، کنترل شده و آزمایش‌های شیمیایی روی آنها انجام می‌شود و پس از ورود به خط نیز بنا به کیفیتی که درون قالب‌ها دارد، تحت آزمایش و کنترل کیفی قرار می‌گیرند. در این بخش از کارخانه سطح خارجی قالب‌ها برداشته می‌شود تا یک سطح هموار و مشخصی از تمام قالب‌ها نمایان گردد در این قسمت دیوارهای جانبی قالب‌ها جدا و از واگن‌ها جدا می‌شوند و آنگاه به بخش برش انتقال می‌یابند. در این بخش پس از دیواره برداری از قالب‌ها، ابتدا برش‌های عرضی به قالبها داده می‌شود و آنگاه با دستگاههای برش و با دقت و توجه خاص کارکنان و متخصصان کارخانه برش‌های طولی قالب‌ها انجام خواهد شد. اندازه برش‌های طولی و عرضی قالب‌ها بسته به تقاضای مصرف کنندگان و بازار مصرف آن دارد که قابل تنظیم و تغییر خواهد بود. پس از مرحله برش، قالب‌ها بر روی واگن‌های مخصوصی قرار می‌گیرند تا به بخش بلوکی که مرحله پخت قالب هاست انتقال یابد. قالب‌های محصول در مرحله پخت وارد اتو کلاوها می‌شوند و در حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد و با فشار ۱۲ اتمسفر پخته و عمل آوری می‌گردد. قالب‌ها در اتوکلاوها و پخت کامل به بخش بار انداز محصولات آماده تحویل انتقال می‌یابند تا به تدریج به بازار مصرف عرضه شود

مزایای فنی

سبکی وزن، عایق در برابر حرارت، عایق در برابر برودت، عایق در برابر صدا، استحکام و پایداری در مقابل زلزله، آتش‌سوزی و بسیاری مزایای دیگر از محاسن بلوک‌های هبلکس نسبت به سایر مصالح قدیمی نظیر آجرهای معمولی و آجرهای سفال می‌باشد.

مزایای اجرایی

با توجه به ابعاد و سبکی و راحتی نصب بلوک‌های هبلکس در همه ضخامت‌ها، سرعت اجرا نسبت به سایر مصالح به ۳ برابر بالغ می‌گردد.

مزایای اقتصادی

پروژه‌های ساختمانی با استفاده از بلوک‌های AAC با در نظر گرفتن سرعت اجرا، به دستمزد کمتری احتیاج و همچنین استفاده از AAC به سبب مصرف ملات کمتر و نیز کاهش بارهای وارده به سازه به دلیل وزن کم دیوارها که موجب کاهش ابعاد سازه می‌شود، صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای را در هزینه مصالح مصرفی موجب می‌گردد.

همچنین این مصالح با وجود تخلخل‌هایی از حباب‌های ریز شرایط مناسبی به منظور جلوگیری از هدر رفت انرژی ساختمان داشته باشد و به عبارت دیگر می‌تواند عایق هوشمند صوت و حرارت باشد.

به علاوه در مقایسه میان مصالح سنتی و AACاقلام زیر نیز قابل توجه می‌باشد: سرعت زیاد دیوارچینی با هبلکس، سرعت زیاد کارهای تاسیساتی، کاهش مقاطع ساختمانی به هنگام محاسبه و صرفه جویی قابل ملاحظه در سازه‌های فلزی و بتنی. به علاوه استفاده از AAC موجب صرفه جویی چشمگیری در انرژی برای سرمایش و گرمایش ساختمان بعد از احداث می‌شود. همچنین ضایعات کلاً به عنوان پوکه مورد استفاده قرار می‌گیرد در حالیکه ضایعات زیاد آجر عملاً بلا استفاده می‌ماند

مزایا کلی

  • سازگاری با محیط زیست
  • مقاوم در برابر بارهای ناشی از باد و طوفان‌های شدید و زلزله

  دستورالعمل‌ها

  • بتن هوادار اتوکلاوشده (AAC) همگونی کامل با انواع ملات (ماسه، سیمان، گچ، خاک) را دارد.
  • ملات مصرفی از آب کافی برخوردار باشد.
  • پس از اجرای کامل دیوارها جهت اجرای صحیح گچ باید سطح دیوارها آب پاشی شود و فاصله بین مرطوب کردن دیوارها و انجام عملیات مورد نظر از یک ساعت تجاوز کند.
  • بدلیل خواص مکانیکی و ترموفیزیکی متفاوت مصالح ساختمانی از بکار بردن همزمان بلوک هبلکس با سایر مصالح ساختمانی مانند آجر، بلوک سفالی، بلوک سیمانی در دیوارها خوداری شود.
  • جهت برش قطعات می‌توان از وسایلی مانند تیشه و اره چوب بری، شیارزن استفاده نمود.
  • بمنظور نصب وسایل بر روی دیوار (قاب عکس، تابلو) می‌توان از پیچ و رول پلاک استفاده نمود.
  • بمنظور نصب تاسیسات مکانیکی و الکترونیکی به راحتی توسط یک دستگاه برش (فرز) می‌توان مسیر عبور را در داخل بلوکها تعبیه نمود.

مقاومت حرارتی عالی AAC نقشی بزرگ را برای حفاظت محیط توسط کاهش ظرفیت نیاز به هوای گرم و یا خنک در ساختمانها برعهده دارد. به اضافه اینکه قابلیت استفاده راحت از این محصول، برش درست آنرا باعث می‌شود که این تولید ضایعات سخت در حین مصرف را به حداقل می‌رساند.

بر خلاف دیگر مواد ساختمانی AAC می‌تواند نیاز به استفاده از عوامل ایزولاسیون در ساختمان را که باعث افزایش تاثیر بر محیط و قیمت محصول می‌شود را منتفی نماید. شن کوارتز، آهک و یا سیمان به مثابه عامل پیوند کننده، پودر آلومینیوم به نسبت ۵ درصد (با توجه به دانسیته از قبل طراحی شده) و آب زمانی که مخلوط شده ودر قالبها ریخته می‌شوند باعث پیدایش واکنش‌های متعدد شیمیایی می‌شوند که وزن سبک و خواص حرارتی AAC را تامین می‌کنند. پودر آلومینیوم با هیدروکسید کلسیم و آب وارد واکنش شده و هیدروژن تولید می‌کند. گاز هیدروژن مخلوط خام را تا دو برابر حجم فوم می‌نماید (توسط حبابهای گازی باقطر حدود یک هشتم اینچ) در پایان پروسس فرمینگ هیدروژن به اتمسفر گریخته و توسط هوا جایگزین می‌شود. زمانی که فومها از مواد جدا می‌شوند محصول جامد ولی هنوز نرم است که بشکل پنل و بلوک بریده شده و برای مدت ۱۲ساعت در اتاقک اتوکلاو قرار داده می‌شود.

در شرایط فشار بخار، پروسه سخت شدن تا زمانی که درجه حرارت به ۱۸۰° c و فشار به ۱۲ b


کلمات کلیدی : بتن و انواع آن,هبلکس,گروت,بتن الیافی,بتن اسفنجی اتوکلاوی,بتن,انواع بتن,
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل پروژه و تحقیق-بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx

پروژه و تحقیق-بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن ... sedayepooya.ir/bold/پروژه-و-تحقیق-بتن-و-انواع-آن،هبلکس،گرو/‏ - ذخیره شده بتن و انواع آن,هبلکس,گروت,بتن الیافی,بتن اسفنجی اتوکلاوی,بتن,انواع بتن, ... انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx را که در دسته ... فایل مربوط به دانلود تحقیق با عنوان - پروتکل مدیریت گروه اینترنت ( IGMP)… ... دانلود آموزش ترمیم بوت و فلش نوکیا nokia xl rm-1030 با لینک مستقیم . بررسی بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی ... amindownload.ir/.../بررسی-بتن-و-انواع-آن،هبلکس،گروت-و-بتن-ا/‏ - ذخیره شده بتن و انواع آن فایل کامل بررسی بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx به همراه لینک دانلود. دانلود فایل. بتن اسفنجی ... رمانتیسم – remote remote.gridlearn.ir/رمانتیسم/‏ - ذخیره شده بازدید کننده عزیز میتوانید فایل مربوط به رمانتیسم را که در دسته بندی علوم ... دسته بندی : پزشکی فرمت فایل: doc حجم فایل: (در قسمت پایین صفحه درج شده) ... پروژه و تحقیق-بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی ... آن، هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx را که در دسته بندی… دانلود مقاله کامل درباره اینترنت و جستجوگرها – remote remote.gridlearn.ir/دانلود-مقاله-کامل-درباره-اینترنت-و-جست/‏ - ذخیره شده لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده ... پروژه و تحقیق-بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی ... آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx را که در دسته بندی… تصاویر برای لینک فایل پروژه و تحقیق-بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx [PDF] آشنایی با انواع بتن - دانلود عمران و معماری dl.arshadownload.com/concrete-types-intro.pdf‏ - ذخیره شده - مشابه 3 ژانویه 2015 ... ١٥ ﺑﺘﻦ ﻣﺴﻠﺢ ﺑﻪ اﻟﯿﺎف ﻓﻮﻻدی .... داﺷﺘﻪ اﺳﺖ، ﺑﻪ ﻧﺤﻮی ﮐﻪ اﻣﺮوزﻩ ﺷﺎهﺪ ﮐﺎرﺑﺮد اﻧﻮاع ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺘﻦ ﺑﺎ ﻣﺼﺎﻟﺢ ..... ٨ . ١ هﺒﻠﮑﺲ ﺑﺘﻦ ﺳﺒﮏ ﯾﺎ ﺑﺘﻦ هﻮادار. اﺗﻮﮐﻼوی. از ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﻬﻢ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﺳﺒﮏ ﺳﺎزی وزن ﺳﺎزﻩ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﭘﺎﯾﺪاری ﺑﻬﺘﺮ در .... [1]ﯾﮏ ﮐﺘﺎب ۲۸ ﺻﻔﺤﻪ ای در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮع ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺧﻮد ﻣﻨﺘﺸﺮ ﮐﺮد. ٢ . ... ﺑﺘﻦ اﺳﻔﻨﺠﯽ اﺗﻮﮐﻼوی .... ﭘﺮوژﻩ هﺎی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎدﻩ از ﺑﻠﻮک هﺎی AAC ﺑﺎ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺳﺮﻋﺖ. بتن اسفنجی اتوکلاوی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بتن_اسفنجی_اتوکلاوی‏ - ذخیره شده - مشابه بلوک سبک بتنی هوادار اتوکلاو شده یا بتن هوادار اتوکلاوی (Autoclaved Aerated Concrete ... این بتن در صنعت ساختمان‌سازی به هبلکس یا سیپورکس و آران لکس معروف است .... بتن هوادار اتوکلاوشده (AAC) همگونی کامل با انواع ملات (ماسه، سیمان، گچ، خاک) را دارد. .... این صفحه آخرین‌بار در ۳ ژوئن ۲۰۱۹ ساعت ۰۹:۱۲ ویرایش شده‌است . تحقیق در مورد SIX SIGMA – traffic uploadmb.ir/traffic/تحقیق-در-مورد-six-sigma/‏ - ذخیره شده بازدید کننده عزیز میتوانید فایل مربوط به تحقیق در مورد SIX SIGMA را که در ... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده ... پروژه و تحقیق-بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی ... انواع آن،هبلکس ،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx را که در دسته بندی… آزمون سازی زبان انگلیسی – history - telegrami پروژه telegrami-channels.ir/history/آزمون-سازی-زبان-انگلیسی/‏ - ذخیره شده بررسی بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx ... اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx به همراه لینک دانلود دانلود فایل بتن اسفنجی ... دانلود تحقیق و پژوهش مدیریت فایل کامل پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت ... بتن متخلخل ( اسفنجی ) چیست | کلینیک بتن ایران www.clinicbeton.ir/ArticleDetail/.../بتن-متخلخل-(-اسفنجی-)-چیست‏ - ذخیره شده 28 جولای 2018 ... بتن متخلخل یا بتن اسفنجی و بتن هبلکس یا بتن سبک با ... اندازه سنگدانه، دانه بندی و مقدار سنگدانه مصرفی در مخلوط بتن متخلخل، همگی از عوامل ... بتن اسفنجی اتوکلاوی (Autoclaved Aerated Concrete یا AAC) که در ... به روز در انواع و اقسام پروژه‌ها در حال افزایش است و هر روزه مهندسان بیشتری .... محصولات گروت ها ... کتاب و حل تمرین کتاب مقدمه ای بر مکانیک محیط های پیوسته ... online-sms.ir/valid/کتاب-و-حل-تمرین-کتاب-مقدمه-ای-بر-مکانیک/‏ - ذخیره شده بررسی بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه- ... اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx به همراه لینک دانلود دانلود فایل بتن اسفنجی ... گزارش کارآفرینی فایل کامل پروژه کارآفرینی اداره برق زنجان به همراه لینک ... فایل ورد پروژه ارائه یک سیستم تشخیص ورود به شبکه کامپیوتری با ... clothing-mariana.ir/isi/فایل-ورد-پروژه-ارائه-یک-سیستم-تشخیص-ورو/‏ فایل ورد پروژه ارائه یک سیستم تشخیص ورود به شبکه کامپیوتری با استفاده از ... ورود به شبکه کامپیوتری با استفاده از الگوریتم فراابتکاری به همراه لینک دانلود ... انواع دسته بندی سیستم های تشخیص نفوذ1-4-1) روش های تشخیص نفوذ1-1-4-1) روش ... آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx به ... دانلود فایل پاورپوینت بررسی بلوک هبلکس – داروگ فایل darfile.ir/?p=4022‏ - ذخیره شده 15 ا کتبر 2017 ... پاورپوینت بررسی بلوک های سبک بتنی (سیلکس و هبلکس) … ... معایب بلوک های aac بررسی – معدن، سنگ معدن و انواع مختلف … ... موضوع پروژه : دیوار با بلوک هبلکس(بتن سبک) حجم فایل :: ۱٫۰۳۲ ..... گروت و بتن الیافی، بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx بتن اسفنجی اتوکلاوی بلوک سبک بتنی … طرح شهرسازی 3(شیت) – سرویس پروژه simcardmajazi.ir/service/طرح-شهرسازی-3شیت/‏ - ذخیره شده فایل کامل طرح شهرسازی 3(شیت) به همراه لینک دانلود ... تحقیق دایره های عدد نویز ... بررسی بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه- ... اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx به همراه لینک دانلود دانلود فایل بتن اسفنجی ... تحقیق مدیریت محصول و تولید بهنگام در مدیریت سازمانی – رم شانس seoarzon.ir/ram/تحقیق-مدیریت-محصول-و-تولید-بهنگام-در-مد/‏ - ذخیره شده 8مدیر محصول، مدیر پروژه نیست… .... بررسی بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx. بتن و انواع ... و بتن الیافی، بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx به همراه لینک دانلود دانلود فایل بتن اسفنجی ... دانلود طرح توجیهی قطعات صنایع پتروشیمی مبدل های حرارتی و قطعات ... seopole.ir/modify/دانلود-طرح-توجیهی-قطعات-صنایع-پتروشیم/‏ - ذخیره شده فایل کامل دانلود طرح توجیهی قطعات صنایع پتروشیمی مبدل های حرارتی و قطعات یدکی ... و کارمناسب جهت ارائه به دانشگاه به عنوان پروژه درسینگارش طرح توجیهی یک طرح ... بررسی بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 ... اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx به همراه لینک دانلود دانلود فایل بتن اسفنجی ... روانشناسی اجتماعی – دانلود music-ha.ir/compete/روانشناسی-اجتماعی/index.html‏ با این تعریف ، علمی اشاره به تجربی روش تحقیق. ... دانلودپاورپوینت رفتار دیوارهای برشی صفحه ای فولادی فایل کامل پاورپوینت رفتار دیوارهای ... دانلود فایل کامل دانلود پروژه روش تحقیق با موضوع طراحی به همراه لینک دانلود دانلود فایل ... بررسی بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx. پروژه و تحقیق-بتن و انواع آن، هبلکس، گروت و بتن الیافی، بتن ... mitra.njka.ir/mitra/30632/html‏ 12 آوریل 2018 ... {میترا} با دانلود پروژه و تحقیق-بتن و انواع آن، هبلکس، گروت و بتن الیافی، بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx از سایت ما، نمره 20 ... تحقیق بتن نیمه سبک دانه پرمقاومت |5432| سرزمین مقاله articlekingdom.glda.ir/articlekingdom/5432/html‏ 1 ا کتبر 2017 ... پروژه و تحقیق-بتن و انواع آن، هبلکس، گروت و بتن الیافی، بتن اسفنجی اتوکلاوی - در 230 صفحه-docx بتن اسفنجی اتوکلاوی بلوک سبک بتنی هوادار ... فایل: WORD (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 38 صفحه مقدمه با ... پاورپوینت تکنولوژی بتن و انواع آن و کاربرد |3826| کوانتوم دانلود q2dl.maksmusic.ir/q2dl/3826/html‏ 25 آوریل 2018 ... پروژه و تحقیق-بتن و انواع آن، هبلکس، گروت و بتن الیافی، بتن اسفنجی اتوکلاوی - در 230 صفحه-docx بتن اسفنجی اتوکلاوی بلوک ... انقلاب تکنولوژی لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب" فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده ... بررسی نواقص موجود در کنترل کیفیت بتن کارگاهی |11204| سرزمین ... articlekingdom.pdgf.ir/articlekingdom/11204/html‏ 20 دسامبر 2017 ... پروژه و تحقیق-بتن و انواع آن، هبلکس، گروت و بتن الیافی، بتن اسفنجی اتوکلاوی - در 230 صفحه-docx بتن اسفنجی اتوکلاوی بلوک سبک بتنی ... مقاله در مورد استقامت عایقی تجهیزات – harmonic ayeenbook.ir/harmonic/مقاله-در-مورد-استقامت-عایقی-تجهیزات/‏ - ذخیره شده پروژه و تحقیق-بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx. بتن و انواع آن,هبلکس,گروت,بتن الیافی,بتن اسفنجی ... تحقیق درباره بررسی سیستمهای بازیافت مواد و انرژی – مسیج مقاله host4joomla.ir/.../تحقیق-درباره-بررسی-سیستمهای-بازیافت-م/‏ - ذخیره شده لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده ... پروژه و تحقیق-بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی ... آن،هبلکس، گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx را که در دسته بندی … دانلود گزارش کارآموزی مربوط به عمران، ساخت ساختمان – استاتوس پروژه designihaa.ir/status/دانلود-گزارش-کارآموزی-مربوط-به-عمران،/‏ - ذخیره شده فایل کامل دانلود گزارش کارآموزی مربوط به عمران، ساخت ساختمان به همراه لینک دانلود ... تحقیق تاریخ فایل کامل بررسی خاندان هخامنشی و آغاز زندگی کوروش به همراه ... بررسی بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx ... اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx به همراه لینک دانلود دانلود فایل بتن اسفنجی ... پاورپوینت-بتن الیافی چیست؟- در 100اسلاید-powerpoin-ppt - کودکانه koodak.iran-kadoo.ir/.../پاورپوینتبتن+الیافی+چیست؟+در+100اسلایدpowerpoinppt.html‏ - ذخیره شده لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده ... فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 23 صفحه مقدمهتکنولوژی بتن الیافی نمونه ... کتاب-سقف وافل و انواع سقفهای رایج در ساختمان - در 60 صفحه-docx ..... و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه- docx. پاورپوینت اصول بازاریابی تلفنی – بین المللی فیس pes-persian.ir/international/پاورپوینت-اصول-بازاریابی-تلفنی/‏ - ذخیره شده فایل کامل پاورپوینت اصول بازاریابی تلفنی به همراه لینک دانلود. دانلود فایل ... چکیدهطبق تحقیقات به عمل آمده، با رقابتی تر شدن کسب و کارها، اهمیت ارتباط ... بررسی بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx ... اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx به همراه لینک دانلود دانلود فایل بتن اسفنجی ... سیستم مالیاتی ایران – history hayperlink.ir/history/سیستم-مالیاتی-ایران/‏ - ذخیره شده این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word ( قابل ... از تجارب مرمت شهری-مدینه تونس - قاهره مصر - صنعا یمنعنوان : «پروژه بهسازی … ... بررسی بتن و انواع آن،هبلکس،گروت و بتن الیافی،بتن اسفنجی اتوکلاوی- در 230 ... اتوکلاوی- در 230 صفحه-docx به همراه لینک دانلود دانلود فایل بتن اسفنجی ...