مشخصات فایل
عوان:بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدلTAM
قالب بندی:word
تعداد صفحات:16
محتویات
چکیده
مقدمه
پیشینهی تحقیق
روش تحقیق
یافته های پژوهش
بخش توصیفی
بخش استنباطی
بحث و نتیجهگیری
فهرست منابع
چکیده
هدف از پژوهش حاضر ، بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی در استان کرمانشاه با استفاده از مدل پذیرش فناوری[1] می باشد. این پژوهش از نوع تحقیقات پیمایشی است که برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه ترجمه شدهی دیویس(1989) استفاده گردید. به منظورسنجش روایی پرسشنامهی مذکور از روش ترجمهی معکوس بهرهگرفته شد. اعتبار این پرسشنامه توسط پانل متخصصان تایید گردید، و پایایی آن به وسیله ی آزمون آلفای کرونباخ برای کلیه ی بخش ها بالاتر از 7/0 محاسبه شد. جامعة آماری این مطالعه را 52 نفر از هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی در شهرستانهای کرمانشاه ، اسلام آباد غرب، سنقر، روانسر، قصرشیرین و بیستون تشکیل دادهاند که با توجه به محدود بودن جامعه از روش سرشماری استفاده گردید. نتایج حاصل ازتحلیل مسیر نشان داد که متغیرهای برداشت ذهنی از مفید بودن و نگرش به استفاده از فناوری اطلاعات اثر مثبت ومعنی داری بر تصمیم به استفاده از فناوری اطلاعات داشتند، وتصمیم به استفاده از فناوری اطلاعات نیز اثرمثبت و معنی داری بر استفاده از فناوری اطلاعات داشت. همچنین برداشت ذهنی ازآسانی استفاده از فناوری اطلاعات بر نگرش به استفاده از فناوری اطلاعات اثر مثبت ومعنیداری داشت. نتایج این مطالعه میتواند دستاوردهایی برای برنامهریزان آموزش متوسطهکشاورزی داشته باشد، بدین صورت که سیاستگذاران آموزش متوسطهی کشاورزی میتوانند مفید بودن فناوری اطلاعات را در فرآیند یاددهی- یادگیری به هنرآموزان متدکر شوند و از طرفی آموزش درحد تسلط میتواندآسانی استفاده از فناوری اطلاعات را در هنرآموزان تقویت نماید.
کلیدواژه ها: فناوری اطلاعات، مدل پذیرش فناوری، هنرستان کشاورزی.
Key words: Information technology, Technology Acceptance Model, Agricultural Vocational Schools.
مقدمه
شعار یادگیری از طریق عمل (فیپس و آزبورن[2]، 2008) در آموزش متوسطه کشاورزی هنگامی محقق میشودکه آموزشگران کشاورزی بتوانند محیط واقعی کشاورزی را خصوصا هنگامی که شرایط جوی، کار عملی، در مزرعه را مقدور نمیسازد به صحنهی کلاس درس بیاورند. آوردن چنین شرایطی در محیط آموزشی، مستلزم پذیرش و بهرهگیری از فناوری اطلاعات میباشد. پذیرش فناوریهای اطلاعاتی در محیطهای آموزشی همواره مورد مقاومت آموزشگران قرار گرفته است(آلستون[3]،2003؛ آلستون و مایر،2001؛ فلتچر و دیدز[4]،1994؛ فریز وهمکاران[5]،2002،کاترلیک وهمکاران،2003). اگرچه پژوهشهای گستردهای در رابطه با پذیرش فناوری اطلاعات در بین مدرسین آموزش عالی انجام گرفته است(یعقوبی ،1380)، اما متاسفانه شمار مطالعات انجام شده در آموزش متوسطه کشاورزی بسیار اندک است. ازطرفی امروزه گسترش و توسعهی فناوریاطلاعات و قابلیتهای فراوان آندر اثربخشی آموزش کشاورزی، غیرقابل انکار است. پژوهشها بیانگر آن است که استفاده از رایانه در آموزش متوسطهی کشاورزی میتواند موجب برقراری تعاملبین هنرجویان و تقویت و تشویق آنها گشته و برقراری ارتباط با منابع اطلاعاتی عظیم نظیرکتابخانهها را میسر سازد (حجازی به نقل ازگیبسون[6]،1998). بسیاری از معلمانی که از فناوری اطلاعات استفاده میکنند رایانه را ابزاری میدانند که میتواند یادگیری و انگیزهی دانشآموزانرا بهبود ببخشد و آنان را با سبکهای مختلف یادگیری و نیازهای اختصاصی، در جهان گستردهی اطلاعاتی هماهنگ ومنطبق سازد (دفتر ارزیابی تکنولوژی[7]،1995؛ پاپرت،1993). بنابراین استفاده از رایانه برای تسهیل و اثربخشی تدریس، از طریق بکارگیری روشهای مختلف و بهبود بخشیدن به مدیریت کلاسدرس در هنرستانهای کشاورزی ضرورت دارد (پاپرت،1993؛ سندهولتز وهمکاران،1997 )، اگرچه، آموزشگران بر نقش مؤثر فناوری اطلاعات در فرآیند یادهی - یادگیری و در تسهیل مسائل آموزشی اذعان دارند(پاپرت[8]،1993؛ سندهولتز وهمکاران[9]،1997؛ شکتاف[10]،2000؛ ساپس[11]،1968) و هنرستانهای کشاورزی نیز نظیر سایر دبیرستانها، با هزینههای فراوان به کارگاههای فناوری اطلاعات تجهیز شدهاند، اما پذیرش آن از سوی آموزشگران همواره با مقاومت همراه بوده است. نتایج نیازسنجیهای آموزشی در میان آموزشگران کشاورزی نشان داده است که معلمان آموزش متوسطهی کشاورزی ، استفاده از فناوری اطلاعات را در فرآیند تدریس، از مهمترین اولویتها برای توسعه و ارتقاء شغلی خود قلمداد کردهاند(استیون[12]،2010) و بهکارگیری فناوری اطلاعات را در فرآیند تدریس به دانشآموزان، با ارزش ومهم میدانند(آلستون و مایر[13]،2001؛کاترلیکت وهمکاران[14]،2003)، این درحالی است که با وجود دسترسی به فناوریهای اطلاعاتی در مدارس، آموزشگران آنچنان رغبتی به استفاده از آن ندارند(آلستون وهمکاران،2003؛ کاترلیک وهمکاران،2003) و معلمان در پذیرش وبهکارگیری آنها مقاومت نشان میدهند(آلستون[15]،2003؛ آلستون و مایر،2001؛ فلتچر و دیدز[16]،1994؛ فریز وهمکاران[17]،2002،کاترلیک وهمکاران،2003)، بنابراین عدم پذیرش و بکارگیری مناسب فناوری اطلاعات موجب عدم بهرهبردای مناسب از امکانات موجود در سطح مدارس آموزش متوسطهی کشاورزی میشود. از طرفی، به نقل از مورت و و کرنل[18] (1941) متغیرهای فردی مانند حمایت معلمان از نوآوریهای آموزشی به مثابه عوامل تسهیل کننده گسترش نوآوریهای آموزشی عمل می کنند. لذا شناسایی عوامل موثر بر پذیرش و بهکارگیری فناوری اطلاعات در عرصهی آموزش کشاورزی میتواند هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی را در فراهم کردن، معرفی،توضیح و انتقال مؤثرتر دانش کمک شایانی نموده و درنتیجه،حصول اهداف آموزش کشاورزی را تسریع نماید. از طرفی تجربهکشورهای جهان نشان میدهد که نوآوری آموزشی و ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، بدون همراهی و پذیرش معلمان میسر نیست. لذا هدف کلی پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه میباشد.
[1] Technology Acceptance Model (TAM)
[7] Office of Technolog Assessment
کلمات کلیدی : بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدلTAM
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:
لینک منبع :
لینک فایل بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدلTAMبررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان ...
ensani.ir/.../بررسی-عوامل-مؤثر-بر-پذیرش-فناوری-اطلاعات-توسط-هنرآموزان-هنرستانهای-کشاورزی-استان-کرمانشاه-با-استفاده-از-مدل-پذیرش-... - ذخیره شده
کلید واژه ها: فناوری اطلاعاتمدل پذیرش فناوریهنرستان کشاورزی ... دریافت فایل
ارجاع: RIS (پژوهیار، EndNote ، ProCite ، Reference Manager) | BibTex ... پذیرش
فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی در استان کرمانشاه با استفاده از
مدل ...
لینک دانلود بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط ...
ok.zgoldfile.ir/.../لینک-دانلود-بررسی-عوامل-مؤثر-بر-پذیرش-فناوری-اطلاعات-توسط-هنرآموزان-هنرستانهای-کشاورزی-استان-کرمانشاه-با... - ذخیره شده
در حال حاظر شما فایل با عنوان بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط
هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدلTAM را دنبال می کنید
.
بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان ...
dlform8.keybood.ir/all/33086/html - ذخیره شده
استفاده, مؤثر, بررسی, کشاورزی, هنرآموزان, پذیرش, عوامل, اطلاعات, کرمانشاه, ... توسط
هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدلTAM های با ...
مشخصات فایل عوان: بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان
هنرستان ...
بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان ...
s71.kadooyab.ir/35332.html
مشابه «بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای
کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدل TAM»؟ ... مشخصات فایل عوان: بررسی
عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستان های کشاورزی استان
کرمانشاه با استفاده از مدل TAM قالب بندی: word تعداد صفحات: 16 محتویات ... لینک
کمکی.
nhs | 33401
nhs.popgram.ir/nhs/33401/html - ذخیره شده
بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش همراه بانک توسط مشتریان با استفاده از مدل های پذیرش
تکنولوژی و بازاریابی رابطه مند ... با استفاده از مدل های پذیرش تکنولوژی و
بازاریابی رابطه مند (مورد مطالعه: شعب بانک کشاورزی شهر ... لینک کمکی ... بر
پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با
استفاده از مدلTAM ...
بررسی عوامل مؤثر بر بهبود مدیریت دوره متوسطه از دیدگاه مدیران و ...
cdn3.e-gandoman.ir/all/33085/html - ذخیره شده
مؤثر, بررسی, دبیران, دیدگاه, بهبود, عوامل, دوره, مدیریت, ارومیه, مدیران, متوسطه ...
برای دانلود و مشاهده فهرست و چکیده روی دریافت فایل کلیک کنید. ... عوامل مؤثر بر
پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با
استفاده ... بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش همراه بانک توسط مشتریان با استفاده از مدل
های پذیرش ...
بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش همراه بانک توسط مشتریان با استفاده از ...
dl1.e-gandoman.ir/all/33088/html - ذخیره شده
رابطه, مؤثر, بررسی, پذیرش, استفاده, پذیرش, عوامل, توسط, بازاریابی, بانک, ...
فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از ...
پیش فاکتور خرید فایل بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات ...
file.kandoocn.com/card.aspx?productid=40425 - ذخیره شده
کسب درآمد اینترنتی با بازاریابی و فروش فایل قابل دانلود | فایل ناب سیستم
حرفه ای ... توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدلTAM
... 4- پس از پرداخت موفق مجددا به سایت برگردانده می شوید و لینک دانلود برای شما
نمایش ...
worm | 33303
worm.parandfa.ir/worm/33303/html - ذخیره شده
مشخصات فایل عوان: بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان
هنرستان های کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدل TAM قالب بندی: word تعداد ...
بررسی عوامل مؤثر بر تجهیز منابع بانکی از دیدگاه مدیران شعب بانک ...
kevin.mohandesalvand.ir/kevin/33741/html - ذخیره شده
مقاله با عنوان بررسی عوامل مؤثر بر تجهیز منابع بانکی از دیدگاه مدیران شعب ... محل
برگزاری: شیراز سال برگزاری: 1389 تعداد صفحه: 12 محتویات فایل: فایل ... لینک
کمکی ... فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با
استفاده از ... عوامل مؤثر بر پذیرش همراه بانک توسط مشتریان با استفاده از مدل های
پذیرش ...
دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره بررسی مسئولیت متصدی حمل و نقل ...
html.mizbang.ir/.../دانلود-پاورپوینت-جامع-وکامل-درباره-بر-6/ - ذخیره شده
10 آوریل 2018 ... کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل دانلود پاورپوینت جامع وکامل ... بررسی عوامل
مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان ... هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی
استان کرمانشاه با استفاده از مدلTAM را ... تغذیه وبهداشت مواد غذایی لینک پرداخت و
دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل: .ppt (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد…
دانلود طرح درس – مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی – درس شورا – پک ...
nanotour.ir/peak/دانلود-طرح-درس-مطالعات-اجتماعی-پایه-پ/ - ذخیره شده
کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل دانلود طرح درس – مطالعات اجتماعی پایه ...
تجهیزات مبارزه با حریق لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی :پاور ...
بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی
استان کرمانشاه با استفاده از مدلTAM ... بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات
توسط…
لینک مستقیم فایل پاورپوینت نیروی کار فناوری اطلاعات|ام اِی
maybe.xdlfile.ir/fn/73688/html - ذخیره شده
با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل نیروی کار فناوری اطلاعات مقدمه در
فصل قبل به بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر حوزه کار و اشتغال ... ورود موفق به
عصر اطلاعات لازمه آشنایی و استفاده صحیح از فناوری اطلاعات می باشد و آن نیز ...
عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان
کرمانشاه با ...
دریافت فایل با موضوع پاورپوینت مقایسه دیدگاه پیاژه و پردازش اطلاعات
qq63.xlesson.ir/.../پاورپوینت-مقایسه-دیدگاه-پیاژه-و-پردازش-اطلاعات - ذخیره شده
در این پست قصد معرفی فایل پاورپوینت مقایسه دیدگاه پیاژه و پردازش اطلاعات را
داریم با ما همراه باشید. ... لینک دانلود ... مدیریت کیفیت جامع TQM بررسی تأثیر
دوره تصدی حسابرسی بر عدم اطمینان اطلاعاتی بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری
اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدلTAM
تاثیر ...
store | 33458
dl8.vazinbano.ir/store/33458/html - ذخیره شده
فرمت فایل: word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 33 صفحه چکیده بانکداری مبتنی
بر موبایل هم به ... و این موضوع لزوم مطالعه و شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش این خدمات
را نشان می دهد ... در این... لینک کمکی ... بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات
توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدلTAM اگر پول ...
دوشنبه 3 تیر 1398 ساعت 00:36