یکی از مهمترین ابزارهای استراتژی توسعه صادرات، برخورداری از مزیت نسبی در گردونه مبادلات خارجی است. ممکن است کشوری از لحاظ تولید مزیت داشته باشد ولی از نظر بازرگانی فاقد مزیت باشد. این فقدان مزیت بازرگانی از ناکارایی نسبی در بازاررسانی کالا در مراحلی همچون بسته بندی، حمل، کنترل کیفیت، .استانداردهای تولیدی، عدم دسترسی به اطلاعات مربوط به تجارت جهانی و ... ناشی می شود.
بخش صادرات ایران به علت عدم وجود یک سیستم بازاریابی و بازرگانی مناسب و کارا نتوانسته است به خوبی توسعه یابد. به طوری که در اغلب موارد کالا و خدمات صادراتی ما با وجود برخورداری از کیفیت مطلوب و حتی فراتر از استانداردهای جهانی به دلیل نبود یک سیستم مناسب تبلیغاتی و اطلاع رسانی در بخش مبادلات خارجی جایگاه شایسته خود را در بازارهای جهانی به دست نیاورده است، در اغلب موارد بازرگانان به جای افزایش صادرات، زمینه را برای افزایش واردات مهیا کرده اند. زیر صادرکنندگان به جای تبلیغ در مورد کالای صادراتی خود از طریق روش های علمی در بازارهای هدف، کالاهای ساخت آن کشور را در دامن کشور تبلیغ نموده اند و باعث افزایش مصرف این کالاها شده اند. از طرف دیگر به علت ورود افراد ناآشنا و دلالان در امر صادرات، سهم صادرات ما را در برخی از بازارهای جهانی کاهش داده است. البته عدم اطلاع دقیق تولید کنندگان کشور از شرایط و اوضاع .بازارهای جهانی نیز مزید بر علت شده تا سهم از این بازارها کاهش یابد.
با توجه به مطالب فوق می توان گفت که در صورت اصلاح ساختار تولید در کشور و حمایت از صنایعی که دارای مزیت رقابتی و نسبی در بازارهای جهانی هستند، جهت تحقق توسعه صادرات غیرنفتی، فعال نمودن دفاتر بازرگانی یا نمایندگی های متعدد بازرگانی در کشورهای مختلف، انجام تحقیقات بازاریابی خارجی، ایجاد نمایشگاه های داخلی و خارجی برای معرفی توانمندی های اقتصادی کشور، استفاده از آمار و اطلاعات لازم در ارتباط با حجم تجارت جهانی، ایجاد مراکز مطالعاتی در کشورهای هدف برای آشنایی با سلیقه و ترجیحات مصرف کنندگان در آن کشورها و آگاهی از شرایط بازارهای جهانی جهت افزایش سهم تجارت خارجی ایران در این بازارها از اهمیت خاصی برخوردار است لذا متولیان امر در توسعه صادرات به ویژه وزارت بازرگانی باید به این مهم توجه داشته باشند که توجه به مقوله بازاریابی می تواند در افزایش درآمدهای ارزی وتحقق اهداف توسعه صادرات نقش موثری ایفا نماید. البته باید به این نکته اشاره کرد که بدون اصلاح ساختار تولید و از بین بردن قوانین دست و پا گیر که مانع تولید سالم و رقابتی در ایران می شوند مقوله بازاریابی نمی تواند نقش موثری در توسعه صادرات غیر نفتی داشته باشد بلکه تولید کنندگان ایران باید به فکر تقویت مزیت نسبی و رقابتی خود جهت تولیدات با کیفیت بهتر و هزینه کمتر باشند تا بتوانند در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند در آن صورت تسخیر بازارهای جهانی از طریق بازاریابی مدرن سهل و دست یافتنی است .
امید است که مسوولان در جهت رفع موانع تولید کشور و همچنین توجه بیش تر به مقوله بازاریابی اقدامات عاجل را انجام دهند تا شاهد ثبات در درآمدهای ارزی ناشی از صادرات غیرنفتی باشیم.
کلمات کلیدی : نقش بازاریابی در توسعه صادرات,,, ,نقش ,بازاریابی ,در ,توسعه ,صادرات,,,
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:
لینک منبع :
لینک فایل نقش بازاریابی در توسعه صادرات...لینک دانلود فایل تحقیق نقش بازاریابی در توسعه صادرات|پی اِن
pn93879.fasle24.ir/.../لینک-دانلود-فایل-تحقیق-نقش-بازاریابی-در-توسعه-صادرات - ذخیره شده
کلمات کلیدی:نقش بازاریابی در توسعه صادرات,بازاریابی, توسعه صادرات,,
استراتژی توسعه صادرات,دانلود مقاله نقش بازاریابی در توسعه صادرات,تحقیق در مورد
نقش ...
لینک فایل پاورپوینت نقش بسته بندی در بازاریابی و توسعه صادرات
kn7402.schoolhost.ir/.../پاورپوینت-نقش-بسته-بندی-در-بازاریابی-و-توسعه-صادرات
دانلود فایل با مشخصات و عنوان بسته بندی,بسته بندی و بازاریابی,توسعه صادرات و
بسته بندی محصول,بسته بندی محصولات,نقش بسته بندی در بازاریابی,نقش ...
لینک مستقیم فایل تحقیق نقش بازاریابی در توسعه صادرات|اِکس
mx.msstwo.ir/art/11709
کلمات کلیدی:نقش بازاریابی در توسعه صادرات,بازاریابی, توسعه صادرات,,
استراتژی توسعه صادرات,دانلود مقاله نقش بازاریابی در توسعه صادرات,تحقیق در مورد
نقش ...
لینک دانلود فایل تحقیق نقش بازاریابی در توسعه صادرات|کیو
pq.hipeach.ir/art/11705
کلمات کلیدی:نقش بازاریابی در توسعه صادرات,بازاریابی, توسعه صادرات,,
استراتژی توسعه صادرات,دانلود مقاله نقش بازاریابی در توسعه صادرات,تحقیق در مورد
نقش ...
دانلود-مقاله-نقش-بازاریابی-در-توسعه-صادرات | 11413 | مدیریت ...
mirror57.keybood.ir/.../html+دانلود-مقاله-نقش-بازاریابی-در-توسعه-صادرات - ذخیره شده
26 مه 2019 ... عبارت کلیدی: دانلود-مقاله-نقش-بازاریابی-در-توسعه-صادرات - شناسه در سایت:
11413 - نقش بازاریابی در توسعه صادرات, بازاریابی, توسعه صادرات, ...
نقش بازاریابی در توسعه صادرات
thesiscloud.keybood.ir/all/244381/html - ذخیره شده
پایان نامه نقش بازاریابی در توسعه صادرات های با فرمت DOC نقش بازاریابی در ...
که از علم خود نقش بازاریابی در توسعه صادرات آسیب ندیده باشد ریشیلیو ... دانلود .
نقش بازاریابی در توسعه صادرات | besser | 244886
besser.bostore.ir/besser/244886/html - ذخیره شده
دانلود ... یکی از مهمترین ابزارهای استراتژی توسعه صادرات، برخورداری از مزیت
نسبی در گردونه مبادلات خارجی است ... ممکن است کشوری از لحاظ تولید مزیت داشته
باشد ...
نقش بازاریابی در توسعه صادرات | ieee | 245034
ieee.mohandesalvand.ir/ieee/245034/html - ذخیره شده
دانلود ... یکی از مهمترین ابزارهای استراتژی توسعه صادرات، برخورداری از مزیت
نسبی در گردونه مبادلات خارجی است ... ممکن است کشوری از لحاظ تولید مزیت داشته
باشد ...
تصاویر برای لینک فایل نقش بازاریابی در توسعه صادرات...
تحقیق نقش بازاریابی در توسعه صادرات | 11412
all1.e-gandoman.ir/nk/11412/html - ذخیره شده
1 ژوئن 2019 ... دانلود رشته مدیریت» مدیریت بازاریابی - 11412. عبارت کلیدی: - شناسه در سایت:
11412 - نقش بازاریابی در توسعه صادرات, نقش بازاریابی در ...
دانلودمقاله بررسی کامل نقش بازاریابی در توسعه صادرات – تلگرام الماسی
seoarzon.ir/telegram/دانلودمقاله-بررسی-کامل-نقش-بازاریابی/ - ذخیره شده
دانلودمقاله بررسی کامل نقش بازاریابی در توسعه صادرات,نقش بازاریابی در توسعه ...
نقش فیزیک در پزشکی لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و ...
مقاله بررسی نقش آمیخته بازاریابی در توسعه صادرات محصولات
https://www.civilica.com/Paper-ICTMNGT02-ICTMNGT02_043=بررسی-نقش-آمیخته-بازاریابی-در-توسعه-صادرات-محصولات.html - ذخیره شده
حجم فایل: ۳۲۸.۱ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۶ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می
باشد) ... هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی نقش آمیخته بازاریابی در توسعه صادرات ...
این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد ...
مجموعه فایل های تبلیغات و بازاریابی - استادش
ostadesh.com/product/advertising-and-marketing/ - ذخیره شده
۶۸, نقش بازاریابی در توسعه صادرات, ۳, word. تبلیغات ... پس از پرداخت لینک
دانلود فایل ها به ایمیل شما فرستاده خواهد شد و در لحظه فایل ها را خواهید داشت. ۲- کارت
به ...
فایل ورد (word) نقش آمیخته بازاریابی در توسعه صادرات قطعه سازی خودرو
blockchainpaper.ttcs.ir/blockchainpaper/819463/html - ذخیره شده
2 ژانویه 2019 ... فایل ورد (word) نقش آمیخته بازاریابی در توسعه صادرات قطعه سازی خودرو ... قطعه
سازی خودرو، صادرات، بازاریابی، آمیخته بازاریابی. لینک کمکی ...
نقش برجسته بازاریابی در توسعه اقتصادی و پیشرفتِ ضریبِ ...
https://www.parsnews.com/.../554261-نقش-برجسته-بازاریابی-در-توسعه-اقتصادی-پیشرفت-ضریب-صادراتی-کشور - ذخیره شده
24 ا کتبر 2018 ... بازاریابی یکی از عوامل تعیین کننده در زنجیره اقتصاد به شمار میرود، امری که نبود
آن، دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در این عرصه را ناممکن ...
نقش تبلیغات در توسعه اقتصادی - بلاگ مهرارقام - شرکت مهرارقام رایانه
blog.mehrargham.com/بازاریابی.../527-نقش-تبلیغات-در-توسعه-اقتصادی - ذخیره شده
پیشتر همین جا در مهرارقام در مورد تبلیغات و بازاریابی صحبت کرده بودیم. ...
تبلیغ نقش مهمی در بالا بردن توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه خواهد داشت. ...
تبلیغ با ایجاد رقابت صحیح تولیدات غیرنفتی را افزایش داده، به امر صادرات کمک
کرده و مشاغل جدیدی .... تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت مهرارقام رایانه می
باشد.
نقش آمیخته بازاریابی در توسعه صادرات قطعه سازی خودرو - SID.ir
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=193812 - ذخیره شده
دانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی نقش آمیخته بازاریابی در توسعه صادرات
قطعه سازی خودرو.
نقش اینترنت در بازاریابی و صادرات محصولات - بانیک
banikbranding.com/internet-international-marketing-export/ - ذخیره شده
23 آگوست 2012 ... با این وجود فضای کمی به نقش بالقوه اینترنت در صادرات اختصاص داده شده است. ...
روی طراحی، توسعه و بازاریابی اینترنتی بر پایه نرم افزار و محصولات .... کسب
برتری رقابتی در بازارهای صادرات به واسطه توسعه یک وب سایت را ...
مفهوم «بازاریابی داخلی» و نقش آن در توسعه بیزینس - تنیدگی ...
www.tanidegi.ir/بازاریابی-داخلی-internal-marketing/ - ذخیره شده
22 ژوئن 2018 ... بازاریابی داخلی فی الواقع یک جور بازارپنداری داخلی است البته بدون ... مفهوم «
بازاریابی داخلی» و نقش آن در توسعه بیزینس .... صادرات به قطر.
تحقیق نقش بازاریابی در توسعه صادرات
leafdownload.myucare.ir/leafdownload/110543/html - ذخیره شده
13 فوریه 2019 ... تحقیق نقش بازاریابی در توسعه صادرات: لیف دانلود - The best list of ... سیستم
فرمت فایل: word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 29 ...
پنجشنبه 30 خرداد 1398 ساعت 21:47