لینک فایل آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار(word) 23 صفحه

عنوان:آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار

قالب بندی:word

تعداد صفحات:23

 

محتویات

چکیده

مقدمه

معنای قاعده فقهی و تفاوت آن با قاعده اصولی و مسأله فقهی

قواعد فقهی و کارکرد آن در بازار کار

کارکرد قواعد فقهی مرسوم

کارکرد قواعد جدید

و . . .

نتیجه‌گیری

منابع

 

 

قسمتی از متن

آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار

  چکیده

قواعد فقهی از ابزارهای مهم برای کشف مکتب اقتصادی است. به دلیل اهمیت بازار کار، مقاله به قواعد فقهی مرتبط با آن و آثار هر یک می‌پردازد. کنار قواعد فقهی مرسوم مثل اتلاف، ایتمان، احسان، المؤمنون عند شروطهم و عسر و حرج کوشیده است با استفاده از متون دینی، برخی از قواعد فقهی جدید را اصطیاد کند. طرح قواعد جدید مثل اسراف، اضطرار، عدم انحصار، آزادی و عدم اکراه، تعاون، حجیت بازار مسلمانان و حق اولویت به‌صورت احتمال و کارکردهای آن، زمینة گسترش بررسی عمیق‌تر برای کشف قواعد جدید را فراهم خواهد ساخت.

واژگان کلیدی: قاعدة فقهی، بازار کار اسلامی، مکتب اقتصادی و فقه، قاعدة اضطرار، قاعدة اسراف،‌ قاعدة آزادی و عدم اکراه، قاعدة عدم انحصار، کشف قاعدة جدید فقهی.

مقدمه

بازار کار، از جمله بازارهای اقتصادی است و آثار آن در بخش تولید آشکار می‌شود. بازار کار کنار بازار کالا، پول و سرمایه، نظام اقتصادی را شکل می‌دهد. نیروی انسانی از عوامل مهم تولید و در طول دیگر عوامل است. زنده‌بودن این عامل و قدرت انتخاب و ابتکار و آثار اقتصادی و اجتماعی مشکلات بازار کار، از جمله علل اهمیت توجه به این بازار است. عملکرد درست بازار کار به تبیین روابط بین نهادهای حاضر در این بازار منوط است. فعالیت‌های اقتصادی در فضای روابط حقوقی نهادها شکل می‌گیرد. روابط حقوقی، شکل مالکیت، حدود و ثغور آن و چگونگی حفاظت از آن‌ را روشن، و نظام تولید و توزیع، همپای پیشرفت روابط حقوقی رشد می­کند (رنانی، 1382). شفاف‌بودن حقوق و روابط، هزینه‌های معاملاتی در بازار را کاهش، و بازار را به سوی بازار کارآمد سوق می‌دهد. روابط حاکم بر بازار مانند رابطه بین کارگر و کارفرما، حقوق کارگر، وضعیت محیط کار و خصوصیات الزامی نیروی کار برگرفته از دیدگاه مکتب اقتصادی ـ حقوقی است. در اقتصاد اسلامی، مکتب اقتصادی، بایسته‌ها و نبایسته‌ها‌ی بازارهای اقتصادی از جمله بازار کار را با استفاده از متون دینی روشن می‌سازد. بایسته‌ها و نبایسته‌ها افزون بر بهره‌گیری از جهان‌بینی دینی از فقه و قواعد کلی آن‌که به‌صورت قواعد فقهی مطرح می‌شود، سیراب می‌شود. کنار آثار مبانی بینشی و ارزشی اسلام در محیط کار (رضایی، 1383)، قواعد فقهی به‌صورت مرز فقه و اصول، دیدگاه کلّی و عملی مکتب اقتصادی را دربارة روابط کار روشن می‌سازد. برای دستیابی به دیدگاه مکتب اقتصادی دربارة روابط حاکم بر هر بازار باید قواعد فقهی حاکم بر آن تبیین شود. هرچند تعداد قواعد فقهی مطرح در منابع فقهی بسیار است، در قواعد بیان‌شده منحصر نیست و می‌توان قواعد جدیدی را استخراج کرد. در گسترة رشد فقه، قواعد جدیدی پدید می‌آید و از دل آن احکام متعددی سر برمی‌آورد. برای درک بهتر روابط اقتصادی در بازار کار، قواعد حاکم بر آن‌ را بیان، و کارکردهای آن‌ را ذکر می‌کنیم. از آنجا که قواعد فقهی در کتابهای مربوط به آن تدوین شده، می‌کوشیم برخی از قواعد مرسوم و مورد تأیید فقه را به‌صورت مختصر ذکر، و فقط به کارکرد آن‌ها در بازار توجّه کنیم؛ امّا مواردی را که احتمالِ امکان استفاده قاعده‌بودن آن از مجموع منابع دینی وجود دارد، با تفصیل بیشتری متذکر شویم. هدف اصلی مقاله، طرح چند قاعده احتمالی است و با نشان‌دادن آثار و ادله اثبات آن، راه را برای محققان هموار می‌سازد تا با کشف قواعد جدید، مکتب اقتصادی اسلام را با توجه به وضعیت و تحولات علمی تبیین کنند؛ البته باید قواعد حاکم بر بازار کالا، پول، سرمایه نیز معلوم، و همراه با تبیین اصول کلی حاکم بر رفتار دولت، دیدگاه مکتب اقتصادی اسلام نمایان شود. قواعد فقهی مذکور در این مقاله در دیگر بازارهای اقتصادی نیز دارای اثر است؛ ولی به دلیل اهمیت بازار کار و محدودیت مقاله فقط به آثار آن در بازار کار توجه خواهیم داشت. امید است در آینده بتوانیم قواعد دیگر بازارها را مطرح سازیم.

معنای قاعده فقهی و تفاوت آن با قاعده اصولی و مسأله فقهی

قاعده فقهی، حکم عام و گسترده‌ای است که به مسائل متعدد فقهی ارتباط دارد، و قاعده اصولی، اموری است که مجتهد برای تشخیص وظایف کلّی مکلف، آن‌ را در طریق استنباط احکام قرار می‌دهد و در تمام ابواب فقه جاری است؛ البته متضمن حکم شرعی نیست، و مسأله فقهی، حکم و وظیفه عملی شرعی را بیان می­کند؛ بنابراین، قاعده فقهی، برزخ بین مسائل اصولی و فقهی است. برخی از قواعد در تمام ابواب فقه جاری می‌شود و برخی به باب یا ابواب محدودی اختصاص دارد. برخی از قواعد فقهی از دلیل قرآنی یا روایی خاص استنباط می‌شود؛ مثل قاعده «علی­الید» که از حدیث نبوی مشهور «علی الید ما اخذت حتی تودی» استفاده شده، گاه از قاعده اصولی یا کلامی به‌دست می­آید، و گاه مثل قاعده اتلاف از مجموع احکام صادرشده اصطیاد می‌شود (فاضل لنکرانی، 1416ق: ص15-24؛ مکارم شیرازی، 1411ق: ج1، ص20- 27؛ محقق داماد، 1374: ص26).

قواعد فقهی و کارکرد آن در بازار کار

با تبیین قواعد فقهی حاکم بر بازار کار، تعیین روابط جزئی در پرتو آن صورت می­گیرد و تمایزات کلی بین بازار کار در اقتصاد اسلامی و اقتصاد غیراسلامی معلوم می‌شود. کنار قواعد فقهی مرسوم می‌توان قواعد جدیدی مثل قاعده اسراف، قاعده عدم انحصار، قاعده تعاون، قاعده آزادی و عدم اکراه، قاعده حاکمیت دولت اسلامی، قاعده لیس‌ للانسان الا ما سعی را مطرح کرد. ضمن بیان مختصر قواعد مرسوم، کارکرد‌های آن ‌را در بازار کار روشن ساخته؛ ولی به قواعد جدید با تفصیل بیشتری خواهیم پرداخت.

کارکرد قواعد فقهی مرسوم

فقیهان به‌طور مستقل یا در ضمن مباحث فقهی خود این قواعد را به تفصیل مطرح کرده‌اند، در این قسمت بیشتر کارکرد این قواعد در بازار کار مورد توجه است.

1. قاعده ایتمان (عدم ضمان امین)

از قواعد مسلّم فقهی، عدم ضمان امین دربارة اموالی است که در اختیار او قرار دارد. امین، ضامن تلف بدون تعدی و تفریط نیست. نیروی کار استخدام شده، عامل در عقد مضاربه، مزارعه، مساقات، جعاله و وکیل در انجام کار، امین هستند و چنانچه اموال در اختیار آن‌ها بدون کوتاهی از بین برود، ضامن نیستند (حسینی ‌مراغی، 1418ق: ج2، ص482؛ فاضل‌ لنکرانی، 1416ق: ج1، ص27؛ مکارم ‌شیرازی، 1411ق: ج2، ص247). اصل اولیه دربارة افراد شاغل در بازار کار که وسایل و ابزار کارفرما در اختیار آنان قرار می‌گیرد، امین‌بودن و قابل اعتمادبودن آنان است. امین کسی است که با اذن از سوی مالک یا شارع در مال تصرف می‌کند و مال به‌صورت امانت در اختیار او قرار گرفته است. وجود این اصل، فضای حاکم بر روابط بازار کار را از دوگانگی و تضاد و سوءظن دور می‌سازد و روحیه برادری را گسترش می‌دهد. در این فضا، امکان همکاری بین صاحب سرمایه و نیروی کار بالا می‌رود و هزینه همکاری کاهش می‌یابد. همچنین وجود این مبنای اعتماد، عامل کار را در حفظ اموال صاحب کار ترغیب می‌کند و با دوری از اسراف تعهد خود را نشان داده، از تعدی و تفریط دوری می­کند؛ البته اگر قراینی بر بی‌تعهدی عامل یافت شود و بر تعدّی و تفریط او دلالت کند، حکم بر ضمان می‌شود. در این‌صورت، عامل از حالت امین‌بودن خارج شده است.

2. قاعده احسان

به مقتضای آیه «مَا عَلَى الْمُحْسِنِینَ مِن سَبِیلٍ‏» (توبه (9)، 91) و «هَلْ جَزَاءُ الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ» (رحمن (55)، 60) چنان‌که شخص به قصد نیکوکاری برای دفع ضرر یا جلب منفعت دیگری، کاری کند و کار او باعث خسارت شود، ضامن نیست، و باید از اقدام شایستة او سپاسگزاری کرد. هرگاه نیروی کاری از جانب کارفرما اجازة تصرف ندارد، به قصد محافظت از اموال او و دفع خطر در آن مال تصرف کند و بخشی از مال در اثر تصرف از بین برود، ضامن نیست (فاضل ‌لنکرانی، 1416ق: ج1، ص291؛ حسینی مراغی، 1418ق: ج2، ص479). همچنین اگر عامل برای حفظ اموال صاحب کار مجبور شود بدون اذن او کاری انجام دهد، نباید حق او ضایع شود و به‌علت انجام خدمت، مزد چند روز کار را از دست بدهد؛ بلکه صاحب مال باید اجرت عامل را بپردازد؛ چون عامل محسن است و عمل او براساس قاعدة احترام عمل مسلمان ارزشمند است (آل کاشف‌الغطاء، بی‌تا: ج1، ص92).

وجود این قاعده باعث می‌شود که نیکوکاران، از انجام عمل نیک منصرف نشوند و با کار خود در حفظ اموال همدیگر بکوشند؛ هرچند اموال در اختیار آن‌ها قرار نگرفته باشد؛ بنابراین، تلاش نیروی کار در اداره‌کردن اموالِ غیر، با قصد خیر ضایع نمی‌شود و به تناسب ارزش آن جبران می‌شود (محمّدی، 1373: ص46؛ محقق داماد، 1374: ص276). احسان او با احسان جبران میشود و صاحب مال باید اجرت کار او را ادا کند. عدم ادای دستمزد او نوعی سبیل و خسارت بر او است. می‌توان از اطلاق نفی سبیل و لزوم جزای احسان به احسان در آیه استفاده کرد که مقصود از قاعدة احسان، فقط نفی ضمان محسن دربارة خسارات وارد به غیر نیست که موردنظر فقیهان است؛ بلکه هر نوع خسارتی را شامل می‌شود؛ چه خسارت وارد بر محسن و چه خسارت وارد شده بر مال غیر؛ البته پوشیده نیست که محسن نباید کار را با قصد تبرع انجام داده یا کار عرفاً ارزش مالی نداشته باشد؛ وگرنه قاعده شامل نخواهد شد.

 


کلمات کلیدی : آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار,کارکرد قواعد جدید,قواعد فقهی و کارکرد آن در بازار کار,
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار(word) 23 صفحه

آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار(word) 23 صفحه product294696.dockala.ir/‏ - ذخیره شده آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار(word) 23 صفحه. عنوان:آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار قالب بندی:word تعداد صفحات:23 محتویات چکیده مقدمه معنای قاعده فقهی و ... آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار(word) 23 صفحه – robot seo-websites.ir/.../آثار-برخی-قواعد-فقهی-بر-بازار-کارword-23-صفح/‏ - ذخیره شده 10 آوریل 2018 ... آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار(word) 23 صفحه ... دانلود گزارش کارآموزی نیروگاه شهید سلیمی نکا 24 صفحه فایل ورد قابل ویرایش فهرست… ... پاورپوینت درباره الگوریتم و فلوچارت لینک دانلود پایین صفحه تعداد اسلاید:48 ... آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار(word) 23 صفحه - centerproject centerproject.iran-kadoo.ir/.../آثار+برخی+قواعد+فقهی+بر+بازار+کارword+23+صفحه.html‏ - ذخیره شده آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار(word) 23 صفحه. شناسه محصول: 777028 .... فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات80 مقدمهالهی اناالفقیر فی غنای.فکیف لا اکون فقیراً فی ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل ... آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار(word) 23 صفحه – bitmap ofoghe.ir/.../آثار-برخی-قواعد-فقهی-بر-بازار-کارword-23-صفح/‏ - ذخیره شده عنوان:آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار قالب بندی:word تعداد صفحات:23 ... کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل سولوشن حل مشکل لایت سونی برای sany z1 ... ویتامین B2 لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاور پوینت نوع فایل : ppt ... آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار(word) 23 صفحه – alone spichart.ir/.../آثار-برخی-قواعد-فقهی-بر-بازار-کارword-23-صفح/‏ - ذخیره شده عنوان:آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار قالب بندی:word تعداد صفحات:23 ... نقد داستان کوتاه Big Blonde by Dorothy Parker نوع فایل : pdf زبان : انگلیسی تعداد… ... فابل فلش فارسی تبلت چینی با مشخصه مینبرد tj-A23-p861-v2.0 با لینک ... آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار | 17017 s67.kadooyab.ir/17017.html‏ عنوان: آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار قالب بندی: word تعداد صفحات: 23 محتویات چکیده مقدمه معنای قاعده فقهی و تفاوت آن با قاعده اصولی و مسأله فقهی قواعد فقهی ... تصاویر برای لینک فایل آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار(word) 23 صفحه لینک دریافت فایل از سایت اصلی - معرفی لینک و تبلیغات dl8.blogsky.com/tag/قواعد‏ - ذخیره شده لینک فایل تحقیق درباره تعیین قواعد سیاست پولی و مالی بهینه در اقتصاد ... نه تنها سیاستهای پولی بر تولید و تورم (حداقل در کوتاهمدت) اثر میگذارند، بلکه تورم ... که انگیزههایی جهت ایجاد تورم به منظور دستیابی به برخی اهداف مطلوب دیگر داشت. ... ایمنی و قواعد راجع به انعقاد قرارداد و آثار مترتب بر آن که تعمق در دیدگاههای فقهی را ... آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار - پرتال جامع علوم انسانی ensani.ir/fa/article/30360/آثار-برخی-قواعد-فقهی-بر-بازار-کار‏ - ذخیره شده دریافت فایل ارجاع: RIS (پژوهیار، EndNote ، ProCite ، Reference Manager) | BibTex ... به دلیل اهمیت بازار کار، مقاله به قواعد فقهی مرتبط با آن و آثار هر یک می‌پردازد. ... برخی از قواعد فقهی از دلیل قرآنی یا روایی خاص استنباط می‌شود؛ مثل قاعده ...... اسلامی سال ششم پاییز 1385 شماره 23; -اقتصاد اسلامی سال ششم تابستان 1385 شماره ... کتاب قواعد فقهی منتشر شد/ آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار ... https://www.mehrnews.com/.../کتاب-قواعد-فقهی-منتشر-شد-آثار-برخی-قواعد-فقهی-بر-بازار-کار‏ - ذخیره شده 6 مه 2014 ... کتاب قواعد فقهی شامل دوازده مقاله از اساتید و کارشناسان این حوزه به کوشش ... کتاب قواعد فقهی منتشر شد/ آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار ... کتاب قواعد فقهی به کوشش حسینعلی بای با شمارگان 300 نسخه، 544 صفحه و قیمت ... کاربرد مواد دیرگداز در صنایع آهن و فولاد (word) – کور مقاله pdpnetwork.ir/core/کاربرد-مواد-دیرگداز-در-صنایع-آهن-و-فولا/‏ - ذخیره شده فرمت فایل : ورد تعداد صفحه : 195 کاربرد مواد دیرگداز در صنایع آهن و فولاد حدود 70% ... آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار(word) 23 صفحه عنوان:آثار برخی قواعد فقهی بر ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی :پاورپوینت نوع فایل : ppt… آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار - پایگاه مجلات تخصصی نور - نورمگز https://www.noormags.ir/view/fa/.../آثار-برخی-قواعد-فقهی-بر-بازار-کار‏ آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار. فهرست مقالات. نویسنده: رضایی، مجید؛. تابستان 1384 - شماره 18 ISC (26 صفحه - از 63 تا 88). چکیده مقالات مرتبط پیشنهاد ... لینک دریافت فایل از سایت اصلی - معرفی لینک و تبلیغات dl8.blogsky.com/1398/04/18/post-15222/‏ - ذخیره شده لینک فایل موضوع تحقیق: تاریخ تحلیلی اسلام -14 صفحه. اطلاعات اطلاعات ... اصول و قواعد عام تاریخ نگارى با تکیه بر ارزش هاى اسلامى. برخى از مشهورترین مورخان ... adigi adigi.mihanblog.com/post/page/1‏ - ذخیره شده 16 دسامبر 2017 ... دانلود فایل ورد سوالات آزمون فارسی پنجم مهرماه دانلود فایل ورد سوالات آزمون ..... مقاله قواعد استنتاج لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب" فرمت فایل: word (قابل ... دانلود تحقیق راههای اثبات هلال در فقه مذاهب خمسه با تکیه بر نجوم جدید ...... فایل » مرجع فایل قسمتی از اسلاید متن ppt : تعداد اسلاید : 23 صفحه خانه های پیش ... کار تحقیقی بررسی قتل عمد در حقوق کیفری ایران - فروشگاه mpfile.ir/product/.../کار-تحقیقی-بررسی-قتل-عمد-در-حقوق-کیفری-ایران‏ کار تحقیقی بررسی قتل عمد در حقوق کیفری ایران نوع فایل: word (قابل ویرایش) ... قواعد قصاص در قانون جدید مجازات اسلامی با تغییراتی مواجه شده است. ... پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود. ... تعداد صفحات : 30 صفحه ... مجازات پیشین، جرم قتل را تعریف نکرده است، اما در کتاب‌های فقهی که مقررات مربوط به ... اقتصاد – طرح های توجیهی ، دانلود تحقیق و مقاله tojihi.mipropia.com/category/اقتصاد/‏ - ذخیره شده پاورپوینت مقدمه ای بر مفاهیم علم اقتصاد دسته بندی اقتصاد فرمت فایل ppt حجم فایل 645 ... فرمت فایل pptx حجم فایل 2.801 مگا بایت تعداد صفحات 39 پس از پرداخت، لینک ... در بازار کار منحی عرضه کل کارگر بیکاری تعادلی عرضه کارگران و ساعات کار .... که دارای23 صفحه می باشد حاوی یک فایل word که 23 صفحه می باشد و تمام قواعد ... دریافت فایل: مقاله بررسی وجه اشتراک و افتراق دیه و ارش در فقه و حقوق ... digit.xteach.ir/.../مقاله-بررسی-وجه-اشتراک-و-افتراق-دیه-و-ارش-در-فقه-و-حقوق-ایران‏ - ذخیره شده مشخصات فایل مورد نظر در مورد فرمت ورد و قابل ویرایشتعداد صفحات : 12 ... دیه و ارش در برخی منابع متفاوت و در برخی دیگر دو عنوان مترادف به کار برده شده اند. ... گردد؛ چرا که نقد و بررسی احکام فقهی از زاویه نگرش حقوق عرفی و مبتنی بر مبانی و قواعد ... 31 دانلود تحقیق و مقاله کامل در مورد الگوریتم کلونی زنبور عسل (فایل Word) تعداد ... دانلود رایگان آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار | 15256 dl7.akarian.ir/affiliated/15256/html+دانلود+رایگان‏ - ذخیره شده عنوان: آثار برخی قواعد فقهی بر بازار کار قالب بندی: word تعداد صفحات: 23 محتویات چکیده مقدمه معنای قاعده فقهی و تفاوت آن با قاعده اصولی و مسأله فقهی قواعد فقهی ... فایل پاورپوینت درس مطالعات اجتماعی پنجم درس راهها - fallwe - بلاگ fallwe.blog.ir/?page=17‏ - ذخیره شده 23 سپتامبر 1996 ... تحقیق در مورد شغل و محل کار لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته ... .docx : امروزه دیگر فارغ التحصیلان دانشگاهها چشم انتظار بازار کار تحصیلات .... صفحه : 2 صفحه قسمتی از متن .docx : بسمه تعالی پرسش نامه ارزیابی برخی ...... فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 18 اثر متقابل فقه و ... [PDF] برای دریافت فایل PDF کامل این شماره کلیک کنید - دانشنامه حقوق ... https://lowecon.um.ac.ir/index.php/eer/.../fullpdf_issue_1572_fa_IR.pdf‏ 29 نوامبر 2015 ... ﺻﻔﺤﻪ ﺗﺠﺎوز ﻧﮑﻨﺪ . :ج. ﻧﺤﻮه ﺗﻬﯿﻪ ﻣﻘﺎﻟﻪ. ﻫﺮ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﺗﺤـﺖ ﻧـﺮم اﻓـﺰار. Word .... وﻗﺘﯽ از ﭼﻨﺪ اﺛﺮ ﻣﺨﺘﻠـﻒ ﯾـﮏ ﻧﻮﯾﺴـﻨﺪه ..... در ﺑﺎزارﻫﺎی. ﺑﯿﻦ ... ﺑﯽ را در ﺑﺮ دارد ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﮐﻪ ﻗﻮاﻋﺪ ﻓﻘﻬﯽ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺣﻮزه اﻗﺘﺼﺎد ... ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻣﻔﺎد آن ﻋﻤﻞ ﺷﻮد و ﺑﺮﺧﯽ دﯾﮕﺮ ﺑﺎ اﺳﺘﻨﺎد ﺑﻪ ﻗﺎﻋﺪه ﻻﺣﺮج، ﺿﺮر ﺑﺮ ﻣﺎﻟﮏ را رﻓﻊ ﻣﯽ .... ﮐﺸﻒ ﺑﻄﻼن ﻋﻘﺪ از ﻣﺎل ﯾﺎ ﮐﺎر دﯾﮕﺮی ﻣﻨﺘﻔﻊ ﺷﺪه ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻫﻤـﺎن ﻣﯿـﺰان، ﻫﺰﯾﻨـﻪ آن را ﻧﯿـﺰ ﺑﭙـﺮدازد. اخبار مرکز - کتابخانه دیجیتال (بازار کتاب) قائمیه www.ghbook.ir/index.php?option=com_k2&view...task...‏ ۳- امکان سفارشی‌سازی متن با تغییر فونت،اندازه متن، تغییر حاشیه صفحه، رنگی ... آثار و برکات دعا برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف .... ماهنامه موعود23 ..... به گونه ای تربیت کنند که خودشان باشند یا نباشند هرکس کار خودش را انجام بدهد و ادامه ...... فایل های "بازار کتاب دیجیتالی قائمیه " مانند فایل های Word و PDF نیستند که به ... بایگانی: ام sadafnet.faralinks.ir/prod-is-tag/ام‏ دانلود,پایان نامه,ارشد,فقه و حقوق اسلامی,نمونه پایان نامه,اعسار و اثار فقهی و حقوقی آن, دانلود ... ترجمه مقاله اکسیداسیون الکتروکاتالیتیک برخی کربوهیدراتها توسط پلی .... انتقال توان حقیقی و تامین امنیت شبکه قدرت,مدیریت توان راکتیو,بازار برق ..... عوامل فیزیکی زیان آور محیط کار,خرید و فروش فایل, انجام پروژه های دانشگاهی , ... مقاله رایگان b (200) – مرجع دانلود مقاله تحقیق و پروژه oneapk.ir/b-%28200%29/‏ - ذخیره شده ولی برای دانلود فایل اصلی با فرمت ورد حاوی تمامی قسمت ها با منابع کامل .... از حیث روش های فسخ این قراردادها مطابق با قواعد عام و خاص انحلال به سه سبب زیر ممکن است ... 4-بررسی وظایف حقوقی کارفرما و پیمان کار در فسخ قراردادهای پیمان کاری .... و اختیارات طرفین قرارداد به گونه ای است که با برخی از آثار و شرایط عقود معین نزدیکی و ... زیبایی شناسی در آثار سلطان محمد – send - line line.honareahpazi.ir/send/زیبایی-شناسی-در-آثار-سلطان-محمد/‏ - ذخیره شده 3 ا کتبر 2018 ... فرمت فایل: ورد – Word کتاب سبز – قابل ویرایش ) تعداد صفحه : 17بنام خدا زیبایی شناسی در آثار سلطان محمد ، هنرمند نقاشٍ ... بررسی نوسانات اقتصادی در بازار نفتنام پروژه : بررسی نوسانات اقتصادی در بازار نفتفرمت : پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 18 نحوه دسترسی : دریافت لینک دانلود بلافاصله پس از ... فایل کامل مقاله بررسی وجه اشتراک و افتراق دیه و ارش در فقه و حقوق ایران teh.eflink.ir/.../مقاله-بررسی-وجه-اشتراک-و-افتراق-دیه-و-ارش-در-فقه-و-حقوق-ایران‏ - ذخیره شده تعداد صفحات : 12 صفحه ... دیه و ارش در برخی منابع متفاوت و در برخی دیگر دو عنوان مترادف به کار برده شده اند. ... گردد؛ چرا که نقد و بررسی احکام فقهی از زاویه نگرش حقوق عرفی و مبتنی بر مبانی و قواعد حقوق غیردینی ... لینک دانلود ... عمومی دانلود تحقیق و پایان نامه کامل در مورد اختلال رفتاری (با قابلیت ویرایش و دریافت فایل Word) ... مشخصات فایل: طلا |اِس تی store.zgoldfile.ir/fs/1491370/-طلا-‏ - ذخیره شده با ما همراه باشید با موضوع لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت فایل word و قابل ... تولیداز سایر مواد مانند سرب بود، اگرچه کیمیاگران هرگز موفق به این کار نشدند. ... اما معمولا" بصورت ذرات بسیار ریزی در برخی مواد معدنی ، رگه‌های کوارتز ، سنگ لوح ... نسخه طلایی موبایل فارسی- برنامه هارو ویرایش کن بزار تو بازار و مایکت و .