لینک فایل مقاله درمورد اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری

مشخصات فایل

عنوان: اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری

قالب بندی: word

تعداد صفحات: 18

 

 

محتویات

اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری

تعریف اتاق فکر

تاریخچه اتاق فکر

ریشه شناسی

انواع اتاق فکر

منتقدان اتاق های فکر

اتاق فکر در ایران

اتاق فکر از فلسفه تا ضرورت

تاریخچه کانون های فکر

وظائف نهادهای مولد اندیشه

ویژگی های کانون تفکر

تشکیل اتاق های فکر راهبردی چندمنظوره

ضرورت اتاق فکر حکومتی

مفهوم سازی و مفهوم ستانی

شناسایی

مفاهیم بنیادین

ادبیات اتاق فکر

به تناسب موضوع

سیستمی بودن

وضع بشری

مرکز استراتژیست ها

مفاهمه

نقد گفتمان وضعیت

امکان فکرسازی حکومتی

فکرآگاهی و فکرپژوهی

پایگاه فکرسازی حکومتی

اتاق فکر و اعتمادآفرینی مخاطب

 و . . . . .

 

 

قسمتی از متن

اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری

اشاره:

مدتهاست که در محافل سیاسی ایران از اتاق فکر سخن گفته می شود و افرادی با آن مخالفت کرده و آن را معادل منبع توطئه دیده و گروهی دیگر نظیر صاحب این قلم از این پدیده دفاع کرده و آن را برای نظام اجرایی کشور مفید تلقی می کنند.

اما شاید لازم بود پیش از طرح بحث اتاق فکر و یا حداقل همزمان با طرح این بحث تعریف، تاریخچه و انواع اتاق فکر مورد تحلیل، تبیین و بازشناسی قرار می گرفت. در همین راستا نوشتار حاضر کوشیده است مقدمه ای بر این باب باشد.

تعریف اتاق فکر

اتاق فکر معادلی است که برای اصطلاح فرنگی (Tink Tank) ابداع شده، هرچند از عباراتی چون مخزن فکر هم بهره گرفته شده است ولی اتاق فکر مناسب تر به نظر می رسد.

در تعرف اتاق فکر هم گفته اند: اتاق فکر موسسه یا سازمانی تحقیقاتی است که ایده ها یا مشاوره هایی را حول محور مسائل سیاسی، تجاری، و نیز پاره ای از مسایل مرتبط با امور نظامی ارائه می کند و غالباً در ارتباط کاری با موسسات و مراکز دانشگاهی، لابراتوارهای نظامی، شرکت ها یا مراکز سیاسی می باشند.

معمولا هم این اصطلاح به طور خاص بر سازمان هایی اطلاق می شود که از تئوریسین ها و روشنفکران صاحب تحلیل حمایت می کند یعنی از اندیشمندانی که در تلاشند تا تحلیل ها یا توصیه های سیاسی (سیاستنامه هایی) را برای مراکز تصمیم گیری تهیه کنند.

تاریخچه اتاق فکر

از زمانی که اصطلاح اتاق فکر در دهه پنجاه میلادی پدید آمد بحثی وجود دارد که اولین اتاق فکر با توجه به شاخصه های تعریف شده کدام بوده است؟

فعلا دو کاندیدا برای عنوان "اولین اتاق فکر" وجود دارد: انجمن نایبانی در انگلستان که به سال 1882 برای پیشبرد تدریجی تغییرات اجتماعی تاسیس شد و موسسه بروکینگز که به سال 1916 در ایالات متحده به وجود آمد.

البته می دانیم که ابتداو اساساً اصطلاح اتاق فکر اشاره به سازمان هایی داشت که مشاوره های نظامی ارایه می کردند، نظیر موسسه رند (RAND) که در سال 1945 شکل گرفت.

تا دهه 70 میلادی تعداد اتاق های فکر چندان زیاد نبود و این تعداد محدود نیز عمدتا پیرامون مسایل نظامی و غیرسیاسی به دولت آمریکا مشورت می دادند. این ************** تحقیقاتی دولتی بهره می بردند. از سال 1970 به بعد ناگهان به صورت انفجاری تعداد اتاق های فکر رو به افزایش گذاشت به صورتی که تعداد بسیار زیادی از اتاق های فکر کوچکی پدید آمد که در همه زمینه ها من جمله مسایل حزبی، سیاسی و دیدگاه های ایدئولوژیکی به ابراز نظر می پرداختند.

ریشه شناسی

گفته می شود تا دهه 1940 بیشتر اتاق های فکر با عنوان موسسه شناخته می شدند. در دوران جنگ جهانی دوم به جای اتاق فکر (TINK TANK) از اصطلاح (IRAN BOXES) استفاده می شد عبارت (TINK TANK) در اصطلاح عرف عام دوران جنگ آمریکا بر اتاق هایی اطلاق می شد که استراتژیست ها در آن پیرامون طراحی اقدامات جنگی بحث می کردند.

اولین بهره گیری ثبت شده از این عبارت که به اتاق های فکر نوین اشاره می کرد به 1959 باز می گردد تا دهه 60 اساسا این عبارت به موسسه رند و سایر گروه هایی اطلاق می شد که با نیروهای مسلح کار می کردند. اما در دوران جدید، اتاق فکر به طیف گسترده ای از موسسات گفته می شود که در زمینه های بازاریابی تا روابط عمومی به ویژه در حوزه روابط بین الملل فعالیت می کنند.

انواع اتاق فکر:

1) اتاق های فکر در آمریکا: اتاق فکر در ایالات متحده نقش بسیار مهمی را در شکل دهی سیاست داخلی و بین المللی بازی می کند. این اتاق های فکر در ایالات متحده عمدتا ادعا می کنند که منبع درآمدی آنها کمک مالی افراد خصوصی (هبه) است لذا افراد درگیر در مباحث جنجالی در اتاق های فکر احساس راحتی بیشتری نسبت به کارکنان موسسات دولتی دارند.

2) اتاق های فکر در چین: در جمهوری خلق چین اتاق های فکر معدودی وجود دارندکه توسط منابع دولتی تغذیه می شوند لذا امکان ورود جدی به بحث های چالشی را ندارند اما روابطی میان آنها و اتاق های فکر سایر کشورها به وجود آمده و داد و ستد فکری با آنها آغاز شده است.

3) اتاق های فکر در انگلیس: وضعیت اتاق های فکر در انگلیس مشابه آمریکا بوده و ارتباط زیادی میان اتاق های فکر این دو کشور وجود دارد.

4) اتاق های فکر در آلمان: در آلمان بیشتر احزاب سیاسی ارتباط مناسبی با اتاق های فکر ندارند اما بنیادهایی وجود دارند که در جایگاه اتاق فکر با احزاب همکاری می کنند. مثلاً بنیاد کنراد آدنائر با حزب (CDU) یعنی حزب اتحاد دموکرات مسیحی کار می کند. یا بنیاد فردیش ایرت یا حزب (SPD) با حزب سوسیال دموکرات همکاری دارد، حزب سبزها هم از همکاری بنیاد هاینریش بول و حزب چپ هم از همکاری بنیاد رزالوکزامبورگ بهره می گیرد.

منتقدان اتاق های فکر:

پدیده اتاق فکر دارای منتقدانی نیز هست مثلاً رالف نیدر فعال سیاسی آمریکایی و کاندیدای حزب سبز برای انتخابات ریاست جمهوری در سال های 1996 و 2000 میلادی و کاندیدای مستقل در سال 2004 بر آن است که اتاق های فکر به دلیل وابستگی به منابع مالی بنیادهای خصوصی، ممکن است که نتایج تحقیقاتشان را به سوی منافع آن موسسات انحراف دهند، بعضی از منتقدان هم معتقدند که اتاق های فکر ممکن است به چیزی مشابه ابزارهای تبلیغی تبدیل شوند که تحقیقات علمی را در خدمت تبلیغات سیاسی ایجاد کنندگانشان قرار دهند، بعضی هم اتاق های فکر را متهم می کنند که به عنوان نوعی لابی در خدمت شکل دهی افکار عمومی به نفع افراد و سازمان های ذی نفع در می آیند.

اتاق فکر در ایران

در سایت نیرا که لیست اتاق های فکر را منتشر کرده است ایران فقط در بخش خود یک نام را دارد ان هم مرکز مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت خارجه است که آدرس اینترنتی ذکر شده در آن فهرست نیز به جای آنکه ما را به *** متصل کند به شرکت مهندسی رهنمون می شود.

البته بی گمان تعدادی اتاق فکر به صورت موسسات تحقیقاتی در ایران پدید آمده است ولی فقر شدید در این زمینه تا حدی است که به هیچ وجه نیاز مراکز تصمیم گیری را برطرف نمی سازد. از این رو، بر این باورم که باید سرمایه گذاری خردمندانه ای برای ایجاد اتاق های فکر صورت پذیرد تا به نحو صحیح تمامی سرمایه اندیشه و تجربه اندیشمندان ایرانی در خدمت تصمیم سازان کشور قرار بگیرد.

اتاق فکر از فلسفه تا ضرورت

دردنیای امروز، فرآیند سیاستگذاری و تصمیم گیری در سطوح مختلف به سازماندهی ویژه ای نیاز دارد. تحولات سریع جهانی و ابعاد روزافزون توسعه از عواملی هستند که ضرورت تدوین سریع سیاست ها و الگوهای تصمیم گیری را به ویژه در کشورهای در حل توسعه مشخص می کنند، امری که بدون استفاده وسیع از ایده های نو و مستندسازی و جمع بندی تجارب و نظرات خبرگان و افراد خلاق میسر نیست.

سیاستگذاری به زبان ساده از سه بخش: شناسایی وضع موجود، شناسایی آینده های ممکن و مطلوب و در نهایت مشخص کردن راه ها و رسیدن از وضع موجود به آینده ممکن و مطلوب تشکیل شده است. بنابراین تعریف مشخص می شود که سیاستگذاری امری بسیار پیچیده و حساس است.

کانون فکر، نوعی سازمان ویژه برای تفکر و پژوهش در زمینه سیاست سازی و تصمیم سای است که بر اصل جمع اندیشی یا ایده پردازی جمعی استوار است.

کانون های تفکر با انجام مطالعات بین رشته ای و با بکارگیری کارشناسان متعدد، خوراک فکری لازم را در حوزه های مختلف برای مدیران و سیاستگذاران جامعه تامین می کنند.

فکر کردن در اصلاح فکر نوعی پیشداوری و گردن نهادن به عقلانیت پایه است و اتاق فکر، انقلابی برای فکرسازی در حوزه انسانی است که این انقلاب نشانه ای برای باشگاه فکرسازی است که هم در سطح فراگیر معنا دارد هم در زندگی روزمره مایه می گستراند. بنابراین اتاق فکر، مغزی برای اندیشیدن، ذهنی برای پرواز کردن و فکری برای گشودن است تئوری اتاق فکر برای کسانی است که دغدغه تفکر دارند و درصدند راهی برای ورود به اندیشه و خردمندی پیدا کنند.

فکر، پویشی روش مند وبی پایان است و در اثر تعامل ذهن و مغز پدیدار می شود و فلسفه راهی عقلانی و استدلالی برای ورود به عرصه فکر است فلسفه فکر، سفری از سطح به عمق است.

پدیده فکر و انسان نشان از عمق و بزرگی دارد و چون فکر انسانی، زیر ساخت وجودی او به شمار می آید و با مفهوم سازی نشانه ای از خود بر جای می گذارد از این رو نوشته یا گفته یا اشاره سه نسخه برای تبیین فکر می باشند.

در فکر، سه پرسش بنیادی وجود دارد چه کسی فکر می کند؟ چگونه فکر می کند؟ تا چه اندازه فکر می کند؟

در نهاد فکر، انسان هم می اندیشد، هم اندیشه سازی می کند و هم درباره اندیشه و اندیشیدن می پرسد و تصمیم می گیرد. فکر با حیرت شروع می شود و سپس با مفهوم سازی ساختارش قابل فهم می شود.

فکر در نهاد سکوت می روید بارور می شود و گشایش پیدا می کند. فکر هم سرچشمه آگاهی است و هم منشاء پدیداری آگاهی منطق فکر؟

منطق فکر نشانی از حقیقت فکر دارد که اهمیت فکر را می نمایاند. منطق فکری به نحوی ساده کردن فکر است که درست فکر کردن را به زیبایی بیان کند، چون فکر در این حالت در ملاحظات روشی توجیه می شود و به مقتضای منطق فکری از جدل، سفسطه، شعر  خطابه در امان می ماند. منطق فکری کلید فهم هر آگاهی است که بدون آن نه پرسشی بنیادین آفریده می شود و نه انتظار آگاهی بنیادین انتظاری بایسته است. شکوفایی فرهنگی نیز نیازمند پدیده فکر و اندیشیدن است. ذهن هم مدل سازی می کند و هم در صدد ارزیابی مدل ها برمی آید و هم مسائل را در ساختار جدید به عمق و وسعت معنای می آراید فکر با روش و منطق فکری، مدل فکری می سازد. این مدل درصدد شکار ریشه و مسایل پایه است تا طبق آن آگاهی پایه پدیدار شود. این مدل، اصل را بر ساده سازی قرار می دهد تا مفهوم شی به روشنی نمایش داده شود. پدیده فکر همواره در حال تحول و تکامل است.

در فرآیند سازی، پرسش متدی اصلی کلیدی است که کمتر مورد هوش ورزی و تعمق جدی قرار گرفته است.

اصلاح فکر با پرسیدن آغاز می شود و با بازایستادن در معرض نابودی قرار می گیرد.

مانع اصلی اندیشیدن در بستر اجتماعی، مدیریت آموزش و پژوهش و سپس فرهنگ بیمار آموزشی و پژوهشی است در ایران هر سه مدیریت به دلیل فقر منطق آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در سطح وسیعی سایه سنگین خود را بر این سامانه ها گسترانیده است. طبیعی است برای گذار از این مانع راه میان بری وجود ندارد و چاره ای جز مواجه شدن با آن نیست. در ایران مدیریت آموزشی، پژوهشی و به ویژه فرهنگی به گونه ای سازمان یافته است که اغلب فرآیند غیرفکری را دنبال می کند. به طوری که اغلب کپی برداری صورت می گیرد و کمتر نشانه های اندیشیدن در سرای دانشگاهی و پژوهشگاهی و نهادهای فرهنگی مانند فرهنگستان ها و موسسات علمی و فرهنگی یافت می شود.

برای احیای منطق اندیشیدن باید مدارس، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و فرهنگستان ها را جدی گرفت و آن ها را به صورت محسوسی در مواجه فکری قرار داد. مشکل این است که ما به دنبال نوآوری منهای فکرورزی و احیای عقلانیت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بدون اندیشیدن هستیم و اندیشه ورزی باید سرلوحه دانشگاه ها و پژوهشگاه ها، حوزه ها و فرهنگستان های ما قرار گیرد.

اتاق فکر، رودخانه ای همیشه جاری است و همواره ماهیتی این نه آنی می یابد فکر نیز پیوسته می روید و می میرد، بنابراین اتاق فکر، منطق فکر شفاهی و باشگاه فکرسازی است و به طور کلی با اتاق بحران مدیریت و اعمال استراتژی برای تحول و تکامل وضعیت موجود متفاوت است. این اتاق مکانیسمی برای تصمیم سازی فکری جهت تصمیم گیری عملی در حوزه انسانی است. فکر، قواعدی روش مند برای احیای آگاهی و پدیداری آگاهی است. این اتاق، راهبردی عقلانی و منطقی برای نهادهای فکرسازی، فکرورزی و بازسازی فکرها است.

این اتاق، بازوی مطالعات فکری و مشاوره مطالعاتی طراحان و مدیران ارشد حکومتی: آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خواهد بود به طوری که در برنامه نویسی و برنامه سازی مفهومی و فکری نقش بایسته ایفا خواهد کرد و امکان نقدگرایی و پرسش آفرینی جریان می یابد.

اتاق فکر، استراتژی سیستمی برای فکرکردن است و در عین حال سیستمی بودن این اتاق، طرحی برای یکسانی و همسانی نیست و در قلمرو متفاوتی امکان ظهور می یابد.

اتاق فکر هم پیوندی به گذشته دارد و هم نگاهی به آینده دوخته است.

اتاق فکر، پایگاه فکرسازی و گشودن راهی نو برای منطق خودباوری و احیای فکر خودبنیاد بر پایه عقل خودبنیاد است.

اتاق فکر دو نقش کلیدی در برنامه سازی وبرپایی فکر خود بنیاد و فکر پایه ایفا می کند:

1- فکر سازی برای مفهوم آفرینی

2- گشودن گره های فکری که در فرآیند عمل رخ می دهد.

این اتاق راهی برای کارشناسی کردن منطق عملی پژوهش، آموزش، فرهنگ، رسانه و حکومت است تا هر کاری پشتوانه تفکر داشته باشد.

این اتاق دعوتی به فکرورزی و نشان دادن راهی برای فکرکردن است هرچیزی باید ماهیت سیستمی داشته باشد. در این فرایند هرچیزی توجیه فکری پیدا می کند و فکرکردن در سامانه زندگی، پایه هر وضعی قرار می گیرد.

تاریخچه کانون های فکر:

در اوایل قرن 20 (1915- 1910) مراکزی در اروپا و آمریکا تشکیل شدند که هدف عمده آنها ارائه مشاوره به دولت ها برد اما تاسیس کانون های تفکر به شکل رسمی به نیمه های قرن بیستم برمی گردد.

بعد از جنگ جهانی دوم، نیروی هوایی آمریکا اولین کانون تفکر رسمی را با عنوان اندیشگاه رند در سال 1947 با هدف تدوین سیاست های نظامی تاسیس کرد. این اندیشگاه را کانون های تفکر جهان نامیدند. در دهه 1960 واژه کانون تفکر به شکل رسمی مورد استفاده قرار گرفت و هدف از ایجاد کانون های تفکر، ایجاد ارتباط بین دانش و قدرت بود از آن زمان به بعد تعداد کانون های تفکر در جهان رشد چشمگیری پیدا کرد.

وظائف نهادهای مولد اندیشه:

1- شناسایی، توصیف و صورتبندی دقیق مسائل موردنظر

2-  ارزیابی نقادانه سیاست ها، برنامه ها و مسائل جاری و مسائل در شرف ظهور و ارائه دیدگاه های تحلیل گرایانه

3- تبدیل ایده های کلی و شکل نگرفته و پیشنهادهای خام، به سیاست ها و برنامه های دقیق و قابل اجرا در عمل

4- ارزیابی نقادانه سیاست ها و برنامه ها

5- فراهم آوردن زمینه برای مبادله سازنده اطلاعات و نظرات میان چهره های اصلی مشارکت کننده

6- شناسایی و تربیت نیروهای صاحب نظر در قلمرو تحقیقات مربوط به سیاستگذاری

7- انجام مطالعات تطبیقی و مورد تجربه کشورهای توسعه یافته و بررسی نقاط قوت و ضعف سیاست های آ‹ها

8- معرفی و عرضه نیروی کار ماهر به دولت مردان و سیاست گذاران

9- توضیح و تفسیر سیاست ها برای رسانه ها و افکار عمومی

10- بومی سازی سیاست ها و الگوهای اندیشه ای به دست آمده از ترازیابی ها و مطالعات تطبیقی

11- ایجاد اجماع بین مجریان

12- مطالعات آینده شناسی و آینده نگاری  (Foresight)

ویژگی های کانون تفکر:

کانون های تفکر جهان ویژگی عمده دارند که آنها را از سایر سازمان های پژوهشی متمایز می سازند:

1- جمع اندیشی

2- تولید فرآورده های فکری و انتقال به مخاطب

3- معطوف بودن کوشش ها به مسائل روز

4- درگیر نشدن در مسائل اجرایی و تشریفات رسمی سیاستگذاری

5- نقد گفتمان وضعیت فکری و دانشی برای ساختن وضعیت و موقعیت فکری جدید

6- دعوت به موضوع خودباوری، خودآگاهی و فراهم سازی فکر خودبنیاد و فراهم نمودن منطق امکان خوداصلاحی

7- بوجود آوردن دغدغه فکرورزی و فکرسازی پایه جهت تصمیم سازی و تصمیم گیری

8- زیرساخت مدلهای طرح و برنامه ای و شیوه ای برای اعمال مدیریت فکری

9- باشگاه فکرسازی و راهی برای حاکمیت تفکر

10- هدایت ذهن جامع به سمت نوگرایی

11- کانونی برای فکرکردن و فکرورزی روشمند در خانه تاریکی


کلمات کلیدی : مقاله درمورد اتاق فکر, نیاز امروز مراکز تصمیم گیری,تعریف اتاق فکر,تاریخچه اتاق فکر,ریشه شناسی,انواع اتاق فکر,منتقدان اتاق های فکر,اتاق فکر از
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل مقاله درمورد اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری

فایل word مقاله اتاق فکر, نیاز امروز مراکز تصمیم گیری | 37093 files.icoac.ir/files/37093/html‏ بخشی از متن فایل word مقاله اتاق فکر, نیاز امروز مراکز تصمیم گیری : ... این بحث تعریف, تاریخچه و انواع اتاق فکر مورد تحلیل, تبیین و بازشناسی قرار می گرفت. مقاله اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری | 36692 science.golestanconf.ir/Science/36692/html‏ اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری ... اما شاید لازم بود پیش از طرح بحث اتاق فکر و یا حداقل همزمان با طرح این بحث تعریف، تاریخچه و انواع اتاق فکر مورد تحلیل، ... لینک فایل تحقیق اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری|کِی اِن kn60.eflearn.ir/.../لینک-فایل-تحقیق-اتاق-فکر،-نیاز-امروز-مراکز-تصمیم-گیری‏ - ذخیره شده دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد فرمت فایل: ورد(word)_بخشی از متن تحقیق: - , ( -- قابل ویرایش ) تعداد صفحه : 34اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری ... دانلود مقاله اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری – confrim sedayepooya.ir/confrim/دانلود-مقاله-اتاق-فکر،-نیاز-امروز-مراک/‏ - ذخیره شده دانلود مقاله اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری ... در صورت نیاز دانلود نمایید. ... بحث اتاق فکر و یا حداقل همزمان با طرح این بحث تعریف، تاریخچه و انواع اتاق فکر مورد ... دانلود فایل فلش گوشی نوکیا Nokia Lumia 640XL RM-1062 با لینک مستقیم. دانلود مقاله اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری – cookie cpu.mizbang.ir/cookie/دانلود-مقاله-اتاق-فکر،-نیاز-امروز-مراک/‏ - ذخیره شده در صورت نیاز دانلود نمایید. دانلود مقاله اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری ... اما شاید لازم بود پیش از طرح بحث اتاق فکر و یا حداقل همزمان با طرح این بحث تعریف، تاریخچه و انواع اتاق فکر مورد ... ساز, بندری در دسته بندی نرم افزار های آماده بازدید کننده عزیز میتوانید فایل .... دانلود فایل روت گوشی سامسونگ n7507 با لینک مستقیم. مقاله درمورد اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری – media - clothing clothing-mariana.ir/media/مقاله-درمورد-اتاق-فکر،-نیاز-امروز-مراک/‏ مشخصات فایل عنوان: اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری قالب بندی: word تعداد ... تحقیق آماده در مورد شناخت زن از دیدگاه اسلام و تقابل آن با مکاتب غربی ... برق لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) ... اتاق فکر نیاز امروز مراکز تصمیم گیری | orbit | 906 orbit.etock.ir/orbit/906/html‏ - ذخیره شده مشخصات فایل عنوان: اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری قالب بندی: word تعداد صفحات: 18 محتویات اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری تعریف اتاق ... تصاویر برای لینک فایل مقاله در مورد اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری خرید فایل تخصصی اتاق فکر نیاز امروز مراکز تصمیم گیری technical.27bahman1397.ir/lk_technical-177/518/html‏ - ذخیره شده من سیامک هستم و صفحه تخصصی ( اتاق فکر نیاز امروز مراکز تصمیم گیری ) را برای شما به گوگل معرفی کردم. به وب ما خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید. کامل ترین فایل دانلود اتاق فکر نیاز امروز مراکز تصمیم گیری full.27bahman1397.ir/lk_full-91/432/html‏ - ذخیره شده دانلود ... امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید. هموطن گرامی سلام. به صفحه دانلود - اتاق فکر نیاز امروز مراکز تصمیم گیری - خوش امدید. [PDF] ﮐﺎﻧﻮن ﻫﺎی ﺗﻔﮑﺮ و ﻧﻘﺶ آن در ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮی ﻣﺪﯾﺮان - پرتال جامع علوم انسانی ensani.ir/fa/article/download/105096‏ - ذخیره شده ﮐﺎﻧﻮن ﻫﺎی ﺗﻔﮑﺮ ﯾﺎ اﺗﺎق ﻓﮑﺮ ﻧﺨﺒﮕﺎن از ﺟﻤﻠﻪ ﻣﺮاﮐﺰ ﻣﻬﻤﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ اﺧﯿﺮاً در ﮐﺸﻮر ﻣﺎ ﻣﻄﺮح ... ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ وﻇﺎﯾﻒ ﻣﺪﯾﺮان ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮی ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﮐﺎﻧﻮن ﻫﺎی ﺗﻔﮑﺮ در ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮی ﺑﻪ. ﻣﺪﯾﺮان و ﺑﻮﯾﮋه ﻣﺪﯾﺮان ارﺷﺪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ ﮐﻤﮏ ﻓﺮاواﻧﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ . در اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ اﺑﻌﺎ ... ﻫﺎی ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ در ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ..... در دﻧﯿﺎی اﻣﺮوز، ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺗﺼﻤﯿﻢ. ﮔﯿﺮی و ﺳﯿﺎﺳﺖ ﮔﺰاری در ﺳﻄﻮح ﻣﺨﺘ. ﻠﻒ ﺑﻪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﺪﻫﯽ وﯾﮋه. ای. ﻧﯿﺎز دارد. نقش اتاق های فکر در تصمیم سازی سیاست خارجی آمریکا در قبال پرونده ... prb.iauctb.ac.ir/article_512681.html‏ - ذخیره شده - مشابه سیاست خارجی آمریکا در واقع برآیند چانه زنی مکرر میان نخبگان در اتاق‌های فکر و ... در چنین بستری است که نیاز به اتاق های فکر به عنوان میانجی احساس می شود (استون، 2004). .... سلسله رفتارهای تصمیم گیری کمتر به تحلیل فکری مورد بررسی، و بیشتر .... این مراکز تلاش می‌کنند از طریق انتشار مقاله، کتاب، گزارش، تدارک برنامه‌های ... ادبیات نظری تصمیم گیری سازمانی | فصل دوم پایان نامه تصمیم گیری ... https://cochrana.ir/product/ادبیات-نظری-تصمیم-گیری-سازمانی/‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - نقد 7 ژوئن 2019 ... فایل پیشینه و ادبیات نظری تصمیم گیری سازمانی توسط گروه کوکرانا نوشته شده و برای فصل دوم پایان نامه مناسب است. دانلود فایل ادبیات پژوهشی تصمیم گیری سازمانی. ... نظری کامل در مورد متغیر; پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و ... اتوماتیک لینک دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تصمیم گیری ... [PDF] دریافت متن کامل فصلنامه مطالعات راهبردی زمستان 95 - مرکز بررسی‌های ... www.css.ir/Media/PDF/1396/01/25/636277993082200872.pdf‏ 18 فوریه 2013 ... در فایل جداگانه ارسال شوند. 2- هر مقاله ... 5- فصلنامه مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی در ویرایش هر مقاله پذیرفته شده و تلخیص و. تفسیر ..... آمار و داده های مورد نیاز شامل دو ...... عالوه بر این، بودجه مبنای معماری همه تصمیم گیری ها و پاسخگویی دولت را ارائه ...... اجتماعی )بررسی وضعیت سرمایه اجتماعی در ایران امروز(«. 6 دلیل مهم که قانون جذب و مثبت اندیشی شما را بدبخت می‌کنند | نوین https://www.novin.com/blog/law-of-attraction-review/‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۵ - ۴۰۰ رأی 18 فوریه 2018 ... اما چیزی که من در این مقاله به آن می‌پردازم فیلم و کتاب راز و قانون جذب است. .... شما نیاز دارید که جوانب مثبت و منفی آن را بسنجید، حتی گاهی آنرا به چالش ... در صورتیکه تمام چیزی که باعث پیشرفت بشر تا امروز شده‌است نگاه انتقادی به دنیا .... که فکر میکنم خانوم الله بیگی فقط با خوندن یک مقاله تصمیم به نقد قانون ... [PDF] بررسی عوامل مؤثر بر توسعه نیافتگی صنعت ... - ResearchGate https://www.researchgate.net/.../links/.../tmayl-bh-prdakht-bray-bazdyd-az-mntqh-tarykhy-ashkft-slman-mqaysh-rwsh-hay-paramtry-w-ghyr...‏ - ذخیره شده 1( موضوع مقاله ها باید در زمینۀعلوم گردشگری و موضوعات ... فایل اصلی شکل ها .... با 207 نفر از بازدیدکنندگان در سال 1393 اطالعات مورد نیاز تکمیل و به دو شیوه ی پارامتری و ...... مراکز گردشگر فرست )فاصله( با شاخصهای عملکردی هتل رابطه معکوس و معنی داری دارد، به .... تصمیم گیری استراتژیک، بازاریابی، مبادله داده ها و ذخیره اتاق. Blog - اقدام پژوهی معلمان www.farhangtehran.ir/blog‏ - ذخیره شده 15 مه 2019 ... این مجموعه حاوی بیش از 1000 مورد از سوالات ضمن خدمت روش ها و فنون ... 30 بیان مشاهدات استدلالی و نتیجه گیری توسط دانش آموز بر مبنای کدام روش ... مبتنی بر بیان فکر .... بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام ... اقدام پژوهی آموزگار دوم دوره دبستان از لینک خرید استفاده نمایید. مقالات تخصصی | انجمن حسابداری - پروپوزال حسابداری www.accounting-education.ir/blog‏ - ذخیره شده 30 آوریل 2019 ... مرجع دانلود فایل های رشته حسابداری : پروپوزال آماده حسابداری, مقاله بیس حسابداری ... آزمون آیین نامه مقدماتی و آزمون اصلی راهنمایی و رانندگی، امروز می خواهیم نمونه سوالات ..... حاصل میتواند مبنای مناسبی برای تصمیم گیری در خصوص تولید، فروش و. ..... بهترین نمونه فایل های مورد نیاز معلمان : اقدام پژوهی , اقدام پژوهی معلم و ... بلاک های اسباب و اثاثیه اتاق نشیمن - برونر PPT psdsell.ir/931441/بلاک+های+اسباب+و+اثاثیه+اتاق+نشیمن.html‏ - ذخیره شده ... ۷۱ بلاک مبلمان اتوکد است. برای دانلود این فایل اتوکدی، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید: ... تحقیق در مورد فایل با ساختار پایل یا برهم. تحقیق در مورد فایل با ... مقاله درمورد اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری. مقاله درمورد اتاق فکر، نیاز ... طراحی سایت و همه چیز درباره آن - فناوران سپهر ماهان www.mahansocial.com/طراحی-وب.../درباره-طراحی-سایت/‏ - ذخیره شده اگر در طراحی سایت نیاز کاربران در نظر گرفته نشود و یا نیازها به صورت روشن مشخص .... در طراحی سایت یک مثال است که میگویند یک صندلی در یک اتاق، یک اتاق در یک ... کلمات کلیدی چگونه لینک شوند، تعداد استفاده از المان های مورد نیاز در هر صفحه و ... این فایل حاوی آن نیازمندی ها نیست، مصداق اصلی تقلب در سایت را پدید آورده اید. جامعه شناسی Archives - بانک علوم - پروژه،تحقیق و مقالات دانشجویی sb13.ir/category/علوم-انسانی/جامعه-شناسی/‏ - ذخیره شده معماری شهرستان مراغه این مقاله در ۳۰ صفحه به صورت فایل word تهیه گردیده است . ... تحقیق متغییرهای تحقیق جامعه آماری در تحقیق نمونه فرم سوالات مورد آزمون قرارداد آماری نتایج حاصل از بخش توصیفی داده ... عنوان : اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری قالب بندی : DOC فهرست مطالب : تعریف اتاق فکر تاریخچه اتاق .... لینک دوستان. [PDF] دریافت فایل - مرکز آمار و اطلاعات راهبردی www.amarkar.ir/handler/getfile.ashx?type=pub&id=477‏ درخصوص اهمیت آمار برای تصمیم گیری و پیشرفت اجتماعی، بسیار حیاتی است ... برای انتشار »موثر« اخبار و یا اسناد دیگر، مانند یک گزارش یا مقاله تحلیلی، روش های تصویرسازی ..... همیشه در هنگام طراحی یک نقشه، در مورد مخاطبان فکر کنید و در ارائه سریع و آسان مطالب ... از زیرنویس ها ممکن است برای اطالعات مورد نیاز و کمک به ساده تر. دانلود فایل رایگان - rssing advantage1489.rssing.com/chan-36377467/all_p546.html‏ برای مدیران امروز دیگر کافی نیست که وظایفی چون برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل ... 11/11/18--02:26: مقاله فرایند تصمیم گیری خریدار ومصرف کننده ... با مفروضات فوق نظریه کلاسیک تصمیم گیری مورد انتقادهای بسیار شدیدی بوده است ... یا چاپ است فایل ورد nx کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد . استخدام دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 98 | «ای استخدام» https://www.e-estekhdam.com/استخدام-دانشگاه-علوم-پزشکی-شیراز/‏ - ذخیره شده 5 روز پیش ... برای مشاهده لیست پذیرفته شدگان و مدارک مورد نیاز اینجا کلیک کنید. خبر ۹ تیر ۹۸ - فراخوان جذب هیات علمی ضریب کا/ قراردادی برای مراکز تحقیقات ..... اطلاع میرسانیم،لینک دریافت کارت آزمون استخدام دانشکده علوم پزشکی لارستان فعال گردید. ... و تصمیم گیری نهایی در خصوص آنها طبق دستورالعمل صورت می گیرد. [PDF] چاپ این مقاله - مجله مدیریت اطلاعات سلامت him.mui.ac.ir/index.php/him/article/download/2761/3432‏ - مشابه ﭼﺎپ ﻣﻘﺎﻟﻪ در ﻣﺠﻠﻪ ﻓﺎرﺳﻲ اراﺋﻪ ﺷﻮد ﺗﺎ ﺳﺮدﺑﻴﺮ ﭘﺲ از آن در اﻳﻦ ﺧﺼﻮص ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮی. ﻧﻤﺎﻳﺪ ... آﭘﻠﻮد ﻣﺠﺪد ﻓﺎﻳﻞ ...... اوﻟﻮﻳﺖ ﺑﻨﺪی ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺮ اﻣﻨﻴﺖ اﻃﻼﻋﺎت اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲ ﺳﻼﻣﺖ در ﻣﺮاﻛﺰ درﻣﺎﻧﻲ .... ﻓﻘﺪان اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز در ﻣﻮرد ﺑﺎ ﺑﻴﻤﺎر ﻳﺎ دارو رخ ﻣﻲ. دﻫـﺪ. 4(. ) ...... اﻣﺮوز. ه، ﭘﮋوﻫﺶ. ﻫﺎی ﻣﺸﺘﺮک اﻧﺪﻳﺸﻤﻨﺪان و ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮان. ﺣﻮزه. ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻋﻠﻤﻲ ﻛﻪ ﻣﺎ آن را. « ﻫﻢ ...... ﻣﻴﺰان ﺷﻜﺎﻳﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻛﺎردان و ﻛﺎرﺷﻨﺎس ﺑﻴﻬﻮﺷﻲ و اﺗﺎق. چطور ویزای شینگن فرانسه گرفتم، اردیبهشت ۱۳۹۶ - سفرنوشت https://www.safarnevesht.com/france/schengen-visa-guide/‏ - ذخیره شده اطلاعات کمی در مورد ویزای فرانسه داشتم و دوست داشتم کسی که خودش این تجربه رو داشته ... سایر مدارک مورد نیاز که برای همه مشاغل درخواست میشن اینها بودن: .... البته بعد از تصمیم گیری در مورد ویزای شما، از طریق پیامک و ایمیل به شما اطلاع داده ... ساعات کاری مرکز وی اف اس گلوبال برای اخذ مدارک ویزا از ۷:۳۰ صبح تا ۳ بعداز ظهر روزهای ... مالی رفتاری بایگانی | وبسایت جامع آموزش هوش مالی، سرمایه گذاری و ... hrahmani.ir/مالی-رفتاری/‏ - ذخیره شده بسیاری از بزرگسالان امروز این دغدغه را دارند و در این مقاله به بهترین راهکارها برای .... با توجه به عدم اعتماد دهه هفتادی ها به بازار بورس ممکن است که آن ها نیاز به فشار ... چطور با بچه ها در مورد پول صحبت کنیم و نکات کاربردی در آموزش هوش مالی ...... همچنین استرس بالا نیز موجب اثر منفی بر روی تصمیم گیری مالی می شود. ...... دریافت فایل. بایگانی‌های مقالات | printlotus - چاپ دیجیتال مدرن printlotus.com/category/مقالات/‏ - ذخیره شده برای مطالعه بیشتر در مورد چاپ دیجیتال مدرن روی لینک سبزرنگ کلیک کنید. ... امروز، با این حال، زمانی که بسیاری از ما به چاپ روی صفحه فکر می کنیم، احتمالا یک آرم ... در چاپ مش روی شیشه نیاز به استنسیل دارید تفاوت زیادی بین آنکه شما میخواهید یک ... این فرایند نیازی به صفحه نیست و فایل ها به صورت دیجیتالی ذخیره می شوند. ساقی پیک پیکه اوله سلامتی دلبره - ساخت وبلاگ - فایر بلاگ fireblog.ir/post/ساقی+پیک+پیکه+اوله+سلامتی+دلبره/‏ - ذخیره شده لینک شایان باشید! پ.ن) بعیده دیگه فصلی قرار بدم. یحتمل باید منتظر انتشار .... من از امروز حرکتی رو آغاز میکنم که در توانم هست انجامش‌‌‌. ... دیشب که مثلا تصمیم گرفتم یذره درس بخونم ذهنم شروع کرد به چرت و پرت ... مثلا فکر کنید ترمای اوله و من با یک نگاه عاشق میشم - مگه من چمه؟- ..... دیروز هم استاد حرف دلگرم کننده ای در مورد ا . ساقی پیک پیک اوله سلامتی می دلبره - ساخت وبلاگ - فایر بلاگ fireblog.ir/post/ساقی+پیک+پیک+اوله+سلامتی+می+دلبره/‏ - ذخیره شده لینک شایان باشید! پ.ن) بعیده دیگه فصلی قرار بدم. یحتمل باید منتظر انتشار .... دیشب که مثلا تصمیم گرفتم یذره درس بخونم ذهنم شروع کرد به چرت و پرت ... مثلا فکر کنید ترمای اوله و من با یک نگاه عاشق میشم - مگه من چمه؟ ... در صدر قرار داره، در مورد دسته بندی سرگرمی، استان فارس اوله و در مورد دسته بندی رفت .... اینجا اتاق مطالعه اس