لینک فایل حقوق مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

عنوان: حقوق مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

قالب بندی: word

تعداد صفحات:12

 

محتویات

چکیده

حقوق بشر در اسلام

امنیت قضایی

پی نوشت

و . . .

منابع مقاله

 

قسمتی از متن

حقوق مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

منابع مقاله:

فصلنامه رواق اندیشه، شماره 29، نیکزاد، عباس(1)؛

 

چکیده

آنچه در این گفتار، مورد پژوهش قرار گرفته، حقوق ملت در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است . یکی از برجستگیهای چشمگیر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توجه به حقوق مردم و آزادیهای عمومی و اجتماعی است; به همین جهت یک فصل از قانون اساسی به حقوق ملت اختصاص داده شده است .

در این پژوهش ابتدا، انواع حقوق مردم در قانون اساسی شمرده شده و سپس به مبنای حقوق طبیعی اشاره شده و آنگاه، حقوق بشر از دیدگاه اسلام مورد بحث قرار گرفته است . بعد از این مقدمات، به قسمت اصلی مقاله; یعنی بررسی مبانی و ادله برخی از حقوق مردم در فصل سوم قانون اساسی، از نظر کتاب، سنت و عقل پرداخته شده است .

فصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مربوط به حقوق ملت است . در این فصل، انواع حقوق مردم و آزادیهای اجتماعی و حدود آن بیان شده است . مهمترین حقوق و آزادیهایی که در این فصل آمده، به شرح زیر می باشد:

1 - حق برابری همه مردم در برابر قانون .

2 - حق برخورداری همه مردم از حقوق مساوی، بدون در نظر گرفتن رنگ، نژاد، زبان و مانند اینها .

3 - حمایت یکسان قانون از زن و مرد و برخورداری هر دو آنها از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با رعایت موازین اسلامی .

4 - حق برخورداری مردم از امنیت و مصونیت از جهت حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل .

5 - حق مصونیت از تجسس .

6 - حق برخورداری از امنیت و مصونیت قضایی; برائت، منع شکنجه، منع هتک حیثیت و تعرض .

7 - حق آزادی بیان، قلم و مطبوعات در حدود مقرر در اسلام .

8 - حق برخورداری از آزادیهای گروهی; مانند تشکیل احزاب، جمعیتها، انجمنهای سیاسی و صنفی و انجمنهای اسلامی و راهپیماییها .

9 - حق آزادیهای فکری و عقیدتی و منع تفتیش عقاید .

10 - حق آزادی کار و شغل .

11 - حق برخورداری از تامین اجتماعی .

12 - حق برخورداری رایگان از وسایل آموزش و پرورش .

13 - حق برخورداری از مسکن متناسب با نیاز .

14 - حق انتخاب محل اقامت .

15 - حق دادخواهی و رجوع به دادگاههای صالح و حق در دسترس داشتن این گونه دادگاهها .

16 - حق انتخاب وکیل و حق فراهم شدن امکانات تعیین وکیل در صورت عدم توانایی فرد برای انتخاب وکیل .

17 - حق داشتن تابعیت ایرانی برای هر فرد ایرانی و حق برخورداری اتباع خارجه از تابعیت ایرانی در حدود قوانین .

حقوق طبیعی و خدادادی

هر انسانی به صورت طبیعی و خدادادی دارای حقوقی است . هر انسانی به دلیل انسان بودن، برخوردار از حق حیات، حق آزادی، حق داشتن کار، مسکن، دادخواهی، تعلیم و تعلم و ... است . خداوند که آفریننده انسانهاست، ساختار وجودی انسان را به گونه ای آفریده است که دارای استعدادها، میلها و تقاضاهایی است; همین استعدادها و میلها، پدید آورنده حق خدادادی و طبیعی برای اوست . شهید بزرگوار آقای مطهری رحمه الله درباره منشا حقوق طبیعی می فرماید:

«از نظر من حقوق طبیعی و فطری از آنجا پیدا شده است که دستگاه خلقت با روشن بینی و توجه به هدف، موجودات را به سوی کمالاتی که استعداد آنها در وجودشان نهفته است، سوق می دهد . هر استعداد طبیعی یک «حق طبیعی » است و یک «سند طبیعی » برای آن به شمار می آید; مثلا فرزند انسان حق درس خواندن و مدرسه رفتن دارد، اما بچه گوسفند چنین حقی ندارد، چرا؟ برای این که استعداد درس خواندن و دانا شدن در فرزند انسان هست، اما در گوسفند نیست . دستگاه خلقت این سند طلبکاری را در وجود انسان قرار داده و در وجود گوسفند قرار نداده است . همچنین است حق فکر کردن و رای دادن و اراده آزاد داشتن .» (2)

بنابراین، امیال ریشه داری مانند: میل به حیات، بقا، غذا، آب، استراحت، امنیت، آزادی، علم، زیبایی، داشتن کار، مسکن، همسر، فرزند و ... در انسان وجود دارد که پدید آورنده حقوقی برای انسان است .

البته با توجه به این که شناسایی همه این نیازها و بازشناسی میلها و نیازهای صادق و کاذب و نیز حدود و قلمرو آنها بویژه در موارد تزاحم چند حق، از دایره علم و احاطه بشر خارج است; از این رو، همانگونه که در دستیابی به قوانین مورد نیاز واقعی بشر، نیاز به جعل و وضع الهی داریم، در دستیابی به حقوق واقعی انسانها و حدود و قلمرو آنها نیز نیاز به جعل و وضع الهی داریم . بنابراین، حقوق طبیعی انسانها هم مبتنی بر نظام تکوین الهی و هم متکی به نظام تشریع الهی است .

حقوق بشر در اسلام

برخی از نواندیشان ادعا کرده اند:

«زبان دین، زبان تکلیف است نه حقوق; در نگاه دین، انسان، موجودی است مکلف نه محق . در دین از انسانها خواسته شده است که ایمان بیاورند، نماز بگذارند، زکات بدهند و در امر نکاح، ارث یا سایر ارتباطات انسانی به نحوی خاص رفتار کنند و پا را از این حدود معین فراتر نگذارند . مدام به انسانها تذکر داده می شود که از حدود الله تجاوز نکنید که معاقب و مؤاخذ خواهید بود . البته از حقوق آدمیان هم سخن رفته است; اما این بیانات در مقایسه با بیانات تکلیفی و فوق العاده، استثنایی و اندکند ...» (3)

در پاسخ اینگونه اظهارات باید گفت:

اولا: در متون دینی ما فراوان از حقوق بشر (حق الناس) سخن گفته شده و حقوق زیادی برای بشر به رسمیت شناخته شده است مانند: حق حیات، حق آزادی، حق انتخاب شغل، همسر، مسکن و ... ، حق تحصیل علم، حق امنیت قضایی، حق استفاده از دسترنج خویش، حق والدین بر فرزندان، حق فرزندان بر والدین، حق همسر، حق دولت بر ملت، حق ملت بر دولت، حق همسایه بر همسایه، حق معلم بر متعلم، حق متعلم بر معلم، حق دوست بر دوست، حق مسلمان بر مسلمان، حق نامسلمان بر مسلمان، حق مسلمان بر نامسلمان و ...

به طور کلی، دین مبین اسلام اهمیت فوق العاده ای به عدالت می دهد تا آنجا که فلسفه بعثت انبیا و ارسال رسل و انزال کتب را برقراری قسط در جامعه معرفی می کند . (4) این که مسلمانان را به مبارزه با ظلم، تبعیض و فقر ترغیب و تکلیف می کند، نشانگر اهمیتی است که در اسلام به حقوق بشر داده شده است . در متون روایی ما از جمله نهج البلاغه، اصول کافی و رسالة الحقوق امام سجاد، فراوان از حقوق بشر سخن به میان آمده است . (5)

حقوقی که در فصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است، نشانگر اهمیتی است که نظام اسلامی برای حقوق بشر قائل است .

ثانیا: تکلیف از حق جداناپذیر است; یعنی هر جا حقی وجود دارد تکلیف هم وجود دارد; زیرا اگر کسی حقی داشته باشد دیگران مکلف به رعایت آن حقند; در مقابل حق پدر و مادر، فرزند مکلف شده و در مقابل حق فرزند، والدین مکلف شده اند و در برابر حق دولت، ملت مکلف شده و در برابر حق ملت، دولت مکلف شده است و ... ، بدین جهت، در بسیاری از موارد در متون دینی، که تکلیفی بیان می گردد بیانگر حقی است که در آن زمینه وجود دارد . بنابراین، بسیاری از تکالیف شرعی، قابل ارجاع به حق است; مثلا وقتی در دین از حرمت ظلم، زور، دزدی، اذیت و آزار، غصب، غیبت، تهمت، هتک حرمت، حیثیت، کشتن، قطع و جرح، ربا و رشوه و ... سخن به میان می آید، بیانگر این است که اسلام برای دیگران، حقوقی قائل است و تعدی به آن حقوق را حرام می داند . اتفاقا این شیوه، برای دفاع از حقوق بشر مؤثرتر و نافذتر است; زیرا خداوند با تکلیف الهی، افراد را ملزم به رعایت حقوق دیگران کرده است و در صورت عدم رعایت حقوق دیگران، افراد را به عقوبت اخروی تهدید و انذار می کند و همین امر پشتوانه بسیار قوی برای تامین و تضمین حقوق افراد می باشد .

آیا بهتر این است که خداوند فقط صاحب حق را به حقوقش آشنا سازد، بدون این که دیگران را به رعایت حقوق او مکلف گرداند یا این که بیان تکلیف را محور قرار دهد تا وقتی که صاحب حق دیده بگشاید، ملاحظه کند که پیرامون او را انسانهایی در بر گرفته اند که همه خود را در برابر حق او، مکلف و مسؤول می شمارند و خود را در صورت زیر پا گذاشتن تکلیف، مستحق کیفر دنیوی و اخروی می بینند؟

وانگهی در فرض تفکیک حق از تکلیف و پذیرش حق بدون تکلیف، افراد زورمند و ناقانع به حق خویش، بسیارند . اینان می کوشند از راه حیله و تزویر یا از راه ارعاب و فشار، حقوق دیگران را پایمال کنند و رضایت نمی دهند که دیگران از حقوق خود بهره مند باشند; در این صورت بیان حقوق کارساز نیست، بلکه بیان تکلیف و تهدید به عقوبت است که کارساز می باشد . اسلام نه تنها دیگران را به رعایت حقوق افراد تکلیف کرده بلکه صاحب حق را نیز به گرفتن حق و دفاع از آن، مکلف ساخته است . قرآن کریم، به مردم ستمدیده اجازه می دهد که به بدگویی و پرخاشگری علیه ظالمان برخیزند (6) بلکه بالاتر از آن، مسلمانان را مکلف کرده است که در راه نجات مستضعفان و مظلومان نبرد کنند، بکشند و کشته شوند تا شجره شوم استکبار از پای در آید و حقوق پایمال شده مستضعفان احیا گردد .

«ما لکم لا تقاتلون فی سبیل الله و المستضعفین من الرجال و النساء و الولدان الذین یقولون ربنا اخرجنا من هذه القریة الظالم اهلها» (7)

یعنی: چرا در راه خدا و در راه نجات مردان و زنان و کودکان مستضعفی که می گویند: «پروردگارا! ما را از این شهری که اهل آن ستمکارند خارج گردان .» نبرد نمی کنید؟!


کلمات کلیدی : حقوق مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران,حقوق بشر در اسلام ,امنیت قضایی
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل حقوق مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران - مرکز پژوهشها rc.majlis.ir/fa/content/iran_constitution‏ - ذخیره شده - مشابه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبین نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی .... مساله قضا در رابطه با پاسداری از حقوق مردم در خط حرکت اسلامی، به منظور ... [PDF] متن کامل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همراه با اصلاحات سال 1368 https://www.lu.ac.ir/uploads/123456_20436.pdf‏ - ذخیره شده متن کامل قانون اساسی جمهوری اسالمی ایران همراه با اصالحات سال. 8631 ... أمین حقوق رمه جانیه افراد از زن ع مرد ع ایواد امنیت قضایی عادالنه برای رمه ع راعی عموخ در برابتر. اسلامیت در قانون اساسی ایران + دانلود فایل - کافه لینک https://cofelink.com/اسلامیت-در-قانون-اساسی-ایران-دانلود-فا/‏ - ذخیره شده 4- توسعه وتحکیم برادری اسلامی بین همه مردم (بند 15) تنظیم سیاست خارجی کشور .... فقه سیاسی، حقوق اساسی و مبانی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عباسعلی عمید ... قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران - موسسه ثبتی ذهن ناب https://zehnenaab.com/fa/.../قانون-اساسی-جمهوری-اسلامی-ایران‏ - ذخیره شده خدمات ثبتی و حقوقی , قوانین ثبتی و حقوقی , برای کسب اطلاع از هزینه خدمات ... قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در ۱۴ فصل و ۱۷۷ ماده تدوین شده است. ... دولت مکلف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، .... فایل word قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر پیوست شده است و برای ... لینک های مفید ... [PDF] ﺣﻘﻮق ﻣﻠﺖ در ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ( ﺷﺮﺣﯽ ﺑﺮ ﻓ - پرتال جامع علوم انسانی ensani.ir/fa/article/download/304534‏ - ذخیره شده اﺳﺎس ﻧﮕﺮش اﺻﺎﻟﺖ ﻓﺮد و اﺟﺘﻤﺎع ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷـﺪه اﺳـﺖ . ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾـﺮان ﺑـﻪ دور از اﻓـﺮاط و . ﺗﻔـﺮﯾﻂ. ،. ﻧـﻪ ﻫﻤﺎﻧﻨـﺪ. ﺣﮑﻮﻣﺖ. ﻫﺎی ﻏﺮﺑﯽ ﭘﯿﺶ از. رﻧﺴﺎﻧﺲ. ،. ﺣﻘﻮق ﻣﺮدم را. ﺑﻪ ﮐﻠﯽ. ﻧﺎدﯾﺪه ﻣـﯽ. ﮔﯿـﺮد و. لینک دانلود فایل دانلود مقاله کامل در مورد قانون اساسی|پی ایی peek.zgoldfile.ir/fs/637220/دانلود-مقاله-کامل-در-مورد-قانون-اساسی‏ - ذخیره شده لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه: 41. مقدمه: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبین نهادهای فرهنگی،اجتماعی ... قانون اساسی , طبق اصل: آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ... https://txtzoom.com/8008-قانون-اساسی/‏ - ذخیره شده 23 نوامبر 2018 ... قانون اساسی , طبق اصل: آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ویراست نخست استقلال قوه ... اسلاید پاورپوینت: قانون اساسی ، طبق اصل و قوه قضاییه… ... در حال حاضر فهرست عناوین برای مطالب این فایل پاورپوینت استخراج نشده است!!! ... لینک دانلود رایگان لینک دانلود کمکی .... انواع حقوق مردم در قانون اساسی. لینک مستقیم فایل دانلود تحقیق درمورد قانون اساسی - xuni.ir mvc.xuni.ir/fs/692244/html‏ - ذخیره شده با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل دانلود تحقیق درمورد قانون اساسی قابل رویت ... و ارتباط آنها را با یکدیگر و حقوق و آزادیهای افراد را در مقابل دولت مشخص می نماید. ... مردم و بنحو غیر مستقیم و چه اختیارات و مسئولیتهایی دارد و در جمهوری اسلامی رهبر ... در تنظیم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تلاش زیادی برای رعایت این مورد ... دانلود پایان نامه، پروپوزال، پروژه در مورد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران www.gigadoc.ir/پایان-نامه/q/قانون-اساسی-جمهوری-اسلامی-ایران‏ - ذخیره شده برای دانلود پایان نامه و پروپوزال در مورد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و پروژه دانشجویی و گزارش ... گزارش سمینار اصل فردی کردن مجازات در حقوق ایران و فرانسه. لینک دانلود فایل مفهوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران|پی ام - eflearn.ir pm62.eflearn.ir/.../لینک-دانلود-فایل-مفهوم-قانون-اساسی-جمهوری-اسلامی-ایران‏ - ذخیره شده نمونه ی دیگری از مجموعه فایل ها با عنوان مقدمه: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبین ... ماهیت انقلاب عظیم اسلامی ایران وروند مبازره مردم مسلمان از ابتدا تا پیروزی که در شعا. ... 4-شعبانی،قاسم ،حقوق اساسی وساختار حکومت جمهوری اسلامی ایران، تهران ، موسسه ... [PDF] منشور حقوق شهروندی epub.citizensrights.ir/CitizensRights.pdf‏ - ذخیره شده ﺣﻘﻮق ﻣﻠﺖ. ﺑﻪ». ﮐﻪ. روﺷﻨﯽ در ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﺗﺼﺮﯾﺢ. ﺷﺪه. و ﺑﺎ ﻋﻨﺎﯾﺖ ﺑﻪ. ﮐﻪﻦﯾا ... ﺳﻠﺐ، ﺣﺎﮐﻤﯿﺖ ﻣﺮدم، ﺑﺮﺧﻮرداری ﻫﻤﻪ ﻣﺮدم از ﺣﻘﻮق اﻧﺴﺎﻧﯽ ﻣﺴﺎوی، ﻣﻨﻊ ﺗﺒﻌﯿﺾ و ﺣﻤﺎﯾﺖ ﯾﮑﺴﺎ نِ ﻗﺎﻧﻮن از. لینک خرید فایل دانلود مقاله کامل در مورد دولت و امنیت اجتماعی در قانون ... nafise.xuni.ir/fs/631346/html‏ - ذخیره شده باری دیگر یکی دیگر از فایل ها با عنوان لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت ... عنوان دانلود مقاله کامل در مورد دولت و امنیت اجتماعی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ... از آنجا که محور اصلی در این نوشتار، قانون اساسی جمهوری اسلامی است در این زمینه به ... با توجه به اندیشه سیاسی اسلام و لزوم هدایت و به سعادت رساندن مردم ، انقلاب و ... لینک مستقیم فایل تحقیق حقوق اساسی مردم ایران در قانون اساسی|ام آی mihan.xteach.ir/.../تحقیق-حقوق-اساسی-مردم-ایران-در-قانون-اساسی‏ - ذخیره شده با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل تحقیق حقوق اساسی مردم ایران در ... پروژه براساس OPM3 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مفاهیم اساسی بهسازی لرزه ای ... حقوق مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران dl2.e-gandoman.ir/all/139817/html‏ - ذخیره شده قانون, حقوق, اساسی, مردم, اسلامی, جمهوری, ایران. اگر نادانی حقوق مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مردم و شرارت رهبران حقوق مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ... حقوق مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران | goods | 140325 goods.bostore.ir/goods/140325/html‏ - ذخیره شده عنوان: حقوق مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قالب بندی: word تعداد صفحات: 12 محتویات چکیده حقوق بشر در اسلام امنیت قضایی پی نوشت و ... منابع مقاله ... لینک فایل تحقیق در مورد قانون کار جمهوری اسلامی ایران|کِی کِی kk57.xfilegold.ir/.../تحقیق-در-مورد-قانون-کار-جمهوری-اسلامی-ایران‏ - ذخیره شده بیست هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اجبارافراد به کار معین و بهرکشی ازدیگری. ممنوع و مردم ایران ازهرقوم قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ نژاد ... لینک فایل تحقیق در مورد قانون اساسی |کِی اُ ko61.xfilegold.ir/fs/701630/تحقیق-در-مورد-قانون-اساسی-‏ - ذخیره شده قانون اساسی در مفهوم عام به کلیه قواعد و مقررات عرفی و مدون یا پراکنده ای گفته می شود ... از حقوق به شهروندان از راه صدور منشور و فرمان به نوعی قانون اساسی تن در داده اند . ... و 1286 ایران پس از انقلاب مشروطیت و قانون اساسی جمهوری اسلامی در سال 1358 از این ... اما قانون اساسی موضوعه توسط ارکان های مؤسس ( مجلس مؤسسان، آراء مردم یا سایر ... لینک دانلود تحقیق در مورد قانون اساسی افغانستان 55ص|اُ پی open.eflink.ir/lks/.../تحقیق-در-مورد-قانون-اساسی-افغانستان-55ص‏ - ذخیره شده در حال حاظر شما فایل با عنوان تحقیق در مورد قانون اساسی افغانستان 55ص را دنبال می کنید . ... مقدمه ما مردم افغانستان : با ایمان راسخ به ذات پاک خداوند (ج) وتوکل به مشیت حق ... حقوق بشر؛ به منظور تحکیم وحدت ملی وحراست ازاستقلال ، حاکمیت ملی وتمامیت ... پاورپوینت درمورد منتخبی از قانون کار جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی بین ... لینک خرید فایل پاورپوینت در مورد قانون بازار اوراق بهادار جمهوری ... nehan.ydlteach.ir/lks/6760/html‏ - ذخیره شده پاورپوینت درمورد منتخبی از قانون کار جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی بین کارگران ... بر شورای قانون اساسی فرانسه پاورپوینت درمورد حقوق و تکالیف مردم در قانون ... تصاویر برای لینک فایل حقوق مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شکنجه در جمهوری اسلامی از نگاه حقوقی — رادیو پیام کانادا https://radiopayam.ca/شکنجه-در-جمهوری-اسلامی-از-نگاه-حقوقی/‏ - ذخیره شده 10 فوریه 2019 ... لینک به کانال تلگرام رادیو پیام ... فایل صوتى این گفتگو را از اینجا پیاده و یا بشنوید ... گزارش کمیته موقت کمک به سیلزدگان ایران- تورنتو ... پنجشنبه سرخ: رویارویی دیگری با جمهوری اسلامی ... درخواست برای استعفای رهبر جمهوری اسلامی و تغییر قانون اساسی · قربانیان حوادث کاری و جان باختن کارگران ... !یک آلترناتیو سوسیالیستی ضروی و ممکن است — رادیو پیام کانادا https://radiopayam.ca/یک-آلترناتیو-سوسیالیستی-ضروی-و-ممکن-اس/‏ - ذخیره شده 7 ا کتبر 2018 ... گفتگوی رادیو پیام کانادا با صلاح مازوجی از حزب کمونیست ایران و رحمان حسین .... جمهوری اسلامی به‌عنوان رژیم اسلامی سرمایه‌داران، مردم کارگر و زحمتکش را در ... جمهوری اسلامی و الغای قانون اساسی و سایر قوانین ضد انسانی جمهوری اسلامی، با ... نیروئى به آزادى‌ها و حقوق مردم، سرنگونی جمهوری اسلامی را اعلام و با اجرای اقدامات ... ممنوعیت ازدواج با بهاییان؛ سرکوب و تحقیر شهروندان بهایی - رادیو فردا https://www.radiofarda.com/a/taboo-e129.../30033688.html‏ - ذخیره شده 6 روز پیش ... در اسلام ازدواج مسلمان با غیرمسلمان ممنوع است و این ممنوعیت وقتی به ... پژوهشگر دین و فلسفه و شاهین میلانی مدیر مرکز اسناد حقوق بشر ایران ... لینک مستقیم ... اصل چهار قانون اساسی جمهوری اسلامی می‌گوید که همه قوانین کشور باید مطابق اسلام باشد. .... پیش برویم که قوانین ایران هم مطابق رویکردهای خود مردم ایران باشد. بهترین فایل حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران | 25084 | best best.jazagolestan.ir/fp_best-657/25084/html‏ - ذخیره شده این صفحه بهترین فایل با عنوان حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران را برای شما ارزانی داشته است. خلاصه کتاب آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تالیف نظرپور | PDF | تاثیر و نقش آمریکا بر ... حقوق اساسی مردم ایران درقانون اساسی | WORD | کارکردها و مبانی نظری قانون اساسی جمهوری اسلامی از دیدگاه امام خمینی… .... لینک کمکی. حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران | pack | dl3 dl3.smshoora.ir/dl3-24722.pack.html‏ - ذخیره شده دانلود مقاله حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران; فایل WORD قابل ویرایش; حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران ... در این صفحه تخصصی لینک دانلود حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران را قرار داده ایم. ... مقاله رشته حقوق، استقلال قوا در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دانلود تحقیق رشته حقوق، دانلود ... دانلود حقوق اساسی مردم ایران درقانون اساسی. لینک فایل تحقیق درباره انقلاب اسلامی ایران و ریشه های آن dl8.blogsky.com/1398/04/18/post-15236/‏ - ذخیره شده لینک فایل تحقیق درباره انقلاب اسلامی ایران و ریشه های آن - 54 صفحه ... انقلاب اجتماعی و یا بزرگ عبارت است از انتقال و دگرگونی سریع و اساسی حکومت و ساختارهای اجتماعی ... کودتای انقلابی ممکن است با مشارکت مردم همراه باشد. .... آمریکا باعث اعتماد به نفس او می شد، با روی کار آمدن جیمی کارتر و سیاست حقوق بشر او دچار تزلزل شد. رادیو پیام اسرائیل: خانه https://radis.org/‏ - ذخیره شده - مشابه برای دانلود فایل صوتی برنامه، اینجا را کلیک کنید ... ترکان ۵ سال پیش این سخنان را گفته بود و شوربختانه از آن روز تاکنون هیچ تغییرات اساسی در صنایع حکومت ایران بوجود نیامده است . ... صدای مردم ایران .... روابط اقتصادی و بازرگانی ایران و اسرائیل پیش از جمهوری اسلامی .... بنیاد پیکار با یهود ستیزی - کلیه حقوق محفوظ است. خراسان | شماره :20141 | تاریخ 1398/4/18 khorasannews.com/‏ - ذخیره شده - مشابه اجتماعی. 5. حوادث. 13. ترحیم و تسلیت. 15. حقوقی. 12. زندگی سلام. 17. سینما و تلویزیون. 6. سلامت. 18. خانواده و مشاوره. 19. جوانه. 20. بررسی حوادث. 9. سرگرمی. 10. اطلاعیه آزمون قضاوت سال ۱۳۹۸ منتشر شد - تابناک | TABNAK https://www.tabnak.ir/.../اطلاعیه-آزمون-قضاوت-سال-۱۳۹۸-منتشر-شد‏ - ذخیره شده 11 ژوئن 2019 ... التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه ... کارشناسی حقوق یا فقه و حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛ ... مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ثبت‌نام اینترنتی آماده نماید. .... و شهرسازی: مردم در شرایط کنونی خانه نخرند/ مالکان مجبور به کاهش قیمت مسکن می‌شوند (۱۳۹ نظر) ... لینک مستقیم فایل کارکردها و مبانی نظری قانون اساسی جمهوری اسلامی ... meidoon.teachx.ir/.../لینک-مستقیم-فایل-کارکردها-و-مبانی-نظری-قانون-اساسی-جمهوری-اسلامی-از-دیدگاه-امام-خمینی-و-شهید-بهشتی‏ - ذخیره شده قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز دارای کارکردهایی است که در برخی موارد منحصر ... و در تشکیلات و روابط قوای عمومی و اصول مهم حقوق یک کشور، منحصر (همان: 518) یا ... زیربنای سوم: اداره نظام بر مبنای رأی و نظر مردم 17 ,قانون اساسی، تحقق‌بخش آرمان ...