لینک فایل ثبت و امور حسبی -22 صفحه

عنوان :ثبت و امور حسبی

قالب بندی:WORD

تعداد صفحات:22

 

ثبت و امور حسبی

 

 بنام خداوند جان و خرد    کز آن اندیشه برنگذرد

 

مطالبی را که در این جلسات مورد بحث قرار خواهیم داد به لحاظ اهمیت موضوعی عبارت خواهند بود از :

1.   جایگاه امور حسبی و حقوق ثبت در حقوق ایران

  1. ارتباط این دو رشته حقوقی با سایر رشته های حقوقی مثل حقوق مدنی و حقوق کیفری .
  2. جنبه های ترافعی مسائل حسبی ( در درخواستهای صدور گواهی انحصار وراثت بصورت دعوی نسب و دعوی اختلاف در اصل نکاح و طلاق و دعوی مالکیت در درخواست تقسیم ترکه – دعوی حجر – رفع حجر و ....) .
  3. مسائل فرزند خواندگی و اهداء جنین – وضعیت اطفال متولد از نکاح موقت و زنا.
  4. مسائل مرتبط با اظهارنامه ثبتی .
  5. مسائل مرتبط با تحدید حدود .
  6. مسائل مرتبط با هیئت نظارت و صلاحیتهای آن و شورایعالی ثبت .
  7. بحث در خصوص معاملات با حق استرداد و اصلاحات قانونی آن .
  8. بحث در خصوص تعارض اسناد و علل حدوث آن و صلاحیت هیئت نظارت و مبنای تشخیص دادگاه در مورد سند معتبر.
  9. بحث در خصوص معاملات معارض .
  10. بحث در خصوص اسناد در حقوق موضوعه ایران ( جزوه مربوط ) و تحلیل مقررات مواد 47 و 48 ق.ث .
  11. بحث کلی در خصوص آئین نامه اجرای اسناد رسمی و آخرین اصلاحات و اختیارات مدیران و روسای ثبتی در رسیدگی به اعتراضات به عملیات اجرائی و مرجع رسیدگی به تصمیمات مذکور و تفاوت آن با دعاوی راجع به اعتراضات به دستور اجرای اسناد رسمی.
  12. اولین بحث ما تعیین جایگاه امور حسبی و حقوق ثبت در مجموع مقررات موضوعه مملکتی است .

الف – در مورد امور حسبی می باید مسئله بدینگونه تحلیل گردد که این امور علی الاطلاق نه بعنوان رشته مستقل حقوقی بلکه به عنوان پایه تمام قوانین و مقررات عمومی و خصوصی آمرانه حضور محسوس داشته و وجود حق و اعمال آن مبتنی بر فقدان موانع ناشی از امور حسبی است : تحلیل مبانی زیر روشنگر خواهد بود .

  • – دائز مدار حقوق ، انسان است و حیات انسانی از تاریخ انعقاد نطفه در رحم مادر به شرط زنده متولد شدن حاصل میگردد و همان لحظه آغاز استحقاق داراشدن حق میباشد.
  • – استحقاق داراشدن حق ( اهلیت تمتع ) با امکان اعمال آن و اهمیت استیفاء مقوله یکسانی نیست و اعمال حقوق با توجه به نوع و چگونگی حق به مقدمات و شرایطی بستگی دارد که از جمله مهمترین این شرایط بلوغ جسمی و حصول رشد عقلی است .
  • – بحث حجر و شناخت افراد محجور که مطابق ماده 1207 قانون مدنی از تصرف در اموال و حقوق مالی خود ممنوع میباشند از جمله مهمترین مسائل مطرح در امور حسبی است که تمهیدات قانونی امور مربوط به اعمال حقوق آنها و کسانیکه میتوانند به نمایندگی محجورین عهده دار امور آنها باشند بخش مهمی از مسائل امور حسبی را در بر می گیرد . مسائل ولایت قهری پدر و جد پدری – حضانت – قیومیت و حدود اختیارات و محدودیتهای اعمال این نمایندگی در زمره مباحث امور حسبی قرار می گیرد .
  • – فوت افراد هر چند پایان اهلیت تمتع و بالما‏ل استیفاء حقوق میباشد لیکن از نظر حقوقی منشاء پیدایش حقوق و تعهدات خاصی است که تحت عناوین امور ترکه – و اداره و تصفیه آن و و صایا و انواع وصیتنامه ها و مسائل مرتبط با ورثه و حدود قائم مقامی آنها در قبال تعهدات مالی متوفی بعنوان مسائل حسبی در خور بررسی است .

ب – قاعده کلی در مورد مسائل حسبی غیر برافعی بودن آنست و بدون اینکه رسیدگی به آن متوقف بر وقوع اختلاف و منازعه باشد دادگاهها مکلف به اقدام و اتخاذ تصمیم نسبت به آن میباشند ( ماده 1 ق امورحسبی ) . مثال بارز لزوم مهروموم ترکه – رفع مهروموم – تعیین قیم – نصب امین- عزل قیم و حفظ و حمایت از صغار و مجانین و مراقبت از آنها بصورت تعیین قیم اتفاقی و نظارت در اعمال مالی قیم و امور مرتبط با ازدواج محجورین است .

  1. علیرغم غیر ترافعی بودن امور حسبی غالب مسائل حسبیه میتواند واجد جنبه ترافعی شود مثل دعوی نسب – دعوی اصل نکاح و طلاق – دعوی ابطال وصیت نامه – دعوی تقسیم ترکه بافرض اختلاف در وراثت – زوجیت – ومالکیت .
  2. ارتباط مسائل حسبی با نظم عمومی و آمره بودن آن ویژگی دیگر این امور است . این خصوصیت ، امور حسبی را از حیطه مسائل حقوق خصوصی و اصل آزادی اراده افراد در اعمال حقوق خارج کرده و برای آن جنبه عمومی و آمریت ایجاد می نماید که لاجرم مستلزم نظارت و مداخله دولت بمعنی وسیع کلمه و قوه قضائیه با نمایندگی دادستان به معنی اخص در مسائل مرتبط با آن خواهد بود . ( لزوم تعیین قیم برای صغار بدون ولی قهری و نظارت در امور مالی صغار از طریق گزارشات سالیانه قیم و نیز ممنوعیت فروش اموال غیر منقول صغار بدون اذن دادستان و عزل ولی قهری در صورت عدم رعایت غبطه صغیر ( ماده 1184 اصلاحی قانون مدنی ) .

ج – جایگاه حقوق ثبت در مجموعه ثبت در مجموعه قوانین موضوعه جایگاه حقوق عمومی و  با ویژگی آمریت آن میباشد . در یک تعریف کلی میتوان مسائل حقوق ثبت و اعمدتاً مسائل شکلی دانست که نظارت و مداخله نهادهای عمومی و دولتی در آن بصورت وسیع مشهود بوده و اعمال و اجرای آن در حیطه صلاحیت سازمان ثبت اسناد و املاک و نهاد مشخص حقوقی بنام دفاتر اسناد رسمی میباشد .

بحث اعتبار اسناد رسمی و قابلیت اجرای مفاد آن و صلاحیت دفاتر اسناد رسمی و سردفتران و نیز تخلفات و جرائم و مجازاتهای مرتبط با کارکنان و اجزاء سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی در این رشته حقوقی مور بحث قرار می گیرد بدون اینکه مفاهیم حقوقی مربوط به عقود – معاملات و اسناد مالکیت و اسباب تملک مورد بحث قرار گیرد .

حقوق ثبت و مسائل ثبتی ارتباط بسیار عمیق و بنیادی با حقوق مدنی دارد و همانطوریکه اشره شد مفاهیم حقوقی مرتبط با عقود و معاملات و ماهیت قراردادها و اسباب تملک خارج از محدوده حقوق ثبت بوده و جایگاه این مباحث حقوق مدنی است و بر این اساس میتوان ارتباط این دو رشته حقوقی را مورد بررسی قرار داد ضمن آنکه اصل آزادی اراده در حقوق مدنی جایگاهی در امور ثبتی نداشته و مسائل ثبتی عمدتاً آمره بوده و با نظم عمومی همراه است. مسائل ثبتی و امور آن بطور غیرمستقیم با حقوق کیفری برخورد دارد. دعاوی نظیر فروش و معامله نسبت به مال غیرمنقول متعلق به غیر در فرض اختلاف و مالکیت و تصرف عداونی نسبت به مال غیر و جعل اسناد هر کدام به نحوی با حقوق ثبت مرتبط بوده و ناگزیر از استمداد مبانی این رشته حقوقی است. این در موقعیتی است که رکن مسولیت کیفری و ترتب آن به فرد متفرع بر حصول بلوغ بوده ومحکومیت جزائی و محکومیت جزائی صغار و مجانین به جهت مغایرت با موازین حقوقی پذیرفته نیست و فی الجمله در تحلیل رکن معنوی جرم مباحث مرتبط با امور حسبی حضور وسیعی دارند. در تشخیص میزان مسئولیت کیفری مباشر و مسبب وقوع جرائم نیز ناگزیر از ورود به مسائل حسبی خواهیم بود. این در حالی استکه اساساً مداخله قیم و ولی قهری در دعاوی کیفری و حقوقی مطرح علیه محجورین (بالاخص صغار و مجانین) و نیز تعیین قیم اتفاقی در جرائم نسبت به اولیاء قهری اینستکه مسائل حسبی را با امور کیفری به وضوح نشان می دهد. به لحاظ اهمیت کمتر از ورود به مبحث ارتباط حقوق ثبت و امور حسبی در سایر رشته های حقوق اهتراز می شود.

حقوق ثبت مدخل حل و فصل دعاوی حقوقی وکیفری

اشاره: مقاله ای که در پیش رو داریم , با عنوان (تحلیل مسائل ثبتی بر مبنای پرونده حقوقی مطرح) است:

قوانین, ضوابط ومقررات ثبت اسناد و املاک از جمله مباحثی هستند که در حقوق ثبت مورد بحث و بررسی قرار می گیرند. کلمه ثبت از نظر حقوق ثبت اصطلاحاً عبارتست از نوشتن قراردادها , معاملات و وضعیت املاک در دفاتر رسمی , تعریف سند یا اسناد نیز در ماده 1284 قانون مدنی: ((سند عبارت است از هر نوشته ای که در مقام دعوی یا دفاع قابل استناد باشد.)) و ماده 1286 همان قانون: ((سند بر دو نوع است: رسمی و عادی)) عنوان شده است همچنین ملک یا املاک از نظر حقوق ثبت و در رابطه با ثبت املاک عبارت است از مال غیرمنقول , البته نه به معنای آن که در موارد 12 الی 18 قانون مدنی تعریف شده , بلکه به معنای اخص آن که در عرف هم ملک و املاک نامیده می شود و فقط شامل زمین و بنای احداثی در آن است. بنا به تجربه به جرات می توان ادعا کرد که پرونده های حقوقی و کیفری با منشاء اختلاف ثبتی سنگین ,‌ پیچیده و در عین حال پر اهمیت ترین دعاوی مطرح در مراجع قضایی را تشکیل می دهد, بر این اساس هدف غایی طرح این مکتوب , صرفنظر از فایده ای که برای منزلت آکادمیک آن دارد, تبیین جایگاه حقوق ثبت در حقوق موضوعه ایران و میزان اهمیت و مدخلیت آن در حل و فصل دعاوی حقوقی و کیفری , بخصوص برای آندسته از فعالان عرصه حقوق است که ارتباط و آشنایی اندکی با این حوزه از حقوق به معنای اخص دارند. در همین راستا به برخی از نظریان نوین در خصوص مسائل ثبتی که در فرض پذیرش از سوی جامعه حقوقی می تواند منشاء تحولات بنیادین در حقوق ثبت و نسبت آن با سایر بخشهای حقوق به معنای اعم باشد, اشاره خواهد شد. همچنین به تناسب عنوان موضوعی مقاله عمده ای از مطالب معطوف به شرح وظایف و اختیارات هیات های نظارت و شورایعالی ثبت – مراجع رسیدگی کننده به دعاوی ثبتی – است که در خاتمه جهت توضیح کاربردی و عملیاتی مباحث ,‌ به تجزیه و تحلیل نمونه ای از دعاوی ثبتی حقوقی (مختومه) خواهیم پرداخت. شرح مطالب  مقاله به ترتیب ذیل است:

مقدمه

مبحث نخست: بررسی جایگاه و اهمیت حقوق ثبت در دعاوی حقوقی و کیفری.

گفتار نخست: اهمیت حقوق ثبت از حیث آثار ثبت رسمی.

گفتار دوم: اهمیت حقوق ثبت از حیث جایگاه آن در تقسیم بندیهای حقوق.

مبحث دوم: مراجع رسیدگی کننده به اشتباهات ثبتی.

گفتار نخست: هیات نظارت

گفتار دوم: شواری عالی ثبت.

مبحث سوم: تحلیل نمونه رای راجع به اختلافات و اشتباهات ثبتی مطرح در مراجع قضایی.

مبحث نخست: بررسی و جایگاه و اهمیت حقوق ثبت در دعاوی حقوقی و کیفری.

     چنانچه پیش از این تقریر شد پرونده های حقوقی و کیفری با منشاء اختلاف ثبتی از جمله مهمترین دعاوی مطرح در مراجع قضایی محسوب شده که بلحاظ پیچیدگی و صعوبت مسایل مطرح در اینگونه دعاوی معمولا در رتبه ای پس از دعاوی قتل, نزاع های دستجمعی , ناموسی و همچنین دعاوی تجاری ناشی از قراردادهای پیمانکاری قرار می گیرند. جهت درک این مدعا توجه به برخی نمونه های پرونده های حقوقی وکیفری با منشاء ثبتی که ذیلاً عنوان می گردد وافی به مقصود است:

الف- دعاوی کیفری:

1-دعوای تصرف عداونی مدعی مالکیت اراضی به طرفیت متصرفی که مترصد احداث اعیانی است. ( در وضعیتی که هنوز درخواست ثبتی بعمل نیامده باشد),

2-دعوای تجاوز به اراضی ملی شده و املاک دولتی با وجود ادعای سبق تصرف مالکانه متهم,

3-دعوای جعل سند رسمی با تبانی سردفتر و نیز دعاوی جعل معنوی سند رسمی,

4-دعوای کیفری مربوط به معاملات معارض نسبت به اعیان و منافع و حقوق املاک ثبت شده,

5-دعوای ابطال سند انتقال اجرائی ثبتی که در جریان اجرای آن با علم به فوت متعهد در زمان صدور اجرائیه به طرفیت متوفی ادامه یافته است, از جنبه کیفری آن, و ... .

ب- دعاوی حقوقی:

1-اعتراض به درخواست ثبت متصرف مدعی مالکیت از طرف مدعی مالکیت دارنده اسناد و بنچاق قدیمی,

2-دعوای خلع ید مالک ثبتی علیه مالک و متصرف عرصه و اعیان به داعیه (وقوع) اشتباه در پیاده سازی محدوده ملک در طبیعت (با وجود مالکیت ثبتی متصرف),

3-دعوای اعتراض به تحدید حدود از ناحیه مالک ثبتی مجاور به داعیه عدم متعابعت از حدود قطعی شده  پس از تحدید,

4-دعوای ابطال تقسیم املاک مشاع به جهت عدم دخالت همه مالکین مشاع در امر تقسیم,

5-دعوای ابطال سند انتقال اجرایی ثبتی که جریان اجرائی آن با علم به فوت متعهد در زمان صدور اجرائیه به طرفیت متوفی ادامه یافته است, از جنبه حقوقی آن و دهها نمونه دیگر ...

    اما به اعتقاد نویسنده به نظر می رسد با توجه به تاثیر گذاری وسیع, متنوع و تعیین کننده ای که مسایل ثبتی در حل و فصل دعاوی حقوقی و کیفری دارد , نباید به ذکر این قلیل اکتفا کرد, بدین منظور اهمیت و جایگاه حقوق ثبت را از منظرهای دیگری بررسی خواهیم کرد که در قالب دو گفتار ارائه می گردد.

گفتار نخست: اهمیت حقوق ثبت از حیث آثار ثبت رسمی:

      هدف از ثبت اسناد در یک بیان کلی رسمیت و اعتبار بخشیدن و نتیجتاً استفاده از امتیازاتی است که قانونی برای اسناد ثبت شده قائل گردیده است که به برخی از امتیازات قانونی اشاره می گردد: ماده 1292 قانونی مدنی: (( در مقابل اسناد رسمی یا اسنادی که اعتبار اسناد رسمی را دارند انکار و تردید مسموع نیست و طرف می تواند ادعای جعلیت نسبت به اسناد مزبور کند یا ثابت نماید که اسناد مزبور به جهتی از جهات قانونی از اعتبار افتاده است)),  ماده 1290 قانونی مدنی : (( اسناد رسمی درباره طرفین و وراث و قائم مقام آنان معتبر است ... )) , ماده 70 قانون ثبت: (( سندی که مطابق قوانین به ثبت رسیده , رسمی است و تمام محتویات و امضای مندرج در آن معتبر خواهد بود مگر اینکه مجعولیت آن سند ثابت شود)) , ماده 71 قانون ثبت: (( اسناد ثبت شده در قسمت مراجعه به معاملات و تعهدات مندرجه در آن نسبت به طرفین یا طرفی که تعهد کرده و کلیه اشخاصی که قائم مقام قانونی آن محسوب می شوند آن محسوب می شوند رسمیت و اعتبار خواهند داشت)) , ماه 72 قانون ثبت : ((کلیه معاملات راجع به اموال غیرمنقوله که بر طبق مقررات راجعه به ثبت املاک ثبت شده باشد , نسبت به طرفین معامله و قایم مقام قانونی آنها و اشخاص ثالث دارای اعتبار کامل و رسمیت خواهد )) , ماده  73 قانونی ثبت : (( قضات و مامورین دیگر دولتی که از اعتبار دادن به اسناد ثبت شده استنکاف می نمایند در محکمه انتظامی یا اداری تعقیب می شوند و در صورتیکه این تقصیر قضات یا مامورین بدون جهت قانونی باشد و به همین جهت ضرر مسلم نسبت به صاحبان اسناد رسمی متوجه شود , محکمه  انتظامی یا اداری علاوه بر مجازات اداری آنها را به جبران خسارت وارده نیز محکوم خواهد نمود)), ماده 92 قانون ثبت : ((مدلول کلیه اسناد رسمی راجع به دیون و سایر اموال منقول بدون احتیاج حکمی از محاکم عدلیه لازم الاجراست ... .)) , ماده 93 قانون ثبت: (( کلیه اسناد رسمی راجع به معاملات املاک ثبت شده مستقیماً و بدون مراجعه به محاکم لازم الاجراست ... .)), بدیهی است فواید و امتیازات ثبت قراردادها , معاملات و وضعیت املاک تا به حدی است که بیش از پیش هر نظری را بر ضرورت الزامات گسترده تری برای ثبت جهت احتراز از مسایل عدیده ناشی از عدم ثبت رسمی اعمال حقوقی, مجاب می نماید. شاید از همین رهگذر است که برخی از صاحبنظران حتی در مفاهیم وقوع عقد بیع و مالکیت ناشی از معاملات املاک غیرمنقول ثبت شده به لحاظ مقررات مواد 22 و 46 قانون ثبت قایل به تفکیک گردیده و تحقق معامله و ثبوت مالکیت خریداران این قبیل اموال را به تنظیم سند رسمی در دفترخانه منوط و موکول می دانند. البته به نظر می رسد با توجه به نظریه سنتی در خصوص ملزومات وقوع عقد بیع و نیز تصریحات مواد 183 و 191 قانون مدنی, که بر اساس آن برای وقوع عقد صرفاً نیاز به ایجاب و قبول است , پذیرش چنین نظریه ای حداقل در وضعیت قانونی فعلی , مشکل است. ولی فایده ای که برای این نظریه متصور است, تاکید بر رویکردی قانونی است که الزامات افزونتری را بر اشخاص جهت ثبت معاملات املاک غیرمنقول حاکم می نماید.

گفتار دوم: اهمیت حقوق ثبت از حیث جایگاه آن در تقسیم بندی های حقوق

متداول است که در اکثر سیستم های حقوقی, حقوق را به دو بخش حقوق عمومی و حقوق خصوصی تقسیم نمایند. در یک تعریف کلی حقوق عمومی, حقوقی است که بر روابط فیمابین حاکمیت و اشخاص درون آن و بین دولتی با دولت دیگر حکومت می کند. حقوق خصوصی نیز که گاهی حقوق مدنی خوانده می شود به معاملات و روابط حقوقی بین اشخاص کشور می پردازد. طبیعی است که بلحاظ دخالت عنصر حاکمیت در حقوق عمومی,‌ اکثر مقررات این بخش از حقوق, از خصلت آمرانه یا به عبارتی از قواعد آمره برخوردار باشد. هدف از مقدمه کوتاهی از ذکر گردید, معطوف ساختن ذهن مخاطب به این سوال است که آیا با علم به اینکه اکثر مقررات حقوق ثبت به لحاظ دخالت حکومت در تنظیم و ساماندهی قوانین مربوط به اسناد و املاک واجد جنبه آمرانه است, باز هم می توان قایل به این نظر بود که حقوق ثبت, فرع حقوق خصوصی و یا زیرشاخه آن است؟ منطقاً جواب منفی است. حقوق ثبت را دیگر نمی توان منحصراً در حیطه خصوصی تعریف و طبقه بندی کرد, زیرا این رشته حقوقی از ابعاد مختلف با حقوقی از ابعاد مختلف با حقوق عمومی ارتباط پیدا کرده و قواعد آن در غالب موارد, واجد جنبه آمرانه بوده و با نظم عمومی مرتبط می باشد. این ویژگی وجدانش از قلمرو حقوق خصوصی تا به آنجاست که چنانچه قبلاً تقریرشد, برخی از اساتید در مفهوم عقد بیع و مالکیت ناشی از معاملات املاک غیرمنقول بدون ثبت رسمی آن تردید کرده و به لحاظ مقررات ثبتی تحقق معامله و ثبوت مالکیت خریداران این قبیل اموال را به تنظیم سند رسمی در دفتر خانه منوط و موکول کرده اند.

مبحث دوم: مراجع رسیدگی کننده به اشتباهات ثبتی

    مراجع رسیدگی کننده نسبت به اشتباهات حاصله در عملیات ثبتی که عمدتاً مربوط به مرحله مقدماتی است عبارتند از:

الف- هیات نظارت

ب- شواری عالی ثبت

    نظر به اهمیت بررسی شرح وظایف و اختیارات مراجع مذکور و تاثیری که نهادهای مذکور جهت حل و فصل دعاوی حقوقی و کیفری اشخاص دارند در دو گفتار مجزا به تحلیل کارکردها و شاخصه های رسیدگی به اختلافات ثبتی در این مراجع          می پردازیم:


کلمات کلیدی : ثبت و امور حسبی,جنبه های ترافعی مسائل حسبی,مسائل مرتبط با اظهارنامه ثبتی,بحث در خصوص معاملات معارض,
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل ثبت و امور حسبی -22 صفحه

تصاویر برای لینک فایل ثبت و امور حسبی -22 صفحه جزوه ثبت و امور حسبی به علاوه قانون ثبت. منبع آزمون سردفتری – فری ... seopole.ir/free/جزوه-ثبت-و-امور-حسبی-به-علاوه-قانون-ثبت/‏ - ذخیره شده این فایل بصورت pdf دارای 57 صفحه میباشد. برای علاقمندان به ثبت و امور حسبی و همچنین از منابع آزمون سراسری سردفتری میباشد. ... پاورپوینت درباره استاتیک لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی: Powerpoint نوع فایل: ppt (قابل ... [کتاب ، جزوه] جزوه ثبت و امور حسبی به علاوه قانون ثبت. منبع آزمون ... www.studentplace.ir/کتاب-،-جزوه-جزوه-ثبت-و-امور-حسبی-به-علاو/‏ - ذخیره شده You are here: Home / کتاب ، جزوه / [کتاب ، جزوه] جزوه ثبت و امور حسبی به علاوه قانون ثبت. منبع آزمون ... در صورتی که پس از خرید فایل یا پیش از آن با هر گونه مشکل یا سوالی مواجه شدید برای دریافت پشتیبانی لطفا بر روی این لینک کلیک کنید. امور حسبی و حقوق ثبت ویژه آزمون مشاوران حقوقی ۹۲ - موسسه طرح نوین ... tnovin.com/.../نکات-مهم-دروس-متون-فقه-٬امور-حسبی-و-حقوق-ثبت-ویژه-آزمون-مشاوران-حقوقی-۹۲‏ - ذخیره شده صفحه اصلی منابع آزمون های حقوقی نکات مهم دروس متون فقه ٬امور حسبی و حقوق ثبت ویژه آزمون مشاوران حقوقی ۹۲. نکات مهم ... دریافت فایل صوتی امور حسبی · ثبت نام در ... ثبت, امور حسبی, آزمون سر دفتری, قانون ثبت, منابع آزمون سردفتری ... tourantalya-linktrip.ir/ثبت-امور-حسبی-آزمون-سر-دفتری-قانون-ثبت/‏ - ذخیره شده برای مراجعه به سایت اصلی عنوان جزوه ثبت و امور حسبی به علاوه قانون ثبت. ... دانلود نقشه زمین شناسی کمرود در مقیاس 1:100000, با کیفیت عالی و در فرمت JPG-دانلود ... لیزری تزئینی, طرح پارتیشن فلزی تزئینی-طرح صفحه برش لیزری تزئینی. اصول صحیح تغذیه – send send.gridlearn.ir/اصول-صحیح-تغذیه/‏ - ذخیره شده لینک دانلود پایین صفحه قابل ویرایش و آماده پرینت تعداد اسلاید:71 خشی از ... برای علاقمندان به ثبت و امور حسبی و همچنین از منابع آزمون سراسری سردفتری میباشد. قانون امور حسبی - پایگاه خبری اختبار https://www.ekhtebar.com/قانون-امور-حسبی/‏ - ذخیره شده 2 سپتامبر 2014 ... برای دریافت فایل پی‌دی‌اف قانون امور حسبی اینجا کلیک کنید .... ماده ۵۵ – علاوه بر اشخاص مذکور در ماده ۱۲۱۹ و ۱۲۲۰ و ۱۲۲۱ قانون مدنی شهرداری و اداره آمار و ثبت احوال و مامورین آنها ...... برای عضویت و پیگیری صفحه اینستاگرام اختبار اینجا کلیک کنید → ... لینک کوتاه این نوشته: https://www.ekhtebar.com/?p=11166 ... دانلود پاورپوینت تلفات در شبکه‌های توزیع برق – control sedayepooya.ir/control/دانلود-پاورپوینت-تلفات-در-شبکه‌های-تو/‏ - ذخیره شده پاورپوینت درباره نگهداری خط لینک دانلود پایین صفحه فرمت فایل: ... برای علاقمندان به ثبت و امور حسبی و همچنین از منابع آزمون سراسری سردفتری میباشد. lawbooks - فروشگاه کتاب‌های حقوقی lawbooks.co/‏ - ذخیره شده ثبت نام برای ارسال خبرنامه. از آخرین تخفیفات با خبر شوید! ” جایی که قانون به پایان رسد، ظلم آغاز می شود. جان لاک / فیلسوف. ” هیچ چیز در دنیا به اندازه بی عدالتی به ... ثبت و مدیریت اطلاعات یک فروشگاه با ویژوال بیسیک | fires | 131202 fires.mohandesalvand.ir/fires/131202/html‏ - ذخیره شده دانلود ... در این برنامه می توانید اطلاعات یک فروشگاه را ثبت و مدیریت کنید. مدیریت ... فرمت: VISUAL BASIC تعداد صفحه: na دسته: مهندسی» مهندسی کامپیوتر و IT. پاورپوینت تاریخ ادبیات 2 – وب پروژه saadattalar.ir/web/پاورپوینت-تاریخ-ادبیات-2/‏ - ذخیره شده پاورپوینت درباره درمان وجع مفاصل دموی لینک دانلود پایین صفحه فرمت فایل: ... برای علاقمندان به ثبت و امور حسبی و همچنین از منابع آزمون سراسری سردفتری میباشد. لینک دانلود گزارش کارآموزی وکالت|اُ اف ofma.zgoldfile.ir/fs/622866/گزارش-کارآموزی-وکالت‏ - ذخیره شده در حال حاظر شما فایل با عنوان گزارش کارآموزی وکالت را دنبال می کنید . دانلود ... فرمت فایل: ورد. تعداد صفحات: 500 صفحه. فهرست ... فصل چهارم. گزارشات امور حسبی. فایل word بررسی ثبت املاک و قوانین و مقررات آن | 5730 doc.icoac.ir/doc/5730/html‏ - ذخیره شده فایل word بررسی ثبت املاک و قوانین و مقررات آن دارای 77 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد ... قانون امور حسبی ... لینک کمکی ... آموزش برنامه نویسی پی اچ پی-دانلود رایگان مقالات دانشجویی-دانلود ... fileset.freehost.io/wp/tag/وکالت/‏ - ذخیره شده برای دانلود فایل گزارش کارآموزی وکالت روی لینک زیر کلیک کنید ... دادگاه خانواده فصل چهارم گزارشات امور حسبی دایره سرپرستی فصل اول گزارشات ... گزارش کار آماده درس کارورزی در دفتر ثبت اسناد رسمی( دوره کاردانی) شامل ۴۷ صفحه با فرمت ورد ... تحقیق در مورد ثبت املاک – create - mizban مقاله cyclic.mizbang.ir/create/تحقیق-در-مورد-ثبت-املاک/‏ - ذخیره شده 3 مه 2018 ... بازدید کننده عزیز میتوانید فایل مربوط به تحقیق در مورد ثبت املاک را که در دسته بندی علوم انسانی قرار دارد را ... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه:99 فهرست مطالب مقدمه ... و املاک ایران قوانین مربوط به ثبت ازدواج و طلاق قانون امور حسبی قوانین موجر و ... دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار – robot - seo-site مقاله seo-websites.ir/robot/دانلود-پاورپوینت-بازاریابی-و-مدیریت-ب/‏ - ذخیره شده 10 آوریل 2018 ... دانلود تحقیق استانداردهای‌ کنترل کیفیت لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت ... قانون امور حسبی قانون امور حسبیمتون حقوقی 37 صفحه pdf . پایگاه اطلاع رسانی معاونت منابع انسانی qazahrm.ir/‏ - ذخیره شده آغاز ثبت نام امریه سربازی در قوه قضاییه؛ اعزامی شهریور ماه شنبه 1 تیر 98. بدینوسیله به اطلاع می‌رساند، بنابر اعلام امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضاییه، ... لینک مستقیم فایل تحقیق در مورد وصیتنامه - xuni.ir medu.xuni.ir/fs/1634390/تحقیق-در-مورد-وصیتنامه-‏ - ذخیره شده با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل لینک دانلود و خرید پایین ... بندی : ووردنوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )تعداد صفحه : 4 صفحه قسمتی از ... در قانون ثبت اسناد مقرر گردیده در اداره ثبت اقامتگاه وصیت کننده یا محل دیگرى که ... به دستور ماده 287 قانون امور حسبی (وصیتنامه) خودنوشت در صورتی معتبر است که ... خرید و دانلود |تنظیم وصیت نامه از نظر حقوقی و قانونی| dlfile9.gamelus.ir/buydl-11903.html‏ - ذخیره شده در این صفحه تخصصی لینک دانلود تنظیم وصیت نامه از نظر حقوقی و قانونی را ... به دستور ماده 287 قانون امور حسبی (وصیتنامه) خودنوشت در صورتی معتبر است که ... در قانون ثبت اسناد مقرر گردیده در اداره ثبت اقامتگاه وصیت کننده یا محل دیگری که در ... ثبت نام و حذف دانشجو در سی شارپ | scholars | 131101 scholars.etock.ir/scholars/131101/html‏ - ذخیره شده دانلود ... برنامه ثبت نام دانشجو در (سی شاپ) 1- با این برنامه میتوانید تعدادی دانشجو را ثبت نام کنید (نام، نام خانوادگی، رشته، نمره، درس) 2 – در باکس مخصوص کد ... Enhancing Metacognition in Self-directed Language Learning – proxy denjweb.ir/.../enhancing-metacognition-in-self-directed-language-learning/‏ - ذخیره شده 18 دسامبر 2018 ... تحقیق خاتمیت پیامبر در قرآن لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی: Word نوع فایل: doc (قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه: 10 صفحه قسمتی از ... برای علاقمندان به ثبت و امور حسبی و همچنین از منابع آزمون سراسری ... دانلود کارتحقیق توقیف اموال | pdf pdf34.codetalk.ir/ap-pdf/27326/html‏ - ذخیره شده 11 آوریل 2019 ... شما به صفحه اختصاصی |دانلود کارتحقیق توقیف اموال| وارد شده اید. برای مشاهده توضیحات کامل روی لینک کلیک کنید. ... آیین دادرسی مدنی، مجموعه اصول و مقرراتی است که در مقام رسیدگی به امور حسبی و کلیه دعاوی مدنی و بازرگانی در دادگاههای عمومی ، انقلاب، ... تفاوت اجرای احکام دادگاهها با اجراء مفاد اسناد رسمی در ثبت. لینک فایل گزارش کارآموزی حقوق در مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و ... kh57.eflearn.ir/.../لینک-فایل-گزارش-کارآموزی-حقوق-در-مرکز-امور-مشاوران-حقوقی،-وکلا-و-کارشناسان-قوه-قضائیه‏ - ذخیره شده دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد گزارش کارآموزی حقوق مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه در 415 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc ... ثبت نام و حذف دانشجو در سی شارپ | camilla | 130801 camilla.chlorophyll.ir/camilla/130801/html‏ - ذخیره شده دانلود ... برنامه ثبت نام دانشجو در (سی شاپ) 1- با این برنامه میتوانید تعدادی دانشجو را ثبت نام کنید (نام، نام خانوادگی، رشته، نمره، درس) 2 – در باکس مخصوص کد ... گزارش کارآموزی حقوق در مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه ... khabarfariman.ir/.../گزارش-کارآموزی-حقوق-در-مرکز-امور-مشاور/‏ - ذخیره شده دانلود کارآموزی مرکز امور مشاوران حقوقی,دانلود کارورزی مرکز امور مشاوران حقوقی, کارآموزی مرکز امور ... گزارش کارآموزی حقوق مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه در 500 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc ... گزارشات امور حسبی ... پس از ثبت پرونده در دفتر ثبت عرایض مدیر دفتر دادگاه پرونده را از حیث هزینه دادرسی، ... دانلود فرم های استشهادیه اعسار | دفتر خدمات الکترونیک قضایی adliran-qom.ir/دانلود-فرم-استشهادیه-اعسار/‏ - ذخیره شده - مشابه برای دانلود می توانید روی لینک فوق کلیک و گزینه save link as یا save target as را انتخاب کنید. ۲-۲ فرم استشهادیه اعسار از پرداخت محکوم به. (جهت اعسار از پرداخت ... فایل word مقاله ثبت اسناد و املاک | 11758 activity.imets.ir/activity/11758/html‏ - ذخیره شده 15 ژانویه 2019 ... فایل word مقاله ثبت اسناد و املاک دارای 74 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت ... قانون امور حسبی. فایل بررسی توقیف اموال – رم شانس seoarzon.ir/ram/فایل-بررسی-توقیف-اموال/‏ - ذخیره شده فایل بررسی توقیف اموال این فایل که به توقیف اموال میپردازد و ان را بررسی میکند در فرمت word قابل ویرایش و در 88 صفحه میباشداجراء احکام نتیجه و حاصل تمام تلاش متداعیین و ... تفاوت اجرای احکام دادگاهها با اجراء مفاد اسناد رسمی در ثبت… ... در مورد امور حسبی……………………………………5-4- اجرای حکم مالی به طرفیت ورثه… پایگاه اطلاع رسانی معاونت منابع انسانی https://qazahrm.eadl.ir/‏ - ذخیره شده صفحه اصلی; معاونت منابع انسانی ... دریافت فرم ها و فایلها; پیوندها; جذب و آزمون ... بدینوسیله به اطلاع می‌رساند، بنابر اعلام امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضاییه، مدارک متقاضیان اعزام ... آغاز ثبت نام امریه سربازی در قوه قضاییه؛ اعزامی شهریور ماه شنبه 1 ... کلیه حقوق این سایت متعلق به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه می باشد. پاورپویت | فایلینه filine.ir/product-category/powerpoint/‏ - ذخیره شده سایت فایلینه جهت آشنایی بیشتر جامعه دانشگاهی با مبانی سنجش از دور فایل ... پکیج جامع مجموعه سوالات و پاسخنامه قانون امور حسبی، جزوه ثبت و امور حسبی و …