لینک فایل تحقیق درباره مدیریت دانش -13 صفحه

مشخصات فایل

عنوان:مدیریت دانش

قالب بندی:word

تعداد صفحات:13

 

 

محتویات

تعریف مدیریت دانش

مقدمه

1.1. مدیریت دانش از دیدگاه صاحبنظران

دلایل پیدایش مدیریت دانش

مفهوم دانش

دانش سازمانی و انواع آن

ویژگی های دانش سازمانی

مدل های پیاده سازی مدیریت دانش

مقدمه 

مدل هیسیگ

مدل مک الروی

مدل بک من

مدل 7C

مدل نوناکا و تاکوچی

استفاده از فناوری در چهارچوب مدل نوناکا و تاکوچی

مدل پایه های ساختمان دانش

 

 

 

1.   تعریف مدیریت دانش

مقدمه:

یکی از موضوعات مهم مطرح شده در دوره اخیر، مدیریت دانش[1] است. مدیریت دانش رویکردی است که به سرعت در حال تکامل و پیشرفت است و بر افزایش کارایی و بهبود اثر بخشی فرآیندهای سازمانی، همراه با نوآوری مستمر، توجه زیادی دارد. نیاز به مدیریت دانش، از این واقعیت سرچشمه می‌گیرد که دانش در عملکرد سازمانی و دسترسی به مزیت رقابتی پایدار، عنصری مهم تلقی می شود.

 

1.1. مدیریت دانش از دیدگاه صاحبنظران

نویسندگان و صاحبنظران مدیریت دانش، از دیدگاه های گوناگون، به تعریف مدیریت دانش پرداخته‌اند،که در این جا برخی از تعاریف مطرح شده را می آوریم:

1.1.1.     رابیتز[2]: مدیریت دانش، شامل همه‌ روش هایی است که سازمان، دارایی های دانشی خود را اداره می کند که شامل چگونگی جمع آوری، ذخیره سازی، انتقال، بکارگیری، به روز سازی و ایجاد دانش است.

1.1.2.     لاری پروساک[3]: مدیریت دانش، تلاشی برای آشکار کردن دارایی پنهان در ذهن اعضاء و تبدیل این دارایی به دارایی سازمانی است تا همه کارکنان سازمان به آن دسترسی داشته باشند.

1.1.3.     تام داونپورت[4]: مدیریت دانش، عملیات کشف، سازماندهی و خلاصه کردن دارایی اطلاعات است؛ به شکلی که معلومات کارکنان را بهبود بخشد.

1.1.4.     هوبرت سنت آنگو[5]: مدیریت دانش عبارت است از ایجاد ارزش از دارایی های پنهان شرکت. زمانی این هدف تأمین می شود که بتوانیم توانایی های سازمانی و فردی را به گونه ای پرورش دهیم که در ایجاد، تبادل و گردآوری دانش، توانا باشند. این امر مستلزم آن است که برای افراد بشر، ارزشی بالا قائل شویم.

1.1.5.     دانشکده مدیریت تگزاس، مدیریت دانش را این گونه تعریف می کند: مدیریت دانش، فرایند سیستماتیک و نظام‏مند کشف، انتخاب، سازماندهی، تلخیص و ارائه­ اطلاعات است؛ به گونه ای که شناخت افراد را در حوزه‌ مورد علاقه اش بهبود می بخشد. مدیریت دانش به سازمان کمک می کند تا از تجارب خود، شناخت و بینش بدست آورد و فعالیت خود را بر کسب، ذخیره سازی و استفاده از دانش متمرکز کند تا بتواند در حل مشکلات، آموزش پویا، برنامه ریزی راهبردی و تصمیم گیری از این دانش بهره گیرد. مدیریت دانش نه تنها از زوال دارایی های فکری و مغزی جلوگیری می کند، بلکه به طور مداوم بر این ثروت می افزاید.

1.1.6.     ویکی پدیا[6]: مدیریت دانش فرآیندی است که به سازمان ها کمک می کند تا اطلاعات و مهارت های مهم را که به عنوان حافظه سازمانی محسوب می شود و به طور معمول به صورت سازماندهی نشده وجود دارند، شناسایی، انتخاب، سازماندهی و منتشر نمایند. این امر مدیریت سازمان ها را برای حل مسائل یادگیری، برنامه ریزی راهبردی و تصمیم گیری های پویا به صورت کارا و موثر قادر می سازد.

 

1.2. دلایل پیدایش مدیریت دانش

1.2.1.     تحول از مدل کسب و کار صنعتی که در آن سرمایه های یک سازمان، سرمایه های قابل لمس نظیر تجهیزات تولید، ماشین، زمین و غیره بودند به سمت سازمان هایی که دارایی اصلی آن‏ها مانند دانش و خبرگی غیرقابل لمس است.

1.2.2.     حجم انبوه اطلاعات، ذخیره الکترونیکی آن و افزایش دسترسی به اطلاعات ارزش دانش را افزوده است؛ زیرا فقط از طریق دانش است که این اطلاعات ارزش پیدا می کند، دانش از این منظر که  به تصمیم گیری و اقدام نزدیک تر است ارزش بیشتری از اطلاعات دارد؛ زیرا اطلاعات به تنهایی منجر به تصمیم نمی شود، بلکه تبدیل اطلاعات به دانش است که به تصمیم و به دنبال آن به اقدام می انجامد.

1.2.3.     تخصصی‏تر شدن فعالیت ها ممکن است خطر از دست رفتن دانش سازمانی و خبرگی به واسطه انتقال یا اخراج کارکنان را به همراه داشته باشد، و این مسئله نیاز به مدیریت دانش را آشکار می کند.

 

1.3. مفهوم دانش

قبل از توضیح مفهوم دانش، لازم است که بین «داده»، «اطلاعات» و «دانش» تفاوت قائل شویم.

1.3.1.     داده ها: «داده‌ها» رشته واقعیت های مجرد در مورد رویدادها هستند. داده‌ها از هر نوع قضاوت، تفسیر ومبنای قابل اتکا برای اقدام مناسب تهی هستند. داده‌ها برای سازمان ها اهمیت زیادی دارند، چراکه مواد اولیه‌ ضروری برای خلق دانش به شمار می‌روند.

1.3.2.     اطلاعات: اطلاعات برخلاف داده‌ها، معنی‌دار هستند. اطلاعات باید متضمن آگاهی و حاوی داده‌هایی تغییر دهنده باشد. داشتن ارتباط و هدف، ویژگی اطلاعات است. داده‌ها زمانی به اطلاعات تبدیل می‌شوند که ارائه دهنده‌ آن ها، معنی‌ و مفهوم خاصی به آنها ببخشد. با افزودن ارزش به داده‌ها، در واقع آنها را به اطلاعات تبدیل می‌کنیم.

1.3.3.     دانش: دانش از اطلاعات و اطلاعات از داده‌ها ریشه می‌گیرند. دانش ترکیب سازمان یافته‌ای است از داده­ها که از طریق قوانین، فرایندها و عملکردها و تجربه حاصل آمده است. به عبارت دیگر، دانش معنا ومفهومی است که از فکر پدید آمده است و بدون آن اطلاعات و داده‌ تلقی می‌شود. تنها از طریق این مفهوم است که اطلاعات حیات یافته و به دانش تبدیل می‌شوند. دانش، در ذهن دانشور به وجود آمده و به کار می‌رود. دانش در سازمان ها نه تنها در مدارک و ذخایر دانش، بلکه در رویه‌های کاری، فرایندهای سازمانی، اعمال و هنجارها مجسم می‌شود.

داده ها به خودی خود عاری از مفهوم بوده و شامل مشاهدات، حقایق یا اعداد هستند. وقتی که داده ها به منظور خاصی سازماندهی شده و در یک متن قرار می گیرند، تبدیل به اطلاعات می شوند. هنگامی که اطلاعات برای آشکار ساختن الگوها و گرایشات نهان مورد تحلیل قرار می گیرد به دانش تبدیل می شود.

 

1.4. دانش سازمانی و انواع آن

هر سازمان دارای دانش است که به وسیله این دانش به ارائه خدمات و محصولات می پردازد. این دانش سازمانی است که سازمان را در بازار رقابتی نگه می دارد و بقای آن را تضمین می کند.

از آن جایی که هر سازمان متشکل از مجموعه افراد است، پس دانش سازمانی از دانش های شخصی شکل می گیرد. دانش می تواند متصل به افراد باشد که «دانش شخصی» نامیده می شود. همچنین دانش می تواند در فرآیندها، قوانین، سیستم های کاری و ... یافت شود که با نام «دانش گروهی» شناخته می شود.

دانش در هر سازمان می تواند به شکل های زیر موجود باشد:

1.4.1.     دانش محصول: شامل دانش خود محصول و نحوه تولید آن می باشد. دانش خود محصول به معنی رفع مشکلات ناشی از استفاده از محصول می باشد و دانش نحوه تولید به معنی بهترین و مقرون به صرفه ترین روش تولید محصول می باشد. این نوع دانش، ساخت یافته و درون سازمانی می باشد.

1.4.2.     دانش متخصصان: دانش افراد فعال در سازمان که باعث شکل گیری محصولات و خدمات آن سازمان می شود. بیشترین فعالیت سازمان ها در مدیریت دانش، استخراج، مستند سازی و قابل استفاده مجدد نمودن این نوع دانش می باشد.

1.4.3.     دانش رهبری: شامل تمام قوانین و فرآیندها و ابزارهای مدیریت کارکنان برای رسیدن به اهداف سازمانی است. این نوع دانش یک دانش درونی است که معمولا توسط افراد سطح اول هر سازمان تعیین می گردند.

1.4.4.     دانش محیطی: این نوع دانش شامل برداشت هایی است که از یک محیط می توان داشت. این نوع دانش به سختی به شکلی خارجی مشاهده می شود و عموما دانش درونی است.

1.4.5.     دانش اجتماعی: تصویری که از یک سازمان و یا مجموعه در اذهان شکل می گیرد، دانش اجتماعی است.

از دیدگاه دیگر، در سازمان ها دو نوع دانش وجود دارد که به عنوان دانش صریح یا آشکار و ضمنی یا پنهان شناخته می‌شوند. تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که تنها ۲۰٪ دانش آشکار و صریح و ۸۰٪ مابقی پنهان و ضمنی است دانش آشکار، دانشی است که وضوح کافی برای درک آن وجود دارد. مصادیق این نوع از دانش، کتاب، مقاله، سخنرانی، روش های مدون سازمانی و سایر مستندات مشابه می‌باشد اما دانش ضمنی را می توان درون اذهان انسان‌ها، رویه‌های سازمان و نیز در اندوخته‌های فرهنگی جوامع گوناگون مستتر یافت.

دانش ضمنی معمولاً در قلمرو دانش شخصی، شناختی و تجربی قرار می‌گیرد، در حالی که دانش صریح بیشتر به دانشی اطلاق می‌شود که جنبه‌ی عینی‌تر و عقلانی‌تری دارد. دانش صریح به طور معمول هم به خوبی قابل ثبت است و هم قابل دسترسی است. پولانی[7] در تمایز میان دو دانش می‌گوید: «می‌توانیم بیش از آن که به زبان می‌آوریم، بدانیم». او در اصل چنین می‌گوید که بیان کردن دانش ضمنی با واژه‌ها دشوار است.

دانش آشکار به راحتی قابل پردازش کامپیوتری، انتقال الکترونیکی و ذخیره سازی در پایگاه های اطلاعاتی است؛ ولی ماهیت ذهنی و حسی دانش ضمنی، پردازش و انتقال دانش کسب شده را از طرق منطقی و ساختارمند بسیار مشکل می سازد. برای اینکه دانش ضمنی در سازمان انتقال و گسترش یابد، باید آن دانش به کلمات یا اعدادی تبدیل شوند که برای هر کس قابل درک و فهم است.


[1] Knowledge Management

[2] Rubritz

[3] Larry Prusak

[4] Tom Davenport

[5] hobert santiago

[6] Wikipedia

[7] Pulani


کلمات کلیدی : تحقیق درباره مدیریت دانش,مدل هیسیگ,مدل مک الروی,تعریف مدیریت دانش,مدیریت دانش از دیدگاه صاحبنظران ,دلایل پیدایش مدیریت دانش
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل تحقیق درباره مدیریت دانش -13 صفحه

لینک فایل تحقیق درباره نوآوری دانش در مدیریت|کِی اِی kamal.xteach.ir/fs/.../تحقیق--درباره-نوآوری-دانش-در-مدیریت‏ - ذخیره شده لینک دانلود پایین صفحه اصطلاح مدیریت. ... دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد تحقیق درباره نوآوری دانش در مدیریترا مشاهده می نمایید . این محصول در قالب ورد ... لینک مستقیم فایل تحقیق درباره زنان در عرصه مدیریت|ام ایی me.xteach.ir/fs/1807259/تحقیق--درباره-زنان-در-عرصه-مدیریت‏ - ذخیره شده در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید. لینک دانلود ... تحقیق درباره مدیریت دانش – quality - online مقاله online3dprint.ir/quality/تحقیق-درباره-مدیریت-دانش/‏ - ذخیره شده تحقیق,تحقیق درباره مدیریت دانش,دانش,دانلود تحقیق درباره مدیریت دانش,درباره, مدیریت,مدیریت دانش ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )تعداد صفحه : 15 صفحه قسمتی از متن ... هشت مقاله درباره مدیریت دانش - فرآیند بهبود پارسیان https://fbpgroup.org/هشت-مقاله-درباره-مدیریت-دانش/‏ - ذخیره شده 9 ژوئن 2018 ... مدیریت دانش Knowledge Managment به مدیریت فرایندهای خلق ذخیره و ... برای دانلود مقالات مربوط با مدیریت دانش به لینک های زیر مراجعه فرمایید:. تحقیق در مورد مدیریت در سازمانهای مجازی 20 ص – پرشیا پروژه edupconf.ir/تحقیق-در-مورد-مدیریت-در-سازمانهای-مجاز/‏ - ذخیره شده 20, تحقیق, تحقیق در مورد مدیریت در سازمانهای مجازی 20 ص, دانلود تحقیق در مورد مدیریت در سازمانهای ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )تعداد صفحه : 20 صفحه ... تعاملات در حوزه مدیریت دانش، پیچیده و شامل مذاکره،اشتراک، و به کارگیری دانش در همه ابعاد سازمان است. تحقیق در مورد جنگلداری در مناطق خشک – پرشیا پروژه edupconf.ir/تحقیق-در-مورد-جنگلداری-در-مناطق-خشک/‏ - ذخیره شده لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )تعداد صفحه : 45 صفحه قسمتی از متن word ... پاورپوینت در مورد سیستم اطلاعات مدیریت پیشرفته (تحقیق دانش آموزی). پاورپوینت در مورد ... تحقیق درباره دانشگاه کارآفرین، مدیریت دانش و توسعه صنعتی – directly manano.ir/directly/تحقیق-درباره-دانشگاه-کارآفرین،-مدیری/‏ - ذخیره شده تحقیق,تحقیق درباره دانشگاه کارآفرین,توسعه,دان,دانش,دانشگاه,دانشگاه کارآفرین ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : word (..doc) ( قابل ... صفحه : 22 صفحه قسمتی از متن word (..doc) : دانشگاه کارآفرین، مدیریت دانش و ... تحقیق حقوق اساسی مردم ایران درقانون اساسی – directly manano.ir/directly/تحقیق-حقوق-اساسی-مردم-ایران-درقانون-اس/‏ - ذخیره شده 14 دسامبر 2018 ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : word (..doc) ( قابل ... )تعداد صفحه : 11 صفحه قسمتی از متن word (..doc) : 1 حقوق اساسی مردم ایران درقانون ... تحقیق,تحقیق درباره لیبرالیسم سیاسی کانت,دانلود تحقیق درباره .... پاورپوینت,پاورپوینت مدیریت دانش درشرکت نفتی شل,دانش,دانلود ... دانلود تحقیق کامل درباره پرورش خلاقیت تحصیلی در دانش آموزان 7 ص ... net.mizbang.ir/.../دانلود-تحقیق-کامل-درباره-پرورش-خلاقیت/‏ - ذخیره شده دانلود تحقیق کامل درباره پرورش خلاقیت تحصیلی در دانش آموزان 7 ص ... دانلود آموزش, حل مشگل صفحه سیاه , سامسونگ SM G570F ,با لینک مستقیم, حل مشگل صفحه ... پاورپوینت مدیریت پروژه پورتفولیوی لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت ... مشروح خبر - دانشگاه شیخ بهایی www.shbu.ac.ir/comtext.php?ID=1857‏ - ذخیره شده دسترسی مستقیم نزدیک به 300 پایگاه علمی لاتین با جستجو و دانلود مقالات و ... جغد مقاله‌یاب دانش لینک با امکان تبدیل DOI به فایل فول‌تکست مقاله در صفحه ... تحقیق درباره دانشگاه کارآفرین، مدیریت دانش و توسعه صنعتی ... nanotour.ir/review/تحقیق-درباره-دانشگاه-کارآفرین،-مدیری/‏ - ذخیره شده تحقیق,تحقیق درباره دانشگاه کارآفرین,توسعه,دان,دانش,دانشگاه,دانشگاه کارآفرین ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : word (..doc) ( قابل ... صفحه : 22 صفحه قسمتی از متن word (..doc) : دانشگاه کارآفرین، مدیریت دانش و ... تحقیق درباره تحصیلات والدین بر پیشرفت دانش آموزان – node talashna.ir/node/تحقیق-درباره-تحصیلات-والدین-بر-پیشرفت/‏ - ذخیره شده تحقیق درباره تحصیلات والدین بر پیشرفت دانش آموزان ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )تعداد صفحه : 10 صفحه قسمتی از متن word (..doc) ... اداری,امور,تحقیق, تحقیق درباره مدیریت امور اداری,دانلود تحقیق درباره مدیریت امور اداری,درباره,مدیریت, مدیریت امور اداری ... تحقیق در مورد حسابداری مدیریت هزینه‌یابی برمبنای فعالیت، ارزیابی ... technical.iderutconf.ir/تحقیق-در-مورد-حسابداری-مدیریت-هزینه‌ی/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل تحقیق در مورد حسابداری مدیریت ... دسته بندی : وورد نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه : 16 صفحه ... پاورپوینت در مورد هندسه 1 فصل 2(قضیه فیثاغورث)(تحقیق دانش آموزی) لینک دانلود و ... مقالات و نرم افزارهای مختلف - مرکز انواع فایل shamsfile.freehost.io/tag/filebook/‏ - ذخیره شده برای دانلود فایل تحقیق در مورد قوم ثمود ۱۵ صفحه روی لینک زیر کلیک کنید لینک ... دانلود فایل بروشور دانش آموزی در مورد افسردگی دو صفحه ، شش کادر ... در مورد مدیریت تبلیغات و برند سازی ۲۳ ص روی لینک زیر کلیک کنید لینک تحقیق… دانلود مقاله پیرامون روانشناسی ورزش (فرمت فایل word ورد )تعداد ... seo-websites.ir/software/دانلود-مقاله-پیرامون-روانشناسی-ورزش-ف/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل دانلود مقاله پیرامون روانشناسی ورزش (فرمت فایل word ورد )تعداد صفحات160 صفحه را مشاهده و در صورت نیاز آن را دریافت نمایید. ... تحقیق درباره تعریف مدیریت 25 ص لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت… ... عزیز میتوانید مشخصات فایل تحقیق درباره دانش اخلاق و مدیریت(منبع و فهرست دار) ... دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران https://www.tums.ac.ir/‏ - ذخیره شده آموزش پژوهش دانشجویی اجتماعی فرهنگی رفاهی اداری - مالی خدمات سلامت خدمات الکترونیک آمار و اطلاعات برنامه ۴ ساله (۱۴۰۰-۱۳۹۶) راهنما میز خدمت الکترونیک. سایت اصلی ... دانشگاه آزاد اسلامی شیراز: واحد شیراز iaushiraz.ac.ir/‏ - ذخیره شده دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و استان فارس آدرس:شیراز،کیلومتر ۵ شهر صدرا، پردیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز تلفن: ۳۶۴۱۰۰۴۱-۴۴-۰۷۱. magiran.com: بانک اطلاعات نشریات کشور،مجلات ایران، مطبوعات ایران ... www.magiran.com/‏ - ذخیره شده - مشابه تازه ترین نسخه های ثبت شده از مجلات عضو همراه با نسخه الکترونیکی متن مقالات ... دسترسی به متن مقالات:. .: تخفیف بیشتر اشتراک نسخه چاپی:. خرید اشتراک ... دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت دانش – لینک مقاله groupfarsi.ir/دانلود-پاورپوینت-مقدمه-ای-بر-مدیریت-دا/‏ - ذخیره شده دانلود مقدمه ای بر مدیریت دانش,تحقیق مقدمه ای بر مدیریت دانش,مقاله مقدمه ای بر ... 101 صفحه مقدمه ای بر مدیریت دانش کلیات سؤالاتی که باید برایشان در سازمان پاسخی یافت: ... مقاله درباره تأثیراطمینان سازمانی بر موفقیت در کسب و کار,دانلودمقاله درباره ... دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب www.wtiau.ac.ir/‏ - ذخیره شده - مشابه به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه،اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ... مرکز تحقیقات سلامت و روان · معاونت پژوهش و فناوری · مرکز تحقیقات اقتصاد خلاق ... دانشگاه علوم پزشکی ایلام www.medilam.ac.ir/‏ - ذخیره شده دیدار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با دادستان استان ایلام. ١٣٩٨/٠٤/١٦ ... پیام تبریک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام به مناسبت روز قلم. ١٣٩٨/٠٤/١٥. دانشگاه آزاد ملارد iaumalard.ac.ir/‏ - ذخیره شده - مشابه ارتباط با دفتر بازرسی ویژه هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی. ۲ فروردین, ۱۳۹۸ /توسط مدیر سایت ... مرکز دانلود فایل. معاونت آموزشی و دانشجویی. بخشنامه ها و فرم ها. دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان - صفحه اصلی www.iausepidan.ac.ir/‏ - ذخیره شده - مشابه سامانه دریافت مقالات اساتید(جدید) ... فرم ها و فایلها ... فرمهای مورد نیاز دانشجویان ( کارآموزی ،بیمه و پروژه،سرفصل پروژه مالی،پروپوزال ... سایت کل دانشگاه آزاد اسلامی. اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی – میز خدمت الکترونیکی www.razaviedu.ir/‏ - ذخیره شده تعداد دانش آموزان استان ... خدمات دانش آموزی ... سامانه مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان; طرح نور و مسابقات قرآن، عترت و نماز; جشنواره فرهنگی و هنری ... معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سرمایه انسانی ... مدیریت وبلاگ ( صفحه ) شخصی · ثبت تجربیات موفق و ارزنده · ثبت اختراعات · ثبت نام در انجمنهای علمی و ... سایت ادارات نواحی و مناطق. دانشکده فنی و حرفه ای دختران دکتر شریعتی https://www.shariaty.ac.ir/‏ - ذخیره شده ... موضوع هم اندیشی دانشگاه‌ها و دولت در شرایط تحریم آغاز شد. نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری در دانشگاه الزهرا برگزار در حال برگزاری است ... دانشگاه تهران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دانشگاه_تهران‏ - ذخیره شده - مشابه دانشگاه تهران هم‌اکنون دارای ۲۵ دانشکده، ۹ پردیس و ۱۱ مرکز پژوهشی است. .... رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت احمدی‌نژاد بود، به ریاست دانشگاه منصوب شد. ... ویراستاری ادبی و صفحه آرایی مقالات و همچنین انتشار نشریات به صورت نسخه‌های ... دیگران امتیاز ۹۶۱، در شاخص فایل‌های قابل دسترسی امتیاز ۷۸۸ و در شاخص میزان ارجاعات ... روش تدریس | آموزش انواع روش ها و الگوهای تدریس https://raveshtadris.com/‏ - ذخیره شده آموزش مدیریت کلاس، تدریس جذاب، روش تدریس خلاق، الگوی های نوین تدریس، نرم افزار پرزی، فن بیان وِیژه مدرسان و تربیت مدرس. حال خوب کلاس با محمد حافظی نژاد. جهاد دانشگاهی acecr.ac.ir/‏ - ذخیره شده مناظره دانشجویی فرصتی برای ایجاد شور و نشاط در دانشگاه ها است. مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کردستان گفت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه از ... دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی nkums.ac.ir/‏ - ذخیره شده - مشابه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی. مقاله شناسایی عوامل توسعه فرایندهای نوآوری باز در نهادهای تحقیقاتی ... https://www.civilica.com/Paper-JR_IMS-JR_IMS-7-26_002=شناسایی-عوامل-توسعه-فرایندهای-نوآوری-باز-در-نهادهای-تحقیقاتی-امنیت-سایبر...‏ - ذخیره شده حجم فایل: ۱.۱۱ مگابات (فایل این مقاله در ۳۴ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد) ... محمدمهدی قوچانی خراسانی - دانش آموخته دکتری، مدیریت دولتی (سیاست گذاری عمومی)، دانشکده مدیریت و ... این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد: ... تدوین قراردادهای نمونه و اطلاع رسانی درباره .