لینک فایل آموزش HTML

مشخصات فایل

عنوان:آموزش HTML

قالب بندی:word

تعداد صفحات:48

 

محتویات

دوره آموزش HTML

مقدمه ای بر وب و HTML

وب گسترده جهانی

www چگونه کار می کند ؟

چگونه مرورگرها صفحات وب را نشان می دهند ؟

یک فایل HTML چیست ؟

نکته ای درباره ویرایشگرهای HTML

برچسبهای HTML

عناصر HTML

مشخصه برچسبها

برچسبهای اساسی HTML

عنوانها

پاراگراف

شکست خطوط

توضیحات در HTML

برچسب خط افقی

چند نکته مفید

جدول برچسبهای اساسی و کاربرد آنها

قالببندی متن در HTML

جدول برچسبهای قالببندی متن

جدول برچسبهای اطلاعات خروجی رایانه

جدول برچسبهای نقل قول، اختصار، تعریف

حروف نهادی در HTML

رنگ ها در HTML

فونتها در HTML

لینک ها در HTML

مشخصه target

مشخصه name

عنوانها در جدول

مشخصه colspan

فهرستها در HTML

فهرستهای دارای توضیح,

فرمها و داده های ورودی در HTML

قابها (Frame) در HTML

سربرگ HTML

و . . .

 

 

دوره آموزش HTML

تمام صفحات وب با نوعی از HTML ساخته می شوند. لذا برای ایجاد وب سایت های پیشرفته یادگیری HTML ضروری می باشد. در این دوره آموزشی سعی شده است که با به کارگیری مثال های فراوان و دوری از هر گونه اضافه گوِیی در سریعترین زمان ممکن توانایی ایجاد صفحات وب بدون نیاز به برنامه ای کمکی در شما ایجاد گردد.

مقدمه ای بر وب و HTML

وب گسترده جهانی

وب گسترده جهانی(www , World Wide Web) که معمولا فقط وب گفته می شود؛ شبکه ای است که تمام رایانه های متصل به آن را در سراسر جهان به هم وصل می کند؛ و تمام رایانه ها در وب می توانند با هم ارتباط داشته باشند.

www چگونه کار می کند ؟

اطلاعات وب در فایلهایی به نام Web Page قرار می گیرند که آنها نیز در رایانه هایی به نام Web Server قرار دارند و رایانه ها برای دیدن صفحات وب از استانداردی ارتباطی به نام HTTP (Hyper Text Transfer Protocol ) استفاده می کنند. رایانه های متصل به وب اطلاعات موجود در Web Page ها را از طریق برنامه هایی با نام مرورگر وب (Web Browser) نشان می دهند. معمولترین مرورگرها که مورد استفاده قرار می گیرند Internet Explorer وNetscape Navigator می باشند.

چگونه مرورگرها صفحات وب را نشان می دهند ؟

همه صفحات وب شامل دستورالعمل هایی برای نمایش توسط مرورگر ها هستند، و مرورگر ها با خواندن این دستورالعمل ها صفحات را نشان می دهند. دستورالعمل های نمایش صفحات وب، برچسبهای HTML
(Hyper Text Markup Language) نامیده می شوند مانند:

<p>This is a paragraph.</p>

یک فایل HTML چیست ؟

یک فایل HTML فایل متنی ساده ای شامل برچسب ها (Tag) می باشد؛ که بهتر است پسوند html یا htm داشته باشد و می تواند توسط یک ویرایشگر ساده متن مانند Notepad ساخته شود. برای بهتر روشن شدن مطلب بهتر است یک فایل HTML بسازیم. در Windows برنامه Notepad را اجرا کنید و متن زیر را بنویسید :


این فایل را با نام "Test.htm" ذخیره کنید. حال مرورگر اینترنت خود را باز کرده و گزینه Open یا Open Page را از منوی File مرورگر انتخاب کنید؛ یک جعبه محاوره ای باز خواهد شد، Browse یا Choose Fileرا انتخاب کنید و فایل"Test.htm" که هم اکنون ساخته اید را بیابید، انتخابش کنید و روی Open کلیک کنید. حال شما یک آدرس مانند:

"D:My DocumentsTest.htm" را در جعبه محاوره ای خواهید دید. روی OK کلیک کنید، مرورگر صفحه ساخته شده توسط شما را نشان می دهد.

 

بدین ترتیب شما اولین صفحه HTML خود را بدون استفاده از برنامه های طراحی وب و فقط با یک ویرایشگر متن ساده ساختید و نتیجه آن را نیز توسط مرورگر دیدید. حال بیایید کمی درباره صفحه ای که ساخته اید صحبت کنیم :

 اولین برچسب در فایل HTML شما <html> است. این برچسب به مرورگر می گوید که این شروع یک فایل HTML است. آخرین برچسب در فایل شما </html> است. این برچسب به مرورگر می گوید که این پایان یک فایل HTML است. نوشته های بین برچسب <head> و برچسب </head> اطلاعات سربرگ می باشند و در پنجره مرورگر نمایش داده نمی شوند. متن بین برچسب <title> و برچسب </title> عنوان فایل می باشد و در نوار عنوان مرورگر نمایش داده خواهد شد. متن بین <body> و </body> توسط مرورگر نشان داده خواهد شد. همچنین متن بین <b> و</b> به صورت پررنگ نمایش داده می شود.  

نکته ای درباره ویرایشگرهای HTML :

شما می توانید صفحات HTML را با ویرایشگرهای WYSIWYG
(What You See Is What You Get) مانند: FrontPage و Claris Home Page و Adobe PageMillبه جای نوشتن برچسبهای مورد نیاز در یک فایل متنی ساده؛ ویرایش نمایید. اما اگر می خواهید یک طراح حرفه ای صفحات وب شوید بهتر است از یک ویرایشگر ساده متن استفاده کنید تا HTML را به خوبی درک کنید و در مباحث پیشرفته به درستی و با تسلط از آن استفاده کنید.

برچسبهای HTML

برچسبها برای مشخص کردن عناصر فایل HTML استفاده می شوند و توسط دو حرف < و > احاطه می شوند. برچسبها معمولا به صورت جفت استفاده می شوند مانند <b> و </b> ؛ برچسب اول، برچسب ابتدایی و برچسب دوم، برچسب انتهایی نامیده می شود و متن بین آنها مندرجات عنصر می باشد. برچسبها به بزرگی یا کوچکی حروف حساس نیستند مثلا <b> همانند <B> می باشد اما ما در این کتاب از حروف کوچک استفاده می کنیم. اگر می خواهید خود را برای استفاده از نسل جدید HTML آماده کنید شما نیز بهتر است از حروف کوچک استفاده کنید. ضمنا این پیشنهادی است که W3C (World Wide Web Consortium) برای استفاده از XHTML می کند.

عناصر HTML

برای روشن شدن مفهوم عنصر به دو مثال زیر بسنده می کنیم:
 خط زیر یک عنصر است:

<b>This text is bold</b>

این عنصر با برچسب ابتدایی <b> شروع شده و با برچسب انتهایی </b> پایان می پذیرد و This text is bold نیز مندرجات عنصر است.

خطوط زیر نیز مجموعا یک عنصر می باشد که شروع آن با برچسب ابتدایی <body> و پایان آن با برچسب انتهایی </body> می باشد.

<body>This is my first homepage. <b>This text is bold</b></body>

مشخصه برچسبها

برچسبها می توانند دارای مشخصه (Attribute) باشند. مشخصه ها می توانند اطلاعات بیشتری در باره عناصر HTML صفحه شما تدارک ببینند.

برچسب <body> عنصر بدنه صفحه شما را تعریف می کند. با اضافه کردن مشخصه bgcolor شما می توانید به مرورگر بگویید که رنگ پس زمینه شما مثلا قرمز باشد؛ مانند:

<body bgcolor="red">

برچسب <table> یک جدول ایجاد می کند. با اضافه کردن مشخصه border می توانید به مرورگر بگویید که مثلا جدول شما حاشیه ندارد؛ مانند:

<table border="0">

مشخصه ها همواره به شکل جفت نام و مقدار به کار می روند: name="value" ؛ و همواره به برچسب ابتدایی اضافه می شوند. در ضمن بهتر است که مقدار مشخصه ها بین علامتهای نقل قول قرار گیرند.

 

 

 

 

 

 

برچسبهای اساسی HTML

عنوانها

عنوانها توسط برچسب <h1> تا <h6> ایجاد می شوند که <h1> بزرگترین عنوان و <h6> کوچکترین عنوان را ایجاد می کند. HTML به طور خودکار یک خط خالی قبل و بعد از عنوان اضافه می کند. به مثال زیر توجه کنید.


 

 

 

 

 

پاراگراف

پاراگرافها توسط برچسب <p> ایجاد می شوند؛ و همانند عنوانهای HTML به طور خودکار یک خط خالی قبل و بعد از عنوان اضافه می کند.


 

شکست خطوط

برچسب <br> هنگامی استفاده می شود که شما می خواهید یک خط را پایان دهید و ادامه متن به خط بعدی برود ولی پاراگراف جدیدی را شروع نکنید. برچسب <br> یک برچسب خالی می باشد و بر چسب انتهایی ندارد.


 

توضیحات در HTML

برچسب توضیحات برای قرار دادن توضیحاتی در فایل HTML استفاده می شود؛ و مرورگر آنها را نادیده می گیرد <!-- This is a comment --> ) (و در خروجی نمایش نمی دهد. شما توسط این برچسب می توانید فایل HTML خود را تشریح کنید و هنگامی که می خواهید آن را ویرایش نمایید به شما کمک خواهد کرد تا سردرگم نشوید، این مسئله خصوصا در فایلهای HTML بزرگ صادق است.


 

برچسب خط افقی

برای جدا کردن قسمتهایی از متن می توانید از بر چسب <hr> استفاده کنید. برای درک مطلب، بهتر است مثال زیر را ببینید.


 

چند نکته مفید :

* هنگامی که متنی را در HTML می نویسید هرگز نمی توانید مطمئن باشید که متن شما در مرورگرهای دیگر چگونه دیده خواهد شد. چون بعضی از صفحه نمایشها کوچک و بعضی بزرگ هستند. ضمنا متن شما هرگاه که کاربر اندازه پنجره خود را تغییر می دهد، شکل جدیدی به خود می گیرد. پس هرگز سعی نکنید که متن خود را با اضافه کردن خط خالی و یا فاصله بین حروف مرتب کنید.

* در HTML هر تعداد فاصله که درکنار هم استفاده کرده اید به عنوان یکی حساب می شود. پس از استفاده کردن فاصله های اضافی در کنار هم خودداری کنید، چون فقط اندازه فایل HTML خود را زیاد می کنید.

* هرگز از پاراگراف(<p>) خالی برای قرار دادن فاصله بین خطوط استفاده نکید و به جای آن از <br> استفاده کنید، در ضمن از <br> برای ساختن فهرست استفاده نکنید؛ کمی صبر کنید تا طرز ساختن فهرست ها را در HTML فرا بگیرید.


کلمات کلیدی : آموزش HTML,وب گسترده جهانی,رنگ ها در HTML,
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل آموزش HTML

آموزش کامل HTML ، طراحی وب | یک وب - وردپرس www.yekweb.com/آموزش-کامل-html-،-طراحی-وب/‏ - ذخیره شده - مشابه ... با لینک مستقیم. کتاب دومی که پیشنهاد میکنم کتابی هستش که توسط سایت ItTutorial منتشر شد که این کتاب هم مطابق W3s هستش که به زبان ساده HTML رو آموزش ... آموزش HTML - تاپ سایت 98 https://topsite98.com/category/4/html‏ - ذخیره شده آموزش ساخت فایل html ، معرفی نرم افزارهای حرفه ای برای ساخت فایل html ، نرم افزار ... در این بخش از آموزش html با تگ img ، لینک دادن به عکس ، تغییر مکان عکس در ... کتاب آموزش HTML به صورت PDF فارسی - سورس سرا https://sourcesara.com/html-learning-book-pdf/‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۸ - ۴۶ رأی 26 دسامبر 2017 ... در این بخش کتاب آموزش HTML به صورت گام به گام در قالب فایل PDF ... لیست های تعریف HTML; لینک های متن HTML; لینک کردن داکیومنت ها ... دانلود کتاب html | آموزش حرفه ای html | دانلود آموزش اچ تی ام ال 5 - نگین کد www.ngncode.com/index.php?menu=tuyt8itikl‏ - ذخیره شده شرکت طراحی سایت نگین کد با ارائه آموزش پیشرفته html نکات مهم طراحی قالب را ... تشکیل شده و احتمالا یک یا چند لینک به سایر آدرس ها در ا«ها قرار گرفته است و ... آموزش ایجاد لینک دانلود مستقیم - رسا لرن https://rasalearn.ir/how-to-create-download-link/‏ - ذخیره شده رتبه: ۳٫۵ - ۶ رأی 17 آوریل 2017 ... آموزش ایجاد لینک دانلود مستقیم فایلی که در هاست آپلود کرده اید، چگونه ... تا چند سال پیش اگر کاربران بر روی لینک‌های غیر HTML مانند فایل های ... کتاب آموزش گام به گام Html به زبان فارسی - تحلیل داده www.tahlildadeh.com/EbookDetails/1013.aspx‏ - ذخیره شده - مشابه 14 ژانویه 2016 ... لینک شدن به بخشی از صفحه. تنظیم رنگ های لینک. HTML tahlildadeh. دانلود کردن لینک ها66. Download PDF File. آموزش Image Link. تصاویر ... آموزش کار با لینک ها یا Links در HTML | سایت آموزشی فری لرن https://free-learn.ir/کار-با-لینک-ها-یا-links-در-html/‏ - ذخیره شده 29 مه 2018 ... آموزش نحوه قرار دادن فایل های صوتی در HTML ... لینک یا پیوند یا hyperlink در HTML به متن یا عنصری گفته می شود که قابلیت کلیک شدن و انتقال ... کتاب آموزش html و xhtml به صورت pdf فارسی - Javascript www.shahcode.com/.../کتاب-آموزش-html-و-xhtml-به-صورت-pdf-فارسی/‏ - ذخیره شده 27 آوریل 2019 ... کتاب آموزش HTML و XHTML به صورت PDF فارسی ... مورد HTML و سرفصل های موجود در کتاب را مشاهده کنید و همچنین لینک دانلود آن نیز در انتهای این ... آموزش HTML (اچ تی ام ال) قسمت 3 : لینک ها - توسینسو https://web.tosinso.com/.../آموزش-html-(اچ-تی-ام-ال)-قسمت-3-لینک-ها‏ - ذخیره شده در این قسمت از مطالب به هم پیوسته HTML میخواهم کمی بیشتر در مورد لینک ها صحبت ... دوره آموزشی طراحی وب ( HTML , CSS JavaScript ) به زبان ساده حسین احمدی ..... جاری و یا آدرس هر نوع فایل دیگری(مانند ارجاع به صفحات دانلود یا انواع فایل ها با پسوند ... لینک کردن HTML و CSS به سه روش مختلف | انجمن برنامه نویسان البرز https://alborzcode.com/آموزش-طراحی.../لینک-کردن-html-و-css/‏ - ذخیره شده سه روش لینک کردن HTML و CSS را فقط با مشاهده یک ویدئو فرا بگیرید. ... What Is CSS And How It Helps HTML; آموزش طراحی سایت; ۲۲ فروردین ۹۶ ... درون فولدر CSS یک فایل به نام style.css و درون فولدر HTML یک فایل به نام index.html ایجاد کنید. لینک ها در HTML - بیاموز beyamooz.com/html/137-basic/341-لینک-ها-در-html‏ - ذخیره شده - مشابه 27 مارس 2012 ... لینک ها در html به کاربران اجازه می دهند تا از صفحه ای به صفحه دیگر کلیک کنند. ... آموزش لینک ها در HTML عالی بود. پاسخ دادن | پاسخ ..... در یک url ، اگر بخواهیم پارامترهایی را به فایل php مورد نظر ارسال کنیم از یک علامت ؟ استفاده ... تگ لینک ( a ) - pars-soft.ir pars-soft.ir/index.aspx?Article=Link-tag-a‏ - ذخیره شده - مشابه رتبه: ۷۱۰ - ۱۳ رأی تگ لینک یا تگ برای ارتباط بین صفحات وب بخش محتوای تگ لینک می توان از عکس نیز استفاده نمود. ... تگ لینک ( تگ Link ). « آموزش تگ های مقدماتی HTML ». لینک کردن به بخشی از یک صفحه HTML - آموزشگاه کامپیوتر ... favagostarco.com/لینک-کردن-به-بخشی-از-یک-صفحه-html/‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۵ - بازبینی توسط مرضیه کیانیانی 25 سپتامبر 2017 ... آموزش - لینک کردن به بخشی از یک صفحه HTML. ... در بسیاری از صفحات وب، یک بخش برای دانلود فایل ها وجود دارد که به شما اجازه می دهد فایل های مورد ... کتاب آموزش جامع html | آموزش ساده html | آموزش برنامه نویسی تحت وب ... https://varbal.ir/product/کتاب-آموزش-جامع-html/‏ - ذخیره شده کتاب آموزش جامع html | دانلود کتاب آموزش جامع HTML | آموزش html به صورت کاربردی ... کار کردن با لینک ها; کار کردن با عکس ها; کار کردن با جداول; کار کردن با فرم ها ... ایجاد پیوند به دیگر صفحات با HTML - طراحی وب — آموزش طراحی ... https://neopersia.org/html/links.xhtml‏ - ذخیره شده - مشابه ساختن لینک به دیگر صفحات در طراحی صفحات وب با استاده از HTML. ... اگر همه فایلهای شما مانند صفحه ای که لینک در آن قرار دارد در یک پوشه باشند شما می توانید به ... 23- مسیر فایل در HTML - دروس آسان - ترجمه وبسایت و ترجمه متون https://easy.parastar.info/index.php/html5.../350-html-file-paths‏ - ذخیره شده مسیر فایل زمانی استفاده می شود که به یک فایل خارجی لینک می زنیم، مثل: وب پیج ها – تصاویر ... شما اینجا هستید: خانه; آموزش HTML نسخه 5; 23- مسیر فایل در HTML ... تصاویر برای لینک فایل آموزش HTML چگونگی اتصال فایل html به فایلcss - رویال https://royal-webdesigner.ir/article.php?url=اتصال-فایل-اچ-تی...فایل...‏ در این آموزش چگونگی استفاده از CSS جهت کنترل style و layout چند صفحه بطور همزمان ... لازم به ذکر است که لینک به فایل css در بخش head از سند HTML (خط 3) قرار ... لینک مستقیم فایل آموزش برنامه نویسی HTML - xuni.ir mj59.xuni.ir/.../لینک-مستقیم-فایل-آموزش-برنامه-نویسی-HTML‏ - ذخیره شده با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل آموزش برنامه نویسی HTML قابل رویت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.کتاب آموزش زبان برنامه نویسی اچ ... آموزش اضافه کردن فایل css به سند html - وبلاگ mosqdevelopers https://mosqdevelopers.ir/آموزش-اضافه-کردن-فایل-css-به-سند-html‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - بازبینی توسط مدرس امیر محمد بابا محمودی 2 مارس 2019 ... در این جلسه میخواهیم فایل css مورد نظر را به سند html اضافه کنیم تا ... در این کد ما آدرس فایل css را در attribute تگ لینک که href نام دارد میذاریم. HTML چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره‌ی HTML (راهنمای کامل ... https://yadify.com/81/what-is-html/‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۹ - بازبینی توسط مهدی خسروی 5 ا کتبر 2018 ... در این فایل و مقاله آموزشی میخواهیم بصورت کامل به پاسخ به این سوال ... تگ ها در HTML میتوانند لینک ها، لیست ها، پاراگراف ها، جداول، عکس و همه چیز ... جلسه چهارم : ایجاد فایل CSS و متصل کردن آن به فایل HTML - میهن وردپرس https://mihanwp.com/make-css-file/‏ - ذخیره شده 10 مه 2018 ... آموزش ایجاد فایل CSS و وصل کردن آن به قالب HTML. سلام به شما همراهان دوست داشتنی میهن وردپرس که مشتاقانه در حال یادگیری طراحی وبسایت هستید! تگ link در HTML - لینک کردن صفحه css - وب دیزاین https://w3bdesign.ir/.../آموزش...html/115-تگ-link-در-html-لینک-کردن-صفحه-css.html‏ - ذخیره شده آموزش تگ لینک link در زبان Html. ... برای مثال از تگ link می توان برای اتصال صفحه به یک فایل قالب دهی ( Style Sheet CSS ) ، فایل حاوی دستورات اسکریپتی مثل ... آموزش استفاده از لینک ها در html - ایجاد لینک داخلی در html - لینک دادن ... pvlearn.com/product/استفاده-از-لینک-ها-در-html/‏ - ذخیره شده 20 جولای 2018 ... در این بخش از آموزش قصد داریم به آموزش استفاده از لینک ها در html ، بپردازیم. لینک ها تقریبا، در تمام صفحات وب پیدا می شوند. لینک ها ، به شما اجازه ... ایجاد لینک HTML - آموزش HTML5 - درس نهم - بخش دوم (از آموزش های سایتت) https://sitet.net/html5/ایجاد-لینک-html-درس-نهم-بخش-دوم/‏ - ذخیره شده درس نهم - ایجاد لینک HTML - بخش دوم . در این درس نحوه ایجاد لینک بین دو فایل HTML و همچنین نحوه اتصال دو متن در یک فایل HTML را می آموزید. نحوه ایجاد لینک در HTML - وبگو https://webgoo.ir/155/نحوه-ایجاد-لینک-در-html‏ - ذخیره شده تگی که در HTML و در واقع در صفحات وب برای ایجاد لینک به سایر صفحات ... برای یافتن پاسخ این سوالات باید کمی صبر کنید و آموزش های مقدماتی HTML را به .... در یک دایرکتوری قرار دهید و در قسمت href نام کامل فایل (به همراه پسوند) را درج کنید. لینک ها - آموزش طراحی وب - CSS-Tricks.ir https://css-tricks.ir/tutorial/لینک-ها/‏ - ذخیره شده 4 دسامبر 2016 ... آموزش عنصر لینک در HTML. ... فرض کنید یک فولدر داریم که در آن دو فایل HTML قرار دارند: آدرس نسبی. می خواهیم در فایل home.html لینکی به ... کتاب آموزش HTML به فارسی - دانلود رایگان pdf آموزش HTML و HTML5 https://netparadis.com/html-tutorial-book-persian/‏ - ذخیره شده نام کتاب : کتاب آموزش HTML فارسی موضوع : طراحی وب سطح آموزش : مقدماتی تا ... لیست های تعریف HTML; لینک های متن HTML; لینک کردن داکیومنت ها; ویژگی target ... پخش فایل صوتی در HTML با تگ audio - آموزش به صورت فیلم | وب ... web30ty.com/پخش-فایل-صوتی-در-html-با-تگ-audio-آموزش/‏ - ذخیره شده 22 نوامبر 2016 ... پخش فایل صوتی در HTML با تگ audio – آموزش به صورت فیلم. 5693 بازدید 02 آذر ... فیلم آموزش پخش فایل های صوتی را از لینک زیر دانلود کنید . لینک ها در html - توس وب : طراح وردپرس https://2sweb.ir/آموزش-html-لینک-ها-در-html/‏ - ذخیره شده رتبه: ۳٫۷ - ۳ رأی در این مطلب قصد داریم تا طریقه ایجاد لینک ها در html و صفات لینک ها را آموزش دهیم. لینک ها در html دارای صفت href می باشد. که برای آدرس دهی استفاده می شود.