لینک فایل جزوه آموزشی پدافند غیرعامل -144 صفحه word

مشخصات فایل

عنوان: جزوه آموزشی پدافند غیرعامل

قالب بندی: word

تعداد صفحات:144

 

 

محتویات

 

مطالب مورد مطالعه

  1. اصول و مبانی پدافند غیرعامل
  2. استتار، اختفا و فریب
  3. استحکامات و سازه های امن
  4. بحران سیاسی
  5. مطالعات راهبردی در تعیین وضعیت محیط دفاعی امنیتی
  6. مکان یابی و آمایش سرزمین
  7. جنگ اطلاعات و پدافند غیرعامل
  8. میدان نبرد سایبر
  9. تهدید شناسی و کاربرد آن در طرح ریزی پدافند غیرعامل
  10. ماهیت جنگ
  11. تسلیحات غیر کشنده

 

 

 

مقدمه :

کلام بزرگان

پدافند غیر عامل در کلام امیر المومنین (ع)

هرگاه به دشمن رسیدید ، یا او به شما رسید ، لشکرگاه خویش  را بر فراز بلندی ها ، یا دامنه کوه ها ، یا بین رود خانه ها قرار دهید. تا پناهگاه شما ومانع هجوم دشمن باشد ، جنگ را از یک سو یا دو سو آغاز کنید ؛ ودر بالای قلّه ها وفراز تپّه ها ، دیده بان بگمارید ، مبادا دشمن از جایی که می ترسید یا از سویی که بیم ندارید ، ناگهان برشما یورش آورد ! وبدانید که پیشاهنگان سپاه دیدبان لشکریانند ، ودیدبانان طلایه داران سپاهند .

از پراکندگی بپرهیزید ، هرجا فرود می آیید ، باهم فرود بیایید وهر گاه کوچ می کنید همه با هم کوچ کنید ؛ وچون تاریکی شب شما را پوشاند ، نیزه داران پیرامون لشکر بگمارید ، ونخوابید مگر اندک ، چونان آب در دهان چرخاندن وبیرون ریختن.

نهج البلاغه نامه شماره 11

پدافند غیرعامل دربیانات حضرت امام ( ره )

درهرشرایطی باید بنیه دفاعی کشور دربهترین وضعیت باشد ، مردم درطول سالهای جنگ ومبارزه ابعاد کینه وقساوت وعداوت دشمنان خداوخود را لمس کرده اند ، باید خطر تهاجم جهانخواران به شیوه ها وشکلهای مختلف را جدی بگیرید . به همه ملت بزرگوارایران ومسئولین عرض می کنم چه درجنگ وچه درصلح بزرگترین ساده اندیشی این است که تصوی کنیم جهانخواران خصوصا آمریکا و شوروی ازما واسلام عزیز دست برداشته اند . لحظه ای نباید ازکید دشمنان غافل بمانیم .

 

پدافند غیرعامل دربیانات مقام معظم رهبری ( حفظه ا.. )

پدافند غیرعامل مانند شعله ای بلند شود .. اگر محافظت نظامی ( پدافند غیرعامل ) نباشد ، تمامی دستاوردهای فرهنگی ، اقتصادی ، علمی وسیاسی دریک نصف روز هدر می رود . دفاع جزئی ازهویت یک ملت زنده است . هرملتی که به فکر دفاع ازخود نباشد وخود را آماده نکند درواقع زنده نیست ، هرملتی که اهمیت دفاع را درک نکند به یک معنا زنده نیست . این موضوع را قبلا هم ابلاغ کرده ایم والان هم تاکید می کنم که باید تدابیر کارساز درباب پدافند غیرعامل را عملی کنید .

 

 

 

 

 

 

  • اصول و مبانی پدافند غیرعامل

از فراگیر انتظار می رود، پس از مطالعه ی این فصل بتواند:

  • اهداف و اهمیت پدافند غیرعامل را تعیین کند.
  • مفهوم ویزگی های امنیت ملی را بررسی کند.
  • ارتباط طبیعت و پدافند غیرعامل را توضیح دهد.
  • تاریخچه ی پدافند غیرعامل را توضیح دهد.
  • اصول دفاع غیرعامل را تحلیل و ارزیابی نماید.
  • سامان دهی پدافند غیرعامل حوزه ی محل خدمت خود را نقد و ارزیابی کند.

مفهوم پدافند غیرعامل (Defense Air Passive):

به مجموعه اقداماتی اطلاق می گردد که مستلزم به کارگیری جنگ افزار و تسلیحات نبوده و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارت مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان خسارات و تلفات ناشی از حملات و بمباران هایی هوایی موشکی دشمن را به حداقل ممکن کاهش داد. مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای تدوین سیاست های کلی پدافند غیرعامل کشور، پدافند غیرعامل را به این گونه تعریف نموده است: مجموعه اقدام های غیر مسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود.

 

اهمیت دفاع غیرعامل:

تجارب و شواهد ثبت شده در جنگ های اعصار گذشته تاریخ بشری و قرن حاضر، نمونه های مدلل و انکارناپذیری است که اهمیت پدیده دفاع غیرعامل را آشکار و ثابت می کند. و موارد مشروحه زیر نمونه های بارز این اهمیت می باشند.

  1. موجب زنده ماندن و حفظ بقای نیروی انسانی می گردد که با ارزشترین سرمایه و موجودیت ملی کشور می باشد.
  2. موجب صرفه جویی کلان اقتصادی و ارزی در حفظ تجهیزات و تسحیلات بسیار گران قیمت نظامی می گردد.
  3. مراکز حیاتی و حساس اقتصادی، سیاسی، نظامی، ارتباطی و مراکز عمده ی علمی و فرهنگی و ... را در برابر حملات و بمباران های هوایی دشمن حفظ و ادامه فعالیت در شرایط بحران و جنگ را ممکن می کند.
  4. موجب تحمیل هزینه قابل توجه به دشمن می گردد.
  5. سبب به وجود آمدن تأثیرات روحی و روانی مثبت در شهروندان و رزمندگان می گردد.
  6. موجب حفظ نیروها برای ضربه زدن در زمان و مکان مناسب و گرفتن آزادی و ابتکار عمل از دشمن می گردد.
  7. اجتناب ناپذیر بودن بروز جنگ های آینده و لزوم آمادگی دفاعی.
  8. نیل به دفاع غیرعامل در مقایسه با دفاع عامل، ساده تر و سهل الوصول تر و با سیاست خودکفایی و عدم وابستگی و استقلال کشور موافق تر است.

اهداف دفاع غیرعامل :

  1. کاهش قابلیت و توانایی سامانه های شناسایی، هدف یابی و دقت هدف گیری تسحیلات آفندی دشمن.
  2. تقلیل آسیب پذیری و کاهش خسارات و صدمات تأسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی مراکز حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیر نظامی کشور در برابر تهدیدات و حملات دشمن.
  3. حفظ سرمایه های کلان ملی کشور.
  4. حفظ توان خودی جهت ادامه فعالیت ها و تداوم عملیات تولید و خدمات رسانی.
  5. سلب آزادی و ابتکار عمل از دشمن و ایجاد شرایط سخت و دشوار برای وی در صحنه عملیات.
  6. صرفه جویی در هزینه های تسلیحاتی و نیروی انسانی.
  7. افزایش آستانه مقاومت مردمی و قوای خودی در برابر تهاجمات دشمن.
  8. تحمیل هزینه بیشتر به دشمن از طریق وادار نمودن وی به تلف نمودن منابع محدود خود بر روی اهداف کاذب و فریبنده و سلب اصل صرفه جویی قوا از وی.
  9. بالا بردن دفاعی کشور.
  10. توزیع ثروت، جمعیت و سرمایه های ملی در کل فضای سرزمینی کشور از طریق اعمال سیاست تمرکز زدایی، آمایش سرزمین و پراکندگی زیرساختهای کلیدی و مراکز حیاتی،حساس و مهم تولیدی محصولات کلیدی (نیروگاهی، پالایشگاهی، صنعتی، نظامی، غذایی، آب رسانی و ...)
  11. ایجاد آمادگی های لازم مقابله با دشمن در شرایط تهدیدات نامتقارن
  12. حفظ تمامیت ارضی، امنیت ملی و استقلال کشور.

امنیت ملی و دفاع غیرعامل:

از هنگامی که انسان ها بر آن شدند تا از دل کوهها و جنگل ها بیرون آیند و در کنار هم بصورت دسته جمعی زندگی کنند، نیاز به امنیت را بیشتر احساس کردند؛ با نگاهی به تاریخ بشر، از آغاز تا کنون به نظر می رسد که این احساس و تقاضا برای امنیت همیشه مطرح بوده و بشر به انحاء مختلف سعی در تحصیل آن داشته است.

امنیت یک موضوع اجتماعی است و از عوارض زندگی جمعی محسوب می گردد، به عبارت دیگر امنیت غالباً در ارتباط با پدیده ها و افراد دیگر معنا پیدا می کند.

در سطح ملی، امنیت مفهومی فراتر از بقا و صیانت ذات کشور دارد، ممکن است در یک زمان تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت یک کشور محفوظ باشد لکن وجود تهدیدات جدی زندگی اجتماعی و سیاسی آن کشور را دست خوش آشوب و هراس و سردرگمی نماید، عدم احساس آرامشی که از این طریق به وجود می آید، مهم ترین مانع در مسیر حرکت کشور به سمت اهداف از پیش تعیین شده است.

برای مفهوم امنیت ملی تعریف گوناگونی ارائه شده است، هر چند هیچ یک از آنها به طور کامل مورد توافق نیست ولی در هر یک از آنها نکات روشنگری وجود دارد.

در فرهنگ روابط بین الملل آمده (( امنیت ملی حالتی است که ملتی فارغ از تهدید از دست دادن تمام یا بخشی از جمعیت، دارایی و یا خاک خود به سر می برد))

در دایرة المعارف علوم اجتماعی این واژه چنین تعریف شده است ((توان یک ملت برای حفظ ارزش های داخلی از تهدیدات خارجی)).

در تعریف سازمان ملل، امنیت ملی این گونه تعریف شده است((این که کشورها هیچ گونه احساس خطر حمله نظامی، فشار سیاسی یا اقتصادی نکنند و بتوانند آزادانه گسترش و توسعه ی خویش را تعقیب کنند)).

در فرهنگ علوم سیاسی، امنیت ملی عبارت از احساس آزادی کشور در تعقیب هدف های اساسی و فقدان ترس و خطر جدی از خارج نسبت به منافع سیاسی و حیاتی کشور می باشد.

والترلیپمن، محقق آمریکایی در تعریف امنیت ملی می گوید: ((یک ملت وقتی دارای امنیت ملی است که در صورت اجتناب از جنگ بتواند ارزش های اساسی خود را حفظ کند و در صورت اقدام به جنگ بتواند آن را به پیش ببرد)).

ویژگی های امنیت ملی:

الف) نسبی بودن امنیت: در جهان امروز دست یابی به امنیت مطلق ناممکن است زیرا قدرت که مبنای تحصیل امنیت است، متغیر، متفاوت و نسبی است.

ب) ذهنی بودن امنیت: اصولاً احساس امنیت یا عدم امنیت، یک برداشت و امر ذهنی است که ریشه در معتقدات و باورهای فرهنگی، مذهبی و ملی مردم و رهبران یک کشور دارد، برایند این باورها و اعتقادات باعث می شود که یک ملت یا رهبران آن، کشوری را دشمن و کشور دیگر را دوست تلقی کنند.

ج) تجزیه ناپذیر بودن امنیت: امنیت با حاکمیت و استقلال یک کشور رابطه ی مستقیم دارد. یعنی اگر در شهر یا استانی از یک کشور جنگ داخلی یا نا امنی پیدا شود، نمی توان ادعا کرد چون دیگر شهرها آرام می باشند، امنیت به هم نخورده است.

مٶلفه های امنیت ملی:

تمامی کشورها در سیاست داخلی و خارجی شان و نیز افراد، گروه ها و احزاب موجود در کشورها بدون توجه به سلایق، اختلافات فردی، گروهی، طبقاتی، سیاسی و اجتماعی در خصوص چهار مٶلفه ی ذیل اتفاق نظر دارند:

الف) حفظ جان مردم

ب) حفظ تمامیت ارضی کشور

ج) حفظ سیستم اقتصادی و سیاسی

د) حفظ استقلال و حاکمیت کشور

اقدامات دفاع غیرعامل در حوزه ی امنیت ملی:

اقدامات دفاع غیرعامل در سطوح نظامی و غیر نظامی، نقش مٶثر و اجتناب ناپذیری در هر یک از مٶلفه های امنیت ملی به شرح جدول 1 ایفا میکند

طبیعت و دفاع غیرعامل:

با نگرشی تحقیقی و دقیق به جهان شگفت انگیز طبیعت می توان گفت که انسان دانش و هنر دفاع غیرعامل را از مخلوقات جهان هستی به خصوص جانداران دیگر آموخته و بدون شک این مخلوقات بوده اند که به اجداد ما راه ساختن ابزار دفاعی از قبیل سپر،زره، پناه بردن به غارها و ساختن دژها و استحکامات سنگری، استتار و اختفا و سایر موارد را آموخته اند.

انسان چون نیرومندی فک، دندانها، چنگال ها و وسایل هجومی و دفاعی جانوران و استحکام پوست آنها را می دید در صدد برآمد تا وسایلی بسازد که کار اندام های حیوانات از آن ساخته باشد و شاید برای این که به این مرحله از فهم و آگاهی برسد هزاران سال در حالت بی توجهی نسبت به آینده و ترس از آن می زیست.

ویل دورانت می گوید: ((سگی که استخوان نیم خورده ی خود را در زیر خاک پنهان می کند، سنجابی که فندق را برای روز دیگر خود نگاه می دارد، زنبوری که عسل را در کندوی خود ذخیره می کند و مورچه ای که از ترس روز بارانی و برفی توشه ی خود را پنهان می سازد، همه ی اینها نخستین «کارگران تمدن» بوده اند.))

وسایل دفاعی غیرعامل نزد حیوانات به نحوی است که از پنج وسیله ی شناخته شده دفاعی که خداوند حکیم در اختیار جانوران قرار داده چهار وسیله ی آن، وسایل دفاعی «غیرعامل» و تنها یک وسیله ی آن «عامل» می باشد.

پنج وسیله فوق الذکر عبارتند از:

  1. پنهان سازی و استتار (Camouflage and Hiding)
  2. خود را مرده جلوه دادن (Dead Playing)
  3. پوشش حفاظتی (Armour in Built)
  4. تحرک و فرار (Esccaping)
  5. جنگ و مبارزه (Fighting)

الهام از طبیعت و تقلید مستقیم از آفریده های خداوند و نمونه های دفاع غیرعامل نزد حیوانات نیاز به شرح بیشتری دارد که به ذکر آن می پردازیم.

الهام از طبیعت

  1. با نگرشی تحقیقی و دقیق به جهان شگفت انگیز طبیعت میتوان گفت که انسان دانش و هنر دفاع غیرعامل را از حیوانات آموخته است و خداوند حکیم، طبیعت را به عنوان مدرسه ای بی بدیل برای یادگیری این بشر قرار داده است و بدون شک این موجودات بوده اند که اجداد ما راه ساختن ابزار دفاعی از قبیل: سپر، زره، پناه بردن به غارها و ساختن دژها و استحکامات سنگری، استتار، اختفا، و فریب و سایر موارد را آموخته اند. قابل توجه اینکه از پنج وسیله ی شناخته شده ی دفاعی که خدامند حکیم در اختیار جانوران قرار داده است چهار وسیله ی آن دفاعی. غیرعامل (پنهان سازی و استتار) فریب، زنگ اخطار کننده، پوشش حفاظتی، تحرک و جا به جایی بوده و تنها جنگ و مبارزه ی رو در رو با حیوان مهاجم، وسیله ی عامل می باشد.
  2. خداوند حکیم علاوه بر این که استعداد ساختن را در نهاد آدمی قرار داده انواع جانداران را در طبیعت آفریده تا بشر آنها را نمونه قرار دهد و با الهام از آنها آن چه را نیاز دارد بسازد. چنان چه از همان آغاز آفرینش آدم، خداوند زاغی را ستاد تا روش حفاری و کاوش در زمین و استتار و تدفین مرده را به قابیل بیاموزد.

(فَََبَعَثَ اللهُ غُراباً یَبحَثُ فِی الارضِ لیُریَهُ کَیفَ یُواری سَوءَةَ اَخیه) (مائده- 31)

« خداوند زاغی را فرستاد که زمین را[با منقار و پاهایش] حفر کند تا به قابیل نشان دهد که چگونه جسد برادرش را [در زیر خاک] پنهان سازد.»

نمونه های دفاعی غیرعامل نزد حیوانات

الف- پنهان سازی و استتار

تعداد جانورانی که از این نعمت رایگان الهی برخوردارند و به مدد آن زندگی خود را ادامه می دهند در جهان طبیعت زیاد می باشند.

  1. گونه ای از سوسمارها به نام (Lizard) فقط در عرض چند ثانیه توانایی تغییر رنگ پوستشان را به رنگ های مختلف خاکستری و قهوه ای و یا خاکی دارند.
  2. بعضی از جانوران جهت پنهان سازی و مخفی نمودن، در روز فعالیتی نداشته و در شب جهت یافتن غذا به فعالیت می پردازند.
  3. بوتیمار به بهترین وجه ممکن با محیط طبیعت اطراف خود همشکل و همرنگ می باشد. این پرنده که بدنی قلمی و گردنی بلند و دراز دارد در مرداب ها و نیزارها زندگی می کند و از دور همانند ساقه نی به نظر می رسد.
  4. خرس قطبی و گونه های مختلف جانورانی که در قطب زندگی می کنند دارای پوستی سفید رنگ بوده که مناسب ترین رنگ استتار برای این مناطق برفی می باشد.
  5. پلنگ، یوزپلنگ و تمساح، نیز از رنگ استتار در جهت پیدا کردن شکار استفاده نموده، با مخفی ماندن از چشم شکار، و طعمه خود، در مناسب ترین زمان و مکان، اقدام به حمله ناگهانی و غافل گیرانه به شکار خود می نمایند.
  6. آفتاب پرست، حیوانی است که به تغییر رنگ دادن پوست خود معروف است، به طوری که می تواند آن را از رنگ سبز روشن به خاکستری تیره با نقطه های زرد رنگ و یا هر رنگ مورد نیاز دیگری تبدیل می نماید.

ب- حیله و فریب

یکی دیگر از وسایل دفاع غیرعامل در نزد حیوانات، استفاده از حیله و فریب است که به صورت و روش های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد و موجب زنده ماندن و بقای آنها در مواقع بروز خطر می شود.

  1. بعضی از حیوانات از روش مرده وانمود کردن (dead playing) استفاده می کنند و بعضی از جانوران نیز با لنگ کردن کاذب و لحظه ای و ضعیف جلوه دادن خود جهت تطمیع، فریب و جلب توجه دشمن به خود، به تأمین امنیت و ایجاد فرصت فرار از مهلکه برای بچه های خود اقدام می نمایند. این روش در روباه و گونه های زیادی از پرندگان دیده می شود.
  2. عنکبوت از جمله حیواناتی است که برای به دام انداختن شکار خود، تار می تند و خودش در قسمتی امن و خارج از این دام، به استراحت و نظاره کمین می نشید.

حشرات پس از نشستن بر روی این تار و دام مهلک پس از تلاشی چند، گرفتار شده و طعمه ی حیوان می گردند.

  1. روباه وقتی که طعمه ای به چنگش نیاید برای یافتن غذا، خود را همانند مرده ای بر روی زمین انداخته و شکمش باد می کند، در این هنگام پرنده ای که بر آن می گذرد گمان می برد که مرده است پس به طمع ان که آن را بدرد و از گوشت او بخورد بر جثه آن می نشیند، آن گاه روباه در یک فرصت غافل گیرانه می جهد و آن را شکار می کند.
  2. شقایق دریایی به گونه ای است که تارهای قرار گرفته در قسمت بالای بدنش او را به طرز بسیار شگفت انگیزی شبیه گیاه دریایی می کند، به طوری که جانوران ریز دریایی مورد علاقه این حیوان، غافل از وجود شقایق در پس این تارها آمده، جانور با جمع نمودن تارها، طعمه را به درون کیسه فرو برده آن را هضم می نماید.
  3. بعضی از پروانه ها نقطه های گرد بزرگی بر روی بال هایشان دارند که شبیه چشم است. این نقطه ها به پروانه ها کمک می کند تا طعمه جانوران دیگر نشوند، چشم های کاذب باعث سر در گمی حیوان مهاجم شده و به علت ترس، از حمله منصرف می شود، پروانه به مدد این فریب جالب، جان سالم به در می برد.
  4. و . . .

کلمات کلیدی : جزوه آموزشی پدافند غیرعامل,اصول و مبانی پدافند غیرعامل,استتار, اختفا و فریب,استحکامات و سازه های امن,مکان یابی و آمایش سرزمین ,تسلیحات غیر کش
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل جزوه آموزشی پدافند غیرعامل -144 صفحه word

فایل word جزوه آموزشی پدافند غیر عامل | 1187049 medicinepaperss.icpes.ir/Medicinepaperss/1187049/html‏ - ذخیره شده 25 ژانویه 2019 ... دانلود ... فایل word جزوه آموزشی پدافند غیر عامل دارای 148 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است. جزوه آموزشی پدافند غیرعامل | 23471 site5.takpower.ir/site5/23471/html‏ - ذخیره شده جنگ اطلاعات و پدافند غیرعامل. 8. میدان نبرد سایبر. 9. تهدید شناسی و کاربرد آن در طرح ریزی پدافند غیرعامل. 10. ماهیت جنگ. 11. تسلیحات غیر کشنده. متن اصلی جزوه ... جزوه آموزشی پدافند غیرعامل | 23386 dl8.takpower.ir/dl8/23386/html‏ - ذخیره شده اصول و مبانی پدافند غیرعامل. 2. استتار، اختفا و ... تهدید شناسی و کاربرد آن در طرح ریزی پدافند غیرعامل. 10. ماهیت جنگ ... لینک مرتبط » جزوه آموزشی پدافند غیرعامل. جزوه پدافند غیر عامل آزمون شهرداری ها – upload - ideru مقاله upload.iderutconf.ir/جزوه-پدافند-غیر-عامل-آزمون-شهرداری-ها/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل جزوه پدافند غیر عامل آزمون شهرداری ها را مشاهده و ... غیر عامل آزمون شهرداری ها مدیریت آموزش ، تشکیلات و بهبود روشهااز سری منابع آموزشی ... بودجه لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و ... لینک فایل جزوه رفتار سازمانی پیشرفته|کِی اِی kamal.xteach.ir/lks/.../لینک-فایل-جزوه-رفتار-سازمانی-پیشرفته‏ - ذخیره شده لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )تعداد صفحه : 8 صفحه قسمتی از متن ... جزوه پدافند غیر عامل پاورپوینت در مورد شبکه‌های کامپیوتری 1 (جزوه کامل درسی) پاورپوینت در ... در مورد جزوه درسی فیزیک پایه2 پاورپوینت در مورد جزوه آموزشی کاربران رایانه پاورپوینت در ... دریافت فایل: تحقیق در مورد جزوه راهنمای درس زیست شناسی عمومی|دی آی digit.xteach.ir/.../تحقیق-در-مورد-جزوه-راهنمای-درس-زیست-شناسی-عمومی‏ - ذخیره شده مشخصات فایل مورد نظر در مورد لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی ... 30 صفحه قسمتی از متن word (..doc) : 1 29 جزوه راهنمای درس زیست شناسی عمومی به نام آنکه ... در مورد جزوه پدافند غیر عامل پاورپوینت در مورد شبکه‌های کامپیوتری 1 (جزوه کامل ... در مورد جزوه درسی فیزیک پایه2 پاورپوینت در مورد جزوه آموزشی کاربران رایانه ... دانلود جامع و کامل سناریو نویسی در پدافند غیرعامل ppt - فایل اندیش ... https://tamasha.com/.../دانلود-جامع-و-کامل-سناریو-نویسی-در-پدافند-غیرعامل-ppt‏ - ذخیره شده 2 آوریل 2019 ... برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک نمایید. دانلود فایل پاورپوینت جامع و کامل سناریو نویسی در پدافند غیرعامل.پاورپوینت جامع و کامل ... تحقیق درمورد اصول و مبانی پدافند غیر عامل 37 ص – editor - mizban مقاله html.mizbang.ir/.../تحقیق-درمورد-اصول-و-مبانی-پدافند-غیر-عا/‏ - ذخیره شده 11 آوریل 2018 ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 38 اصول و مبانی پدافند غیر عامل تالیف و گردآوری: حسین میسمی پدرام ... تحقیق درمورد آموزش مبانی پایه برق الکترونیک 8 ص لینک دانلود و خرید ... مشخصات فایل دانلود جزوه و مقاله مبانی مدیریت مالی(word) 35 صفحه را مشاهده ... پاورپوینت جامع درباره پدافند غیرعامل و ساختار آن – default net.mizbang.ir/default/پاورپوینت-جامع-درباره-پدافند-غیرعامل/‏ - ذخیره شده 2 مه 2018 ... فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 45 صفحه ... دیفرانسیل مرتبه اول کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل جزوه آموزشی ... پاورپوینت درس 7 آمادگی دفاعی پایه نهم (پدافند غیرعامل) – دیتا لاین pdpnetwork.ir/data/پاورپوینت-درس-7-آمادگی-دفاعی-پایه-نهم-پ/‏ - ذخیره شده پاورپوینت درس 7 آمادگی دفاعی پایه نهم (پدافند غیرعامل) این پاورپوینت آموزشی , جذاب ... مقاله درباره مدیر چه کسی است فرمت فایل : WORD (لینک دانلود پایین صفحه) ... پاورپوینت درس هشتم آمادگی دفاعی ( پدافند غیر عامل ) – restart seo-websites.ir/restart/پاورپوینت-درس-هشتم-آمادگی-دفاعی-پدافن/‏ - ذخیره شده 9 آوریل 2018 ... پاورپوینت درس هشتم آمادگی دفاعی ( پدافند غیر عامل ). این پاورپوینت آموزشی و جذاب در 23 اسلاید تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری ... دانلود مقاله کامل درباره خواص آلومینیوم لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب *… ... تحقیق در مورد ایمان به خدا تعداد صفحه: 36 نوع فایل: Word فرمت فایل: docx *** قابل ویـرایش … جزوه آموزشی حقوق و دستمزد – flot - kicc مقاله kicc-apple.ir/flot/جزوه-آموزشی-حقوق-و-دستمزد/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل جزوه آموزشی حقوق و دستمزد را مشاهده و در صورت ... این فایل حاوی جزوه آموزشی حقوق و دستمزد می باشد که به صورت فرمت PDF در 300 صفحه در ... پدافند غیر عامل آزمون شهرداری ها , از سری منابع آموزشی شهرداری ها , آزمون های داخلی ... تحقیق درباره سلول لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و ... تحقیق اصول و مبانی پدافند غیر عامل jahandl.myucare.ir/jahandl/56152/html‏ - ذخیره شده 11 مارس 2019 ... (جهان دانلود) فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: ... تحلیل شبکه و آموزش کاربری نرم افزار GIS & WaterGEMS ویرایش سوم ... پاورپوینت درباره پدافند غیر عامل فرمت فایل: powerpoint (لینک دانلود پایین صفحه) ... دانلود پروژه پاورپوینت پدافند غیرعامل – رفرش مقاله nanotour.ir/refresh/دانلود-پروژه-پاورپوینت-پدافند-غیرعام/‏ - ذخیره شده دانلود 29 صفحه مقاله کار شده پاورپوینت کاملترین و مفیدترین مقاله درباره ... word 2007 کتاب ، جزوه پاورپوینت آموزش نرم افزار ورد 2007 این فایل حاوی مطالعه ... دانلود فایل ریکاوری (twrp) سامسونگ a730f با ورژن 3.2.1.1 با اندروید 7 با لینک مستقیم. فایل ورد Word مقاله برنامه های درسی آموزش پدافند غیر عامل | 1023933 application.11thivsc.ir/Application/1023933/html‏ - ذخیره شده 26 ژانویه 2019 ... توجه : این فایل به صورت فایل ورد (Word) ارائه میگردد و قابل تغییر می باشد ... توسعه آموزش پدافند غیر عامل در جهان روند رو به رشدی یافته و هر کشوری با ... لینک مرتبط » فایل ورد Word مقاله برنامه های درسی آموزش پدافند غیر عامل. دانلود مقاله هنر معماری اشکانی – shell - seo-site مقاله seo-websites.ir/shell/دانلود-مقاله-هنر-معماری-اشکانی/‏ - ذخیره شده 29 آوریل 2018 ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت ... 2, دانلود تحقیق در مورد پدافند غیرعامل 2 ,پدافند,غیرعامل,2 کاربر عزیز ... دانلود مقاله مراحل نصب و آموزش نرم افزار های Matlab و Visual C++ 2005 Express Edition .... جزوه, عربیمقدمه,, جزوه عربی کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل جزوه ... تحقیق پدافند غیرعامل | 8436 cdn2.e-gandoman.ir/nk/8436/html‏ - ذخیره شده 13 ژوئن 2019 ... دانلود رشته مهندسی» پدافند غیرعامل - 8436. عبارت کلیدی: - شناسه در سایت: 8436 - پدافند غیر عامل, پدافند غیر عامل ... تحقیق در مورد پدافند غیرعامل, مقاله در مورد پدافند غیر با فرمت DOC ... در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش. ... جزوه آموزشی پدافند غیرعامل ارائه متدولوژی انجام پروژه های پدافند در حوزه سد، خطوط ... تحقیق پدافند غیرعامل | objectives | 115696 objectives.etock.ir/objectives/115696/html‏ - ذخیره شده فرمت: DOC دانلود تحقیق در مورد پدافند غیرعامل، در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش. پدافند غیر عامل پدافند غیر عامل بهداشت و درمان پدافند غیر عامل بلایای ... پاورپوینت پدافند غیر عامل – technical adlt7.ir/technical/پاورپوینت-پدافند-غیر-عامل/‏ - ذخیره شده پدافند به دو بخش تقسیم می‌شود 1- پدافند عامل 2- پدافند غیرعامل پدافند عامل: پدافند عامل ... دانلود مقاله کارآموزی کامپیوتر آموزش و پرورش گلستان 22 ص ... آجرها و بلوکهافرمت فایل: ورد- Word مرجع فایل - قابل ویرایش ) تعداد صفحه : 5آجرها و ... و شاخص های آن لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل : .ppt ... مقاله الزامات استتار تاسیسات ثابت با رویکرد پدافند غیر عامل https://www.civilica.com/Paper-PDEST01-PDEST01_005=الزامات-استتار-تاسیسات-ثابت-با-رویکرد-پدافند-غیر-عامل.html‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - ۱ رأی زبان مقاله: فارسی. حجم فایل: ۴۹۹.۲۱ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۰ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد). محتوای کامل این مقاله با فرمت WORD هم قابل دریافت می باشد. ... این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد: ... جزوه آموزشی پدافند غیر عامل در حوزه استتار، اختفا و . جزوه آموزشی پرورش جوجه گوشتی | worlds | 133092 worlds.chlorophyll.ir/worlds/133092/html‏ - ذخیره شده دانلود جزوه آموزشی پرورش جوجه گوشتی، در قالب word و در 116 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، نحوه گرفتن مجوزهای قانونی، طراحی ساختمان ها، راه های کاهش بیماری در ... تحقیق در مورد بررسی و ارزیابی ریسک مشتریان اعتباری 85 ص ... edupconf.ir/تحقیق-در-مورد-بررسی-و-ارزیابی-ریسک-مشتر/‏ - ذخیره شده لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )تعداد صفحه : 86 صفحه ... پاورپوینت در مورد آموزش و مشاوره با بیماران آموزش, آموزش و مشاوره با بیماران, با, بیماران, ... عامل, دانلود پاورپوینت در مورد جزوه پدافند غیر عامل, عامل, غیر, مورد رفتن به سایت اصلی پاورپوینت در مورد جزوه… تحقیق در مورد نیوتن – recovery recovery.javooneirani.ir/تحقیق-در-مورد-نیوتن/‏ - ذخیره شده لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )تعداد صفحه : 5 صفحه ... پاورپوینت در مورد کیفیت دائمی پدافند غیر عامل کشور پاورپوینت, پاورپوینت در مورد کیفیت ... دین و زندگیکنکور رفتن به سایت اصلی جزوات آموزشی دین و زندگی4(پیش دانشگاهی) برای کنکور این ... [PDF] عملکرد سال 87 دفتر امور پژوهشی - مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و ... kerman.areeo.ac.ir/_.../Documents/.../پدافند%20غیر%20عامل%20در%20بخش%20کشاورزی_20171108...‏ - ذخیره شده 8 نوامبر 2017 ... جزوه آموزشی. : ﭘﺪاﻓﻨﺪ ﻏﯿﺮﻋﺎﻣﻞ در ... سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی .... هدف پدافند غیرعامل آنگونه که رهبر معظم انقالب اسالمی آن را ترسیم کرده ..... سایت سازمان. ها و. » ...... در نمودار و جدول صفحه بعد به سه گروه از منشأهای تهدیدات زیستی و مؤلفه ...... فایل. و. به. اشتراک. گذاری. پرینت. هستند . اگر. این. سرویس. ها. در. کارآموزی مهندسی پزشکی – track - مقاله manano.ir/track/کارآموزی-مهندسی-پزشکی/‏ - ذخیره شده 2 ا کتبر 2018 ... دانلود گزارش کارآموزی مهندسی پزشکی محل کارآموزی: بیمارستان طالقانی ... چاپ سیلکفرمت فایل: ورد - Word کتاب سبز - قابل ویرایش ) تعداد صفحه ... آموزش ساخت مدار تقویت آنتنآموزش ساخت مدار تقویت آنتن در این آموزش ... مبانی ، اصول و شیوه های پدافند غیر عامل در 111 صفحهمبانی ، اصول و شیوه های پدافند غیر عامل . دانلود تحقیق درمورد پدافند غیرعامل – operator - denj پروژه denjweb.ir/operator/دانلود-تحقیق-درمورد-پدافند-غیرعامل/‏ - ذخیره شده 2 مه 2018 ... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه: 4 فهرست و توضیحات: پدافند غیرعامل اصول پدافند غیرعامل پدافند ... رایگان پرسشنامه,دانلود پرسشنامه,دان در دسته بندی کتاب ، جزوه بازدید ... دانلود آموزش حذف frp, گوشی سامسونگ Samsung Galaxy Note 4 N910H, بدون ... دانلود مقاله پدافند عامل و غیر عامل - دستیار پروژه https://dastyarprozhe.com/پدافند-عامل-غیر-عامل/‏ - ذخیره شده دانلود رایگان مقاله پدافند عامل و غیر عامل : مقاله پدافند عامل و غیر عامل در ۷ صفحه در قالب فایل ورد word ویرایش شده و آماده چاپ و استفاده می باشد که توسط دستیار پروژه ... حذف فایل – print print.gridlearn.ir/حذف-فایل/‏ - ذخیره شده دانلود کتاب آموزش صافکاری خودرودانلود کتاب آموزش صافکاری خودرو فرمت پی دی اف ... قابل ویرایشتعداد اسلاید: 15 نحوه دسترسی : دریافت لینک دانلود بلافاصله پس از ... C 10 صفرمت فایل: ورد - Word کتاب سبز - قابل ویرایش ) تعداد صفحه : 10یک ... فرامنطقه ای3-وضعیت پدافندغیرعامل درکشورهای منطقه4-وضعیت پدافند غیرعامل ... تحقیق کامل پدافند غیرعامل | m word9.codetalk.ir/ap-m/20476/html‏ - ذخیره شده 4 مه 2019 ... دانلود مقاله و تحقیق آماده و کامل درباره پدافند غیر عامل بصورت فایل word قابل ویرایش تعداد صفخات چهل و یک صفحه. دسته بندی: جزوات» سایر موارد. کتاب آموزش حرفه ای Word 2013 + دانلود - YJC https://www.yjc.ir/fa/.../کتاب-آموزش-حرفه-ای-word-2013-دانلود‏ - ذخیره شده 24 ا کتبر 2013 ... کتاب آموزش حرفه ای ورد 2013 با فرمت PDF و حجم 6 مگابایت در 111 صفحه برای شما در لینک زیر قرار داده شده است. دانلود کتاب آموزش حرفه ای Word ...