لینک فایل مقاله درمورد اصول و کاربرد انرژی خورشیدی

مشخصات فایل

عنوان: اصول و کاربرد انرژی خورشیدی

قالب بندی:word

تعداد صفحات: 15

 

 

محتویات

اصول و کاربرد انرژی خورشیدی

ضرورت صرفه جویی در مصرف نفت

انرژی خورشیدی در ایران

کمیت و کیفیت انرژی خورشیدی

فناروی استفاده از انرژی خورشیدی

   سیستم های خورشیدی

سیستم های فتوبیولوژی

سیستم های شیمی خورشیدی

سیستم های فتوولتائیک

سیستم های حرارتی خورشیدی(روش گرما خورشیدی

تهیه آبگرم خورشیدی

سیستم های تولید قدرت و نیروگاه های خورشیدی

   نیروگاه های خورشیدی و برج های نیرو

مزایای برج های نیرو و نیروگاه های خورشیدی

 

 

قسمتی از متن

اصول و کاربرد انرژی خورشیدی

 

 

خورشید عامل و منشأ انرژی های گوناگونی است که در طبیعت موجود است از جمله: سوخت های فسیلی که در اعماق زمین ذخیره شده اند، انرژی آبشارها و باد، رشد گیاهان که بیشتر حیوانات و انسان برای بقای خود از آنها استفاده می کنند، موادآلی که قابل تبدیل به انرژی حرارتی و مکانیکی هستند، امواج دریاها، قدرت جزر ومدکه براساس جاذبه و حرکت زمین به دور خورشید و ماه حاصل می شود، اینها همه نمادهایی از انرژی خورشید هستند.
  
وابستگی شدید جوامع صنعتی به منابع انرژی به خصوص سوخت های نفتی و بکارگیری و مصرف بی رویه آنها، منابع عظیمی را که در قرون متمادی درلایه های زیرین زمین تشکیل شده است تخلیه می کند. با توجه به این که منابع انرژی زیرزمینی با سرعت فوق العاده ای مصرف می شوند و درآینده ای نه چندان دور چیزی از آنها باقی نخواهد ماند، نسل فعلی وظیفه دارد به آن دسته از منابع انرژی که دارای عمر و توان زیادی هستند روی آورده و دانش خود را برای بهره برداری از آنها گسترش دهد.
  
  
خورشید یکی از دو منبع مهم انرژی است که باید به آن روی آورد زیرا به فناوری های پیشرفته و پرهزینه نیاز نداشته و می تواند به عنوان یک منبع مفید و تأمین کننده انرژی در اکثر نقاط جهان به کار گرفته شود. به علاوه استفاده از آن برخلاف انرژی هسته ای، خطر واثرات نامطلوبی ازخود باقی نمی گذارد و برای کشورهای که منابع انرژی زیر زمینی ندارند، مناسب ترین راه برای دستیابی به نیرو و رشد و توسعه اقتصاد می باشد.
  
  
ایران با وجود این که یکی از کشورهای نفت خیز جهان به شمار می رود و دارای منابع عظیم گاز طبیعی نیز است، خوشبختانه به علت شدت تابش خورشید در بیشتر مناطق کشور، اجرای طرح های خورشیدی الزامی و امکان استفاده از انرژی خورشید درشهرها و شصت هزار روستای پراکنده درسطح کشور، می تواند صرفه جویی مهمی درمصرف نفت وگاز را به همراه داشته باشد.
  
فناوری ساده، آلوده نشدن هوا و محیط زیست و از همه مهم تر ذخیره شدن سوخت های فسیلی برای آیندگان، یا تبدیل آنها به مواد و مصنوعات پرارزش با استفاده از تکنیک پتروشیمی از عمده دلایلی هستند که لزوم استفاده از انرژی خورشید را برای کشور آشکار می سازد.
  
  
درعصر حاضر، از انرژی خورشیدی توسط سیستم های مختلف و برای مقاصد متفاوت استفاده و بهره گیری می شود که اهم آنها عبارتند از:
   1-
سیستم های فتوبیولوژیک: تغییراتی که درحیات و زیست گیاهان وجانداران به وسیله نور خورشید و فتوسنتز ایجاد می شود، فرآیند تجزیه کود حیوانات و استفاده از گاز آن.
   2-
سیستم های فتوشیمیایی: تغییرات شیمیایی دراثر نورخورشید، الکترولیزهای نوری، سلول های فتوولتائیک الکتروشیمی، تأسیسات تهیه هیدروژن.
   3-
سیستم های فتولتائیک: تبدیل انرژی خورشید به انرژی الکتریکی، سلول های خورشیدی.
   4-
سیستم های حرارتی و برودتی: شامل سیستم های تهیه آبگرم، گرمایش و سرمایش ساخت ها، تهیه آب شیرین، سیستم های انتقال و پمپاژ، سیستم های تولید فضای سبز(گلخانه ها) و خشک کن ها و اجاق های خورشیدی، سیستم های سردسازی، برج های نیرو، خشک کن های خورشیدی، نیروگاه های خورشیدی.
  
  
ضرورت صرفه جویی در مصرف نفت
  
در زمانی که دنیای غرب با اعمال بهینه سازی مصرف انرژی، مصرف خود را پایین آورده است، ایران درکمتراز دو دهه مصرف فرآورده های نفتی خود را درست است سه برابر کرده است. درست است که مصرف انرژی سبب بالا رفتن رفاه و استاندارد زندگی می شود. اما باید دقت شود که آیا می توان همواره این رشد مصرف را حفظ کرد؟ با عنایت به رشد مصرف انرژی و دو برابر شدن آن. با توجه به افت فشار چاه های نفت و مشکلات حفاری و استخراج و سرمایه گذاری، آیا می توان امیدوار بودکه بعد ازدو دهه می توانیم نیازهای خود را مرتفع کنیم و آیا تولید ما پاسخ گوی نیازهایمان خواهد بود؟ واگر هم باشد مازادی برای صدور نفت و به دست آوردن ارز خواهیم داشت؟
  
  
با استفاده از سیاست های بهینه سازی مصرف انرژی و بدون لطمه زدن به تولید و رفاه عمومی، حدود 20 درصد کاهش درمصرف به دست آید، منافع زیر عاید کشورمان خواهد شد:
   1-
درآمد ارزی ناشی از فروش نفت خام
   2-
کاهش آلودگی هوا که در شهرهای بزرگ مثل تهران به مرز خطرناکی رسیده است.
   3-
صرفه جویی در سرمایه گذاری درساخت نیروگاه ها، پالایشگاه ها و شبکه گازرسانی به میزان میلیارد ها دلار درسال.
   4-
طولانی شدن عمر ذخایر نفتی
   5-
ایجاد اشتغال در کشور.
  
  
انرژی خورشیدی در ایران
  
ایران در مجموع کشوری است بسیار آفتابی و از نظر مقدار و دریافت انرژی خورشیدی در شمار بهترین کشورها محسوب می شود و به صراحت می توان گفت که سطح کنونی علمی وصنعتی کشور برای ایجاد و گسترش تکنیک خورشیدی به حدکافی آمادگی دارد. بنابراین اگر طرح های خورشیدی معرفی شوند و علوم و فنون مربوط ترویج یابند، صنایع خورشیدی کشور، می تواند به عنوان یک صنعت خودکفا وارد عمل شود.
  
  
منابع عمده انرژی که درحال حاضر در ایران مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: نفت خام، گازطبیعی، زغال سنگ، پتانسیل آبی و انرژی های غیرتجاری.
  
لازم است مصرف انرژی بخش های مختلف در شهرها و روستاهای کشور از قبیل مصارف خانگی، تجاری وصنعت حمل ونقل موردتجزیه وتحلیل قرارگیرد و آمارهای دقیقی براساس بافت اجتماعی واقتصادی وسیاسی و هدف های جامعه و توسعه آینده کشور تهیه شود. امید است در برنامه ریزی های آتی کشور برای تأمین انرژی های لازم، سهم انرژی خورشیدی نیز تعیین و براساس آن اعتبار لازم برای اجرای طرح های مفید خورشیدی تأمین شود.
  
  
کمیت و کیفیت انرژی خورشیدی
  
مهم ترین تغییرات درشدت تابش خورشید و دمای هوای محیط ناشی از حرکت طبیعی زمین به دور خورشید و مورب بودن محور چرخش کره زمین است که حول این محور دارای حرکت وضعی است. تغییرات فصول و همچنین تغییرات تابش خورشید برروی سطح زمین و تغییرات در ساعات روشنایی و تاریکی همه ناشی از تغییرات روزانه زاویه میل هستند.
  
  
انرژی خورشیدی در مسیر خود به زمین به علت جذب های متعدد کاهش می یابد و علل کاهش را می توان به شرح زیر بیان داشت: اولین مرحله کاهش در اثر وجود اوزن درخارج جو زمین است که سبب جذب امواج تشعشعی ماوراء بنفش تا طول موج mµ29/0 می باشد.
  
برای جذب امواج تشعشی با طول موج های بلندتر، مواد جاذب دیگری مانند بخارآب و دی اکسیدکربن وجود دارد. بالاخره مجموع امواج تشعشعی جذب شده در هر مکان را، می توان به وسیله ضخامت اتمسفر هوا درمسیر اشعه و نیز ترکیبات اتمسفر محاسبه کرد.
  
  
فناروی استفاده از انرژی خورشیدی
  
انرژی خورشیدی را می توان با استفاده از یکی از روش های زیرین به دست آورد:
   1-
شیمی خورشیدی
   2-
برق خورشیدی
   3-
گرما خورشیدی
   1-
شیمی خورشیدی(Helio Chemical): در این روش با تابش خورشید بر سطح زمین و ایجاد عمل فتوسنتز درگیاهان وتبدیل CO2 بهO2 و تولید مواد غذایی در زمین، عامل بقا زندگی برای انسان و سایر جانداران می شود.
   2-
برق خورشیدی(Helio Electrical): اگر با استفاده از مبدل هایی خورشید به الکتریسته تبدیل شود و قدرت مورنیاز سفینه های فضایی و قمرهای مخابراتی و سایر دستگاه های الکتریکی در زمین تأمین شود، این روش به مورد اجرا گذاشته می شود.
   3-
گرما خورشیدی(Helio- Thermal): روش گرما خورشیدی با استفاده از انواع کلتکتورها و تولید انرژی حرارتی، برای تأمین آب گرم مصرفی- حرارتی مرکزی وتهویه مطبوع ساختمان ها ونیز برای تولید بخار و راه اندازی دستگاه های تولید قدرت و دیگر عملیات حرارتی، مورد استفاده قرار می گیرد. این روش نسبت به دو روش قبلی کاربرد وسیعی دارد.
  
  
سیستم های خورشیدی
  
سیستم های خورشیدی، سیستم هایی هستند که با استفاده از آنها تمام و یا قسمتی از انرژی لازم برای تأمین احتیاجات جوامع بشری انرژی خورشید تأمین می شود و اهم آنها عبارتند از:
  
سیستم های فتوبیولوژی
  
سیستم های شیمیایی
  
سیستم های فتوولتائیک
  
سیستم های حرارتی و برودتی
  
  
سیستم های فتوبیولوژی
  
عملکرد فتوسنتز درگیاهان و قدیمی ترین وگسترده ترین روش استفاده از انرژی خورشید است، گیاهان تشعشع خورشید را جذب کرده و باکمک آن گاز کربنیک و آب را به موادقندی تبدیل می کنند ونیز اکسیژن را آزاد و نیتروژن و مواد فسفری را برای ادامه حیات و رشد خود لازم دارند، جذب می کنند. نتیجه این فرآیند، ذخیره سازی بیولوژیکی انرژی خورشید است. انرژی ذخیره شده درگیاهان و درختان که به علت بازدهی پایین آنها کمتر انجام می شود راندمان این فرآیند بین 25 درصد تا50 درصد است که نسبت به بازدهی اشکال دیگر استفاده از انرژی خورشید، به طور قابل توجهی کمتر است ولی با وجود این بازدهی بسیار کم، هزینه تولید انرژی از بعضی ازگیاهان با هزینه تولید سوخت های فسیلی قابل مقایسه است.
  
  
سیستم های شیمی خورشیدی
  
سیستم های شیمی خورشیدی به دو دسته کلی تقسیم می شوند:
   1-
سیستم های فتوشیمیایی که درآنها از تشعشع خورشید درعملیات شیمیایی استفاده می شود.
   2-
سیستم های هلیوترمیک که درآنها از حرارت خورشید به عنوان یک منبع حرارتی بهره گیری شده و عملیات شیمیایی انجام می گیرد.
  
عملیات فتوسنتز درگیاهان و تشکیل سوخت های فسیلی در زیرزمین وذخیره سازی بیولوژیکی انرژی خورشیدی در مواد و بالاخره تهیه سوخت هایی از قبیل الکل و متان و هیدروژن، تابع یک سری فعل و انفعالات شیمیایی بوده و می توان آنها را بخشی از سیستم های شیمی خورشیدی به حساب آورد.
  
  
سیستم های فتوولتائیک
  
سیستمی را درآن انرژی خورشید بدون بهره گیری از مکانیزم های متحرک و شیمیایی، به انرژی الکتریکی تبدیل شود، اثر آن را فتوولتائیک می نامند، عاملی که دراین فرآیند به کار می رود سلول خورشیدی می نامند.
  
سلول های خورشیدی قادرند انرژی تشعشعی خورشیدی را بازدهی معادل 5 تا20 درصد مستقیماً به الکتریسته تبدیل کنند که این سیستم ها را برق خورشیدی می گویند. امروزه مؤثرترین و ارزانترین سلول های خورشیدی ماده ای به نام سیلیسیم است. ماسه یکی از منابع مهم سیلیسیم است و نوع دیگری از سلول های فتوولتائیک وجود دارد درآن به جای سیلیسیم از کادمیم استفاده می شود.
  
  
سیستم های حرارتی خورشیدی(روش گرما خورشیدی)
  
روش های گرما خورشیدی، با استفاده از انواع کلکتورهای و روش های غیرفعال، برای جذب و جمع آوری انرژی حرارتی خورشیدی، طراحی شده و برای منظورهایی از قبیل گرما کردن آب، هوا، تولید بخار و سردکردن و... به کاربرده می شده اند. سیستم های گرما خورشیدی را می توان به ترتیب زیر طبقه بندی کرد:
   1-
سیستم های آبگرم خورشیدی
   2-
سیستم های گرمایش و سرمایش ساختمان
   3-
سیستم های تهیه آب شیرین و آب مقطرگیری
   4-
سیستم های انتقال و پمپاژ
   5-
سیستم های تولید فضای سبز(گلخانه ها).
   6-
سیستم های خشک کن و خوراک پز خورشیدی
   7-
سیستم های سردکننده خورشیدی
   8-
برج های نیرو و نیروگاه های خورشیدی
  
که وسیله جمع آوری حرارت خورشیدی، کلکتورها(گرم آورها) هستند.
  
  
سیستم های گرما خورشیدی THERMAL SOLARENROGY
  
تهیه آبگرم خورشیدی
  
تولید آبگرم مصرفی ساختمان ها، از اقتصادی ترین روش های استفاده از انرژی خورشیدی است. بدون شک گرم کننده های ترموسیفونی بیشترین استفاده را در تهیه و طرح آب گرم کن های خورشیدی عهده دار هستند. ساده ترین سیستم آبگرم کن خورشیدی از یک گردآور تخت و یک مخزن ذخیره تشکیل شده که آب یا سیال عامل، به سبب اختلاف درجه حرارت به طور طبیعی و با استفاده از عمل ترموسیفون در آن گردش می کند. شرایط لازم در نصب این آبگرم کن آن است که قسمت فوقانی گردآور پایین تر از قسمت تحتانی مخزن ذخیره قرار گیرد و حداقل درجه انحراف گردآورد نسبت به سطح افق تحقق جریان ترموسیفون، در حدو 20 درجه رو به جنوب ضروری است. به منظور جلوگیری از تلفات حرارتی گردآورد لوله های هادی کاملاً عایق بندی می شوند. یک لوله عایق شده قسمت پایین مخزن را به هدر پایین گردآور متصل کرده و لوله دیگر نیز هدر بالایی را به قسمت فوقانی مخزن وصل می کند. آب سرد تغذیه کننده از قسمت پایین به مخزن ذخیره هدایت شده و آب گرم مصرفی نیز از بالاترین نقطه مخزن به طرف شیرهای مصرف لوله کشی می شود. به علت بسته بودن سیستم و جلوگیری از خطر انبساط حرارتی سیال، وجود یک مخزن انبساط و یا لوله انبساطی که به یک شیر اطمینان مجهز باشد در سیستم های آبگرم کن خورشیدی ضروری است.
  
  
سیستم های تولید قدرت و نیروگاه های خورشیدی
  
دستگاه هایی که با استفاده از انرژی خورشیدی قادر به تولید انرژی مکانیکی باشند به نام موتور خورشیدی و یا پمپ خورشیدی نامیده می شوند. ساده ترین و مهم ترین عملکرد یک موتور حرارتی خورشیدی، پمپ کردن آب بدون استفاده از سایر منابع انرژی شناخته شده است. از موتورهای خورشیدی علاوه بر پمپاژ آب در روستاها، در رشته مخابرات، رادیو تلویزیون و جهت ایجاد نیروی الکتریکی نیز می توان استفاده کرد. در این موتورها، همانند سایر موتورهای حرارتی دیگر، سیال عامل در اثر جذب حرارت از خورشید منبسط و تبخیر شده و در اثر دفع حرارت منقبض و یا متراکم می شود. از انبساط سیال استفاده شده و یک توربین و یا پمپ پیستونی یا سانتریفوژی به حرکت در می آید.
  
  
در صورتی که از انرژی مکانیکی ایجاد شده به صورت مستقیم استفاده نشده معمولاً آن را با استفاده از یک دینام یا ژنراتور، به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. واضح است در این حالت، برای ذخیره انرژی الکتریکی به باتری ذخیره نیز نیاز خواهد بود که هزینه آن را باید به هزینه سیستم تولید الکتریسیته که شامل یک سری گردآور متمرکز کننده و یک موتور خورشیدی می باشد، اضافه کنیم.
  
  
جهت تولید درجات حرارت خیلی بالا در موتورهای خورشیدی، احتیاج به سیستم متمرکز کننده و تعقیب کننده خورشیدی خواهیم داشت که بازدهی این سیستم ها خیلی بالاست ولی در مقابل، پیچیدگی مکانیزم سیستم و مشکل استفاده از آن با هزینه بالای آنها، از مشکلات این سیستم ها محسوب می شوند.
  
در مقایسه گردآورهای استوانه ای متمرکز کننده که نیروی لازم جهت راه اندازی موتورهای خورشیدی را دارا هستند، با بازدهی بسیار خوبی می توانند در موتورها و پمپ های خورشیدی، کاربرد مناسب داشته باشند.
  
موتورهای خورشیدی را به لحاظ سیال عامل، می توان به دو نوع: موتورهای خورشیدی و موتورهای هوای گرم تقسیم بندی کرد که هر یک دارای مزایا و معایبی هستند.
  
  
  
نیروگاه های خورشیدی و برج های نیرو
  
تأسیساتی که با استفاده از آن، انرژی حرارتی و تابش خورشیدی به الکتریسیته تبدیل شود نیروگاه خورشیدی نامیده می شود. معمولاً این سیستم ها از یک سری آیینه های قابل تنظیم (هلیواستات) و یا متمرکز کننده هایی با درجات حرارت بالا و یک دریافت کننده مرکزی، منابع ذخیره و مبدل های حرارتی و توربوژنراتور تشکیل شده اند.
  
  
مزایای برج های نیرو و نیروگاه های خورشیدی
   1-
تولید برق بدون مصرف سوخت
   2-
عدم احتیاج به آب زیاد
   3-
عدم آلودگی محیط زیست
   4-
نیرو رساندن با تولید نیرو به شبکه برق سراسری- امکان تأمین شبکه های کوچک و ناحیه ای- منتفی کردن تأسیس خطوط فشار قوی طولانی جهت انتقال برق
   5-
استهلاک کم و عمر زیاد
   6-
عدم احتیاج به متخصص
   7-
احتیاج کم به لوازم یدکی
   8-
هزینه تأمین نیروگاه های خورشیدی نسبت به نیروگاه های فسیلی و اتمی، در واحدهای بزرگ مثلا 1000 مگاوات تقریباً برابر بوده ولی در مورد برج های نیرو هزینه و زمان ساخت و بهره برداری در حدود برآورد شده است.
  

 


کلمات کلیدی : مقاله درمورد اصول و کاربرد انرژی خورشیدی ,اصول و کاربرد انرژی خورشیدی ,ضرورت صرفه جویی در مصرف نفت ,انرژی خورشیدی در ایران ,کمیت و کیفیت انرژی
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل مقاله درمورد اصول و کاربرد انرژی خورشیدی

دانلود رایگان جزوه انرژی خورشیدی - Google Groups https://groups.google.com/d/msg/filephy/.../0CgkeRXICAAJ‏ - ذخیره شده 23 ا کتبر 2017 ... دانلود رایگان جزوه در مورد انرژی خورشیدی - دانلود مقاله و جزوه . .... لینک دانلود کتاب انرژی خورشیدی قسمت اول (pdf ۱۵mb). ۵ بهمن ۱۳۹۲ ۰۸:۴۴. تعداد بازدید : ۱۹,۵۱۱ . .... دانلود رایگان کتاب اصول و کاربرد انرژی خورشیدی - دانلود برتر. مقاله درمورد اصول و کاربرد انرژی خورشیدی |نگین فایل neginfile.sibfile.ir/neginfile/84654/html‏ 23 آگوست 2017 ... لینک دانلود مقاله درمورد اصول و کاربرد انرژی خورشیدی آیا در این پیج از وبسایت لیست مقالات پیرامون مقاله درمورد اصول و کاربرد انرژی خورشیدی وجود ... دانلود رایگان مقاله انرژی خورشیدی - Google Groups https://groups.google.com/d/msg/filephy/.../ayodYQrICAAJ‏ - ذخیره شده 23 ا کتبر 2017 ... در زیر لیست مقالات ترجمه شده با موضوع انرژی خورشیدی توسط سایت ترجمه فا تهیه شده که .... [PDF]PDF[مقاله آموزشی اصول و کاربرد انرژی خورشیدی]—فروشگاه . ... دانلود رایگان مقاله انگلیسی در مورد منابع انرژی تجدیدپذیر و . مقاله انرژی خورشید و کاربردهای آن - سیویلیکا https://www.civilica.com/Paper-NCSUSTAINARCH02-NCSUSTAINARCH02_040=انرژی-خورشید-و-کاربردهای-آن.html‏ - ذخیره شده حجم فایل: ۵۹۳.۳ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۹ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت ... این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد ... (مقاله کنفرانسی); &#۰۳۹; حاج سقطی، اصغر، اصول و کاربرد انرژی خورشیدی، انتشارات . مقاله آشنایی با انرژی خورشیدی و کاربردهای آن - سیویلیکا https://www.civilica.com/Paper-CCE01-CCE01_082=آشنایی-با-انرژی-خورشیدی-و-کاربردهای-آن.html‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - ۲ رأی در این مقاله پژوهشی تمام تلاش نویسندگان بر این بوده تا با مطاله در سایت های معتبر علمی و مقالات و کتبعلمی ، تعریف جامعی برای انرژی خورشیدی ... و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۷ صفحه است به صورت فایل PDF در اختیار داشته باشید. تحقیق بررسی کاربرد های انرژی خورشیدی در زمینه های مختلف https://123project.ir/.../تحقیق-بررسی-کاربرد-های-انرژی-خورشیدی-د/‏ - ذخیره شده در این مقاله قصد داریم به بررسی انرژی خورشیدی، انواع آن و مزایا و معایب استفاده از ... اجزاء اصلی یک دودکش خورشیدی106; 21143 اصول کار 107; 21144 کلکتور 108 ... لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد. اصول و کاربرد انرژی خورشیدی – render - seo-site مقاله seo-websites.ir/render/اصول-و-کاربرد-انرژی-خورشیدی/‏ - ذخیره شده 2 آوریل 2018 ... ... فایلی با نام اصول و کاربرد انرژی خورشیدی وارد این وب سایت شده اید. ... بازدید کننده گرامی شما جهت دیدن فایلی با نام پاورپوینت در مورد مباحث ... خرید آنلاین فایل تحقیق اصول و کاربرد انرژی خورشیدی - xuni.ir r‡67.xuni.ir/nif/12775/تحقیق-اصول-و-کاربرد-انرژی-خورشیدی‏ - ذخیره شده بخشی از متن تحقیق:خورشید عامل و منشأ انرژی های گوناگونی است که در طبیعت موجود است از جمله: سوخت های فسیلی که در ... کلمات کلیدی:انرژی خورشیدی, تحقیق در مورد انرژی خورشیدی, دانلود تحقیق انرژی خورشیدی, دانلود رایگان تحقیق ... لینک دانلود. مشاهده مقاله | چرا از سلول‌های خورشیدی استفاده می‌کنیم؟ - آموزش فناوری نانو edu.nano.ir/paper/327‏ - ذخیره شده - مشابه همه شما تاکنون عبارت صفحه‌های خورشیدی "Solar Panel" یا سلول خورشیدی "Solar Cell " را شنیده‌اید. این دو، وسایلی برای استفاده از انرژی خورشیدی هستند. اصول و کاربرد انرژی خورشیدی - 27Bahman1397 plus.27bahman1397.ir/fp_main-3/13136/html‏ به صفحه دانلود فایل ( اصول و کاربرد انرژی خورشیدی ) خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید. شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل { اصول و کاربرد انرژی خورشیدی } ... دو فصلنامه انرژی های تجدیدپذیر و نو www.jrenew.ir/‏ - ذخیره شده دو فصلنامه انرژی های تجدیدپذیر و نو ... تعداد دریافت فایل اصل مقاله, 43,763 ... استفاده از سامانه های ایستا و غیرفعال خورشیدی جهت ایجاد آسایش حرارتی در طرح معماری ... تحقیق اصول و کاربرد انرژی خورشیدی | علوم انسانی» جغرافیا thesisshop.keybood.ir/lks/706/html‏ - ذخیره شده دانلود ... خورشید عامل و منشأ انرژی های گوناگونی است که در طبیعت موجود است از جمله: سوخت های فسیلی که در اعماق زمین ذخیره شده اند، انرژی آبشارها و باد، رشد گیاهان که ... مقاله آموزشی اصول و کاربرد انرژی خورشیدی leafdownload.myucare.ir/leafdownload/93560/html‏ - ذخیره شده مقاله آموزشی اصول و کاربرد انرژی خورشیدی: لیف دانلود - The best list of articles ... تحقیق در مورد انرژی خورشیدی دسته بندی: وورد نوع فایل: .doc (قابل ویرایش و آماده ... و ارزیابی سلول خورشیدی و تامین انرژی خورشیدی فرمت فایل word: (لینک دانلود ... تحقیق اصول و کاربرد انرژی خورشیدی all3.e-gandoman.ir/all/112110/html‏ - ذخیره شده اگر نادانی تحقیق اصول و کاربرد انرژی خورشیدی مردم و شرارت رهبران تحقیق اصول و ... حتما به سایت تحقیق اصول و کاربرد انرژی خورشیدی ما مراجعه نمایید ... دانلود . دانلود پایان نامه، پروپوزال، پروژه در مورد انرژی خورشیدی www.gigadoc.ir/پایان-نامه/q/انرژی-خورشیدی‏ - ذخیره شده برای دانلود پایان نامه و پروپوزال در مورد انرژی خورشیدی و پروژه دانشجویی و گزارش ... و تز دکترا درباره انرژی خورشیدی تعداد 80 مورد در سایت در ارتباط با انرژی خورشیدی پیشنهاد می ..... تنها با در نظر گرفتن یکسری اصول تمرینی ساد (پیش از شرکت در برنامه و در حین اجرای ... روش تحقیق کاربرد های صلح آمیز انرژی هسته ای در پزشکی. تصاویر برای لینک فایل مقاله درمورد اصول و کاربرد انرژی خورشیدی انرژی خورشیدی منبع بی پایان انرژی | پاکزی https://pakzi.ir/blog/solar-energy/‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - بازبینی توسط تیم تحریریه پاکزی 3 ا کتبر 2018 ... یکی از فواید این ستاره، انرژی خورشیدی هست که در این مقاله بهش پرداخته شده. ... می شه به راحتی با استفاده از تکنولوژی، از انرژی خورشیدی برای روشن و گرم .... اصول کار اجاق خورشیدی جمع آوری پرتو های مستقیم خورشید در یک نقطه .... لینک اینستاگرام پاکزی ... دانلود پاکزی از سیب اپ دانلود پاکزی از کافه بازار. دانلود پروژه پنلهای خورشیدی - پاورجام https://powerjam.ir/دانلود-پروژه-پنلهای-خورشیدی/‏ - ذخیره شده پروژه پنلهای خورشیدی در قالب فایل word (قابل ویرایش) به بررسی ساختار و تکنولوژی پنلهای ... پاورجام مرجع تخصصی برق دانلود پروژه برق و مقالات برق .... اصول تبدیل انرژی در سیستم‌های فتوولتائیک ... تجزیه،تحلیل و بحث در مورد نتایج شبیه سازی شده ... پروژه اهمیت انرژی های تجدید پذیر و بررسی استفاده از انرژی خورشیدی. پایان نامه امکان سنجی بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر در استان ... https://www.resathesis.ir/دانلود/.../پایان-نامه-امکان-سنجی-بهره-گیری-از-انرژی-های-تجدید-پذیر-در-استان-هرمزگان-با-تاکید-بر-انرژی-های-بادی-...‏ - ذخیره شده دانلود فایل ... از این میان نیروی باد و انرژی خورشید دو نوع از منابع عظیم قابل بازیافت انرژی می ... امروزه استفاده از انرژیهای ترکیبی به دلیل افزایش قیمت سوخت فسیلی ... در حال حاضر 12 توربین 300 کیلوواتی در این سایت در حال بهره برداری است. ...... انرژی های بادی و خورشیدی, مقاله در مورد پایان نامه امکان سنجی بهره گیری از انرژی های ... فایل word تحقیق اصول و کاربرد انرژی خورشیدی | 54666 authors.imets.ir/Authors/54666/html‏ - ذخیره شده 8 ژانویه 2019 ... بخشی از متن فایل word تحقیق اصول و کاربرد انرژی خورشیدی : خورشید عامل و منشأ انرژی های گوناگونی است که در طبیعت موجود است از جمله: سوخت ... دانلود مقاله انرژی خورشیدی و سیستم فتوولتائیک | ویکی پاور ... https://wikipower.ir/مقاله-انرژی-خورشیدی-سیستم-فتوولتائیک/‏ - ذخیره شده 6 آوریل 2015 ... مطلبی که امروز برای دانلود آماده شده است، یک مقاله زیبا در مورد انرژی خورشیدی و سیستم فتوولتائیک می باشد. فایل این ... اصول کار یک پنل فتوولتائیک ... سایت های خورشیدی جهت نصب پنل های فتوولتائیک چگونه انتخاب می شوند؟ ... بهره برداری از سیستم های فتوولتائی برای استفاده از انرژی خورشیدی در سطح جهان. دانلود رایگان جدیدترین مقالات ترجمه شده فارسی با فرمت pdf - ترجمه فا https://tarjomefa.com/لیست-مقالات-انگلیسی-با-ترجمه-رایگان-برای-دانلود‏ - ذخیره شده برای مشاهده جزئیات، و دانلود رایگان مقاله انگلیسی به همراه ترجمه روی آن کلیک نمائید . ... واقعیت: مطالعه موردی برای تحقیقات انتقادی در مورد اقدام در مدیریت خرید و تامین ... اثر بهبود خدمات بر حس عدالت، رضایت و قصد تبلیغات شفاهی مشتری بر سایت ...... به دام افتادن حامل ها در سیلیکون بی نظم هیدروژنه برای کاربردهای سلول خورشیدی ... پیش بینی تحقیقات فناوری در قلمرو منتخب از انرژی خورشیدی ... jtdm.irost.ir/article_499.html‏ - ذخیره شده یکی از انرژی های تجدید پذیر انرژی خورشیدی می باشد که بصورت کلی دارای دو نوع فناوری می ... در این مقاله به منظور پیش بینی تحقیقات فناوری در قلمرو منتخب از انرژی خورشیدی، ... سپس با استفاده از روش خوشه بندی شبکه عصبی مصنوعی و همچنین با تحلیل ترکیبات ... اصل مقاله (1.49 MB) .... تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,146 ... بررسی و ارزیابی موقعیت جغرافیایی احداث نیروگاه های فتوولتاییک ... he.srbiau.ac.ir/article_8025.html‏ - ذخیره شده بر اساس این تحقیق موقعیت جغرافیایی منطقه جهت احداث نیروگاه فتوولتاییک ... و توسعه است و یکی از منابع تجدیدپذیر مناسب، استفاده از انرژی خورشیدی جهت تامین برق است. .... و تنها در مورد تامین انرژی الکتریکی روشنایی معابر توسط نیروگاه های متمرکز ..... (1387)« اصول و کاربرد انرژی خورشیدی»: دانشگاه علم و صنعت ایران. ارزیابی اقتصادی استفاده از انرژی خورشیدی در روستاهای مناطق جنوبی ... https://jte.ut.ac.ir/article_58452.html‏ - ذخیره شده انرژی الکتریکی از مهم‌ترین نیازهای جوامع بشری برای دستیابی به توسعه است و به‌همین‌منظور برق‌رسانی ... در این تحقیق روش کاربرد سیستم فتوولتائیک خورشیدی پیشنهاد شده است، زیرا خالص ارزش فعلی منفی کمتری دارد. ... آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه، تهران، انتشارات آریانا قلم، 318-324. ... تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,335 ... هفتمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی انرژی‌های ... icredg2019.ir/‏ - ذخیره شده الزامات اخلاقی نگارش برای مولفین: مقالات ارسال شده به کنفرانس باید اصول اخلاق در ... از منشور آکادمیک را می توانید در وب سایت IEEE بیابید: لینک اصول اخلاق در ... اصول و کاربرد انرژی خورشیدی | empire | 6875 empire.chlorophyll.ir/empire/6875/html‏ - ذخیره شده انرژی, اصول, خورشیدی, کاربرد ... دانلود ... وابستگی شدید جوامع صنعتی به منابع انرژی به ... با توجه به این که منابع انرژی زیرزمینی با سرعت فوق العاده ای مصرف. لینک مستقیم فایل تحقیق درباره کاربرد انرژی خورشید|ام آی mihan.xteach.ir/.../لینک-مستقیم-فایل-تحقیق-درباره-کاربرد-انرژی-خورشید‏ - ذخیره شده با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 19 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات ... کتاب انرژی خورشیدی - مهندسی برق قدرت - PowerEn https://poweren.ir/کتاب-انرژی-خورشیدی.html‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۷ - ۶ رأی 16 آوریل 2019 ... بزرگترین چالش در زمینه تولید برق با استفاده از نیروی خورشیدی چیست؟ ... جامع دارند و کتاب سوم نیز به صورت یک مقاله نوشته است ولی هر 3 این کتاب ها می ... دانلود با لینک مستقیم کتاب انرژی خورشیدی شماره 1 | با حجم 1 مگابایت ... خورشیدی # کتاب انرژی نو #کتاب انرژی های تجدید پذیر #کتاب در مورد انرژی های ... بررسی کاربرد انرژی خورشیدی درسیستم‌های فتوولتائیک (برق ... barghnews.com/.../بررسی-کاربرد-انرژی-خورشیدی-درسیستم‌های-فتوولتائیک-برق-خورشیدی-word‏ - ذخیره شده 20 ژانویه 2018 ... ... کارت شرکت در آزمون دکتری ۹۸ بر روی سایت سنجش قرار گرفت · آگهی‌های استخدام برق ... نگارنده مقاله سعی داشته ضمن نگرش اجمالی به انرژی‌های تجدید پذیر با تأکید بر انرژی خورشیدی؛ به اصول تکنولوژی خورشیدی وکاربرد‌های آن در تولید ... فرمت فایل: word ... اینفوگرافی سیر تکاملی استفاده از انرژی خورشیدی ...