لینک فایل مقاله درمورد اعتیاد

مشخصات فایل

عنوان : اعتیاد

قالب بندی: word

تعداد صفحات:25

 

 

محتویات

اعتیاد

طبقه بندی مواداعتیاد آور

انواع مواداعتیاد آور

سوء مصرف مواد (substance abuse)

علل و عوامل مؤثر بر اعتیاد

عوامل مخاطره آمیز

درمان اعتیاد

اعتیاد ایدز و هپاتیت در زندان

اعتیاد در ایران

ایـدز

هپـاتـیت

زنـدان

اقدامات صحیح

استراتژیهای کاهش آسیب

افزایش درصد اعتیاد در سنین پایین کشور

نقش فعالیت های بدنی در درمان اعتیاد

و .. . . .

 

 

 

قسمتی از متن

اعتیاد


تعریف اختلالات مربوط به اعتیاد یا مبتنی بر کمیت، فراوانی و یا شدت رفتارهای مواد جویانه از طرف بیمار می‏باشد و یا اینکه اصطلاح ”مصرف غیر قانونی مواد“ مبنای تعریف اختلالات مربوط به اعتیاد قرار می‏گیرد.

امروزه در محافل دانشگاهی به جای اعتیاد از وابستگی به مواد (substance dependence) نام برده می‏شود، هر چند که در میان مردم این بیماری ”اعتیاد“ و خود بیمار به عنوان معتاد شناخته شده است.

بیمار وابسته به مواد علیرغم تجربه مشکلات متعدد ناشی از مصرف مواد قادر بر قطع مصرف آن نیست. مصرف مواد یک الگوی رفتاری ناسازگارانه و بیمار گونه است که بروز علائم رفتاری، روانی، شناختی و جسمی به اختلالهای بالینی در فرد مصرف کننده منجر می‏شود. این اختلالها عبارتند از:

1- ایجاد تحمل: بیمار در دفعات بعدی مصرف مواد برای رسیدن به سطح قبلی روانی و جسمانی ناشی از اثر مواد باید مقادیر بیشتری از آن را مصرف کند.
2-
بروز علائم ترک: عدم مصرف مواد علائم جسمانی و روانی ترک مانند بیقراری، اضطراب، بیخوابی، درد عضلات، اسهال و استفراغ ظاهر می‏شود.
3-
تمایل بعدی: هوس، در بیشتر بیماران پس از قطع مصرف مواد وجود دارد ولی بیمار قادر به کنترل هوس و ترک مصرف این کار نمی‏باشد.
4-
بیمار برای تهیه مواد، هزینه، وقت و سرمایه‏های دیگران و خانواده را مصرف می‏کند.
5-
درپی استمرار مصرف مواد با تغییرات روانی و رفتاری در بیمار، مشارکت وی در فعالیتهای خانوادگی، اجتماعی، تفریحی و شغلی کاسته می‏شود.
6-
علیرغم آگاهی بیمار از عوارض جسمانی و روانی مصرف مواد، بیمار قادر به عدم استفاده از آن نمی‏باشد. در تعریف علمی برای اینکه فردی را بیمار وابسته به مواد بدانیم لازم است حداقل 12 ماه الگوی مستمر مصرف مواد را داشته باشد.
موضوعات مطرح‌شده در بالا نکات آموزشی برای بیماران، خانواده آنان و همه افراد جامعه به‌ویژه جوانان است. همه باید این نکات را بدانند، و بدانند که حتی یک‌بار مصرف هم ممکن است فرد را به‌سوی این همه مشکل بکشاند.

 

 

طبقه بندی مواداعتیاد آور

مواد مخدر را به اعتبارات متعددی می توان طبقه بندی کرد. مثلا اگر آنها را به طبیعی، نیمه مصنوعی و مصنوعی گروه بندی کنیم، یا از نظر تاریخ کشت یا آشنایی بشر با آنها، کشف و ساخت دسته بندی کنیم، یا در دو گروه، یعنی گروه مواد مخدری که مصرف پزشکی دارد. یا گروه مواد مخدری که مصرف پزشکی ندارد، دسته بندی شوند، همه درست بوده، ولی در عین حال هیچیک طبقه بندی یا تعریفی جامع و مانع نمی باشند. اگر چه متخصصیــن، طبقه بندی هایی از جنبه های علمی و تجربی ارائه داده اند ولی بهترین نوع گروه بندی از طرف سازمان بهداشت جهانی به عمل آمده که طبقه بندی مواد از جهت تاثیر آنها بر انسان است . این طبقه بندی به صورت زیر می باشد:

   توهم زاها (Hallucinations)

   کانابیس یا شیره گیاه شاهدانه (CANNABIS)

   مواد مخدر

   سستی زاها (مسکنها خواب آورها)

   آرام بخش ها

   چسب و مواد فرار (مواد استنشاقی)

   محرک ها

   الکل ، توتون و قهوه = (Neglected Invisible Drugs)

 

 

 

 

 

 

 

 

انواع مواداعتیاد آور

 



سوء مصرف مواد (substance abuse)

در مقابل بیماران ”وابسته“ کسانی هستند که اقدام به مصرف می‏کنند ولی با مشخصاتی که در بالا برای بیماران وابسته به مواد ذکر شد مطابقت ندارند. در این گروه شدت مصرف به حدی نمی‏باشد که وابسته تلقی شوند. این گروه از بیماران بارها و به طور متناوب مواد مصرف می‏کنند. الگوی مصرف این دسته بر خلاف گروه بالا مقاومت ناپذیر نبوده و جنبه اجباری ندارد. اما بهرحال نتایج مصرف و مخرب مواد را در پی دارد. از این موارد می‏توان غیبت از مدرسه، محل کار، درگیری با همکاران و دوستان، عدم انجام تعهدات اجتماعی و خانوادگی، بی توجهی به فرزندان و خانواده و... را نام برد. الگوی مصرف به هر گونه‏ای که باشد می‏تواند با مخاطرات فیزیکی مانند مصرف مواد هنگام رانندگی و خطرهای فراوان به دنبال آن همراه گردد. به‌خاطر داشته باشیم یک‌بار مصرف ممکن است موجب سوءمصرف یا مصرف تفریحی شود و مصرف تفریحی موجب مصرف دائم و اعتیاد شده و خطر بعدی اعتیاد مصرف تزریقی و ایدز است.

علل و عوامل مؤثر بر اعتیاد

اعتیاد یک بیماری زیست شناختی، روانشناختی و اجتماعی است. عوامل متعددی در سبب شناسی سوء مصرف و اعتیاد مؤثر هستند که در تعامل با یکدیگر منجر به شروع مصرف و سپس اعتیاد می‏شوند. عوامل مؤثر بر فرد، محیط فرد و عوامل اجتماعی، عوامل در هم بافته‏ای هستند که بر یکدیگر تأثیر می‏گذارند. آشنایی با عوامل زمینه ساز مستعد کننده بروز اعتیاد و نیز عوامل محافظت کننده در مقابل آن از دو جهت ضرورت دارد:
1-
شناسایی افراد در معرض خطر اعتیاد و اقدامهای پیشگیرانه لازم برای آنان؛
2-
انتخاب نوع درمان و اقدامهای خدماتی، حمایتی و مشاوره‏ای لازم برای معتادان.

عوامل مخاطره آمیز

عوامل مخاطره آمیز مصرف مواد شامل عوامل فردی، عوامل بین فردی و محیطی و عوامل اجتماعی است.

1- از عوامل مخاطره آمیز فردی می‏توان به دوره نوجوانی، استعداد ارثی، صفات شخصیتی، اختلالات روانی، نگرش مثبت به مواد و موقعیتهای پر خطر اشاره نمود.
2-
از بین عوامل مخاطره آمیز بین فردی و محیطی نیز می‏توان عوامل مربوط به خانواده، دوستان، مدرسه و محل سکونت را نام برد.
3-
از میان عوامل مخاطره آمیز اجتماعی نیز به عواملی چون فقدان قوانین و مقررات جدی ضد مواد مخدر، بازار مواد، مصرف مواد به عنوان هنجار اجتماعی، کمبود فعالیتهای جایگزین، کمبود امکانات حمایتی، مشاوره‏ای و درمانی، توسعه صنعتی، محرومیت اجتماعی ـ اقتصادی اشاره نمود.



درمان اعتیاد

1- مرحله سم زدایی (detoxification)

نخستین گام برای بیمارانی است که وارد برنامه‏های درمان و توانبخشی ترک مواد مخدر می‏شوند. ساده‏ترین راه برای سم زدایی درمان علامتی بیماران به صورت سرپایی با داروهای مسکن، آرام بخش و خواب آور می‏باشد.


2-
مداخله‏های غیر دارویی

با توجه به اینکه اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری مزمن و عود کننده است و عوامل و شرایط زیستی و روانی ـ اجتماعی منجر به گرایش مجدد به مصرف مواد مخدر پس از تکمیل دوره درمانی می‏شود ضروری است که مراکز درمان اعتیادپس از تکمیل دوره سم زدایی برای مدتی که احتمال عود اعتیاد زیاد است ارتباط مراجعان با مراکز درمانی را حفظ نمایند. مطالعات مختلف نشان داده است که میزان عود در معتادان به الکل و مواد مخدر بسیار بالا است و سه چهارم افرادی که دوره درمان را کامل نموده‏اند در فاصله یکسال پس از تکمیل درمان عود مجدد داشته‏اند. درمانهای غیر دارویی با هدف مداخله‏هایی مانند تغییر نگرشهای نادرست فرد معتاد، آموزش مهارتهای لازم برای مقابله با عوارض جسمی و روانی ترک و تحمل بهتر آنها و مداخله در محیط بیمار با درگیر نمودن خانواده در راستای درمان بیمار و ایجاد یک شبکه اجتماعی حمایت از وی و در نهایت کمک در جهت یادگیری مهارتهای شناختی و حرفه‏ای لازم در پیدا کردن شغل مناسب و قابل قبول وی و یا انجام بهتر وظایف شغلی خود می‏باشد. سرانجام بازگشت به جامعه به عنوان یک فرد عادی و بهره‏گیری از یک زندگی معمول با لذات واقعی آن است. بیمار و خانواده به‌خاطر داشته باشند که قادر نیستند به تنهایی این‌همه کار انجام دهند. روانپزشک، پزشکان عمومی آموزش‌دیده، روانشناسان بالینی، مشاوران، مددکاران و پرستاران متخصص در این رشته لازم است حتماً در کار درمان همراه نظارت داشته باشند.

 

اعتیاد ایدز و هپاتیت در زندان

اعتیاد ، سالها تنها به عنوان یک « جرم » شناخته می شد و فرد معتاد را صرفاً یک « مجرم » می شناختند . تحقیقات جامعی که به ویژه در دانشگاه « یل » انجام گرفت بروز تغییرات شیمیایی و حتی ، فیزیکی در بافت مغز افراد معتاد را به اثبات رساند و کارشناسان ، امروزه اعتیاد را یک بیماری مزمن و عود کننده می شناسند که به صورت حمله های متناوب « احساس نیاز » و « مصرف » ماده مخدر تظاهر می یابد . متأسفانه به نظر می رسد که در برخورد با معضلات و مشکلاتی که اهمیتی به مراتب کمتر از اعتیاد دارند منطقی تر برخورد می شود . عذر یک فرد سیگاری که با قیافه حق به جانب ادعا می کند که « مجبور است » سیگار بکشد ؛ به راحتی پذیرفته می شود و خیلی مؤدبانه از او می خواهند که در محل مجزایی به استعمال دخانیات مشغول شود .

این در حالی است که نگاه صرفاً مجرمانه به شخص معتاد ، از او تنها و تنها انتظار « ترک » و آن هم « خیلی فوری » دارد . دکتر آلن لشنر «Alan Leshner  » دبیر انستیتو ملی مبارزه با مواد مخدر معتقد است که هیچ نیازی در انسان ، قوی تر و شدیدتر از احساس نیاز یک معتاد به مصرف مواد مخدر نیست .

 

اعتیاد در ایران

کشور اسلامی ایران به علت قرار داشتن در شاهراه ترانزیت مواد مخدر و نیز جایگاه نسبتاً موجه مصرف تریاک در فرهنگ ایرانی ، همواره با خطر و عوارض اجتماعی اعتیاد روبرو بوده است .

تخمین زده می شود که حدود 2 میلیون نفر معادل 3 درصد از کل جمعیت ایران به نوعی از مواد مخدر استفاده می کنند . پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در یک دهه اخیر اقدامات بسیار جدی و مؤثری در مقابله با گروههای قاچاق و توزیع مواد مخدر صورت گرفته است . با این حال ، افزایش شیوع اعتیاد در جمعیت زنان همه و همه حقایقی هستند که لزوم برخورد ریشه ای تر و منطقی تر با این معضل ملی را طلب می کنند .


کلمات کلیدی : مقاله درمورد اعتیاد,نقش فعالیت های بدنی در درمان اعتیاد,افزایش درصد اعتیاد در سنین پایین کشور,استراتژیهای کاهش آسیب,اعتیاد ایدز و هپاتیت در
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل مقاله درمورد اعتیاد

لینک فایل مقاله کامل در مورد اعتیاد kh57.ydlteach.ir/fs/573453/مقاله-کامل-در-مورد-اعتیاد‏ - ذخیره شده دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)تعداد صفحه: 12فهرست ... لینک مستقیم فایل پاورپوینت اعتیاد و نقش جامعه در درمان آن|ام ایی me.xteach.ir/fs/.../پاورپوینت--اعتیاد-و-نقش-جامعه-در-درمان-آن‏ - ذخیره شده با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل موضوعات این پاورپوینت ... دانلود مقاله و تحقیق در مورد اعتیاد کار (با قابلیت ویرایش ودریافت فایل Word) تعداد ... لینک مستقیم فایل مقاله درمورد اعتیاد - xuni.ir mvc.xuni.ir/fs/927207/html‏ - ذخیره شده تعداد صفحات : 5 صفحهاعتیاد مقدمه افزایش سرسام آور مصرف مواد مخدر در جهان و قاچاق ... با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل مقاله درمورد اعتیاد قابل رویت می ... لینک فایل دانلود تحقیق معتادین و اعتیاد - xuni.ir kiloo.xuni.ir/fs/935083/دانلود-تحقیق-معتادین-و-اعتیاد‏ - ذخیره شده تعداد صفحات : 18 صفحه دانشگاه آزاد اسلامی موضوع : معتادین و اعتیاد اعتیاد ... دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد دانلود تحقیق معتادین و اعتیادرا مشاهده می ... لینک مستقیم فایل دانلود مقاله درمان روانشناختی اعتیاد |ام اِی masalan.xdlfile.ir/fs/.../دانلود-مقاله-درمان-روانشناختی-اعتیاد-‏ - ذخیره شده درمان روانشناختی اعتیاد - word (..doc) - ,درمان روانشناختی اعتیاد,دانلود ,درمان ... فایل دانلود مقاله درمان روانشناختی اعتیاد قابل رویت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب ... دانلود مقاله و تحقیق در مورد اعتیاد کار (با قابلیت ویرایش ودریافت فایل Word) ... لینک خرید فایل تحقیق در مورد اعتیاد|اِن آر nr64.xlesson.ir/lks/7300/تحقیق-در-مورد-اعتیاد‏ - ذخیره شده باری دیگر یکی دیگر از فایل ها با عنوان تحقیق در مورد اعتیاد آماده دریافت می باشد برای دانلود به ادامه پست مراجعه نمایید.لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته ... لینک دانلود فایل تحقیق در مورد اعتیاد|پی پی pp62.xfilegold.ir/lks/7300/تحقیق-در-مورد-اعتیاد‏ - ذخیره شده نمونه ی دیگری از مجموعه فایل ها با عنوان تحقیق در مورد اعتیاد آماده دریافت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی ... لینک فایل تحقیق در مورد ترک اعتیاد مواد مخدر|کِی اِچ - eflearn.ir kh57.eflearn.ir/fs/612288/تحقیق-در-مورد-ترک-اعتیاد-مواد-مخدر‏ - ذخیره شده دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه: 5 روش های ترک اعتیاد و درمان ... مقاله درمورد اعتیاد | دانلود فایل - دانلود فایل تحقیق و پاورپوینت download400.ir/ppt/مقاله-درمورد-اعتیاد/‏ - ذخیره شده 27 مه 2019 ... فایل با عنوان: مقاله درمورد اعتیاد از دسته بندی عمومی و آزاد ارائه شده از سایت دانلود تحقیق و مقاله. جهت دانلود فایل با نام مقاله درمورد اعتیاد از سایت ... مقاله درباره اعتیاد – upload - ideru مقاله upload.iderutconf.ir/مقاله-درباره-اعتیاد/‏ - ذخیره شده لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 5 اعتیاد مقدمه افزایش سرسام آور مصرف مواد مخدر در جهان و قاچاق روز افزون ... لینک مستقیم فایل تحقیق درمورد ارتباط اعتیاد و بزهکاری|ام کیو mq63.diball.ir/fs/.../تحقیق-درمورد-ارتباط-اعتیاد-و-بزهکاری‏ - ذخیره شده با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل تحقیق درمورد ارتباط اعتیاد و بزهکاری قابل رویت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید. دسته بندی : حقوق. لینک مستقیم فایل دانلود مقاله کامل درباره بررسی علل خانوادگی اعتیاد ... mq14.efbuy.ir/.../دانلود-مقاله-کامل-درباره-بررسی-علل-خانوادگی-اعتیاد-جوانان‏ - ذخیره شده با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل دانلود مقاله کامل درباره بررسی علل خانوادگی اعتیاد جوانان قابل رویت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید. لینک خرید فایل تحقیق در مورد اعتیاد و کارهکار های جلوگیری از اعتیاد ... nice.efmalls.ir/.../لینک-خرید-فایل-تحقیق-در-مورد-اعتیاد-و-کارهکار-های-جلوگیری--از-اعتیاد-و-کاهش-مصرف-مواد-مخدر-بین-نوجوانان-و-جوا...‏ - ذخیره شده باری دیگر یکی دیگر از فایل ها با عنوان تحقیق در مورد اعتیاد و کارهکار های جلوگیری از اعتیاد و کاهش مصرف مواد مخدر بین نوجوانان و جوانان - تعداد صفحات 28 ص آماده ... لینک فایل مقاله کامل در مورد اعتیاد|کِی آی ki58.zanfile.ir/fs/573454/لینک-فایل-مقاله-کامل-در-مورد-اعتیاد‏ - ذخیره شده لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده ... دوست گرامی ،شما هم اکنون فایل با مشخصات و عنوان مقاله کامل در مورد اعتیاد را مشاهده می ... لینک مستقیم فایل تحقیق اعتیاد|ام اِی maha.iroonifile.ir/se/191695/تحقیق-اعتیاد‏ - ذخیره شده با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل تحقیق اعتیاد قابل رویت می باشد ... در مورد چگونگی ورود تریاک به ایران نظریات گوناگون و متفاوتی وجود دارد گروهی از ... لینک فایل کاملترین تحقیق در مورد اعتیاد|کِی اِل kl59.efclass.ir/fs/613999/کاملترین-تحقیق-در-مورد-اعتیاد‏ - ذخیره شده دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه: 106 1-مقدمه کشور ایران به ... تصاویر برای لینک فایل مقاله درمورد اعتیاد مقالات و نرم افزارهای مختلف shamsfile.freehost.io/tag/اعتیاد/‏ - ذخیره شده دانلود فایل تحقیق درباره آمار اعتیاد و راه های پیشگیری. برای دانلود فایل تحقیق درباره آمار اعتیاد و راه های پیشگیری روی لینک زیر کلیک کنید لینک تحقیق ... لینک مستقیم فایل تحقیق درمورد اعتیاد|ام ایی - efgoal.ir me.efgoal.ir/ka/458817/تحقیق-درمورد-اعتیاد‏ - ذخیره شده لینک دانلود. با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل تحقیق درمورد اعتیاد قابل رویت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید. فرمت فایل: ورد(word)_ قابل ... دانلود تحقیق در مورد اعتیاد و بزهکاری word - فایل اندیش - تماشا ► 0:23https://tamasha.com/v/m12ll 30 مارس 2019 - 23 ثانیه دانلود تحقیق در مورد اعتیاد و بزهکاری word.برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک نمایید. دانلود فایل تحقیق در مورد اعتیاد و بزهکاری.تحقیق ... آرشیو دانلود رایگان تحقیق درباره اعتیاد به صورت pdf | چهارگوش https://4goush.net/tag/دانلود-رایگان-تحقیق-درباره-اعتیاد-به-ص/‏ - ذخیره شده فایل‌های دسته دانلود رایگان تحقیق درباره اعتیاد به صورت pdf به صورت لایه‌باز و با قابلیت ویرایش آسان. این فایل‌ها با بالاترین کیفیت ممکن برای دانلود آماده شده‌اند. یوهان هری: همه آنچه درباره اعتیاد می دانید اشتباه است | TED Talk ► 14:42https://www.ted.com/talks/johann_hari_everything_you_think_you_know_about_addiction_is_wrong?language=fa 9 جولای 2015 - 15 دقیقه چه چیزی واقعا باعث اعتیاد می شود-- از کوکایین گرفته تا تلفن‌های هوشمند؟ و نحوه غلبه کردن بر آن؟ یوهان هری با بررسی تلاش ما برای عزیزان‌مان در ... کامل ترین مقاله در مورد اعتیاد – ایجاد موجودیت - earthcafe earthcafe.ir/create/کامل-ترین-مقاله-در-مورد-اعتیاد/‏ - ذخیره شده دانلود تحقیق در مورد اعتیاد چیست,مقاله اعتیاد چیست, اعتیاد ,اعتیاد چیست,دانلود اعتیاد ... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده ... مقاله در مورد اعتیاد – پایگاه داده سیب earthcafe.ir/database/مقاله-در-مورد-اعتیاد/‏ - ذخیره شده بازدید کننده عزیز میتوانید فایل مربوط به مقاله در مورد اعتیاد را که در دسته بندی علوم ... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده ... دانلود مقاله اعتیاد ,اعتیاد,دانلود دانلود مقاله اعتیاد ,اعتیاد ... - seda پروژه sedayepooya.ir/converter/دانلود-مقاله-اعتیاد-اعتیاددانلود-دان/‏ - ذخیره شده برای مراجعه به سایت اصلی عنوان دانلود مقاله اعتیاد روی لینک زیر کلیک کنید… ... تحقیق درمورد میوه پرتقال,مقاله درمورد میوه پرتقال,میوه پرتقال,پرتقال,کاشت ... مقاله - کتاب | تکینک مدیریت زمان|دانلود رایگان PDF / PPT ... https://sajadsoleimani.com/df/‏ - ذخیره شده دانلود رایگان فایل ها به صورت مستقیم است و به کلیک روی هر عنوان می‌توانید آن را دانلود کنید. این فایل‌ها مربوط نوشته‌های سایت، ترجمه مقالات و یادداشت‌ها، تحقیقات و ... معرفی لینک و تبلیغات dl8.blogsky.com/tag/شخصیت‏ - ذخیره شده معرفی لینک و تبلیغات. ... لینک فایل مقاله درمورد رنگ و شخصیت ..... تجویز متادون برای معتادان به مواد مخدر حداقل با دو هدف عمده صورت می گیرد: الف) دسترسی به ماده ای ... مقاله بررسی عوامل اجتماعی مرتبط با مصرف داروهای اعصاب و روان و مواد ... https://www.civilica.com/Paper-SSHMED02-SSHMED02_067=بررسی-عوامل-اجتماعی-مرتبط-با-مصرف-داروهای-اعصاب-و-روان-و-مواد-اعتیاد-آور-...‏ - ذخیره شده خرید و دانلود فایل PDF مقاله. متن کامل (فول تکست) این مقاله منتشر نشده و یا در سایت موجود نیست و امکان خرید آن فراهم نمی باشد ... دارو، نوع دارو، نحوه تجویز دارو و سابقه بیماری و همچنین در مورد وضعیت مصرف مواد اعتیاد اور مورد سئوال قرار گرفتند. مقاله بررسی تاثیر نقش تربیتی خانواده در پیدایش و پیشگیری ... https://www.civilica.com/Paper-SSHMED02-SSHMED02_035=بررسی-تاثیر-نقش-تربیتی-خانواده-در-پیدایش-و-پیشگیری-اعتیاد-ف...‏ - ذخیره شده به منظور تکمیل بانک مقالات موجود، چکیده این مقالات در سایت درج می شوند ولی به دلیل عدم انتشار اصل مقاله، امکان ارائه آن وجود ندارد. خرید و دانلود فایل PDF مقاله ... در گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف مواد مخدر دارند و با آموزش مناسب خانواده در مورد الگوهای ... پایگاه مجلات تخصصی نور - موبایل https://www.noormags.ir/‏ - ذخیره شده بزرگترین بانک هوشمند مجلات و نشریات تخصصی علوم انسانی و اسلامی به زبان های فارسی و عربی.