لینک فایل مقاله درمورد روح و قدرت آن

مشخصات فایل

عنوان: مقاله درمورد روح و قدرت آن

قالب بندی: word

تعداد صفحات: 35

 

 

محتویات

مقدمه

وجود روح از دیدگاه انسان های اولیه

اسلام وروح

بیماریهای روح

مرگ از دو دیدگاه

روح از دیدگاه قر آن

حیات در عالم برزخ

جهان در آستانه قیامت

معاد جسمانی

عالم قبل از این عالم

ارواح و اشیاء نورانی

ارواح در گوشه باغ

عالم عجیب ارواح

فراگیری عشق به روح

نتیجه گیری

منابع و مأخذ

 

 

محتویات

مقدمه

مسأله روح، از قدیمی ترین زمان ها و شاید از پیدایش انسان، توجه آدمی را به خود مشغول داشته با مطالعاتی که در آثار اقوام بدوی به عمل آمده از روی تصاویری که در غارها به جای گذاشـته اند و از طرز تدفـین امـوات آنها، چنین برمی آید که اقوام مختلف ولو آنکه وحشی بوده اند به چیزی پس از مرگ عقیده داشته اند و کم و بیش برای انسانی که می مرده روح یا چیزی شبیه به آن قائل بوده اند.

به هر نسبت که انسان پیشرفت کرده، این عقیده راسخ تر شده و روح و معاد، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته. در آثار ظهور بشر، طبعاً اندیشه درباره روح یا چیزی از این قبیل، در ذهن انسان راه یافته، چون وقتی یک آدم، هم نوعش را می دید که ناگهان بی علت و یا به علتی خشک و سرد به زمین افتاده خواه از خود می پرسید چرا این فرد به این صورت درآمد؟ او هم اکنون چه فرقی با من دارد؟ و همین فرق بین زنده و مرده- او را به این اصل هدایت می کرده: که چیزی وجود داشته و اینک از آن مرده گرفته شده و در نتیجه از همان اوایل این «چیز» به هر نام نامیده شود او را به اندیشه های دور و درازی فرو برده ... بعدها در این خصوص جواب هائی به ذهنش رسیده که هنوز هم می رسد.

مردم عهد باستان برای این پدیده که با نبودنش انسان به مرده نبدیل می شود.تعبیرات و تشبیهات و فرضیاتی آورده بودند و مثلاً بعضی آن را مثل وزش باد می دانستند که وجود دارد، ولی دیده نمی شود و به هر حال می توان وجودش را حس کرد. و همین طور آن را مثل هوا می دانستند در قاره اروپا، زبان «سانسکریت» قدیمی ترین زبان است و در این زبان برای روح و هوا یا باد یک کلمه وجود دارد. یعنی در مورد این هر سه کلمه آلمان به کار برده می شود.

در جاوه در میان اقوام قدیمی غرب استرالیا و همین طور در بین سرخپوستان آمریکای شمالی نیز وضـع به همین منوال است یعنی چه بخواهند بگویند روح و چه هوا، یک کلمه را به کار می برند. بنابراین قدیمی ها، روح را عین هوا، یا چیزی شبیه به آن می دانستند.

در تمدن های قدیم قاره اروپا هم با چنین وضعی برخورد می کنیم. مثلاً یونانی ها از یک فعل که معنی تنفس کردن می دهد کلمه پسیک را مشتق کرده اند. که به معنی روح است. سپس از همین کلمه لفظ پیس کیکوس را گرفته اند که منی نفس یا روح را می دهد. و بعدها در زبان های اروپایی کلمه مشتق از معنی علم النفس یا روانشناسی می دهد. همچنین در اشتقاق لغات به یک کلمه دیگر لاتینی می رسیم که عبارت است از «پنوتو» که معنی (هوا) می دهد. و به معنی (روح) به کار رفته و در فلسفه کلمه ای از آن آمده که عبارت است از پنوتولوژی به معنی «علم روح».

در بیـان اینکه روح با هوا در نظر قدیمی ها وجه اشتراکی داشته اند یک لغت دیگر به کمک می آید و آن کلمه «دریح» به معنی باد است. که از نظر تلفظ با روح مناسبتی دارد. و این لغت ریشه عربی دارد. و به عربی وارد شده. خلاصه این مطلب، آنکه اسنان های اولیه با توسل به اندیشه و تجربه دریافتند که جسم انسان یک عنصر مادی است ولی زندگی، یک امر غیر مادی و چیزی است به سبک و هوائی مثل باد. (1)

همین اندیشه انسان را به ادراک (روح) رهبری کرد و در این مرحله هم، مثل هر مسأله دیگر کم کم به مدارج ترقی رسید.

 

 

 

وجود روح از دیدگاه انسان های اولیه

  • انسان از همان مراحل بدویت متوجه شد که گردا شده و نگهدارنده ی بدن چیزی است غیر مادی و از همان جا بود که برای آن تعبیرات و تشبیهاتی آورد.
  • به این کشف قانع نشد و به هر نسبت که در فکرش پیشرفت حاصل آمد و فهمیده تر و متفکرتر شد به یک مسئله دیگر اندیشید و آن اینکه گرداننده بدن هر اسمی که داشته باشد و هر مشخصاتی که دارا باشد، ابدی است و این فکر به طور خیلی ساده در ذهنش حلول کرد و بیدار شد. اما طول این مسأله فکر انسان به خاطر خوابها و رویاهایی بود که می دید و در بیداری آنها را نمی دید و این امر آدمی را به اندیشه فرو می برد که علت و منشأ چنین امری را دریابد. گاهی به خاطرش می رسید که این خواب و عوالم آن، مربوط به روح است که در جسدش دمیده و مستقل از بدن است. بر اثر این طرز فکر، بین جدا شدن روح از جسم در دو حالت مقارنه و پیوستگی می دید، ژیکی خواب و دیگری مرگ. به عبارت دیگر بر او ثابت می شد که روح بدن مرده را ترک می کند. همان طور که از بدن شخص در حالت خواب به بدن بازمی گردد. ولی پس از مرگ بازگشتی نیست. از همین جا انسان ابتدایی با عقل و خردی که خداوند به او داده بود، کم کم به یک مسأله پی برد و آن عبارت بود از: بقای روح؛ با پی بردن انسان به بقای روح متوجه شدند که بین روح و جسم هر کسی حتی پس از مرگ او رابطه ای است و ارواح در همان حفره ای که اموات به خاک سپرده شدند در کنار اجساد به سر می برند و حتی عقیده پیدا کردند که گاهی روح هر کسی به محل هایی مانند خانه او رفت و آمد می کند و از این رو بستگان هر کس بعد از مرگ او وظیفه داشتند در خانه را تا مدتی بعد از مردنش بار بگذارند که مانع ورود روح به خانه اش نشوند. بدین طریق بود که انسان های اولیه نه تنها برار هر موجود زنده ای روح می شناختند و کارشان به عبادت روح رسیده بود، بلکه کم کم معتقد شدند که در دنیا هر چیزی که حرکت می کند و جنبشی دارد، دارای روح است و نیز عامل حرکت اشیاء بیجان روح می باشد. مثلا می گفتند درخت ها بعد از خشک شدن، باز سبز می شوند و این دلیل برداشتن روح است. حتی حرکاتی که ب برگها و شاخه ها به هر علتی وارد می شود. اگرچه از راه باد می باشد باز علتش روح است. رودخانه ها که بین صخره ها به حرکت می آیند.

صریح ترین جمله دربارة روح آیه ای است که متن آن این است . « یسالونک عن الروح ، قل الروح من امرربی » از ظاهر آیه چنین استنباط می شود که روح امری است که هیچ کس نمی تواند از حقیقت ونوع و چگونگی آن آگاه شود تنها خداست که ازآن اطلاع دارد. وآن را می شناسد .

ولی گفته اند : چنین استنباطی آن چنان درست هم نیست چون خداوند می فرماید : روح از امور خدایی است یعنی مربوط به خدای بزرگ است ولی در پایان یا در متن آیه تصریح نشده که انسان حق ندارد . ونباید ویا نمی تواند درباره روح به تحقیق بپردازد وکوشش کند آن را بشناسد ویا اینکه روح برای همیشه درنزد بشر یک امر مرموز ونشناخته وعجیب باقی خواهد ماند . در قرآن مجید ، همچنین از نفس که خود در معرفت از روح بحث مفصلی دارد. سخن ها گفته شده .

باز در مورد روح خداوند به هنگامی که سخن از آدم به میان می آورد ، می گوید : «ونفخت فیه من روحی» پس روح  خدایی در میان آدمیان ومیده شده وروح خدا است که موجب زندگی افراد است . وهمچنین پیامبر اسلام ، بارها سخن از عدالتی روحانی وخارج از حدود چشم وگوش انسان به میان آورده وبه طور مثال فرموده است «لی مع الله لا یحتملها ملک مقرب ولا نبی مرسل » : وبنابراین چنین فهمیده می شود که پیامبر می گوید از عوالم مخصوصی که آدمیان از آن بی خبرند ، خبر وارد والبته منظور عالم غیب وشهود : وامثال اینها مسئله معراج یعنی صعود پیامبر به آسمان ولقاد ذات خداوند ودریافت عوالم معنوی وغیر مادی نیز چیزی است که باروحانیت وعوالم غیبی ومسائلی که از دید و قدرت ودریافت انسان خارج است ، ارتباط دارد.

به هر حال شاید : بیش از هر چیز در قرآن واحادیث پیامبر (ص) وائمه (ع) سخن از روح و نفس وقیامت وعالم دیگر به میان آمده باشد . در مقام دلیل بر اینکه جز آن چه می بینیم واحساس می کنیم عوالم وچیز های دیگری نیز وجود دارد سراسر قرآن واقوال پیامبر و امامان پراز دلایل متقن است که نمی توان همه رادر این جا نقل کرد ، تنها کافی است یک دلیل که خود با سه دلیل همراه است از یکی از پیشوایان دین ذکر شود . او می گوید : به سه دلیل عالم دیگر وجود دارد . ودنیا ومخلوقات آن منحصر به همین عناصر حس کردنی نیست . یکی از دلایل عالم روحانیت است که بسیار سابقه دارد به این معنی که اگر کسی از علائق مادی بگسلد ووارد عوالم روحانی شود . دلیل دوم بر وجود عالمی مارا خواب دانستند چنان که دراین نشاه آدمی به مسیر وحرکت می پردازد معاشرتها می کند چیزهای می بیند وبه عواملی وارد میشود که در بیداری مشاهده آن محال است .ولی دراین حال از جای خود حرکت نکرده ودر رختخواب بسر می برد . پس لابر عالمی جز عالم تن وجود دارد که شد حض می تواند به آن پا می نهد و وجود خود راازیاد می برد. وباز به عالم خود باز گردد. دلیل سوم دریافت علم ودانش است به این معنی که دریافتها واندیشه ها ، هیچ یک از امور مادی وزمینی مقصود نمی شود.

و . . .


کلمات کلیدی : مقاله درمورد روح و قدرت آن,وجود روح از دیدگاه انسان های اولیه,اسلام وروح ,بیماریهای روح ,روح از دیدگاه قر آن ,فراگیری عشق به روح
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل مقاله درمورد روح و قدرت آن

فایل word مقاله روح و قدرت آن | 12754 activity.imets.ir/activity/12754/html‏ - ذخیره شده فایل word مقاله روح و قدرت آن دارای 41 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و ... یعنی در مورد این هر سه کلمه آلمان به کار برده می شود. دانلود فایل Word مقاله روح و قدرت ان | 37201 global7.hgsmg2.ir/global7/37201/html‏ - ذخیره شده 11 سپتامبر 2018 ... بخشی از متن دانلود فایل Word مقاله روح و قدرت ان : روح و قدرت ان. مقدمه ... یعنی در مورد این هر سه کلمه آلمان به کار برده می شود. در جاوه در میان اقوام قدیمی ... تحقیق مسأله روح و قدرت آن | 10970 article2.e-gandoman.ir/nk/10970/html‏ - ذخیره شده 9 ژوئن 2019 ... دانلود تحقیق در مورد مسأله روح و قدرت آن،. در قالب doc و در 36 صفحه، قابل ویرایش، شامل: مقدمه. وجود روح از دیدگاه انسان های اولیه. اسلام و روح. بیماری های ... لینک خرید فایل تحقیق مسأله روح و قدرت آن|وب سایت اِن کیو nq59404.file4use.ir/.../لینک-خرید-فایل-تحقیق-مسأله-روح-و-قدرت-آن‏ - ذخیره شده کلمات کلیدی:تحقیق روح,تحقیق روح انسان,تحقیق درمورد روح,تحقیق درباره روح و جن ,مقاله روح,مقاله درباره روح,پژوهش روح,قدرت روح,قدرت روح انسان,بررسی علمی روح ... تحقیق مسأله روح و قدرت آن | بهترین سایت دانلود مقاله با 10 سال سابقه ... extra6.irartglass.ir/extra6-10970.receive.html‏ - ذخیره شده 28 آگوست 2018 ... دانلود تحقیق در مورد مسأله روح و قدرت آن، در قالب doc و در 36 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، وجود روح از دیدگاه انسان های اولیه، اسلام و روح، بیماری های ... دانلود مقاله در مورد روح و قدرت آن – html فسخ amlaaktalayesabz.ir/html/دانلود-مقاله-در-مورد-روح-و-قدرت-آن/‏ - ذخیره شده قدرت روح از نظر دین , مهترین مشخصات روح , دانلود تحقیق آماده در مورد روح کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل دانلود مقاله در مورد روح و قدرت آن را مشاهده و در صورت نیاز آن را دریافت ... تاریخچه آموزش پیش دبستانی لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب *… مقاله روح و قدرت آن | corps | 237027 corps.popgram.ir/corps/237027/html‏ - ذخیره شده مسأله روح، از قدیمی ترین زمان ها و شاید از پیدایش انسان، توجه آدمی را به خود مشغول ... به جای گذاشته ان دسته بندی: جزوات» سایر موارد تعداد مشاهده: 134 مشاهده فرمت فایل. روح و قدرت آن | deals | 158091 deals.chlorophyll.ir/deals/158091/html‏ - ذخیره شده مشخصات فایل عنوان: مقاله درمورد روح و قدرت آن قالب بندی: word تعداد صفحات: 35 محتویات مقدمه وجود روح از دیدگاه انسان های اولیه اسلام وروح بیماریهای روح مرگ از دو ... دانلود تحقیق در مورد زندگی پس از مرگ - مقاله جو https://maghalejoo.com/doc/9174/زندگی-پس-از-مرگ/‏ - ذخیره شده روح پس از مفارقت از بدن جسمانی و عنصری ، کاملا" به بدن برزخی و قالب مثالی تعلق میگیرد . ... دانلود تحقیق در مورد زندگی پس از مرگ. 3,500 تومانشناسه فایل: 9174 .... به قدرت الهی و فرمان آن فرشته ، وسایل نگارش مهیا می شود و به توجه و قدرت آن ملک ، اعمال گذشته سالیان عمر .... لینک کوتاه مطلب: https://maghalejoo.com/doc/9174. مقاله روح و قدرت آن | ethy | 237379 ethy.mohandesalvand.ir/ethy/237379/html‏ - ذخیره شده مسأله روح، از قدیمی ترین زمان ها و شاید از پیدایش انسان، توجه آدمی را به خود مشغول ... به جای گذاشته ان دسته بندی: جزوات» سایر موارد تعداد مشاهده: 134 مشاهده فرمت فایل. تحقیق مسأله روح و قدرت آن | rep | 121880 rep.mohandesalvand.ir/rep/121880/html‏ - ذخیره شده دانلود تحقیق در مورد مسأله روح و قدرت آن، در قالب doc و در 36 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، وجود روح از دیدگاه انسان های اولیه، اسلام و روح، بیماری های روح، مرگ از دو ... تصاویر برای لینک فایل مقاله درمورد روح و قدرت آن دانلود با لینک مستقیم فایل تحقیق درمورد روح را تابان کن از انوار ماه|زِد ... zgoldfile.ir/fs/1162084/تحقیق-درمورد-روح-را-تابان-کن-از-انوار-ماه‏ - ذخیره شده تحقیق درمورد روح را تابان کن از انوار ماه. فرمت فایل: ورد ( قابلیت ویرایش ) ... یهودا پس از خیانت به عیسی چگونه تنبیه شد و آیا چنین تنبیهی در حیطه قدرت هست یا نه؟ مقاله درمورد روح و قدرت آن | 158242 cdn6.akarian.ir/corrine/158242/html+مقاله+درمورد‏ - ذخیره شده مشخصات فایل عنوان: مقاله درمورد روح و قدرت آن قالب بندی: word تعداد صفحات: 35 محتویات مقدمه وجود روح از دیدگاه انسان های اولیه اسلام وروح بیماریهای روح مرگ از دو ... دانلود مقاله در مورد روح و قدرت آن – cpu پایه - earthcafe earthcafe.ir/cpu/دانلود-مقاله-در-مورد-روح-و-قدرت-آن/‏ - ذخیره شده قدرت روح از نظر دین , مهترین مشخصات روح , دانلود تحقیق آماده در مورد روح کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل دانلود مقاله در مورد روح و قدرت آن را مشاهده و در صورت نیاز آن را دریافت ... مقاله در مورد مولانا و سماع لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت… جفت روحی و قانون جذب - ریلکس سام وان relaxsomeone.com/spiritual-couple-and-law-of-attraction/‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - ۱۷۲ رأی 9 سپتامبر 2018 ... بعضی ها بر این عقیده اند که از ازل یک روح به دو نیم شده و به صورت (یین و یانگ و یا زن و مرد) در دنیا برای رشد و پیشرفت و شناخت و معرفت فرستاده .... برای مطالعه کاملترین مقاله در مورد قانون جذب به لینک زیر مراجعه کنید. .... تسلط بر ذهن و افزایش قدرت ذهن و تغییر مسیر زندگی .... دانلود فیلم راز قانون جذب کائنات ... لینک خرید فایل تحقیق مسأله روح و قدرت آن nehan.ydlteach.ir/nil/16002/html‏ - ذخیره شده باری دیگر یکی دیگر از فایل ها با عنوان دانلود تحقیق در مورد مسأله روح و قدرت آن،در قالب doc و در 36 صفحه، قابل ویرایش، شامل:مقدمهوجود روح از دیدگاه انسان های ... مقاله درمورد روح و قدرت آن | پایگاه خبری ججین product152808.jajin.ir/‏ - ذخیره شده مشخصات فایل عنوان: مقاله درمورد روح و قدرت آن قالب بندی: word تعداد صفحات: 35 محتویات مقدمه وجود روح از دیدگاه انسان های اولیه اسلام وروح بیماریهای روح مرگ از دو ... ۷ روش برای تقویت قدرت های درونی - راستمرد https://rastmard.com/7-روش-برای-تقویت-قدرت-های-درونی/‏ - ذخیره شده 1 ژوئن 2017 ... با روش های گفته شده در این مقاله می توانید قدرت های درونی (روحی یا معنوی) خود را ... به وسیله حس های درونی و روح تان مسیری را انتخاب می کنید، یک جاذبه و شوق درونی به آن احساس می کنید. ... برای این منظور می توانید از بخش ویژه سایت، راهنماهای راستمرد چطور را در حیطه ... 33 نظر در مورد “۷ روش برای تقویت قدرت های درونی”. بهترین خرید مقاله روح و قدرت آن | 26202 | bestbuy - jazagolestan bestbuy.jazagolestan.ir/fp_bestbuy-723/26202/html‏ - ذخیره شده دانلود ... با عرض سلام و تهیات گرم. فایل حاضر با عنوان مقاله روح و قدرت آن با قیمتی بسیار پایین برای شما تدارک دیده شده است. مقاله روح و قدرت آن را دانلود کنید، همین ... روح و قدرت آن – script script.gridlearn.ir/روح-و-قدرت-آن/‏ - ذخیره شده روح و قدر ت آن,روح,قدرت,آن,قدرت روح کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل روح و قدرت آن را مشاهده و در صورت نیاز آن را دریافت نمایید. ... مقاله ای درمورد شاهنامه فردوسی. این 12 موزیک انگیزشی در طول هفته روحیه شما را به سقف می چسبانند ! https://sookhtejet.com/12-موزیک-انگیزشی-طول-هفته-روحیه-شم/‏ - ذخیره شده رتبه: ۱۰۱۰ - بازبینی توسط مصطفی ولی پور 21 آگوست 2017 ... هفتاد میلیون ستاره از سیروان خسروی – لینک دانلود .... حتی در پربازدیدترین مقاله وبسایت سوخت جت یعنی «قدرت باورنکردنی تلقین» درمورد قدرت ... مقاله درمورد روح و قدرت آن – fresh spichart.ir/fresh/مقاله-درمورد-روح-و-قدرت-آن/‏ - ذخیره شده کاربر محترم میتوانید مشخصات فایل مقاله درمورد روح و قدرت آن را مشاهده و در صورت ... دانلود مقاله کلیات سیلو لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل : Word… فایل word مقاله نماز چیست | 32676 papers.icoac.ir/papers/32676/html‏ - ذخیره شده 11 ا کتبر 2018 ... بخشی از متن فایل word مقاله نماز چیست : ... ظاهر ناپاک و آلوده را از خود دور گرداند روح ما نیز چنین است و به همین اندازه یا بیشتر در معرض آلودگی است ... مقاله تاثیر تربیت بدنی بر سلامت جسم و روح - سیویلیکا https://www.civilica.com/Paper-SPORTCONF02-SPORTCONF02_019=تاثیر-تربیت-بدنی-بر-سلامت-جسم-و-روح.html‏ - ذخیره شده آمادگی جسمانی دانشآموزان یک امر بنیادی و اساسی است که سلامت و قدرت افراد و ... حجم فایل: ۲۴۶.۷۱ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۰ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد) ... این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد ... کامل ترین فایل دانلود مقاله روح و قدرت آن | 25574 | full - 27Bahman1397 full.27bahman1397.ir/fp_full-95/25574/html‏ - ذخیره شده دانلود ... امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید. هموطن گرامی سلام. به صفحه دانلود - مقاله روح و قدرت آن - خوش امدید. امیدوارم بهره کافی را از ... دیدگاه شیخ مفید درباره حقیقت انسان mazaheb.urd.ac.ir/article_75652.html‏ - ذخیره شده در مقاله حاضر، ابتدا ماهیت نفس را بررسی می‌کنیم و سپس مسئله تجرد یا مادی‌بودن آن را ... مقاله حاضر ضمن بیان دیدگاه وی درباره حقیقت انسان می‌کوشد با اشاره‌ای به دیدگاه‌های متکلمان در مسئله «روح» و «نفس»، .... که منشأ علم و قدرت است) سخن به میان می‌آورد و آنگاه «روح» را به‌ معنای حیات جسمانی می‌داند. ..... تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 214 ... مقاله روح انسان و متافیزیک | 35281 science.golestanconf.ir/Science/35281/html‏ - ذخیره شده 20 جولای 2018 ... توجه : این فایل به صورت فایل ورد (Word) ارائه میگردد و قابل تغییر می باشد ... روح و قدرت ان ... در آثار ظهور بشر، طبعاً اندیشه درباره روح یا چیزی از این قبیل، در ذهن انسان راه یافته، چون وقتی یک آدم، هم نوعش را می دید که ... یعنی در مورد این هر سه کلمه آلمان به کار برده می شود. ..... لینک مرتبط » مقاله روح انسان و متافیزیک. روح و نفس و کارکردهای آن در انسان - خبرآنلاین https://www.khabaronline.ir/.../روح-و-نفس-و-کارکردهای-آن-در-انسان‏ - ذخیره شده 7 مه 2019 ... در این مقاله به اهمیت و چیستی روح و نفس پرداخته می‌شود و این‌که روح در ... به نوشته سایت راسخون «کاربرد واژه نفس در فلسفه از روح شایع تر ... در مورد نفس هم فراوان بحث شده و نظریات گوناگونی طرح گردیده است. .... در حالی که به نظر نویسنده این مقاله ، نفس علاوه بر قدرت درونی دارای ..... با فروش فایل کسب درآمد کنید ... روح، تنها توهمی در مغز است! - سایت علمی بیگ بنگ https://bigbangpage.com/.../ایجاد-توهم-روح-در-آزمایشگاه-با-استفاده/‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۴ - ۶۶ رأی 19 فوریه 2015 ... اما دانشمندان در پژوهشی جدید نشان داده اند که روح تنها توهمی است که ... ترجمه: محسن ارزانی/ سایت علمی بیگ بنگ ... این مقاله در مورد بررسی یک پدیده است که ممکن است کسی به روح ربطش داده ... در هر صورت عقیده من این است که علم چنان پر قدرت به پیش می رود که .... دانلود مستند: کاوش تاریخچه‌ کوانتوم با زیرنویس فارسی ...