لینک فایل مقاله درباره انواع و خواص فاضلاب 98 صفحه word

مشحصات فایل

عنوان: انواع و خواص فاضلاب

قالب بندی: word

تعداد صفحات: 98

 

قسمتی از متن

بخش اول : انواع و خواص فاضلاب                    2

 

بخش دوم : اصول کلی تصفیه فاضلاب            12

 

بخش سوم : تصفیه طبیعی فاضلاب                43

 

بخش چهارم : یگان های تصفیه خانه             68

 

 

بخش اول

انواع و خواص فاضلاب

فاضلاب ها بسته به شکل پیدایش و خواص انها به سه گروه تقسیم میگردند:

فاضلاب خانگی وفاضلاب صنعتی و  سرانجام فاضلاب سطحی

1-1-فاضلاب خانگی

فاضلاب های خانگی خالص از دستگاههای بهداشتی خانه ها مانند:توالت ودستشویی ها وحمام هاوماشین های لباس شویی وپس اب اشپزخانه ها و یا فاضلاب بدست امده از شستشوی قسمت های گوناگون خانه تشکیل شده اند.خواص فاضلاب های خانگی در سطح یک کشور تقریبا یکسان وتنها غلظت انها بسته به مقدار مصرف سرانه ی اب در شهرها تغییر می کند.

انچه در شبکه های جمع اوری فاضلاب شهری به نام فاضلاب خانگی جریان دارد علاوه بر فاضلاب خانگی خالص دارای مقداری فاضلاب بدست امده از مغازه ها و فروشگاها و تعمیر گاهها و کارگاهها و موسسه هایی مانند انها نیز می باشد که اجبارا در سطح شهر و به طور پراکنده وارد کانال های جمع اوری فاضلاب می گردند لذا با توجه به نوع و تعداد این گونه موسسه ها ممکن است نوع فاضلاب در شهر تغییر کند چنین فاضلابی را فاضلاب خانگی نا خالص نیز می نامند.

رنگ فاضلاب:رنگ فاضلاب خانگی نشان دهنده ی عمر آن است فاضلاب تازه دارای رنگ خاکسری می باشد پس از مدتی که فاضلاب گندید وکهنه شد رنگ ان تیره و سیاه می گردد.

بوی فاضلاب:بوی فاضلاب ناشی از از گاز هایی است که در اثر متلاشی شدن مواد آلی موجود در فاضلاب است بوی فاضلاب تازه قابل تحمل تر از فاضلاب کهنه می باشد.بوی فاضلاب کهنه بیشتر ناشی از گاز هیدروژن سولفوره می باشد که در اثر فعالیت باکتری های بی هوازی و در نتیجه احیای سولفات ها به سولفیت ها تولید می گردد .

در صورتی که به فاضلاب هوا و اکسیژن کافی برسد باکتری های بی هوازی از فعالیت باز ایستاده و بجای آنها باکتری های هوازی مواد آلی فاضلاب را تجزیه می کنند و گاز کربنیک مهم ترین گازی است که از این کار باکتری ها تولید می شود . لذا مانند آنچه در تصفیه خانه های فاضلاب رخ می دهد اگر اکسیژن کافی به فاضلاب دمیده شود فاضلاب بی بو می گردد.

درجه ی اسیدی: فاضلاب های خانگی خالص و تازه معمولا حالتی خنثی ویا متمایل به قلیایی دارند.تنها در اثر ماندن و شروع عمل گندیدگی گازهای اسیدی تولید گردیده و درجه ی اسیدی فاضلاب کاهش یافته خاصیت اسیدی پیدا می کند. هر چه درجه ی گرمای محیط بیشتر باشد عمل گندیدن تعفن زود رخ می دهد و در شرایط نسبتا متعارفی عمل تعفن سه تا چهار ساعت پس از تولید فا ضلاب شروع می شود.

دمای فا ضلاب: به علت اعمال زیستی  درجه ی گرمای فاضلاب معمولا بیشتر از درجه ی گرمای آب در همان محیط می باشد.درجه ی گرمای فاضلاب در سرد ترین روز های زمستان غالبا از 10 درجه ی سانتی گراد کمتر نمی گردد.

مواد خارجی در فاضلاب:در فاضلاب همیشه مقداری مواد خارجی به صورت محلول و یا نا محلول و معلق وجود دارد مقدار مواد خارجی فاضلاب در حدود .1 درصدد و بقیه ی آن را آب تشکیل می دهد حدود نیمی از مواد خارجی در فاضلاب مواد آلی و بقیه مواد معدنی می باشند و به دو صورت ته نشین پذیر و ته نشین نا پذیر تقسیم می شوند مواد معلق ته نشین پذیر بعد از حدود 2 ساعت توقف در ظرفی ته نشین می شوند.

وزن مخصوص فاضلاب: با توجه به سبک بودن  مواد خارجی موجود در فاضلاب و نیز وجود برخی از گازهای محلول در آن وزن مخصوص فاضلاب کمی کمتر از وزن مخصوص اب است .به حدود .99 تن بر متر مکعب می رسد. در عمل وزن مخصوص فاضلاب و آب را برابر هم فرض می کنند.

موجودات زنده در فاضلاب:علاوه بر مواد خارجی نامبرده همیشه فاضلاب مقدار زیادی موجودات زنده ی ذره بینی مانند ویروس ها  میکروب ها(باکتری ها) به همراه دارد.و تنها قسمتی از این موجودات ممکن است بیماری زا باشند.

جدول (1-1) درجه آلودگی و مقدار از مقدار مواد خارجی فاضلاب های شهری با مصرف سرانه آب به مقدار 200 لیتر در شبانه روز

 

انواع مواد خارجی در فاضلاب

مواد معدنی1

موتد آلی 2

مجموع مواد خارجی

درجه آلودگی

        

1

2

3

4

5

6

7

8

مواد معلق و ته نشین پذیر

50

10

150

30

200

40

100

20

مواد معلق ته نشین ناپذیر

20

5

50

10

75

15

50

10

مواد خارجی محلول

375

75

250

50

325

125

150

30

جمع تمام مواد خارجی

450

90

450

90

900

180

300

60

 

فاضلاب های صنعتی

خواص فاضلاب های صنعتی و پساب کارخانه ها بستگی به نوع فرآورده های کارخانه دارد با توجه به این موضوع مهمترین تفاوتی که می تواند فاضلاب کارخانه ها با فاضلاب های خانگی داشته باشد عبارتند از :

الف : امکان وجود مواد و ترکیب های شیمیایی سمی در فاضلاب کارخانه ها بیشتر است .

ب: خاصیت خورندگی بیشتری دارد .

ج: خاصیت قلیایی یا اسیدی زیادی دارد .

د: امکان وجود موجودات زنده در آنها کمتر می باشد.

بعنوان مثال می توان خاصیت اسیدی را در فاضلاب کارخانه چیت سازی تهران در جدول 1-2 مشاهده نمود . تنها قسمتی از فاضلاب کارخانه ها که تقریبا در تمام کارخانه ها خاصیت یکسان دارند فاضلاب بدست آمده از تشکیلات خنک کننده آنها است .

آلودگی این فاضلاب ها بسته به تعداد دفعه هایی که آب برای خنک کردن کارخانه بکار برده شده است ، متفاوت می باشد و معمولا آلودگی آنها کمتر از فاضلاب های دیگر می باشد و بیشتر بصورت وجود مواد نفتی و روغن در آنها نمودار میشود .

در فاضلاب برخی از کارخانه ها مانند کارخانه های بهره برداری از معادن ، کارخانه های فولاد سازی و کارخانه های شیمیایی بیشتر موار خارجی یا مواد معدنی تشکیل می دهند .در صورتیکه در برخی دیگر از کارخانه ها مانند کارخانه های تهیه ی مواد غذایی و کارخانه های نشاسته سازی بیشتر مواد خارجی در فاضلاب مواد آلی هستند .

فاضلاب های سطحی

فاضلاب های سطحی ناشی از بارندگی و ذوب یخ ها و برفهای نقاط بلند هستند . این فاضلاب ها به علت جریان در سطح زمین و تماس با آشغال ها و کثافت های رویی زمین و شستن سطح خیابانها و پشت بام ها آلوده شده و مقداری مواد آلی و معدنی در آنها وجود دارد . لذا در شروع بارندگی درجه آلودگی فاضلاب های سطحی زیاد و پس از پاک شدن سطح های بارش مقدار آلودگی آنها کاسته می شود .

بیشترین قسمت مواد خارجی را در فاضلاب ها مواد معدنی مانند ماسه و شن تشکلیل می دهند که در اثر شستشوی خیابان ها وارد فاضلاب می شود بعلاوه پسمانده ذرات گیاهی و حیوانی و مواد نفتی و دوده و قسمت ها یکدیگر از مواد خارجی موجود در فاضلاب آب های سطحی را تشکیل می دهند . چنانکه در جدول نمودار است آبهای سطحی که در برخی از جوی های سنتی تهران جریان دارد دارای درجه آلودگی زیادی و حتی بیش از فاضلابهای خانگی هستند

جدول 1-2 خواص برخی ار فاضلاب های تهران .

شهر آرا

نازی آباد

نهر فیروزآباد در شهر ری

نهر فیروزآباد پیش از کارخانه چیت سازی

فاضلاب تصفیه شده صاحبقرانیه

فاضلاب خام صاحبقرانیه

خواص فاضلاب

7

6

5

4

3

2

1

205 تا 620

300تا 700

100تا 1100

162 تا 200

60 تا 75

200تا 250

مواد معلق بر حسب میلی گرم در لیتر

400تا 900

1000تا 1900

900 تا 3500

1100تا 3800

500تا 600

700تا 900

مجموع مواد جامد بر حسب میلی گرم در لیتر

300تا 750

230تا 550

300تا 1800

80تا 276

35تا 50

150تا 240

BOD برحسب میلی گرم در لیتر

76 تا 120

90تا 226

110تا 5500

30تا 70

15تا 20

60تا 65

COD برحسب میلی گرم در لیتر

  1. 5تا 8.7

6تا 9

6تا 7.5

  1. 8تا 8
  2. 8
  3. 15تا 7.80
  

درجه اسیدی pH

 

آزمایش فاضلاب ها :

آلودگی فاضلاب ها بیشتر به واسطه وجود مواد آلی در آنها نمودار میشود مواد آلی موجود در فاضلاب ها ناپایدار بوده و می توان انها را به کمک اکسیژن دهی و اکسیداسیون تبدیل به نیتریت ها و نیترات ها و فسفات ها و غیره کرده وسپس به صورت ته نشین کردن از فاضلاب جدا نمود .تبدیل نامبرده که در ضمن آن مواد ناپایدار آلی تبدیل به مواد پایدار معدنی میگردند. اساس کار و هدف ایجاد پالایشگاههای فاضلاب را در شهرها تشکیل میدهند. برای نشان دادن درجه آلودگی فاضلاب را اندازه گیری میکنند. در ازمایش های تعیین درجه ی آلودگی  معمولا به جای اینکه مقدار مواد آلی موجود در فاضلاب را اندازه گیری کنند مقدار اکسیژن لازم برای اکسیداسیون مواد نامبرده را اندازه گیری کنند. در آزمایشهای تعیین درجه آلودگی فاضلاب نمی توان تمام اکسیژن مورد نیاز برای اکسیداسیون مواد اکسیدپذیر در فاضلاب را اندازه گیری نمود و اجبارا از روش های تقریبی استفاده نمود.

مهمترین روشهای تعیین درجه الودگی :

الف-تعیین مقدار BOD

از جمله موجودات زنده در فاضلاب دو گروه باکتری هستند که به تصفیه فاضلاب کمک می کنند.گروه نخست باکتری های هوازی هستند که اکسیژن محلول در فاضلاب را جذب میکنند و مواد آلی را یا بصورت تغذیه و یا بوسیله ترشح دیاستازهایی اکسید نموده و به ترکیبات پایدار معدنی تبدیل میکنند.در این فعل و انفعالات گاز  co2تولید و باکتریها افزایش می یابند.گروه دوم باکتریهای بی هوازی هستند که اکسیژن مورد نیاز خود را از تجزیه نمکهای موجود در فاضلاب بدست آورده و آنها را احیا میکنند.کار این باکتریها توام با ایجاد گازهایی مانند اسید سولفوریک و متان بوده و لذا این فرایند همراه با تعفن میباشد.

تعیین BOD عبارتست از تعیین مقدار اکسیژن لازمی که باید به فاضلاب داده شود تا باکتریهای هوازی مواد آلی موجود در فاضلاب را اکسید نموده و به مواد پایدار نظیر نمکهای معدنی تبدیل سازند.لذا مقدار BOD  فاضلاب در زمانهای مختلف تغییر میکند.این تغییرات نه فقط به غلظت مواد آلی فاضلاب به میزان فعالیت باکتریها ,درجه  گرما و شدت درهمی فاضلاب نیز بستگی دارد.

منحنی تغییرات  BOD  _ از لحظه ای که فاضلاب در مجاورت اکسیژن قرار میگیرد جذب اکسیژن توسط و در دو مرحله مختلف به انجام میرسد.

مرحله اول_ اکسیداسیون ترکیبات آلی کربن دار _ این مرحله از نخستین لحظات کار باکتریها شروع شده و در 20 درجه گرما تا مدت  20 شبانه روز ادامه می یابد.در این مرحله کربن موجود در ترکیبات ناپایدار آلی تبدیل به ترکیبات پایدار نظیر CO2 شده و از حوزه عمل خارج میگردد.

مرحله دوم: اکسیداسیون ترکیبات آلی ازت دار _ این مرحله از حدود دهمین روز پس از شروع فعالیت باکتریها آغاز گردیده و مدتهای زیاد ادامه دارد .در طی این مرحله مواد آلی ازت دار تبدیل به نیتریتها و نیتراتها میگردند.در شکل شماره  1_1 منحنی تغییرات BOD  از تاریخ شروع فعالیت باکتریها تا 70 روز پس از آن برای 3 درجه گرمای 9.20 و 30 درجه کشیده شده است.چنانکه از منحنی های نامبرده نتیجه گیری میشود در گرمای 20 درجه قسمت بیشتر اکسیداسیون مربوط به مرحله یکم در پنج روز اول رخ میدهد و پس از 20 روز تقریبا به پایان میرسد.بدین جهت برای نشان دادن درجه آلودگی فاضلاب معمولا  BOD5 را تعیین میکنند که بنابر تعریف عبارتست از :

مقدار میلی گرم اکسیژن که لازم است تا در پنج روز نخست باکتریهای هوازی مواد آلی موجود در یک لیتر فاضلاب را در گرمای 20 درجه اکسید نماید.

تغییرات BOD در مرحله یکم اکسیداسیون برای درجه گرماهای گوناگون و نسبت آنها به BOD5  در گرمای 20 درجه در منخنی های شگل شماره 1-2 نمایش داده شده است.

نمایش ریاضی تغییرات BOD  _ آزمایش نشان میدهد که تغییرات BOD  در مرحله یکم اکسیداسیون مواد آلی کربن دار تقریبا طبق رابطه شماره 1_1 انجام میگیرد.

= (1- )= (1- )            (1_1)

= 0.4343*K              (2_1)

در رابطه 1-1 مقدار  برابر تمام BOD  فاضلاب در مرحله یکم اکسیداسیون و K و  ضرایب ثابتی هستند  که بستگی به درجه گرمای فاضلاب t  داشته و از رابطه 1_2 و 1-3 بدست می آید

= *

مقدار K در20 درجه گرما با کمک آزمایش بدست می آید.مقدار  برای فاضلاب های مختلف بین 0.16 و .7 متغیر است که میانگین آن 0.39 می باشد.

بتعیین مقدار COD: دراین روش برای اکسیداسیون مواد آلی و مواد اکسیدپذیر دیگری که درفاضلاب یافت میشود از اکسیدکننده های قوی مانند پرمنگنات پتاسیم و دی کرومات پتاسیم استفاده میشود. درصورتیکه از پرمنگنات پتاسیم استفاده شود وزن اکسیژن درحدود 0.25 وزن پرمنگنات پتاسیم میباشد. عمل اکسیداسیون درصورت استفاده ازدی کرومات پتاسیم بعلت قویتر بودن آن بیشترانجام میگیرد.

کاربرد مواداکسیدکننده برای تعیین درجه آلودگی فاضلاب خیلی آسانتراز روش  BOD میباشدولی باید توجه نمودکه بسته به نوع ماده اکسیدکننده مصرفی ممکن است تمام موادآلی فاضلاب بویژه موادپاک کننده صابونها با این روش کاملا اکسید نشوند و لذا دقت این روش کم است و تنها برای مقایسه ی این فاضلاب در مرحاله های گوناگون تصفیه بکار میروند. محلولی از دی کرومات پتاسیم و اسید سولفوریک نتایج دقیقتری را داده و خیلی نزدیکتر به مقادیرتئوری اکسیژن مورد لزوم میباشد.

علاوه بر مواد اکسید کننده نامبرده از کلر نیز میتوان برای تعیین درجه آلودگی فاضلاب استفاده نمود.برای اکسیداسیون کامل فاضلاب های خانگی تازه مقدار کلر لازم حدود 2 تا 5 گرم برای هر نفر درشبانه روز میباشد.

ج- تعیین TOC: دراین روش ترکیبهای کربندار موجود درفاضلاب اندازه گیری میشود. برای اینکار باید فاضلاب را تا سرحد سرخ شدن سوزانید و گازکربنیک تولیدشده را اندازه گیری نمود.نتایج به دست آمده از اینرو شکه معمولا در دستگاههای ویژه ای انجام میگیردبسته به شکل وشرایط آزمایش کم دقت و متفاوت است.

د- تعیین مقدار مواد معلق در فاضلاب: مواد معلق در فاضلاب قسمتی از کل مواد خارجی موجود درآن میباشد که تعیین آن برای پیش بینی مقدار لجن حاصل از تصفیه ی فاضلا ب اهمیت ویژه ای دارد. تفاوت بین تی او سی اساس مقدار مواد محلول درفاضلاب را نشان میدهد. همانگونه که پیش ازاین گفته شد و درجدول (1-1) دیده میشود ،مقدار مواد معلق به دو صورت ته نشینی پذیر وته نشینی ناپذیر درفاضلاب یافت میشوند. از نظر جنس نیز مواد معلق،یا دارای منشا آلی هستند و لذا ناپایدار میباشند و یامنشا معدنی داشته و پایدارند.

ه- تعیین اکسیژن محلول: مقدار اکسیژن محلول موجود در فاضلا بشهری نمایشگر قدر تصفیه طبیعی و خودبخودی آن میباشد. وجود اکسیژن محلول در فاضلاب موجب فعالیت باکتریهای هوازی و جلوگیری از فعالیت باکتریهای بی هوازی و درنتیجه مانع از تولید بوهای ناخوشایند میگردد. لذا کوشش میشود که مقدار اکسیژن محلول در فاضلاب از 1.5 میلی گرم در لیترکمترنگردد. این موضوع در استخرهای هوادهی فاضلاب بسیار حائز اهمیت میباشد.

اندازهگیری اکسیژن محلول با کمک وارد نمودن برخی از ترکیبات منگنز که قدر تجزیه با اکسیژن آنها سریع و زیاد است درنمونه ی فاضلاب مورد آزمایش و اندازه گیری وزن اکسیژن جذب شده توسط آن انجام میگیرد.

مقایسه روشهای تعیین درجه آلودگی فاضلاب

همچنان که در بیان هر یک از روشهای تعیین درجه آلودگی فاضلاب اشاره شد مقادیر بدست آمده از این روشها نمیتوانند هیچگونه ارتباط دقیقی با هم داشته باشند. هر یک از سه آزمایش بی-او-دی،سی-او-دی،وتی-او-سی نمیتوانند به تنهایی تمام اکسیژن مورد نیاز فاضلاب را (تی-او-دی) تعیین نماید. بسته به نوع مواد خارجی موجود درفاضلاب نسبتا اعداد بدست آمده از سه آزمایش نامبرده متفاوت خواهد بود. به ویژه در مورد تعیین روش سی-او-دی نوع ماده اکسیدکننده ی مصرفی نیز درنتیجه ی بدست آمده بسیار موثر است. مثلا اعداد حاصله از مصرف دی کرومات پتاسیم برای تعیین سی-او-دی به مراتب بیشتر از اعداد حاصله از مصرف پرمنگنات پتاسیم میباشد. بطوری که مقدار عددی سی-او-دی میتواند بزرگتر ویا کوچکتر ازبی-او-دی 5 روزه باشد. در مورد فاضلابهای شهری به ویژه وقتی از دی کرومات پتاسیم استفاده شود،مقدار موادی که میتوانند توسط آن اکسیده شوند بیشتر از موادی است که قابلیت اکسیده شدن توسط باکتریها را دارند لذا غالبا مقدار سیاو-دی بزرگتر از بی-او-دی 5 میباشد. درعمل میتوان بطور تقریبی نسبت سی-او-دی به بی-او-دی5 برای فاضلاب های خام 0.4 تا 0.8 است.

آلودگی فاضلاب های شهری در ایران

همانگونه که در پیشگفتار بدان اشاره شد،منظور ازفاضلابهای شهری در این کتاب فاضلابهای خانگی ناخالص که به اختصار فاضلابهای خانگی نامیده میشود و همچنین فاضلابهای ناشی از بارندگی است. لذا بررسی آلودگی فاضلابهای صنعتی جزو برنامه این کتاب نمیباشد.


کلمات کلیدی : مقاله درباره انواع و خواص فاضلاب,انواع و خواص فاضلاب ,اصول کلی تصفیه فاضلاب,تصفیه طبیعی فاضلاب,یگان های تصفیه خانه
در این سایت هیچ فایلی برای فروش قرار نمی گیرد. برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل مقاله درباره انواع و خواص فاضلاب 98 صفحه word

برچسب مقاله انواع و خواص فاضلاب - تحقیق پاورپوینت مقاله www.68t.ir/tag/مقاله-انواع-و-خواص-فاضلاب‏ - ذخیره شده 1727055 - مقاله درباره انواع و خواص فاضلاب 98 صفحه word ... شما گذشته و ایمیل رسید پرداخت و لینک دانلود فایل را دریافت نکردید ابتدا به بخش پیگیری سفارش ... مقاله درباره انواع و خواص فاضلاب 98 صفحه word https://filearzaniii.sellfile.ir/prod-1727052-مقاله%20درباره%20انواع%20و%20خواص%20فاضلاب%2098%20...‏ - ذخیره شده مقاله درباره انواع و خواص فاضلاب 98 صفحه word. مشحصات فایل. عنوان: انواع و خواص فاضلاب. قالب بندی: word. تعداد صفحات: 98. قسمتی از متن. بخش اول : انواع و ... تصاویر برای لینک فایل مقاله درباره انواع و خواص فاضلاب 98 صفحه word Grass – 8 – gateway - nano مقاله nanovalve.ir/gateway/grass-8/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل Grass – 8 را مشاهده و در صورت نیاز آن را دریافت ... مقاله درباره انواع و خواص فاضلاب 98 صفحه word مشحصات فایل عنوان: انواع و خواص ... تحقیق درباره فن آوری اطلاعات و ارتباطات لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ... دانلود رایگان تحقیق کاربرد نانوتکنولوژی - Google Groups https://groups.google.com/d/msg/filephy/.../ZyNCsyvLCAAJ‏ - ذخیره شده 24 ا کتبر 2017 ... دانلود رایگان متن کامل مقاله PDF 7 صفحه سال انتشار : 2015 دانلود فوری ترجمه آماده . ... در واقع نانو تکنولوژی فهم و به کارگیری خواص جدیدی از مواد و سیستمهایی ... تحقیق درباره تکنولوژی نانو فرمت فایل: ورد ( قابلیت ویرایش ) ... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد . دانلود رایگان مقاله کاربرد نانوتکنولوژی در تصفیه آب - Google Groups https://groups.google.com/d/msg/filephy/.../GwTPCxjLCAAJ‏ - ذخیره شده 24 ا کتبر 2017 ... مقاله نانوتکنولوژی و کاربرد آن در تصفیه آب و فاضلاب - . ... فروشگاه جامع انواع مقالات و عکسها و گزارشکار و کارآموزی های و مطالب در مورد همه ... فناوری نانو | دانلود مقاله پروژه فایل رایگان ... مقاله نقش فناوری نانو در صنایع غذایی در فرمت word نانو تکنولوژی به عنوان . ..... دانلود مقاله های مهندسی شیمی با لینک مستقیم. تحقیق درباره تینس روی میز – port khseo.ir/port/تحقیق-درباره-تینس-روی-میز/‏ - ذخیره شده لینک دانلود پایین صفحه سطح روی میز که سطح بازی نامیده میشود ، باید به صورت ... مقاله درباره انواع و خواص فاضلاب 98 صفحه word مشحصات فایل عنوان: انواع و خواص ... پاورپوینت زندگی در یک استخر، چرخه زندگی قورباغه – پریودیک مقاله nanotour.ir/.../پاورپوینت-زندگی-در-یک-استخر،-چرخه-زندگ/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل پاورپوینت زندگی در یک استخر، چرخه زندگی ... مقاله درباره انواع و خواص فاضلاب 98 صفحه word مشحصات فایل عنوان: انواع و ... دانلود مقاله کامل درباره ارتعاشات.doc لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل… تحقیق درباره ضریب ثابت فنر – binary ofoghe.ir/binary/تحقیق-درباره-ضریب-ثابت-فنر/‏ - ذخیره شده کاربر عزیز میتوانید مشخصات فایل تحقیق درباره ضریب ثابت فنر را مشاهده و در صورت نیاز ... لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی: Word نوع فایل: doc (قابل ... مقاله درباره انواع و خواص فاضلاب 98 صفحه word مشحصات فایل عنوان: انواع و ... manshahr2, نویسنده در هوراد - صفحه 1579 از 2697 hurad.vcn.ir/author/manshahr2/page/1579/‏ - ذخیره شده مقاله درباره انواع و خواص فاضلاب 98 صفحه word مشحصات فایل عنوان: انواع و خواص ... پاورپوینت برآورد نیروی انسانی براساس نگرش سیستمی لینک دانلود و خرید ... پایان نامه تصفیه فاضلاب صنایع غذایی paranddl.myucare.ir/paranddl/40228/html‏ - ذخیره شده پرند دانلود پایان نامه تصفیه فاضلاب صنایع غذایی فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 70 بخش اول: آب و خواص آن 1-1- موجودیت آب… ... 2-5- انواع مصارف آب در صنایع غذایی… .... آب دریاها 98 % کل آب آزاد موجود در سطح زمین است. .... تحقیق درباره ارزیابی کارایی فرایند های تصفیه فاضلاب با مدل پیشنهادی DEA فازی فرمت ... تحقیق در مورد طرح یک سیستم صحیح تصفیه فاضلاب متناسب با ... iranfilecenter.iran-kadoo.ir/.../تحقیق+در+مورد+طرح+یک+سیستم+صحیح+تصفیه+فاضلاب+متناسب+با+شرایط+موجود+16+ص.html‏ فروش انلاین فایل .... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)تعداد صفحه ... مقاله درباره انواع و خواص فاضلاب 98 صفحه word. زمین شناسی - سیستم همکاری در فروش داتیس فایل https://www.datisfile.com/downloads/category/علوم.../زمین-شناسی/‏ - ذخیره شده دانلود پاورپوینت روشهای تصفیه فاضلاب صنعتی در قالب ppt و در 205 اسلاید، قابل ... دانلود مقاله و تحقیق درباره هیدرولوژی در قالب فایل word و در 37 صفحه، قابل ... علوم پایه - سیستم همکاری در فروش داتیس فایل https://www.datisfile.com/downloads/category/علوم-پایه/‏ - ذخیره شده دانلود پاورپوینت روشهای تصفیه فاضلاب صنعتی در قالب ppt و در 205 اسلاید، ... دانلود مقاله و تحقیق درباره آنزیم در قالب فایل word و در 23 صفحه، قابل ویرایش. لینک مستقیم گزارش کار تولید کنسرو و رب گوجه فرنگی - xuni.ir li58.xuni.ir/.../لینک-مستقیم--گزارش-کار-تولید-کنسرو-و-رب-گوجه-فرنگی‏ - ذخیره شده تعداد صفحات : 168 صفحهفهرست مطالب عنوان صفحه چکیده 1 بخش اول: کنسرو رب ... آن 57 فصل پنجم 58 مقدمه 59 1-5 تعریف شیر 59 2-5 خواص فیزیکی شیر سالم 61 3-5 ... یا تحقیق مورد نظر خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش ... گزارش کارآموزی آماده درباره اجرای کـارهـای ساختمانی با فرمت word-ورد 37 صفحه ... لینک فایل دانلود تحقیق و مقاله اداره برق شهرستان مبارکه dl8.blogsky.com/1398/04/01/post-2449/‏ - ذخیره شده لینک پرداخت و دانلود پایین مطلب فرمت فایل : word تعداد صفحه : 9. مقدمه. اداره برق شهرستان مبارکه در انتهای خیابان ... تحقیق درباره کارآموزی در اداره برق شهرستان ... تحقیق درباره انواع مختلف خاک - fpiona - بلاگ fpiona.blog.ir/?page=15‏ - ذخیره شده 27 سپتامبر 1996 ... پاورپوینت فاضلاب صنعتی ... دانلود تحقیق و مقاله انواع شرکتهای سهامی لینک پرداخت و دانلود پایین مطلب فرمت فایل ...... تحقیق درباره استان اصفهان فرمت فایل : WORD (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 33 ...... تعداد اسلاید: 12 اسلاید نعناع : برخی از خواص گیاه نعناع: درمان مناسبی برای رفع سردرد، تب، ... تحقیق در مورد جرج ارول 19 ص - jtosay - بلاگ jtosay.blog.ir/?page=5‏ - ذخیره شده 2 نوامبر 1996 ... دانلود گزارش کارآموزی آزمایشهای آب در آزمایشگاه اداره آب و فاضلاب ایذه . .... تحقیق در مورد خواص اپتیکی مواد 45 ص لینک دانلود و خرید پایین توضیحات .... عنــوان صفـحــه مقدمه 5 پیشینه حسابرسی 6 انواع موسسات حسابرسی 10 موسسات ..... خودرو فرمت فایل: ورد قابل ویرایش تعداد صفحات:98 فهرست مطالب مقدمه بخش اول ... 30 نما 30namava.mihanblog.com/‏ - ذخیره شده 9 دسامبر 2017 ... jprdr nvl,vn تحقیق در باره بحران اشتغال در افغانستان لینک دانلود و .... فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 18 تاریخچه و انواع دیگ های .... غسل فرمت فایل : power point (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید ...... مقاله درباره کارآموزی در شرکت آب و فاضلاب لینک دانلود و خرید پایین ...... بتن و خواص آن پاورپوینت درباره صفحات فشرده چوبی و کاربرد های آن همراه با تصاویر ... italianf.mihanblog.com/post/‏ - ذخیره شده 16 دسامبر 2017 ... که هدف از اجرای آن معرفی گونه های مختلف ماهیان و همچنین انواع موجودات نبتیک و ... تحقیق در مورد تصفیه فاضلاب لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت .... تحقیق درباره معرفی WinDumpو ترافیک شبکه فرمت فایل : WORD (لینک ..... اول خواص ماده خالص (گازها و مایعات) قانون دوم و سوم خواص ترمودینامیکی سیالات ...